I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

whoa.nu @ flashback.info

Whoa Community - Allmänt om whoa

2010-07-09 18:44

whoa.nu @ flashback.info

Ursäkta om tråden redan finns, i annan del.
My bad, isf. Droppar iaf.

Vad i helvete är felet med whoa.nu egentligen? Ett ruskigt värdelöst jävla forum där man verkligen kan starta trådar utan något som helst underlag för diskussion, hur som helst.
Ett forum där i princip alla trådar är blogginlägg, ett forum där admins är komplett jävla retarderade, och ett forum där man blir bannad efter att ha kallat någon som sitter och sprider sin jävla feministpropaganda för cp, fast än folk sitter och kallar folk för värre saker hela jävla tiden. En webbplats där graffitiforumet är som mecka för äckliga toys med så jävla mycket luft bakom datorn, där i princip alla trådar blir en ihopgaddning för att håna TS. Och då är det inte heller i stil med ”Håhåhå vad du är korkad”, utan saker som ”EYYY, FAKK YOU HÅRUNGE”.

Och vad gör mods och admins? Sitter på sina jävla datorstolar, i sitt jävla moderatorforum och diskuterar om hur de ska förbättra sitt jävla skitforum, fast faktum är att det nog inte går :S

Sen är det ju inte bara lite kul att admins och mods för göra precis vad de vill. De får dra trådar hur offtopic som helst för att sedan skrika om hur vanliga dödliga inte får göra det. Sen är ett skönt exempel på hur de kan bete sig hur fan de vill, när en av deras mest högst uppsatta personer kallar en kille, som mig veterligen dessutom är en respektabel flashbackare, som postat en bild på sig själv med, jag citerar; ” fy fan vad läskig bild på dig och din syrra.... ser amerikansk frikyrklig ut och skriker incest..”

Fast om jag säger att någon ser ut som en häst i ansiktet, då jävlar, då blir det varning och allt möjligt.

Sen gillar jag också deras grovt misslyckade försök till tävlingar i lyricism (att skriva hiphoptexter), där en av domarna spårlöst försvinner i två veckor för att sedan komma tillbaka och ba’ ”ööh, ajjiszte, jag glönnde bått”. Det är fan minst sagt komiskt. Och så kan man fortsätta i all evigheters evigheter, med att radda upp alla jävla efterblivenheter med, av och om www.whoa.nu

Har whoaiter något att säga till sitt försvar? Vad är det som gör att en person skulle våga sätta sin cyberfot på det forumet?

MVH en minst sagt upprörd person.

Referens: https://www.flashback.org/t896349

Regards~

2010-07-09 18:49
Så sant, så sant.
Redaktionschef

2010-07-09 20:12
Tack för att du delar med dig. En del av hans kritik är befogad och en del är inte det. Synd att han inte är mer konstruktiv, känns mest som han är bitter över att ha blivit bannad eller något, men vill någon annan ta vid där han slutade så kör hårt.

Tycker man att det finns saker att förbättra på Whoa så är man varmt välkommen att hjälpa till. Använda tipsfunktionen eller skicka in en ansökan som moderator.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2010-07-09 20:31
Skriver under på allt han säger. Ingen av moderatorerna jobbar ju för att göra det bättre heller. Whoa suger sönder.

2010-07-10 15:56
Om man nu tycker sidan suger så jävla hårt, varför hänger man ens här då?

Odd..
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-07-10 16:03
För att provocera, endast för att provocera...

2010-07-10 16:46
Jag tycker adminsen här är fett gnälliga o allt, bannar folk hej vilt, är man hyffsat aktiv men inte svintrist o skriver bara nördiga inlägg så är det svårt att indvika bann under längre tid, detta bidrar till att lustiga aktiva medlemmar till slut lessnar på att regga om sig och drar, eller sluter sig i den gråa massan som sitter och berömmer bilder i bild tråden
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-07-10 17:43
Det finns många admins/moderatorer på whoa som inte skulle överleva om de inte hade Whoa till att utnyttja sina omättade maktbegär.

Mabande är ju ett praktexemplar av detta.

2010-07-11 11:06
den tråden på fb är ett år gammal, mkt har förändrats sen dess...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-07-11 12:25
man kan säga vad man vill om whoa. men vem fan bryr sig om vad en fb'are har å säga? det är för fan bara nazister där endå.
Jag är bra - du är dålig.
Producent

2010-07-11 22:27
hahaha men det fb´aren säger är ju så jävla sant :)

2010-07-12 00:16
PrinsMio - Så, du är enbart här för att provocera?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-07-13 12:20
Jag tycker moderatorerna/admins gör ett mycket bra jobb iaf och att de verkar banna rätt personer. Och nej en Fb:are har inte mycket att säga till om.

2010-07-13 19:32
Wow, tråden rensades, men Mabandes inlägg som inte ens tillförde något till diskussionen och var galet offtopic behölls.

Whoa i ett nötskal!

2010-07-13 21:37
Buhu!

Fantastiskt att forumet ens finns kvar, eftersom det hela tiden är sämre än någonsin. Faktum är att det är underligt att internet finns kvar, eftersom alla sajter hela tiden är sämre än någonsin.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-07-14 00:06
Sen är det ju inte bara lite kul att admins och mods för göra precis vad de vill. De får dra trådar hur offtopic som helst för att sedan skrika om hur vanliga dödliga inte får göra det. Sen är ett skönt exempel på hur de kan bete sig hur fan de vill, när en av deras mest högst uppsatta personer kallar en kille, som mig veterligen dessutom är en respektabel flashbackare, som postat en bild på sig själv med, jag citerar; ” fy fan vad läskig bild på dig och din syrra.... ser amerikansk frikyrklig ut och skriker incest..”

Fast om jag säger att någon ser ut som en häst i ansiktet, då jävlar, då blir det varning och allt möjligt.

- Lite word där

Vilken hater, frågan e om han kan gö' de bättre!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Toastare

2010-07-14 01:00
Ofta är ju de som klagar de som inte vet hur man ska bete sig i ett forum. Och känner sig utpekade och särbehandlade. Och vissa tar åt sig så mycket att de måste gråta ut på FB eller Fragbite.

Inget nytt under solen.

Sorgligast är väl de som klagar och klagar men ändå är kvar. Och att då säga att man är det för att "provocera" som PrinsMio är ju bara löjligt. Hur mycket fritid har man då? Hur mycket agg hyser man då om man tänker "HA-haaa nu ska jag minsann provocera så alla mods och admins blir ledsna"

som vanligt, 99,9% av gångerna bryr man sig inte om användarnamnet utan ser bara regelbrottet.
Jag skyller allt på Emma!

2010-07-14 03:38
Jag hänger kvar, det är nice ibland men han har rätt i en hel del i det han säger... så har whoa helt klart blivit sämre.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-07-14 04:47
Tycker ni bannar för mkt folk. Tex Tottenham, vem fan nu ska man käfta med när north London derby närmar sig ??:/
be the change

2010-07-15 00:02
danger_fssmfn: Om det verkligen hade varit så hade ND varit ett riksdagsparti efter valet.

Big O: Jag förstår att du är lite bitter, de var ju inte allt för snälla mot dig: ...

Jag håller med snubben till viss del. Det skapas allt för många överflödiga trådar och det tar för lång tid innan dessa blir raderade (om de ens blir raderade). Men annars är det ett bra forum, aningen för litet men det kan inte ni som moderar/administrerar gör något åt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-15 00:06
Haha, tabbe där, var någon annan Big O i Flashback-tråden än här på Whoa...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-15 08:32
Ofta är ju de som klagar de som inte vet hur man ska bete sig i ett forum.

Precis. Var precis vad jag skrev innan "tråden rensades". :P
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Toastare

2010-07-15 23:48
Men att whoa inte är vad det en gång var håller jag med om. Förr var man tvungen att logga in varje dag för att det inte skulle hända för mycket och för mycket nytt att läsa skulle finnas. Nu är det för ofta att logga in varje dag...
Jag skyller allt på Emma!

2010-07-16 02:01
Ironiskt att Bountyboo kallade mig Datanörd och hänger på Fragbite och snackar om att man måste logg ain varje dag. woooow.

2010-07-16 10:21
Whoa var alltid bättre förr, ju förr dess bättre.

Samma sak som hänt bland festivalerna har hänt på communityfronten: de lyckades (i aspekten "finns kvar efter 10 år") har dragit till sig en större andel mainstreampublik, men har fått konkurrens av bekvämare alternativ (stadsfestivaler / facebook) och står i valet och kvalet mellan att hålla kvar vid / markera sin nisch eller att göra en Hultsfred och försöka bli störst och locka alla (med en stor risk för att göra en Hultsfred och gå i putten).

När det gäller Whoa så har vi ett antal hiphopintresserade, men även ett stort antal som inte kunde bry sig mindre, utan bara är här för det sociala. Den senare kategorin är motorn i de flesta av icke-hiphopforumen och när de mer och med hänger på facebook / twitter blir det mer stilla i ex.vis Blandat.
Kombinera med att de som vait med från de första åren blivit äldre och fått andra ansvar (och intressen? nah, knappast!) så minskar även aktiviteten där. En 16-18-åring som bor hemma och skolkar från plugget har lite mer fritid än en 26-28-åring som ska få ihop till hyran och ta hand om barnen. D.v.s. våra trognaste har också blivit lite mindre aktiva.

Lägg till detta sommarens badväder och parkhäng, samt två krascher p.g.a. rackigt (f.d.) webhotell så ger det effekten att Whoa verkar ha blivit ganska inaktivt.

PrinsMio
* Wow, tråden rensades, men Mabandes inlägg som inte ens tillförde något till diskussionen och var galet offtopic behölls.
- Oookej, så du missade alltså att Whoa låg nere en dag eller så och att allt som skrevs under föregående dygn försvann?
Men visst, vi säger väl att det är en konspiration - bara för att vi ska kunna radera dina gnällinlägg offrar vi gärna ett dygn av data :D

I övrigt ställde jag en ärlig fråga som relaterade till ditt existensberättigande på communityt.

10-4, over...
Poet

2010-07-16 14:04
Mabande P33 - lets face it. du är en dryg jävel.. inget att försvara dig för, det bara är så
"life's a garden, dig it."
Moderator

2010-07-16 15:45
På tal om ingenting, så tycker jag sidan går mycket snabbare nu.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-07-16 21:40
Mabande: dryg mot de dryga
(gammalt whoa-ordspråk) ;)

ramuz - Ja, allt strul och laggande verkar ha löst sig efter serverbytet :)

10-4, over...
Moderator

2010-07-17 07:28
Den som skrev det här är alltså gnällig över att folk startar trådar utan diskussionsunderlag (vilket iofs händer, men då kan man ju bara låta bli att läsa dem, eller anmäla för den delen), men tycker att han borde få kalla någon som "sprider sin feministpropaganda" för cp. Hur mycket diskussion är det där?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-07-20 13:39
Haha asg genom hela denna tråden :)

2010-07-23 20:59
Igen så. Förstår lite vad han tycker när han skriver också.

Som tex, hur kan en kille som Tottenham bli bannad när nu inte en snubbe som Shyffert blir bannad?

Förstår jag inte,
be the change

2010-07-23 20:59
Igen så. Förstår lite vad han tycker när han skriver också.

Som tex, hur kan en kille som Tottenham bli bannad när nu inte en snubbe som Shyffert blir bannad?

Förstår jag inte,
be the change

2010-07-23 21:05
Tottenham var ett omregg som bl.a. åkt ut för hets mot folkgrupp och trakasserier.
shyffert är du varmt välkommen att anmäla och lägga fram ett case mot (d.v.s. helt enkelt skriva vad han gjort / gör).

Mabande - Admin Crew: Regulators

2010-07-23 21:12
Aight. Tråkigt värre. Han var en kul prick i sportforumet ..

Mja, det är bara att kolla i 75% av shyfferts inlägg nästan.
(Men har jag tid & lust så ska jag .. )
be the change
Poet

2010-07-24 12:51
JackVegas- - tottenham var skön i sportforumet, men jag kan absolut förstå att han blev bannad faktiskt :D inte världens finaste kille i t.ex. blandat där admin härjar :)
Poet

2010-07-24 12:52
fast jag tror bara han var missförstådd. fnissade rätt ofta åt hans cyniska inlägg

2010-07-24 12:58
Haha, får väl ta och hålla med dig hehe..
be the change

2010-07-24 16:28
Free Tottenham!
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Moderator

2010-07-24 20:47
Det var en fin kille måste jag hålla med om, började komma överens med honom nu på slutet också.
time isn't wasted when you're getting wasted .