I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga mig om superhjältar.

Övrigt - Blandat

2006-07-24 14:01
Kauka

Har lite fakta om Wolverine, Logan, Weapon X eller vad du vill kalla han?

Hur gammal är han igentligen? Måste vara över 100 iaf, vet att han var med i andra världs kriget o jobba med captain america

Vart kommer han ifrån(canada är så långt bak jag vet)

Är klorna del av han mutation eller fick han de som bonus när han fick adamantium skelettet ? för mig att de är del av han innan efter som när han förlorar adamantiumet har han väll fortfarande ben klor ?

Kommer inte på några fler frågor just nu, kanske svarat på de lite själv eller så är jag helt off iaf länga lite mer fakta också :P
Tråd dödadar!

2006-07-24 14:02
Fumes & Prs

The Mask ges ut av Dark Horse Comics som är relativt okänt här i Sverige. Prs har rätt när det gäller Magnum dock för Magnumnissarna brukar köpa in från Dark Horse. Såvitt jag vet så görs inte serier med honom längre sen Dark Horse gick enormt back på den andra The Mask filmen. Jag kan dock ge namnen på de samlingar som finns med serierna om honom:

The Mask
The Mask Returns
The Mask Strikes Back
The Mask: The Hunt for Green October
The Mask: World Tour
The Mask: Southern Discomfort
The Mask: Toys in the Attic

Testa ebay eller liknande så ska du nog kunna hitta dem till förmånligt pris.

2006-07-24 14:02
Är Batman singel?

2006-07-24 14:03
har du*
Tråd dödadar!

2006-07-24 14:08
Jeppzo

Har lite fakta om Wolverine, Logan, Weapon X eller vad du vill kalla han?

Wolverine är hans X-men namn och Weapon X är vad han kallades när han jobbade åt den kanadensiska regeringen.

Hur gammal är han igentligen? Måste vara över 100 iaf, vet att han var med i andra världs kriget o jobba med captain america

Han är närmare 300 år än 100. Vill du ha hela hans historia föreslår jag att du letar rätt på Wolverine: Origins. Där finns hela hans bakgrund innan han blev superhjälte.

Vart kommer han ifrån(canada är så långt bak jag vet)

Kanada är korrekt.

Är klorna del av han mutation eller fick han de som bonus när han fick adamantium skelettet ? för mig att de är del av han innan efter som när han förlorar adamantiumet har han väll fortfarande ben klor ?

Hans mutantkraft är att han kan regenerera 100 gånger snabbare än en normal människa, skär du honom så läker han det direkt. Han har även klor av ben vid händerna. Tack vare detta så klarar han av att ha adamantiumpläterat skelett, det fick han påsatt när han var med i ett program för att skapa supersoldater, projektet kallades Weapon X och det var därifrån han fick namnet. Utan adamantium har han benklor ja.

Kommer inte på några fler frågor just nu, kanske svarat på de lite själv eller så är jag helt off iaf länga lite mer fakta också :P

Han fick som sagt Adamantiumet från Weapon X-projektet men det finns även två andra som varit med där. Den ena heter Kain och är i princip en klon av Wolvie fast med en jättestor klo istället. Den andra heter Deadpool och är en av Marvels bästa karaktärer, han skiljer sig rätt grovt från Wolvie. En gång slet Magneto ut allt adamantium från hans kropp varpå Wolverine förlorade hela sin mänskliga sida, när han väl blivit normal igen så blev han fångad av Apokalypse som tvingade honom att slåss mot Sabretooth. Vinnaren blev förvandlad till Apokalypse's ryttare "Death" som i princip är helt odödlig. Wolvie lyckades ta sig ut ur hjärntvätten till slut. Wolverine ryktas det om har 2 barn för övrigt.

2006-07-24 14:09
_-eLin-_

Japp, för tillfället är han singel men han har en son som inte är erkänd med en viss kvinna som gillar katter...

2006-07-24 14:10
Har du tips på serier i stil med Roxanna av Le Tiendre och/eller Eye of the Sea eller om den heter Keeper of The Maser av frezzato (tror jag).. Båda är väl franska serier va? är osäker..
och även gärna tips på om det finns någon sida på nätet där man kan beställa det du tipsar om men ävven Keeper Of The Maser då jag bara läst en del av den i ett Heavy Metall nummer..

snacka gärna lite om Lobo med bara för att, älskar den serien men har ingen obo tidning :( finns det nånstans man kan beställa?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-24 14:25
Joel413

Angående Roxanna av Le Tiendre och Eye of the Sea måste jag erkänna att jag inte läst dem och har tyvärr inte så mycket att bidra med. Däremot kan jag tipsa om Lobo-liknande serier och var du kan få tag på sådant. Har du ingen lokal bra serietidningsaffär som kan beställa in så prova denna sida: www.tidningsbutiken.se eller denna: www.alvglans.se Har du tur så hittar du det du söker. Om du gillar Lobo och vill ha något som har lika rå humor och skiljer sig från mängden så föreslår jag tidningen The Authority, den är otroligt bra.

Prs

De Weapons du nämner som skapades av Weapon Plus för att ingå i Super Sentinels blev dödade av Wolverine om jag inte minns fel.

2006-07-24 14:31
Kauka P-1
Oj.. Sammanträffande :/
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-07-24 14:31
Joel413

Eftersom det blev så lite ren fakta ska jag inkludera lite mer om Lobo här:

Lobo är DC Comics alldeles egna Anti-hero som bäst beskrivs som ett tvättäkta svin. Skaparen av Lobo ville att han skulle bli som en blandning av Punisher och Wolverine men det bar iväg därifrån och han blev något helt originellt. Han dyker ofta upp i andra karaktärers serietidningar i specialnummer där han vänder upp och ner på allt. Ett tag så var det tal om ett tv-spel och en tecknad serie men det blev det tyvärr aldrig någonting av.

2006-07-24 14:34
Kauka

När kommer det en fortsättning på Bomb Queen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-24 14:38
Kauka: mmm tycker lätt det jag läst med Lobo i har gjort honom, i mina ögon, till en av de i särklass fetaste seriefigurerna någonsin..

2006-07-24 14:42
amfetaminpsykos

Du har Bomb Queen #1 som kom ut i Februari antar jag? För att få mer information om releases med henne föreslår jag att du tar en titt på Image Comics hemsida (har för mig att det är det förlag som Bomb Queen släpps på). imagecomics

Joel413

Det jag gillar mest med honom är att författarna driver lika mycket med Lobo som de gör med andra serietidningskaraktärer.

2006-07-24 14:45
amfetaminpsykos

Hittade tecknaren för Bomb Queen's blog, i ett inlägg den 17 july säger han att han fortsätter teckna på nytt från Bomb Queen, inte hittat ett datum än.

2006-07-24 14:50
Kauka

Det låter bra. Finns/kommer det några nya "specialare" av
Seth Fisher i samma stil som Fantastic Four - Big In Japan?
Uppskattade bytet av illustrationsstil och "on crack"-känslan.

2006-07-24 14:54
amfetaminpsykos

Det har jag väldigt svårt att tro med tanke på att Seth Fisher avled den 30:e Januari i år :(

2006-07-24 15:02
Tänkte mest på osläppt material, inte nyproduktion .)

2006-07-24 15:04
Aha, då har vi en del av Legends of the Dark Knight som han gjorde och Flash: Time Flies som är prisbelönad. Sen har vi hans första stora Green Lantern: Willworld.

2006-07-24 15:06
Xunzi

Just politiskt har jag inte så värst mycket av, men hela Red Son serietidningen är bra. Du kan iallafall få en länk till hela serietidningen Super Hitler Versus Super Stalin: Komedi?

2006-07-24 15:13
Kauka

Ok, vilka är EGENTLIGEN klass Omega mutanter? Notera att många säger olika listor så jag förväntar mig inte att du ska pricka rätt heller men ge mig ett försök.

2006-07-24 15:18
GAIA

De mutanter som klassats som Omega klass av Marvel själva är dessa:

Elixir
Iceman
Phoenix
Mister M
Franklin Richards
Kid Omega
Rachel Summers
Vulcan

Enligt Celestials så är Omegaklass mutanter de mutanter som är närmast den slutgiltiga formen av evolution, vilket är Phoenixkraften. Eftersom Phoenixkraften bor i Jean Grey så antar jag att hon är närmast av alla.

2006-07-24 15:18
Kauka P-1

vem skulle du vilja se som The Darkness om sagda serie blev film?

vilka skulle enligt dig vara bäst att spela syskonen Endless om The Sandman blev film?

vilket The Endless-syskon är din favorit?

vad tycker du om Marvel 1602 av Niel Gaiman?

2006-07-24 15:22
junkgirl

vem skulle du vilja se som The Darkness om sagda serie blev film?

Bra fråga, har inte tänkt på det alls faktiskt men det första som dök upp var Christian Bale, synd att han kör Batman istället.

vilka skulle enligt dig vara bäst att spela syskonen Endless om The Sandman blev film?

Ojdå, måste jag utnämna sju personer nu? Jag skulle nog helst av allt se helt okända skådespelare i rollerna. Så att man får en fräsch känsla och inte "kolla det är den där piraten i den där filmen om ett spökskepp, är han någon superhjälte nu eller?"

vilket The Endless-syskon är din favorit?

Dream, självklart!

vad tycker du om Marvel 1602 av Niel Gaiman?

Jag fann den lite långtråkig faktiskt, fast jag läste den när jag var i min anti-marvel period, har fortfarande kvar den hemma, ska nog ge den en andra chans.

2006-07-24 15:25
Kauka P-1

christian bale? åhfan. han är nog inte mitt första val, han har inte den där manly-manlygrejen som estacado kör på tycker jag. och sen är han lite väl gammal för att spela 21 år.

bra svar. okända personer till syskonen endless vore nog bäst.

ja, gör det. jag gillar den. ^_^

2006-07-24 15:32
junkgirl

Jag ändrar mig, byter ut Christian Bale mot Jake Gyllenhaal.

2006-07-24 15:34
Kauka:

Jag är så otroligt imponerad, jag kan ingentingt om serier, och jag bryr mig inte om serier, men att du kan så otroligt mycket om en sak! Jag blir helt fashinerad!
nog pratat om dig! nu pratar vi om mig..

2006-07-24 15:36
jolas

Topp 10 utan någon riktig ordning:

1. Rorschach
2. Dream
3. Spider Jerusalem
4. Midnighter (från The Authority)
5. Apollo (från The Authority)
6. Jack Frost (från Planetary)
7. Gambit
8. Onslaught
9. King Mob (The Invisibles)
10. Batman (jag gillar Batman bäst tror jag)

junkgirl

Jag skämtade om Jake för övrigt.

Kauka P-1

oh, bra val.

kauka:

vilken hjälte är igentligen starkast? kanske tillomed bamse? ;)

Kauka P-1

haha ok. ptja, han har heller inte den där manly-grejen som behövs iofs.

2006-07-24 15:37
jonathan

Jag älskar att läsa och jag älskar det övernaturliga så serier är ett bra val, det finns serier om allt. Skönt att min nördiga sida imponerar på någon :D

junkgirl

Isåfall skämtar jag inte.

2006-07-24 15:40
Kauka P-1

själv skulle jag nog helst se en ung bruce willis som the darkness tror jag. han har iaf manligheten som krävs.

2006-07-24 15:43
haha, jodå, jag tycker det är coolt att du kan så mycket.
ända serierna jag läser är väll Rocky...och Garfield:P

2006-07-24 15:43
andiii

Om man tar alla seriekaraktärer i alla olika serieföretag så är nog Lucifer starkast. Läs Lucifer som släpps av Vertigo så kommer du förstå varför.

jolas

Lista: Nu med motiveringar!

1. Rorschach. Han gjorde hela Watchmen till vad det är, mystisk, stark men även med brister, otroligt intressant karaktär.
2. Dream. Hans serie är otroligt bra, en gudalik varelse men med mänskliga problem.
3. Spider Jerusalem. En spark uppåt för alla underdogs, komedi blandat med politik och religion och en av de mest välskrivna karaktärerna som finns.
4. Midnighter (från The Authority). En homosexuell superhjälte som kallas för "The biggest bastard alive". Kan det bli bättre?
5. Apollo (från The Authority). Är tillsammans med Midnighter. Punk Slut.
6. Jack Frost (från Planetary). Hans förmåga att frysa allt räcker ibland inte, då fryser han folks genitalia och pungsparkar dem till flisor, männens man.
7. Gambit. Har berättat om honom tidigare.
8. Onslaught. Marvel's starkaste och största hot genom tiderna.
9. King Mob (The Invisibles). Otroligt konstig karaktär som lyckas fånga ens intresse totalt.
10. Batman (jag gillar Batman bäst tror jag). I'm fucking Batman. En karaktär som lyckas hålla måttet även efter alla dessa år.

2006-07-24 15:45
jonathan

Rocky är bra, Garfield däremot...

2006-07-24 15:46
kauka: haha jag vet, min humor är ett stort skämt i sig

2006-07-24 15:52
junkgirl

Kolla upp Jared Leto, han är perfekt för rollen.

100 lite granna hej superhjältar

vad tycker Batman om för tjejer?

2006-07-24 15:54
Kauka P-1

tycker jag inte. han är också för sötsnäll. för mycket nallebjörn. bra skådis iofs, så kanske med rätt regissör...

2006-07-24 16:00
_-eLin-_

Han gillar tjejer som kan spöa skiten ur honom. Han har nästan uteslutande haft föredetta onda superhjältar som flickvänner. Några av dem har fortsatt varit onda :/

2006-07-24 16:04
Kauka

Kan du rangordna Demon/Hellord-klasserna också och skriva ned respektive demoner per klass? Vilka blev klass 1 demoner? GAIA lär ju inte blivit det men Set kanske? Ja, lista alla i varje klass.

Typ:

Klass 2 Mephisto, Satannish, o.s.v..
Klass 3 Shub-Niggurath, Ctulhu o.s.v..

Var står sig varelser som Lilith bland dessa också? Skriv allt du vet om detta om du har lust, :)

2006-07-24 16:06
Lite nyfiken på det här: Visst var det så att Lila Cheney förutom att kunna teleportera genom dimensioner ochså var en framgångsrik musiker; Hur gick det med karriären, hade hon några hits? Och hur gick det med dazzlers sångkarriär/modellande? Och spelade inte kitty pryde lite med Lilas band?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-07-24 16:06
transformers...

de två absolut bästa soldaterna i transfomers måste ju vara soundwave och shockwave. logiska och kallblodiga agerar de utan att ta hänsyn till total vinst (bortsett shockwaves kortvariga mänskliga inslag då de satten den där konsgjorda ön i omlopp, kommer inte ihåg vilket nummer...). fråga: vem skulle vinna? välkommet att soundwave nyttjar ravage, laserbeak och övriga, vilken nytta de nu gör?
vem, ärligt talat, bryr sig?

2006-07-24 16:12
GAIA

Herregud det får du nog ta och googla fram, låter som lite väl mycket jobb nu när jag sitter på jobbet och får strömavbrott stup i kvarten :D

dundermannen

Taget såhär på rak arm så kan jag säga att Dazzler sysslar med Punk Rock, blev lovad ett skivkontrakt men hamnade i koma så man kan säga att hennes karriär är på is (hehe). Lila Cheney gjorde ett par låtar med Dazzler men utöver det blev hon aldrig något stort musikaliskt, dyker ofta upp görandes en koncert i serierna men avslöjas aldrig några större detaljer om hennes karriär. Kitty Pride har inte varit med där såvitt jag vet.

2006-07-24 16:13
mera_mao

Shockwave helt klart, om man bortser från hans nyare reinkarnationer så har han ändå alltid varit smartare och har tillgång till mer taktiska fördelar än Soundwave.

2006-07-24 16:14
GAIA

Går man enligt demonerna i tidningen Lucifer så står Lilith rätt högt i listan då hon ses som moder till alla demoner.

2006-07-24 16:17
Det slog mig när jag skrev frågan, att kitty pryde i något new mutants/wild ways nummer spelar med ett band som heter "Cat's Laughing", och det är väl cheneys? Och var inte dazzler körsångerska med dom när malice tar över skallen på henne?.

Och en viktigare fråga; vad håller chris claremont och ann nocenti på med nuförtiden?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-07-24 16:17
SISTA FRÅGORNA NU INNAN JAG ÅKER HEM FRÅN JOBBET.
KOMMER INTE KUNNA SVARA PÅ MER FÖRREN EFTER 17:30

2006-07-24 16:19
Jag tror bestämt whoa har korat sin comic-book guru!