Kommer B-net att resettas vid release, eller kommer folk som spelat beta ligga kvar i nuvarande ligor? tänkte om det var någon idé att ens spela online vid release, eller om det kommer vara massa 1337koreaner i bronze osv. Sjukt häftigt obalanserade infestors är nudå.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
B-net resettas vid release, forumen resettas, betan måste avinstalleras före install, alla hamnar i bronze automatiskt och går sedan upp. Det tar dock ca 60 matcher innan det stabiliserar sig så några av er kommer att hamna i platinum direkt. Jag spelade typ 50 matcher på det kontot en vänlig själ gav mig för två veckor sedan och vann mer än losade. Vann ganska överlägset när jag vann också men var placerad i bronze från när jag började. De jag förlorade mot var pga cheese eller ruskigt bra spel, oftast då från personer i högre divisioner. En random person jag spöade hade jag ofta dubbelt så hög eller mer score som i slutändan, :P Tror jag kommer att lägga mig i platinum eller gold så småningom efter release men inte i diamond, det blir way för svårt. Har dock problem med late game, för låg APM så jag hinner inte med allt riktigt, men det är bara att träna, var samma med ettan.
Sen kommer inga koreaner ligga i våra ligor, hehe.. De spelar på annan server och annan version av spelet (vilket är synd tycker jag) men så blir det bara, det är ingen poäng att spela på fucked up lag, :)
Ah, då spelar jag igenom SP först, så eliten har en chans att gå förbi mej, så slipper man sitta och förlora varenda match och bli arg.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Någon som ska till EB i borlänge och hämta på måndag natt? jag jobbar 07-16 och har en timmes bilfärd dit, så jag är fan lite osäker..
Men Simba då.. Är du inte GOSU?! :P Jag tror att alla som spelat betan och/eller StarCraft 1 väldigt mkt kommer att ha sjukt mkt gratis mot majoriteten. Säkert alla som diskuterar i denna tråden kommer att hamna i de högre ligorna framöver. I betan spöade jag vid ett tillfälle typ 7 på rad och jag är inte någon gosugamer liksom, en bit över medel men ingen elit. Efter att ha kollat igenom replaysen så märkte jag en genomgående brist hos alla spelare. Noll makro. När man själv hade 3 baser och 65 arbetare hade motståndaren 1 eller två baser och under 30 arbetare. Blir svårt att hävda sig på slagfältet när inte ekonomin finns där i bakgrunden. De hade helt sonika slutat producera arbetare några minuter in i spelet. Själv ska jag på midnightrelease på Game här i Oslo, hehe..
Ah, jag körde precis mot datorn, 4player FFA, han körde massbattlecruiser, och jag var långsam med corruptors.. =/ Har också problem med makro, ligger ofta waaay före i mineraler, och brukar ha massa mineraler över när jag ex. får upp min roach warren. Störigt som fan, men man får väl korrigera med tidigare extractors.. Har iaf informerat min flickvän om att spelet kommer på måndag, så hon är medveten om att jag kommer avra frånvarande på obestämd tid.
Haha såg ni Idra vs. Masq? Idra blev butt raped och nerdragede iväg. Finns på HDstarcrafts kanal, riktigt underhållande.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
hann lira 40 matcher och vann iaf fler än vad jag förlorade och oftast berodde det också på macro, men som sagt bara att träna... tror jag slutade i typ rank 5 / bronze innan det las ner ..
http://www.myspace.com/loosecannonbv
frost P23 Masq vs WhiteRa var inte helt illa den heller.. varför har man inte sett mer skit med Masq? han har ju skillz
Angående makro, brukade under lång tid när jag lirade mkt StarCraft 1 ha en post-it lapp uppsatt på skärmen där det stog: * Expand while attacking * Remember supply * 0 in resources Har man de 3 grejerna i huvudet plus ca 80 - 100 APM (150 i ettan) så kommer det att gå hyfsat bra på makrosidan långt fram i spelet. Kommer ihåg att jag ofta blev supplyblockad i början när jag lirade ettan och att jag alltid hade resources kvar hela tiden. Mineraler och gas som bara ligger borde ju använts till units istället. Extremexemplet är när Zerg har så mkt income att han bara kan skicka allt han har i en strid ström mot fiendens bas och där nya tränade units ligger precis i linje med inkomsten, dvs han kan träna units non stop och inkomsten stöttar det för den är såpass hög = Sauron Zerg. Sånt ser man iofs nästan aldrig.
Simba Var det matchen där Masq låg jävligt risigt till men vände och vann? Ja Masq har onekligen bra skills. Husky bör förövrigt få sig en omgång. Jävla reaperkärring. :)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Vad för ras spelar ni? Spelar själv Protoss och kommer nog att köra på det framöver som huvudras men också lira en del med de andra för skojs skull. Tänkte vi kunde snacka lite strategier osv, vad som gjort att ni förlorat när ni förlorat, vunnit när ni vunnit och vad som är svårt, dumt, overpowered eller inte. Jag har lättast mot protoss, ganska lätt mot terran medan en aning svårare mot Zerg. Så sämsta matchupen blir Protoss vs Zerg. Känns som jag ofta åker på cheese där. Losade t.ex. en gång där moståndaren flyttade sina roaches under marken förbi allt och alla och poppade upp mitt i minerallinjen. De hann döda såpass mkt arbetare att jag kom för långt efter. Kan ibland hända att man åker på en Nydus Worm, Baneling Bust osv men det är mkt mer sällan och man får nog skylla sig själv om man scoutat så dåligt. Mest är det nog zealots mot roaches som är problemet. Roaches äter ju upp zealots och det är onödigt dyrt att techa till robot och pumpa immortals eller star för void rays. Då kommer allt ner på extremt bra mikro med sina sentries och focused fire med stalkers. Svårt att hålla en hög makro uppe då samtidigt. Blir att träna på framöver, :) //Pz
frost P23 yes, han blev riktigt illa tilltygad av några blink stalkers, men ändrade till marauder snabbt som fan och tog hem det. Riktigt bevis på skills att ändra mitt i och ta hem det.. =) Jag lirar Zerg, och har inte spelat betan, däremot lirat några AI matcher och börjar träna lite på builds och sånt. Är ju inte senaste patchen heller, så infestors är ju inte lika obalanserade. brukar oftast köra pool, overlord, roach warren, lair, infestor, spire och antingen gå mass zerglings och roaches eller corruptors och mass broodlords, helt sinnessjukt bra units broodlords är..
GAIA P28 Hinner man få upp lire roaches med burrow innan motståndaren har detection (protoss) så är det oftast kört. hade 3 roaches som dödade en hel armé zealots nyss, men då var mina fullt uppgraderade också, regenar ju från 1 till max hp på drygt 10 sekunder eller något sånt.
Jao, men att spamma roaches funkar si och så mid game för en enda immortal äger ett par roaches, :P Annars är fast tech till Voids rätt så bra mot roaches. Jag sliter mot duktiga spelare som får ut roaches väldigt tidigt och i större mängder. Känns som man måste springa runt och mikra som fan för att det är ett time window på någon minut innan en första void eller immortal poppar ut. Kommer säkert trimmas lite via patches framöver dock.
Ett par gånger förresten har jag trappat en och annan zergspelare. De försöker sig på en Nydus Worm men jag spelar dum och låtsas som jag inte märkt det. Drar ut med min main army och gör honom uppmärksam på att jag förflyttar trupperna bort från min bas medan Nydus Wormen håller på att morpha och drar sen tillbaka hela gruppen omedelbart för att omringa de units som spawnar inne i basen. Tar ut masken och utplånar så gott som kanske upp till 70% av hans stående arme. Vann 3 games på rad på den taktiken.
lirat mest som terran och kommer nog ha det som mainrace, sen blir det ju självklart att lira med dom andra raserna också.. jo det var sjukt längesedan jag lirade sc1 så man känner att man har tappat en hel del, brukar ha problem med att få ut en expansion ganska fort, nästan så att jag glömmer bort det ..
Gör det till en huvudregel att så fort du går in i en större attack mot motståndaren så skickar du samtidigt en SCV till valfri expansion och börjar bygga ett CS eller flyger ditt ett från din bas. Din motståndare måste försvara sig mot din attack och du kan sätta upp din expansion ganska ostört. Funkar dock inte på gosugamers för de har så insane APM att de gör allt samtidigt oavsett men de är en promille av en promille typ av alla spelare, :) Dvs, medan du attackerar med allt du har och flyger ett CS till en exp så interceptar 3 vikings ditt SC och plockar det halvvägs, hehe.. Spelade mot en sådan gosuspelare i ettan en gång (polare till lillebrorsan som var en av de bästa europeerna i SC1 en stund), ett par matcher, fan det var lönlöst alltså. Spelade liksom ingen roll vad jag gjorde öht. Låt säga att jag droppade hans natural samtidigt som jag droppade ovanför hans mineral line med tanks i mainen samtidigt som jag expanderade och attackerade hans main army. Det viftade han bort enkelt, han förlorade ett minimum av arbetare, mikrade sönder min main army och droppade själv på två platser. Liiite frustrerande alltså.. Suger att inte ha en chans i helvete, haha.. //Paz
Angående taktiker så brukar jag ofta köra på fast Void Rays, beroende på bana så blockar jag choken till natural och skippar sentry och bygger bara zealots + stalkers inledningsvis. Charge, observers samt quadrupel stargate. Sen blasta på med VR. De har nerfats en aning, särskilt på range, men är fortfarande på gränsen till OP. Svårt för motståndaren oavsett race, att göra något åt mass VR om de inte scoutat det tidigt. Fast VR mot protoss brukar ofta vara insta win. Ibland även mot terran. Annars funkar DT rush väldigt bra mot zerg eller phoenix harassment raids. Är för dålig på att inkorporera ett tillräckligt antal Colossi och HT mot zerg i mid och late, något att bli bättre på. Måste bli lite bättre på att försvara mig mot fast mutas också, åker dit ibland på det.. //
Drygt en timme kvar nu.. jag mitt pucko förhandsbokade spelet 10 mil från min bostad, och dom skickar inte. Så imorgn jobbar jag in lunchen och tar bilen vid 15:20, åker 10 mil, hämtar spelet, tar en big tasty på donken och kör hem igen. Ses på B-net imorrn kväll!
Battlerappare
2010-07-27 16:36
Åhhhhhhh 12 år sen sist, underbara spel!
Lägger man till folk med emailadresser eller? posta era isf,..
Simba -
[email protected]
irc :)?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2010-07-28 17:19
Kommer det komma så man kan spela det via LAN? svar: nej ..vet dock att det är folk som jobbar 24/7 med att knäcka detta så man kan på något vis spela SC2 via hamaschi
JKIBMM
Är det någon som vet om/när/vart Day9s Countdown-party läggs upp? De streamades väl så jag tänkte att de kanske skulle komma upp på hans blip.tv. Just nu är där några videos, men kan inte tänka mig att de är alla. Någon som vet?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Ingen som spelar? skriv era mailadresser nu sp man kan adda er och spöa skiten ur er! Ägde precis en turtlade terran med en speedling to broodlord switch. jag hade sjuk ekonomi jag hindrade honom från att expanda. sjukt nice.. xD
Simba vilken leauge är du på laddern? När jag spelade som mest på betan kom jag upp till gold. Nu när kampanjen är avklarad så spelar jag dock mestadels Tower defense eller vanliga games tillsammans med 3 polare..roligare än att spela mot/tillsammans med diverse ostabilt folk :)
JKIBMM
Kitti Jag gör väl som de flesta andra, kör Practice league och testar cheese builds.. mycket riktigt bra folk där också. Tower defense? vart då!?
Jag nickar nomakeupx med charcode: 559. Lägg till! Sen kanske vi ska styra upp någon whoa-turnering till veckan? Vem är egentligen King of the Hill?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du har inte testat alla TD:s som finns?! Gå in på custom games och sen välj "custom" eller något liknande..då får du upp ett par olika :) testar gärna en SC mot dig någon dag ..dock blir jag borta i en vecka nu
JKIBMM
hur fan lägger man till någon efter charcode då? :P
Gå in på friends -> add friend -> add character friend och sen skriver du in nick och kod
Någon som har ett guest pass över? PM;a isf :-)
I bury those cockroaches
Battlerappare
2010-08-02 00:37
Tjabba pojkar och flickor! Blev nyss färdig med singleplayer kampanjen och jag måste säga att jag blev imponerad! Spännande, spännande inför de kommande expansionerna! Riktigt nice upplägg med varierande uppdrag, inget det andra lik typ. Gillar också de olika "mellan uppdragen" uppläggen de kör, nyhetssändningar, snacka med folk osv. Feta cinematics, bra grafik, ja fan, allt var riktigt nice. Kommer nog spela om kampanjen många gånger framöver. Det som är kul är också att vissa missions och vägar försvinner pga valen man gör så alla omspelningar är inte exakt lika som de tidigare. Spoiler:Spoiler Dvs, man kan skippa att hjälpa Tosh och istället tro på Nova t.ex. Jag hade astronomiska förväntningar och blev inte missnöjd eller besviken om vi säger så. Vad gäller multiplayer så har jag inte haft tid att spela något särskilt, körde igenom de 5 första placementmatcherna som är mot random folk i random ligor och vann 3, losade 2. Hamnade därefter i bronsligan på plats 55, :D Har 6 matcher nu totalt inklusive de 5 första och 3 vinster, 3 förluster. Måste andas ut lite efter kampanjen, men sen kickar multin igång på riktigt! Var ligger ni? Vad heter ni, vilka stats har ni osv? Kommentarer om motståndet, kampanjen, spelet i övrigt, ja you name it?
Undrar också om Blizzard slår sitt eget rekord på det snabbast säljande spelet? Lich King sålde 2,8 miljoner exemplar den första dagen och StarCraft II har som jag har förstått sålt 1,8 miljoner ex den första dagen med Sydkorea ej medräknat. Det funkar ju lite annorlunda där borta med time-cards osv så det är svårt att beräkna sales. Men ett par 4 - 5 miljoner sydkoreaner sitter säkert och spelar tvåan nu.
GAIA P28 du ska inte lita på ligorna än, det är sjukt brett utbud i alla ligorna. Jag hamnade bronze 1on1, silver 2on2 och gold 3on3, låt det gå någon vecka så blir det väl mer korrekt.Spoiler Jag hjälpte Nova istället för tosh. Tänkte fan inte ha en massa gamla kriminella spectres springande omkring. (Inlägget ändrat av JP 2010-08-02 11:58:00)
Moderator
2010-08-02 10:24
Simba Använd spoilerknappen, alla har inte hunnit lägga vantarna på spelet än.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok P25 Ah, jag ber om ursäkt. En liten spoiler, men en spoiler none the less.. Mod får gärna fixa..
Moderator
2010-08-02 12:54
Ööh...är inte du mod?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Var ligger ni? Vad heter ni, vilka stats har ni osv? Nickar nomakeupx med charcode 559 och spelar i platinum 1v1. Lägg till!
testie Hehehehe, fett då, :D Så du hamnade där minsann? Fan drygt å hamna i brons själv, mkt jobb framför en..
Funderar på att köpa detta. Har aldrig spelat ettan...det som avskräcker mig lite är att det verkar vara smått omöjligt att komma in i spelet online. Om gamla starcraftare typ spelar såhär:
the_real_apa P21 Dom som sitter på gold leauge och uppåt spelar så där..resten är simpla "jag lärde mig hotkeyn till mina favoritenheter och lärt mig att expandera är en bra grej!" ;)
JKIBMM
GAIA P28 Haha, jag är också i Bronze, en kompis som inte spelat så mycket lirar i platinum 1on1 2on2 3on3. :P Inte direkt balanserat än, kommer nog ta ett tag innan. Posta mail GAIA!
the_real_apa P21 Nej, nej, nej! :) Du behöver inte ha så hög APM. särskilt inte i tvåan för där är allt simplifierat till en sådan grad att du kan räkna bort 40% av APM'en. Att ha 350 APM i StarCraft 1 motsvarar ungefär 210 i StarCraft 2. Men de du såg där tillhör/tillhörde den absoluta världseliten och det är inga på battlenet som har sådan APM, kanske någon promille bara. Du klarar dig fint på 50 APM i de lägre ligorna om du har bra build orders och taktik. Har du 100 är du en bit över average och kan antagligen titulera dig hyfsat bra i StarCraft 2 om allt annat följer med den APM'en. 150 APM och uppöver och du har den snabbheten som krävs för att bli riktigt bra. De allra sjukaste i StarCraft 1 måste vara NADA och JulyZerg, de har båda toppat på 800 APM och ett snitt på mer än 500 i vissa matcher, ca 8,5 actions per sekund.Kitti Trust me, inga i gold league spelar sådär, :P Ett par i Diamond kanske, hehe..Simba Skriver inte ut min mail här men du kan få mitt in-game name, :) Brb.
Machete526 Dvs, Machete är namnet och 526 är char code.