I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] StarCraft II - Turnerings och diskussionstråd - E-Sports

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-08-20 06:48
Jag älskar den matchen :D
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2010-08-20 11:46
hahaha!

Spoilerthe drone
became
a
extractor!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2010-08-20 21:57
Ja den matchen är otrolig. Garvade ihjäl mig när de började chatta.

Det som är problemet är att en 1base:ande terran som ställer upp marines på kanten av basen och sen wallar-off är han/hon omöjlig att scouta innan lair tech. Kolla på IdrA vs Silver-finalerna i någon turnering nyligen. Sen har vi ju problemet med den där nya populära reaper-rushen som i princip fått väldigt många pro-gamers z's att alltid öppna med 1 base roach då den är extremt svårslagen på vissa kartor, och även om den misslyckas ligger man inte särskilt långt efter.

Eller så gör du som zerg i den här matchen:

:)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Battlerappare

2010-08-21 01:06
Matchen GAIA P28 länkade kan nog vara den mest underhållande matchen jag sett everr.

2010-08-21 16:04

Rätt skön stratt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-22 16:56
Nickar Machete med charcode 526 så ni andra i tråden kan ju bara lägga till mig vettja, :)

2010-08-23 11:45
Nick: Simba
Charcode: 867

2010-08-23 18:09
Synd att whoa är så dött.. StarCraft är överallt, typ hälften av mina polare spelar det och de flesta av dem är inte ens "gamers", de spelar bara det spelet och inget annat. Har flera på jobbet som spelar också, men här verkar det som det är 5 - 10 personer som skriver och lirar, haha..

2010-08-23 23:49
indeed, samma här, och massa gamla wow kompisar som spelar också. Men jag har mina 3-4 pers jag lirar frekvent med.

2010-08-24 02:18
Men du vill ju inte spela med mig Simbis! :D

En replay att bjuda på:

Skit i namnet för det visade sig inte vara speciellt svettig vinst i efterhand men den jäveln lyckas med en defensiv nuke, haha.. Riktigt hilarious, :D

Nuke in ya face

Har märkt en skum sak.. Ju bättre jag blir desto lägre blir APM'en? :S

Har börjat tajma allt så det blir typ dödtid ofta under makrofasen.

2010-08-24 12:20
GAIA P28

Jag vann med en proxy hatch mot en toss, det var roligt.. iofs i silver legue, men ändå! lyckades få upp en queen, en spinecrawler sen matade jag lings.

Kan ladda upp den efter jobbet.
Moderator

2010-08-24 13:57
Måste man ha sc2 installerat för att se era repriser? Eller kan man kika dem i vlc eller liknande?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-08-24 18:57
Simba

Gört!

KaptenKrok

Du måste ha SC2 installerat. Löp och köp.

2010-08-24 19:26
vart fan kan man lägga upp då? vi kör ju dropbox, men det är måsrte man ju vara med i våran grupp för att ladda ner.. =/

2010-08-24 21:16
Kolla var jag har laddat upp mina filer. Kostat nada, går fort.

2010-08-25 10:32
borde få det idag! wohOo!
tut!

2010-08-25 10:37
Gaia,

din fil fungerar inte...nuke ya prylen.

0kb och som rar fil...
tut!

2010-08-25 21:30
Okej, då kör vi FileFront då!

Släng upp din där också Simba.

http://www.filefront.com/17234726/Svettig vinst.rar

2010-08-25 22:31
http://www.2shared.com/file/Tv9vgvMr/Remote_hatch.html

Inge speciellt med matchen, inget macro eller micro öht, första gången jag testade en riktigt cheese. Borde gjort fler än 1 SC's direkt.

2010-08-25 22:49
Nice, ska kolla på den nu, men byt för fan nedladdningssida framöver är du snäll, hehe, buggigaste skitsidan med virus och spam ever, ;)

FileFront funkar finfint.

//Paz

2010-08-25 22:55
Haha, nice nuke han fick in där. Jävligt dåligt planerat av honom, han tog inte natural, utan expansionen du gå förbi hela tiden.. :P men WP iaf..

2010-08-25 22:56
Vart fan laddar man upp på Filefront då? hittade bara news och skit där..

2010-08-25 23:35
Upload files, :)

Fan verkar vara riktigt mkt knas med battlenet nu asså, just som du skrev det på chatten så hoppade allt ut totalt. Fett irriterande!

2010-08-25 23:42
Haha, jag sa ju det! inge kul att spela ranked eller ens hyfsat seriöst när man åker ur titt som tätt.. =/ och på fredag drar jag till london över helgen = inge lir.. =/ men till veckan, då jävlar måste det funka igen!

2010-08-26 00:13
Då får du vänta på smisk till nästa vecka då Simba! :D

Näh, skojar bara, men nu verkar det funka igen. Eller ja funka och funka, det går i varje fall igång. Allt började fucka upp sig efter senaste patchen.. :E

2010-08-26 08:45
kör kampanjen nu, heta grejer! är det en enda stor kampanj eller får man köra en separat toss å zerg kampanj efteråt?
tut!

2010-08-26 17:12
MisguidedAngel P27

bara terran i single player nu, toss och zerg kommer att släppas som expansioner med helt egna SP's samt nya enheter till multi.. xD

2010-08-26 17:13
ok, sweet!
tut!

2010-08-27 19:42
Jag funderar på att börja kommentera replays. Engelska eller kanske till och med svenska om intresse finns. Saken är den att jag ska starta en blogg och jag vill satsa seriöst på detta om jag nu ska göra det. Om jag ska kommentera på svenska så får det naturligtvis bli att jag vänder mig till svenska SC2 scenen.

Tänkte höra med er, och om ni kan sprida detta vidare, och se om det finns ett genuint intresse för att titta på replays (engelska eller svenska). Vidare vill jag veta om det är något ni saknar i existerande bloggsfär och om ytterligare en blogg kan slå igenom.

2010-08-27 19:59
Intresset är stort, kolla bara de HD och Husky grabbarna, de har väl runt 120 miljoner träffar på sina youtubesidor tillsammans hittills, :S

2010-08-27 20:35
Givetvis, det finns många som kommenterar men jag har bara fyra prenumerationer som sticker ut. HDsc, husky, Ahnaris och Burgback. Dessa kommenterar bra och intresseväckande.

2010-08-28 00:06
Klazart, Day9, Tasteless, Rise, VioleTAK och många fler? Finns runt 50 koreanska semistora, en och annan europeisk (tyvärr inte på engelska) och en hel del andra. Dock ingen på svenska, så kör du, :)

2010-08-28 01:18
vet att jag såg en replay där det var en svensk som kommenterade, typ omnius eller något .. fast han hade en ganska störig röst så det vart typ jobbigt i längden ..

men kör hårt för fan
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2010-08-28 03:25
http://us.battle.net/sc2/en/blog/692221

Nerfs incoming, inevitably.

2010-08-28 11:11
Tyvärr har jag haft väldigt lite tid att spela SC2 på senaste..har dock upptäckt att jag föredrar att spela 2vs2...är mer en "co-op-spelare" så att spela 1vs1 känns tråkigt efter 2-3 games

vilket gamemode föredrar ni? är det 1vs1 som gäller?
JKIBMM

2010-08-28 11:11
frost P23

en svensk kommentatorblogg vore väldigt skoj!
JKIBMM

2010-08-28 17:51
Är inte helt säker på att patchen i september är helt korrekt riktad.. Man kunde kommit runt problemen på ett bättre sätt. T.ex. låta flera larvaes spawna för Zerg, sätta cooldown på chrono boost eller liknande.

Kitti

Ja, 1 vs 1 är kärnan för mig i StarCraft II. Spelar helst det 95% av gångerna om vi säger så.

2010-08-28 18:47
Hoppas ni kollar på MLG idag. Riktigt stora namn som spelar.
http://events.mlgpro.com/takeovers/procircuit/titles/starcraft?site_id=mlgpro

PLUS:::::
Dessa amerikanska commercials som visas i pauserna är så JÄVLA BRA! Haha

2010-08-28 20:42
Senaste matchen, lite småsvår vinst där, han körde hela kortleken, först att bygga in mig med cannons och cannon turtling, sen dark templars, sen voids osv blah blah.. Lite för ivrig (girig) och därför losade han. Funkar si och så att komma med en miljon voids och en miljard gateway units när du sitter på immortals och colossi plus stalkers för void raysen, :)

http://www.filefront.com/17242866/Svr vinst jao.rar

ctrl + c, ctrl + v

//Paz

2010-08-28 22:05
unable to play replay.

2010-08-28 22:15
Nevermind, funkar nu.

2010-08-28 22:16
Hmm.. skumt?

Repostar för säkerhets skull. Lirade en till där min totala arrogans gjorde att jag kunde losat matchen om motståndaren varit lite bättre (nja). Jag såg ändå relativt tidigt att han hade banshees och vägrade bygga cannons bara för att jag tycker att folk som bygger fixed defences är wack, haha.. Men å andra sidan visste jag att han bara satt på en enda bas utan resurser så vinsten var självklar. Lite småfånigt dock då jag egentligen kunde ha retirerat med min trupp för att ta ut hans banshees.

http://www.filefront.com/17243117/Base Race.rar

Re upload på förra:

http://www.filefront.com/17243119/Svr vinst jao.rar

Bara dubbelklicka på filen efter ni har laddat ner den.

//Paz

2010-08-29 00:05
Vilken liga lirar ni i?
Själv kör jag i Gold, skulle vara skoj att köra lite games om nån är sugen.

2010-08-29 00:25
Första replayen var jävligt märklig. Han stänger in dig och sätter ingen press alls utan låter dig bygga upp din armé i lugn och ro. Trots det potentiella, ekonomiska övertaget så lyckas du ändå bygga en armé som slår hans? Och varför kom det inga colossi?

Slutet var bäst. Lucky my ass. Kollar in nästa replay imorgon.

2010-08-29 15:19
jontelito P24

Jag spelar i silver, :)

Går bara uppåt för varje match jag lirar så guld är nästa väldigt snart.

Som jag redan har skrivit, bara läs igenom tråden och adda alla som postat sina nick + charcodes.

frost

För att han antagligen är en snubbe som kan spela bra early och kanske lite in på midgame men inte är van att spela mid och framförallt late. Såna personer brukar bara bygga "mer" av allt istället för att bygga mer avancerade skapelser. Spamma gateway units mao. Hade han lyckats stå emot där på slutet och försvara sin expansion så hade jag kört ännu hårdare på mech, expat över hela kartan och börjat på ett mothership.

//Paz

2010-08-29 17:20
tror inte jag har skrivit min charcode innan

char: Loosecannon
charcode: 455

bara att adda och hojta till ifall ni vill lira
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2010-08-29 17:40
frost

sorry du är lite sen :S

http://www.starcraft2sverige.se/replays/
tut!

2010-08-29 22:05
GAIA

Alltså jag är fortfarande inte helt såld på hans tanke om att pusha på med tier1 units när du uppenbarligen outplayade honom med din armé.

MisguidedAngel

Omnius är duktig och han är träffsäker i det han säger, no doubt. Känns dock lite för konservativ?

2010-08-29 22:39
Hmm, det finns en ganska enkel och logisk förklaring till att folk sliter med late game. Om man möter en hyfsat bra spelare och det går till late game så blir allt plötsligen mkt svårare, kräver högre APM och taktikerna ändras. Den logiska anledningen är ju för att man sällan når just dit utan att spelet avgörs tidigare. Hur ofta ser du battlecruisers, carriers och ultralisks liksom? Svårt att träna på det också då som sagt få spel går till late game. Så när det väl händer reagerar många med att bygga "mer" av allt de redan har tillgång till istället för att bygga bättre och mer avancerade units.

Loosecannon

Coolers, addar dig sen då.

Frost

Tycker du ska köra oavsett. Kan aldrig vara för få kommentatorer liksom. Viktigt som fan att de har lite humor också, hatar de där torra analytiska kommentatorerna som finns.

2010-08-29 22:46

Jag dör av skratt. Vilken champ!