I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga mig om superhjältar.

Övrigt - Blandat

2006-07-25 15:54
Efter det gick Optimus Prime till synagogan ;)
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-07-25 16:07
Kauka - Du nämnde längre upp att det finns ett par svenska författare/tecknare som gör bra ifrån sig i staterna? Vad heter dessa och vad jobbar de med?

2006-07-25 16:07
btw det är för lite bilder i den här tråden!

2006-07-25 16:12
Parrot

Sitter för tillfället på jobbet och har inte namnen i huvudet men jag kollar upp det så fort jag kommer hem. För lite bilder? Det ska vi genast råda bot på!
Spiderman vs Doc Ock

Alla versioner av Wolverine

2006-07-25 16:13
http://img0622.paintedover.com/uploads/0 622/spiderpantsing.jpg

Första länken sket sig visst, kopiera och klistra in i webbläsaren.

2006-07-25 16:13
Utan mellanrummet i "/0 622/spider"

2006-07-25 16:43
Har Blade serierna i nångon form utkommit i sverige?
The absence of evidence is not the evidence of absence

2006-07-25 16:49
Vad heter han ungen som absorberar folks mutationer i X-men 3 och finns han med i någon utav serietidningarna?
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2006-07-25 16:58
mera_mao

I korta drag...

Nightbeat lyckades öppna en portal ombord på the Ark och spåra upp och dra ut Ratchet/Megatron. Efter lite bråk hit och dit tog Optimus Prime himself hand om de båda, men kunde inte förmå sig att döda dem. Micromastern Fixit lyckades sära på deras kroppar, men eftersom de varit integrerade med varandra kunde inte den ena överleva utan den andra. Ratchet och Megatron blev kvar på the Ark i livsuppehållande tuber. De dog senare tillsammans med Shockwave och Starscream när skeppet kraschade på jorden igen.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-07-25 17:06
Sino

Mjo, i den form att Blade har varit med i en X-Men eller Spiderman tidning såvitt jag vet.

Pojo

Leech heter han och japp han finns med, han är med i Morlocks och där ser han ut som en grön snigel ungefär.

Groupie

2006-07-25 17:09
Kauka Yes vet att han heter James Howlett, men jag fick för mig att elizabet har en affär med thomas logan i "Origins" men resultatet av det kanske blev "dog" ? Det var så jävla länge sen jag läste serien och jag minns att jag tyckte den var rättså invecklad.

Vad tror du förövrigt om den nya turtlesfilmen?

JaeLee Jag skickar ett PM för det där har jag velat få reda på sen jag var kanske 10-11 bast! Den där där Ratchet och Megatron smälter ihop är förövrigt galet bra, det ansiktsuttrycket de har när de lyckas hitta dem är oslagbart.

2006-07-25 17:15
killen

Vem vet du kan ha rätt, var minst lika längesen som jag läste den.

Den nya turtlesfilmen tror jag floppar enbart på grund av att den är datoranimerad och turtles ser helt ondskefulla. Kommer sakna charmen hos de tidigare filmerna där Turtles spelades av nissar i dräkter.

Groupie

2006-07-25 17:18
Kauka Fuck glömde en grej, anledningen till att jag undrade om hur många symbioter det finns är för att i ´serien "Lethal protector" så skapas det 5 symbioter till, dessa besegras av spindelmannen och venom. Men i en fransk serie jag har så kommer de tillbaka för att hämnas på venom.

Jag har även hört att carnage fått en egen symbiot och att en osbourne har en symbiotdräkt, tror det är barnbarnet till Norman osbourne
Groupie

2006-07-25 17:20
Kauka hmmmm ok, fan jag har inte kvar den. Eftersom jag är en fattig numera arbetslös ex-student har jag inte råd att köpa så mycket serier som jag hade önskat. Får helt enkelt se om jag kan få tag i den igen.

Ok, har bara sett några bilder, men jag tyckte inte dom såg så farligt ondskefulla ut.

2006-07-25 17:32
killen

Inte läst Lethal Protector faktiskt, men det du säger känner jag igen. Det där om en Osbourne med en symbiot känner jag igen VÄLDIGT mycket. Kan bara inte komma på varifrån.

habibi_yayo

Ursäkta men vem är du och varför förolämpar du mig? En av reglerna på detta forum är att inga personliga påhopp är tillåtna.

2006-07-25 17:42
hur går d för dom där svennarna i staterna?
Groupie

2006-07-25 17:45
Kauka Ok, den är rättså bra enligt mig. Men de kommentarer jag hört om den är att den är dålig. Jag tror det är i Marvel Comics 2 Universumet han härjar.

2006-07-25 17:45
Parrot

Hittade bara en av dem jag tänkte på, ska fortsätta kolla runt, här är iaf fakta om honom:

Max Anderson

Groupie

2006-07-25 17:48
detta måste förövrigt vara den läskigaste kombon jag sett

2006-07-25 17:50
det där är väl inte all aversioner av wolverine?

ser inte de från the end och snikt
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-07-25 17:54
ok!!!!! hjälp mig!!!
ska på fest på lördag temat är superhjältar!!!!
vem kan jag klä ut mig till????

2006-07-25 17:55
The End är ju bara en gammal version av Wolvie som ser i princip likadan ut och i Snikt ser han bara annorlunda ut för att det är Tsutomu Nihei som tecknat den och han gör vanligtvis manga.

2006-07-25 17:56
elliguzzan

Jag utgår från bilden på din presentation men Wonder Woman skulle nog fungera:

Wonder Woman

2006-07-25 17:58
men länken funkar ju inte

2006-07-25 18:01
http://www.supermantv.net/images/cartoon s/wallpaper/wonder-woman.jpg

Prova nu, whoa gillar att lägga in mellanrum i bilder så se till att det inte finns några sådana. Kopiera och klistra in bara.

2006-07-25 18:02
Vi gör såhär istället:
Wonder Woman

2006-07-25 18:03
Herregud jag ger upp, kör en google på Wonder Woman bara.

2006-07-25 18:05
har jag gjort! vart tusan ska jag få tag på såna kläder då!!!! till på lördag, suck

2006-07-25 18:05

2006-07-25 18:06
elektra behöver du bara lite rött tyg, röda string, en bandana och massa knivar som du viftra med

2006-07-25 18:07

2006-07-25 18:14
Eller gå som Phoenix (Jean Grey) och ha helt normala kläder på dig. När någon frågar vem du är utklädd till så skriker du "JAG KAN LÄSA DINA TANKAR SÅ SLUTA KOLLA PÅ MINA BRÖST!"

2006-07-25 18:26
berätta om Heman
a little bit of this.. and a little bit of that.. then just shake your bum!
hammarby svenska mästare 2001

2006-07-25 18:30
crypt

Är det något speciellt du undrar över? Det finns liksom för mycket för att ta alltihop här.

2006-07-25 18:32
hmm, har alltid gillat honom när jag var liten, men minns typ ingenting om vad hans grej är och var han kommer ifrån osv, vilka fiender han har och vart han lever.
:)
a little bit of this.. and a little bit of that.. then just shake your bum!
hammarby svenska mästare 2001

2006-07-25 18:36
crypt

I serietidningen är He-Man en barbar i en värld som kallas Eternia. I slottet Grayskull bor det en Magiker som även kallas Gudinnan i tidiga tidningar, hon ger He-man massa magiska krafter och vapen och gör honom till Grayskulls beskyddare mot ondingen Skeletor. Senare kommer det fram att He-Man är Prins Adam och rättmätig härskare över Eternia. Då håller han upp sitt magiska svärd och skriker "By the power of Grayskull...I have the power!" och förvandlas till He-Man. Han har även en grön tiger som är en riktig fegis, han heter Cringer. Cringer förvandlas också och blir då till en bepansrad enorm tiger som kallas Battle Cat.

2006-07-25 18:40
Nu provar vi med lite fler bilder:

Bild

Namn: Luke Cage
Yrke: Fuck you up.

2006-07-25 18:42
Nej inga bilder vill fungera för mig visst. Gör ett sista försök sen lägger jag ner totalt, då provar vi igen:

www.nitadinfru.se

Namn: Luke Cage
Yrke: Fuck you up.

(hoppas)

2006-07-25 19:02
En till bild (eftersom det verkar fungera nu):

www.nitadinfru.se

Vilken superhjälte skulle DU helst vilja vara? :)

2006-07-25 19:10
kauka: jag läser inte serietidningar, har sett spiderman filmerna och liknande.

men en sak har jag alltid undrat.

Venom, spiderman liknande figuren, vad vet du om han ?

har sett att han är både en människa i dräkt och mutant, vad är sant?

Groupie

2006-07-25 19:13
freddeC Venom är ingen mutant, venom består av eddie brock och en symbiot från yttre rymden. Finns massor att berätta så jag överlåter nog det åt kauka

2006-07-25 19:14
freddeC

Han är en alldeles vanlig människa vid namn Eddie Brock. Han hittade en symbiot (varelse som är som parasit fast både ger och tar) från yttre rymden. Symbioten ger honom superstyrka och gör att han kan skjuta ut trådar och svinga som Spiderman gör. Symbioten ihop med Eddie's kassa självförtroende (peniskomplex hihi) ledde till att Venom skapades. Eddie kunde inte kontrollera symbioten riktigt utan blev ond och är en av Spidermans populäraste fiender. Spiderman 3 filmen kommer handla om Venom.

2006-07-25 19:16
Kauka: ajjt, nice, är du seriös över komplexet? :P

2006-07-25 19:23
freddeC

Hehe, nä inte egentligen men han Eddie Brock och Peter Parker växte upp tillsammans, har för mig att han får reda på att Peter Parker är Spiderman och blir avis på att alla älskar honom och att det är en av anledningarna till att Venom blir ond.

Groupie

2006-07-25 19:34
Kauka vad tycker du om Topher Grace som valet av Eddie Brock?

Eddie Brock hatar spindelmannen för att p.g.a honom blev han avskedad från "New York Globe" (tror det var där han jobbade) Eddie hade blivit väldigt känd för att han fick en intervju med en snubbe som avslöjade sig som seriemördaren "Sin-Eater". Dock fångade Spindelmannen den riktiga sin-eater. Det visade sig att Eddie hade blivit lurad och till fäljd blev han utskrattad och sparkad från sitt jobb. Därav Eddies hat för spindelmannen.

2006-07-25 19:38
VapenVila

Har redan svarat på den frågan tidigare i tråden. Då svarade jag Lucifer, han är något av en anti-hjälte i början men ändå.

killen

Valet av Topher Grace är både bra och dåligt, han kan spela avundsjuk och hämmad riktigt bra men han har inte riktigt den där "JAG SPELAR AMERIKANSK FOTBOLL OCH SKA BANKA SKITEN UR DIG"-manligheten som Eddie Brock har.

Tack för att du klarade upp varför Eddie hatar Spidey förresten, var så längesen man läste dem. Är så hemskt inne på Promethea och ska även läsa om Transmetropolitan och The Invisibles så hjärnan är lite halvfull just nu :D

Groupie

2006-07-25 19:42
Kauka Hmmm ok, jo det är lite det där jag är orolig över också att han inte riktigt är den där biffiga typen. Får väl se hur det blir, jag tror det kan bli bra. Jag blev väldigt överrasskad över alfred molina som doc oc, hade trott att han skulle vara svindålig.

Hahahahaha den jävla koll du har är så imponerande ändå, så detta var ju bara en liten piss i havet ;) förövrigt så lämnades brock av sin fru också kom jag på. Och han träffade symbioten i en kyrka.

Hmmm har dessvärre inte hört talas som någon av de där serierna, jag är ärligt talat inte särskilt insatt i serier. Jag gillar dem otroligt mkt, men har endast någorlunda koll på TMNT.

Har du förövrigt läst the dark knight returns?

2006-07-25 19:46
killen

Hahah, skulle du tro mig om jag sa att sekunden innan jag läste ditt inlägg så pratade jag med jolas från detta forum om just The Dark Knight Returns? Jag tycker det är ett enormt bra verk och visar att Frank Miller kan göra så mycket mer än noir-grejen han kör i Sin City. Plus det faktum att jag får se en av mina favoriter, Batman, spöa skiten ur den amerikanska boyscouten Superman.

Groupie

2006-07-25 19:57
Kauka Hahahahahah åfan. Det är fan bland det bästa jag läst i serieväg, först hade jag lite svårt för hans speciella tecknarstil. Men när jag var klar kände jag nästan en tomhet, kändes sjukt att inte ha något att läsa och storyn i den är så sjukt jävla grym så det går knappt att beskriva. Hahahahahaha ja det var underbart!

Förressten kom det inte en uppföljare till den?

2006-07-25 20:03
killen

Jo det kom en uppföljare men vi låtsas som att den inte existerar...
Usch va dålig den var. Jag föreslår däremot att du letar upp Frank Miller's Hard Boiled, här är ett litet smakprov:

www.nitadinfru.se