haha, lyckades just installera 1.3.1 och bara för att jag gör det så släpper dom en ny patch !! måste man vänta tills den släpps på deras FTP server och hoppas på att den fungerar
http://www.myspace.com/loosecannonbv
Loosecannon P24 Kan det inte varit något temporärt då? kanske funkar med launchern nu. . Förresten, den patchade idag för mig, men samma patchnotes som jag installerat tidigare, detta har hänt ett flertal gånger, vad beror det på?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
ne launchern låser datorn som vanligt, och dom har fortfarande inte lagt upp något på deras FTP server
Fan gubbar har ni några bra tips för zerg då? Att binda queens och hatcheries var ju toppen men känns som man blir plöjd av protoss mass stalker ändå. Drygt när de kör så defensivt med massa cannons så man inte kan attackera utan att torska allt och blir counterattackerad. Har lite svårt med val av units
Its darkest before dawn
starr Cracklings äter stalkers, eller bara speedling/muta är också bra, går spelet mer än 15min borde du ha broodlords. Generellt när jag möter toss som kör 4gate eller liknande brukar jag försöka försvara med roaches och spinecrawlers tidigt..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
om Toss kör defensivt med en massa cannons så tar du en eller 2 exps snabbt, sen kör du över honom utan problem. När du börjar få uppgraderade lings så ska du sluta använda dom som kanonmat också, försök få creep så mycket som möjligt av kartan, och använd lings till att flanka medans du har roach/hydra i fronten.
Som den gode Simba säger, väljer han att bygga in sig i sin bas med cannons så är han ju bara dum då du enkelt får map control och kan expandera fritt var du vill. Dessutom kan du ganska enkelt kringgå hans försvar. Nydus Worm is teh shiet. Sikta på att bygga noll av static defence (turrets, bunkers, spine och spore crawlers eller cannons). Det kommer antagligen inte att gå men sikta alltid på 0. På så sätt bygger du absolut minst möjliga mängd statiska försvarsbyggnader. Du ser t.ex. inga proffs spamma spine crawlers förutom om det är en del av en viss strategi (med queens) eller som panikåtgärd (dåligt scoutad 4 gate). Annars är det fåtal, fåtal för att skrämma bort några mutas, hellions etc. Problemet är när du bygger t.ex. 4 cannons som kostar dig 600 mineraler är att du lika gärna kunde fått 6 zealots eller 2 colossi (+ gas) för den summan.
Brukar alltid dra dubbel expand rätt snabbt mot toss/terran men har typ gett upp air på senaste, kanske rätt dumt men tänker att alla jävla stimmarines och stalkers käkar ju ens mutas på 2 sekunder ändå. Men det är å andra sidan inte så rolig att sprina in i tanks/cannons och torska alla sina units hela tiden heller. När de wallar in sådär brukar jag försöka expandera sjukt mycket men de tar ofta ut dom exps med voidrays/vikings. Bygger ofta inte defense alls som du sa men känns som de alltid kommer nån jävla DT rush eller banshee bara för man inte gör det :)
Its darkest before dawn
Asså, du kan bygga en eller två spore colonies för att skrämma bort banshees t.ex. Sen är det också skillnad om du kör en strategi som gör att du alltid har lite extra minerals, det kan du använda för att förstärka dina expansioner. Ett exempel är när terran går för mech play, dvs tanks, hellions, thors etc, då kommer han att ha en del minerals över. I och med att mech är långsamma och starka units så är det viktigt att man förstärker sina baser innan man pushar. Mutas är inte till för att användas i strid huvudsakligen utan för att harassa mineral lines eller byggnader för motståndaren. Du måste upp i rätt sjuka nummer av mutas för att de ska vara riktigt effektiva i strid men når du sådana antal borde du för länge sedan techat till broodlords. När du har ett stort antal mutas har ofta motståndaren något som enkelt countrar det. Exempelvis fungal growth, psi storms eller stimmed marines.
Du måste upp i rätt sjuka nummer av mutas för att de ska vara riktigt effektiva i strid Jag använder ofta mutas som en del av min armé, funkar utmärkt med speedlings då lingsen kommer in först och tar på sig eld, medans mutas kommer sekunden efter och äter sönder.
Jävligt dumt mot en terran som kör bio, men hyfsat effektivt mot mindre grupper av mech eller toss.
Terran bio möter du med ett par infestors, och antingen börja harassa med mutas och tvinga honom att vända tillbaka, eller köra landmines med banes, eller bara banes på creep. Roaches är sjukt bra att ha i fronten i alla lägen.
Inga turneringar på G? Har dålig koll på sådant. Gillar att se proffsen spela nästan mer än jag gillar att spela själv. Körde några matcher igår torska de mesta blev riktigt lack sista matchen när en protoss cannon rusha mig så jävla lamt
Its darkest before dawn
Följ med på Team Liquid, checka vad Day-9 och andra kommentatorer nämner, kolla MLG och de andra turneringarnas hemsidor när nästa dyker upp.
har sett några stycken och av världs eliten och det är sjukt hur bra micro-skilling system dom har, roligt också när breaky kommenterar :)
Orkade inte ta mig igenom hela tråden nu för tillfället, men är det här en "all SC2" tråd med taktiker, tips på matcher, hitta personer att lira med osv? Eller handlar den här mest bara om turneringar?
behövs det fler trådar som behandlar olika ämnen inom Starcraft 2?
Totaltråden om du så vill inom allt som har med StarCraft att göra. Bara skriv på så svarar nog någon ganska snart.
Har börjat lira detta igen lite smått, är förbaskat skoj igen (iaf jag blev otroligt less på detta spel ett tag....hamnade i en sits där silver leauge var tok för enkelt men gold leauge var tok för svårt och hade inte tid eller ork att bli bättre :P) Om någon vill testa köra lite 2vs2 mot mig och en polare så vore det en skoj grej
JKIBMM
(noterbart är att iaf jag är rätt jävla kass på detta spel just nu, haha! ;D)
JKIBMM
Har tröttnat lite på det också faktiskt. Har dock knappt några vänner som spelar det vilket gör det lite tråkigare imo Brukar kolla Huskys youtube kanal där han kommenterar replays. Gillar att se eliten spela, typ spanishiwa så sjukt bra snubbe. Verkar som det ändå sätter sig en del av vad man ser, vann typ 8 matcher i rad senast :P bronze league men ändå!
Its darkest before dawn
Jag blir ALDRIG less, haha.. :P Har dock inte haft så mkt tid att spela så jag spelar väldigt lite just nu men ska börja spela lite mer framöver. Det gör inte så mkt om jag inte spelar på ett tag, 10 år med broodwar och grundmekaniken sitter i. Om ni inte har vänner, spela random multi? Eller börja lägga till alla från whoa, character codes och nicknames står i tråden.
Började spela SC2 för inte allt för längesen och som vanligt blir jag nästan mer intresserad av teorin istället för praktiken. Jag är i bronze league och spelar fantastiskt dåligt, men älskar att sitta och lyssna på analyser och att titta på matcher med riktigt duktiga spelare. Måste ta tag i det här och faktiskt bli bättre. Har velat fram och tillbaka med vilken ras jag ska spendera mest tid på och nu lutar det åt protoss, det känns som att dom passar mig mest. Trots att dom är grymt ocoola av sig.
HerrWågberg Jag rekommenderar att du går tillbaka några veckor och letar upp de avsnitt från Day9's Dailies som handlar om hur du bryter ned en strategi du ser från ett proffs, analyserar den och snor den. När du kan ett par vanliga öppningar som t.ex: 4 Gate 3 Gate / FE (Fast Expand) 2 Gate / Robo Forge / FE 2 Gate / Starport hyfsat bra och snabbt så kan du börja experimentera med timing attacks, variationer, cheese och annat.
GAIA Det är ett av dom avsnitt jag hoppat över av någon anledning, bäst att ta en kik på den då haha. Har vi några fler bronze spelare här som kanske vill spela några matcher?
Bättre att lära sig 3 builds bra istället för att improvisera hela tiden, :) Benchmarka dig hela tiden. Ladda ner en replay från sc2rep.net med ett proffs, kolla hur många units han har säg exempelvis runt 08:00. Sen försöker du göra samma saker som han, bygga samma units osv och kolla hur långt ifrån du kom vid samma tidspunkt i spelet. Backa sedan långsamt tillbaka för att se exakt NÄR det var du trillade efter. Vad du glömde, vad du inte gjorde tillräckligt snabbt osv. Sånt lär man sig sjukt mkt på.
Började spela SC2 för inte allt för längesen och som vanligt blir jag nästan mer intresserad av teorin istället för praktiken. Jag är i bronze league och spelar fantastiskt dåligt, men älskar att sitta och lyssna på analyser och att titta på matcher med riktigt duktiga spelare. Samma här hehe. Jag är bronze också vi kan ta en match nångång om du vill jag lirar zerg, den coolaste rasen såklart!
Kör typ aldrig cheese tycker det är så jävla tråkigt att dra typ 6-8pool eller att bli cannonrushad. Helt värdelöst
Nickar chestwaxer. Ni får gärna adda mig men är inte inne så mycket just nu. Har dock rätt mycket tid imorn ifall nån vill ta en match
Its darkest before dawn
Jag är på lite matcher mot folk här om någon är sugen. Nickar Bikarbonat i SC2 med. Senaste har det dock gått ganska dåligt. Något har hänt hah. Lirar i Bronze med Lägger till dig starr nu så har jag det gjort. Brukar lira lite med en polare också så 2v2 kan det bli ibland
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
starr Då kan ju vi unna oss att spela nån match utan cheese tillsammans då haha Får se hur mycket tid jag får, flyttar på fredag från stadigt internet i 3 månader, så får se om jag kan ta mig online. Får väl träna mot datorn eller så. Ska luska fram min character code imorgon
Bikarbonat Du måste skriva in ditt character code också om man ska kunna lägga till dig =)
Just ja släng ur din character code med. Glömde det jag också. Så alltså: Bikarbonat 779
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Wågberg Bara adda nu så :)
Yes, får göra det imorgon!
Måste man verkligen ha charcode också? Hittade en gammal wowpolare i en random quickmatch och har för mig att jag addade han endast genom namnet. Mitt internet är lite halvkefft just nu men det brukar hålla för det mesta
Its darkest before dawn
Yes verkar så. Kunde inte adda dug utan den. Men om du trycker på att lägga till en person står den kod där. Du kanske addade honom genom mail eller så. Då är det annorlunda har jag för mig
vi borde ju köra en liten turnering igen :)
Jag är på. Har ju lyckats missa den varje gång hah
Tycker vi försöker dra ihop något
Ja för fan, till helgen spelar vi turnering för i helvetes helvete! :D Vi styr upp en turre lätt, alla som vill vara med kan ju skriva i tråden så spikar vi en dag.
Lätt! Jag tror söndag är den dag som skulle funka bäst för mig. Utspark och skit för högeskolestudenter här fredag och kanske lördag. Så då kanske jag är under alkohol hah. Inget spikat än dock
röstar för söndag också, även fast man kommer vara tokigt bakis :)
det är det värt! kanske ska se till att inte vara för bakis så kanske jag spöar någon som är det :)
Söndag it is! På eftermiddagen sådär. Vi listar folk som är med så länge då, fyll på (copy + paste). GAIA Loosecannon Bikarbonat
Jag har en polare som kan vara sugen också men beroende på vilken tid det blir av.
Jag är lätt på. Söndag är ju bra dag då gör man ju inte ett skit ändå
Its darkest before dawn
Kan skina med mina bronze skills...
Its darkest before dawn
vilken liga spelar du i GAIA?
jag är preliminärt på! Kan hända att jag måste jobba men ni märker väl ifall jag inte är tillgänglig :) tror man kan finna mig med användarnamnet "Kitti"
JKIBMM
hoppas bara att jag hinner hitta nya patchen eftersom att blizzards downloader fuckar min dator