nu i sista placerings matchen vann jag över en gold så vart rankad platinum i 1v1 och bronze i 4v4.. måste ju vara fel :P så bra är jag inte
http://www.myspace.com/loosecannonbv
Loosecannon P23 som sagt, det är åt helvete.. kolla igen om en månad eller något, då borde folk börja hamna i de ligorna de hör till..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Fan den där jävla testie asså, hehe.. Close but no cigar liksom, :P Han är ganska duktig, rekommenderar alla i tråden att spela med honom om ni får chansen.
GAIA P28 JAG DÅ!? hade jag hunnit fått ut mutas hade jag tagit dig! xD
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Simba Nej, nej, nej, du blev PWNED in da FEJS! :D
Spelade mot en sponsrad tysk igår. Hade inte en chans :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad fan hände med Bnet?
testie, vad hette han? Posta replay om du har? //Peace
GAIA in nu och spelar vi 3on3! testie var inne nyss, nu är han inte online än, men ändå!
Verkar vara nere ändå.. =/
folk här som har någon nice replay när dom lirar kan ju posta den :)
marCoon nickar han, sparade tyvärr ingen rep men kommer säkert spela mot han mer då han är med i gosugamers crewet Kom i ihåg att Vikingcup spelas imorgon klockan 18:00! Nordic players only annars får vem som helst ställa upp och tävla. Jag har signat upp mig och ska vara med, räknar inte direkt med att komma så långt men ser det mest som en kul grej :) Dom kommer även att streama matcherna live. Tror day9 kommer vara med som kommentator också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har bara spelat ett par få matcher hittills tyvärr sedan releasen pga dåligt med tid, men kan gott posta replays, dvs om det är okej för Testie och Simba då?testie Fett då! Spara replays och berätta hur det gick sen.
GAIA P28 klart du får, aldrig påstått mej vara gosu ändå.. :P Ska lägga pp replays såfort jag gör en riktigt skön match, inte hänt än så.. xD
Någon som har problem med lagg? Jag började lagga som fan igår, och det har inte gått över än. Även i Singleplayer, challanges och liknande laggar jag röv och spelet råder mej att sänka graphics. Grejen är att innan igår flöt det som en tom ölflaska och nu skär det ihop helt. Tänkte om det var någon patch igår, eller om Bnet påverkar prestandan även när man inte lirar quickmatches. Tacksam för svar. (börjar bli trött på att bli ägd av noobs för att man inte kan micra sina enheter med 5fps)
Battlerappare
2010-08-06 00:46
Jag har alltid haft lagg för datorn jag har just nu är helt värdelös. Tydligen så finns det nån fix för grafiken då det var nått med att menyerna drar enorma mängder kraft för att dom är satta att alltid vara på det snyggaste eller nått sånt.
Simba Nice! Vi får spela lite i helgen också?
Måste bara tipsa alla läsare i tråden om ett event i helgen där Sverige reppar i en uppvisningsmatch.
http://www.wow-europe.com/rf10/ TLO möter ingen annan än..
.. MaDFroG!
De som inte vet vem det är förtjänar inte att veta, :D
Har förstått att han dominerar just nu i diamondligan men jag har inte sett någon match ännu med honom.
Går tydligen att streama i HD gratis också.
//Peace
Skivsamlare
2010-08-06 11:41
Hahahah. jävlar, MadFrog, när var han aktuell senast? 2001?
Skivsamlare
2010-08-06 11:42
... ja, 2001. det stod visst i eventtexten :)
Segt att man aldrig kom in i klicka på baser typen av spel, verkar vara rätt intressant i tävlingsammanhang. Dock fattar man inte snacket så det låter ju nördilicious utan dess like
I.C.T.W Ill be heading out soon
Fick däng första matchen och åkte ut! Fick en chans till och sabba även den. Haha jävla skitspel. Hatar M&M. Här är replay: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/vikingcup #1.SC2Replay GAIA, självklart är det lugge att lägga upp ;) Simba, För mig hände samma sak! Kunde spela på medium utan problem på betan och även i början av Wings men sen helt plötsligt så blev allt helt ospelbart. Men det funkar fint på low. Kanske nya patchen fixar problemet.
när kommer patchen då? och varför uppmärksammas inte detta på det oficiella forumen?
Doggsonlol Fråga? :)testie Ajdå, var det så hårt? Ska kolla replayen. Klart det är lugnt för dig liksom, du vinner ju över mig, haha.. //Paz
länken fungerar inte för mig :/
Inte för mig heller.. Men iaf, det går framåt nu, leder min silverliga, :D Drygt att börja så långt ned (botten av brons) men kul att jobba uppåt jao. Guld nästa! Postar lite replays snart.
hade hellre börjar långt ner, har iofs bara lirat 1 1vs1 sedan placerings matcherna men känns som att platinum är för svårt för mig just nu .. iaf efter den första matchen
Simba, det var ju ny patch idag. Löste dock inte mitt problem :/. Ny länk till replay: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/vikingcup1.SC2Replay.zip
Nu tror jag det blev bättre, tränar banelings mot AI och det laggade inte på hela matchen. Tog bort "dokuments/starcraft2/variables.txt" och startade spelet. hoppas det funkar! Gaia och Testie, ska vi lira ikväll? xD (fått tillstånd av flickvännen att ha en spelnatt. :P )
Vart är alla andra i tråden som lirar? Posta era gamer nicks osv.
stendöd tråd.. var vi bara 3 som köpte spelet elleR?
Det kommer, det kommer.. Inte alla som är die hard fans sedan länge, :D
Moderator
2010-08-09 13:08
Och vissa är hemifrån i sommar pga jobbmöjligheter och kan inte lira något av spelen som de har peppat på länge förrän i slutet på augusti. Suger är vad det gör.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Snart uppe i gold nu! skönt när man började i bronze och "lärt" sig spela det mesta själv.
Simba Samma här, nån match från guld, är i toppen av min silverliga. Sen blir det platinum om jag skärper mig lite och får upp hastigheten från ettan igen, :) Börjar dock märka att ju längre uppåt det går ju mer cheese och aggressivt mikrospel blir det. Nere i brons räcker det fint med att blocka av din ramp, makro'a på som en motherfucker för att 5 min sen möta honom med 33% - 50% mer trupper, ^^
Skrattfest!
IdrA vs Silver (ZvT)
Game 1/2
Game 2/2
Idra är en sån tönt asså, gråter som en liten horunge varje gång han blir ägd, haha..
Nu har jag börjat spela SC2 igen..lirade dom där 5 gamesen för att få bestämt i vilken leauge man ska hamna...slutade med att jag hamnade på gold leauge på plats 100 :) Om någon har lust att lira så kan ni maila erat användarnamn till mig så addar jag :)
JKIBMM
Skivsamlare
2010-08-12 15:16
Idra whinar rätt mycket, men han har rätt i att ZvT är (lite) ojämnt i terrans fördel. Terran har väldigt många valmöjligheter från början medan och välspelat mechplay kräver sjuuukt precis timing och unit compisition för att kontra, om man spelar på deras nivå dvs. Skulle inte bli förvånad om det kommer en Terran Nerf snart. Jag spelar i Diamond och ligger på runt ~550 rating just nu. Ska posta nånslags kontaktuppgifter till bnetkontot sen så får vi spela några matcher :)
Kitti Ju fler desto roligare, jag skickar mitt user name till dig på PM.Z Tror inte det blir någon nerf på terran asså.. Terran är inte imba, men du måste scouta som fan och reagera väldigt noggrant och snabbt. Zerg är svårspelat asså..
Skivsamlare
2010-08-18 14:25
GAIA Det som är problemet är att en 1base:ande terran som ställer upp marines på kanten av basen och sen wallar-off är han/hon omöjlig att scouta innan lair tech. Kolla på IdrA vs Silver-finalerna i någon turnering nyligen. Sen har vi ju problemet med den där nya populära reaper-rushen som i princip fått väldigt många pro-gamers z's att alltid öppna med 1 base roach då den är extremt svårslagen på vissa kartor, och även om den misslyckas ligger man inte särskilt långt efter. Terran har då utan att överdriva runt 10 builds som behöver kontras med specifika unit-kombinationer. Om man inte lyckas bygga rätt units i blindo så är det väldigt svårt att kontra deras timing push. dessutom är cliffing på de banor med highground över natural exp löjligt starkt. Någonting kommer att nerfas hos t eller buffas hos z när det gäller early game. Det här är otvivelaktigt det nördigaste inlägget jag någonsin skrivit på whoa :)
Skivsamlare
2010-08-18 14:27
T är för starka :/ Jag tror definitivt på nerf
T är inte alls starka! eller ja, det beror ju på hur man tänker. Jag har oftast lättare för T än för P och Z hatar jag att spela mot.
Z Det som är problemet är att en 1base:ande terran som ställer upp marines på kanten av basen och sen wallar-off är han/hon omöjlig att scouta innan lair tech. Kolla på IdrA vs Silver-finalerna i någon turnering nyligen. Sen har vi ju problemet med den där nya populära reaper-rushen som i princip fått väldigt många pro-gamers z's att alltid öppna med 1 base roach då den är extremt svårslagen på vissa kartor, och även om den misslyckas ligger man inte särskilt långt efter. Det är ju bara att offra en overlord så ser du exakt vad han går för?
Reaperrush är ingen biggie heller, släng upp en eller två sunkens eller använd din queen när han kommer?
Terran har då utan att överdriva runt 10 builds som behöver kontras med specifika unit-kombinationer. Om man inte lyckas bygga rätt units i blindo så är det väldigt svårt att kontra deras timing push. dessutom är cliffing på de banor med highground över natural exp löjligt starkt. Någonting kommer att nerfas hos t eller buffas hos z när det gäller early game. Tror inte det alltså, zerg ÄR en adaptiv ras och anpassar sig i högre grad till motståndarens BO än de andra men så länge du scoutar ordentligt så är det inga problem. Vissa banor har dock som du säger en tendens att gynna allt utom just zerg då deras naturals är väldigt utsatta (t.ex. reapers, drop tanks, blink stalkers, colossi osv osv).
Det här är otvivelaktigt det nördigaste inlägget jag någonsin skrivit på whoa :) Äsch då, du gillar det, bara att erkänna, ;)
Ska lägga till dig.
HAHAHA, FUCKING HILAROUS! :D
SE HELA!!! Så kunglig match asså, :D
Typ det roligaste jag någonsin sett i spelväg, hahaha..
Så sjuuukt många twists and turns i den där matchen asså, man tror hela tiden att den ena kommer vinna till slut för att plötsligt vända helt på steken och kasta om allt, haha..Spoiler Byggnaderna dör och alla overlords börjar spawna creep, mikrande av en enda ling, broodlings, corruption på zealoten, dubbel take out på byggnaderna, exakt så mkt kvar på öret för att bygga en extractor osv osv, insane!
hahahaha det var fan den sjukaste matchen jag har sett !! as skön :)