I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Poet

2011-07-03 15:12

Lås Whoa

Seriöst, det är inte ens kul längre. Jag förstår att ni tappat användare, men att göra forumen öppet offentliga genom diverse söksiter orsakar att vi får hit rasistiskt drägg som enbart hänger i politikforumen och babblar om SD dag in och dag ut.

Det är inte värt att ni har forumen helt öppna, utan att vara medlem, bara för att locka hit en och annan medlem, när man på köpet får 10 SD anhängare ungefär varje kvartal.

Make it happen! Reclaim Whoa!

Love!

At the gates of Eternity...
DJ

2011-07-03 15:52

2011-07-03 16:31
Ahh.. Fan, hade aldrig ens tänkt tanken att det kunde vara därför allt slödder har kommit hit.. Så självklart allt verkar nu, alla bitar faller på plats helt plötsligt, ^^

Co-sign!

2011-07-04 00:30
Håller med!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-07-04 12:50
För att inte snacka om alla jävla spammare också.
Admin

2011-07-04 13:17
Vi har snackat lite om att kanske låsa åtminstone delar av Whoa, i synnerhet politikforumet. Får se vad som händer, nu är det nog lite sommarslött med folk på semestrar och what not.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Admin

2011-07-05 09:09
Vi kollar på det och återkommer snart.

Poet

2011-07-05 12:40
Tack.

2011-07-05 19:11
Vad innebär att "låsa Whoa"; att man tar tillbaka den gamla hederliga inloggningssidan? Om Ja; skulle jag personligen tycka det vore både plus (om det nu faktiskt är så att SD-nötter lättare kommer hit tack vare att forumet är öppet) och minus (då jag, och säkert många andra, finner det bekvämt att inte behöva logga in alla gånger för att ta del av det som händer i (för min egen del: hiphop-)forumen).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-07-05 20:51
Doktor: Du har uppfattat det helt korrekt, just därför man kanske borde låsa "Övrigt" delen av Whoa och låta allt annat vara kvar öppet.
Rappare

2011-07-06 06:05
Lås inte whoa.. Det som händer i politik forumet är pure comedy! Tack till BC99 + vänner..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe
Poet

2011-07-06 23:31
... eller så blir Whoa en hip hop motsvarighet till Flashback.
Rappare

2011-07-07 12:01
Det låter bra.. Så länge ni försvarar whoa!
Admin

2011-07-07 14:34
Nu har vi en ny regel kring främlingsfientlighet på Whoa.

http://www.whoa.nu/forum/whoa-community/allmant-om-whoa/709954/1.aspx
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2011-07-13 21:04
Haha, kommer ni ihåg min önskan om att låsa forumen? Checka de tre första trådarna i sportforumet ;)

2011-07-15 16:26
BC99
Du har uppfattat det helt korrekt, just därför man kanske borde låsa "Övrigt" delen av Whoa och låta allt annat vara kvar öppet.
Satt och väntade på rätt tillfälle innan jag tog mig tid att svara på det jag nu citerar eftersom jag inte hade något konkret bevis för att rasister kan leta sig till andra forumsdelar vid en eventuell låsning av Politik/Övrigt-kategorin, nu har jag dock en på lager: Tråd i Sv Hiphop som började handla om något helt annat än det var tänkt. Om dom letar sig till andra forumsdelar och börjar prata politik så fort dom får chansen borde man kanske rent av låsa Whoa helt och hållet, och stegvis slänga ut dom som redan letat sig in.

I värsta fall får Whoa crew försöka rekrytera Pirog igen.

2011-07-15 16:33
I värsta fall får Whoa crew försöka rekrytera Pirog igen.

:D

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2011-07-15 17:09
åh, pirog!
det vore...effektivt!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Poet

2011-07-15 22:02
Nej seriöst, dags att låsa Whoa. Vad mer behöver ni i crewet för att förstå att detta inte är hållbart?
Admin

2011-07-16 03:49
Det råder lite delade meningar i den frågan, kort sagt :) Det gäller nog att se om vi kan hitta nån form av kompromiss.

2011-07-16 04:17
jag är lite splittrad i frågan. Dels kan jag nästan säga att jag är uppvuxen med flashback och deras kamp för yttrandefrihet, vilket gör att jag jag har vissa "ryggmärgsreaktioner" på det här. Samtidigt förstår jag att det här är ett väldigt privat, idéellt och nischat forum, vilket gör att jag förstår att ni kanske vill vara lite exklusiva.

Jag har funderat på att testa en annan av era policys, som har varit lite otydlig, med tanke på innehållet i whoa-TV, men inte orkat än.

Om någon vet vad "SilkRoad är(använd "TOR" och "Bitcoin" när ni googlar), hur mycket kan man snacka om det fenomenet utan repressalier?
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

Admin

2011-07-16 04:42
rytger:

Frågan om att låsa Whoa handlar bara om huruvida forumen ska vara publika eller ej. Alla kan fortfarande bli medlemmar.

Angående de nya reglerna så är det en konsekvens av hur framför allt politik har utvecklats den senaste tiden där det allt mer spillt över från diskussion till propaganda. Givetvis är det en tunn linje mellan att diskutera och propagera i ett ämne som i grund och botten handlar om åsikter, men i det här fallet kände vi att det har gått överstyr. Vi lät det vara väldigt länge men det blev inte bättre. Det optimala vore förstås, enligt mig, att ha det så fritt som möjligt men folk måste trivas också. På det här viset hoppas vi bort en del trollande också.

Angående SilkRoad så vet jag inte riktigt vad det är men efter att ha snabbkollat det lite så är svaret att det beror vad du vill prata om. Det är t ex inte okej att skriva om hur man går tillväga för att använda SilkRoad (som en instruktionstext) eller om egna erfarenheter från sidan. Det är helt enkelt inte sånt vi vill att Whoa ska förknippas med (det hittar folk enkelt själva om de är intresserade). Däremot kan jag tänka mig att SilkRoad kan användas som exempel eller utgångspunkt i en drogpolitisk diskussion. Det verkar vara en sida/tjänst som ställer frågan om hur drogliberal världen egentligen är tack vare sånt här, oavsett vad ett land som t ex Sverige har för syn på droger.

2011-07-16 04:54
Utgångdpunkten skulle i så fall vara något i stil med "anarkistiskt aktivism". Personligen tror jag att de grupper som skulle gynnas mest av att ta del av projektet finns är överrepresenterade på whoa, det är därför jag vill ta upp det här.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

Moderator

2011-07-19 00:20
Om man låste så ickemedlemmar inte skulle kunna läsa nåt så tror jag helt ärligt att de flesta inte bryr sig om att bli medlem av den anledningen att de inte vet öht va sidan handlar om + att de inte kan läsa inlägg för att bli medlem o trolla som svar. Och jag vet folk som inte skriver nåt av den anledning att de inte behöver vara inloggade för att se vad som händer och sedan inte orkar svara för att de helt enkelt inte orkar logga in ^^ tycker också att whoa borde låsas, inte ett-två forum, utan alla. Men hey inte jag som bestämmer, men skulle vara soft.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2011-07-19 16:59

2011-08-14 11:50
Håller med, lås forumen helt! Inloggningssidan var skitbra tycker jag.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-08-14 13:25
Whoa goes SD. Stäng gränserna och försvåra tillträde till våra fina forum - kom inte hit och propagera smuts! Mångfald undanbedes, här tar man seden dit man kommer!
Vi blir aldrig som dom från stan!

2011-08-24 21:56
Cripplarn - Ledsen för sent svar, men din liknelse haltar rätt rejält.
Dels p.g.a. att vi ger fritt medborgarskap och dels för att det inte är en yttrandefrihetsgrundlagsrättighet att sprida propaganda på privata communities.
Du behöver inte följa sedan att vara hiphopare på Whoa, men du behöver följa reglerna.
Mångfald uppmuntras - enfald undanbedes.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Rappare

2011-08-29 08:11
Det dyker upp fler och fler skapade trådar som bara är annonser, det kanske är dags att låsa nu?

2011-08-29 08:49
alternativt... Inte tillåter nya användare att göra "nytt inlägg" (skapa tråd). Utan de måste skirva i 5 trådar innan de låses upp. brukar vara så på en del forum som inte tycker om annonser bottar spammare.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Poet

2011-08-29 14:32
Eller bara lås skiten helt? Känns som om det är en ny google-translate-spammare i blandat och websidor varje dag nästan.

2011-08-29 21:05
alternativt... Inte tillåter nya användare att göra "nytt inlägg" (skapa tråd). Utan de måste skirva i 5 trådar innan de låses upp. brukar vara så på en del forum som inte tycker om annonser bottar spammare.

Det var nog det sämsta förslaget, då kommer det ju bara bli spam/chatt/OT-snack

2011-08-30 10:18
jaojao_ P21

Då ser du direkt om de är seriösa eller bottar... bara ta bort. Det är en vanlig grej på stora forum iafall.
Rappare

2011-08-30 10:21
Då ser du direkt om de är seriösa eller bottar... bara ta bort. Det är en vanlig grej på stora forum iafall.
Men även nyreggade användare som inte är bottar kommer ju börja spamma och vara irrelevanta. Tror snarare på idén om att låsa sidan.
Rappare

2011-08-30 20:39
Make whoa invitation only! Så den som rekommenderar får skit! Day one's får infinite invitations!

2011-08-31 09:14
scrotum P21

JA! bara A-barn får hänga på Whoa. 5 perfekta inlägg och du får vara med ... Failar du med att skriva 5 st relevanta On topic inlägg (kanske råkar spamma lite)ska du vara dömd till facebook, gamla skunkbloggar och reklambombade nättidningar. eventuellt passagen och anglefire..

Poet

2011-09-01 15:58
Användaren Svenssone skrev annars den charmiga tråden i Politikforumet om överfallsvåldtäkter i Norge där han självklart vill betona att det är norrmän med invandrarbakgrund som är ansvariga för det.

Att tillägga är att han blev medlem idag och har självklart inte skrivit om något annat.
Groupie

2011-10-15 12:48
Håller med BC99.
Om inget görs snart så har ni bara sverigedemokrater och troll kvar på whoa..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Admin

2011-10-15 14:47
Politikforumet är numera låst. Om någon undrade.

Poet

2011-10-16 15:06
Och Blandat då? Bara fucking spammare hela tiden med Google translate översatta texter...
Poet

2012-01-10 22:26
Nu har vi ny-nazister på Whoa också. Hoppas ni är nöjda!

2012-01-10 22:27
"ni" ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Poet

2012-01-10 23:37
Whoa-ledningen.
Rappare

2012-01-11 02:49
ItalianStallion har varit här ett tag. Men yo, är inte politikforumet låst nu?
Poet

2012-01-11 12:06
Jo, men det verkar inte hjälpa alls.
Groupie

2012-01-11 18:45
politikforumet låst? jag kan skapa trådar där?
DJ

2012-01-11 20:00
Det är låst så man inte kan se det utan att vara inloggad.

2012-01-21 13:24

2012-01-21 14:08

Välkommen till verkligheten :).

Om inget görs snart så har ni bara sverigedemokrater och troll kvar i riksdagen..

Skulle det kunna stå också ;p
Groupie

2012-01-21 14:48
Jag tycker inte att whoa ska sträva efter fler medlemmar på gott och ont utan sträva efter att hitta tillbaka till det whoa var för 5-10 år sedan. Om forumet uppnår hälften av den statusen så kommer det tillkomma massor av flera medlemmar, fast av rätt virke, som fortsätter att bidra till "whoa" känslan.

De som inte kan identifiera sig med vilken känsla jag menar har förmodligen blivit medlemmar de senaste åren.

Vi ska väl ha kvalité och inte kvantitet?
Poet

2012-01-21 14:50
Jag tycker inte att whoa ska sträva efter fler medlemmar på gott och ont utan sträva efter att hitta tillbaka till det whoa var för 5-10 år sedan. Om forumet uppnår hälften av den statusen så kommer det tillkomma massor av flera medlemmar, fast av rätt virke, som fortsätter att bidra till "whoa" känslan.

De som inte kan identifiera sig med vilken känsla jag menar har förmodligen blivit medlemmar de senaste åren.

Vi ska väl ha kvalité och inte kvantitet?

Sant! Och jag vet att man skyller lite på Facebook, men i närmare eftertanke så hade vi ju Lunarstorm och PlayAhead på min tid också. Då är det kanske det sociala klimatet som ändrats och även, tyvärr, hip hop i allmänhet...