Kauka hmmm ok, fan vad synd hade ju hoppats att man kunde få en till klassiker. Får helt enkelt fixa den första bara. Hmmm jag har hört talas om den, ser riktigt nice ut. Får försöka införskaffa den. Du får gärna ge lite fler tips på serier som har lite "djupare" story
killen Dessa måste läsas: Watchmen Transmetropolitan Lucifer The Invisibles Kommer inte på några fler för tillfället.
Kauka Ok, får ta och kolla up dem. Känner igne namnet Watchmen.
killen Kanske för att den har blivit internationellt erkänd som en av de absolut bästa serierna i historien? Skriven av Alan Moore som även skrev V for Vendetta bland annat.
Watchmen kan du ju inte ha missat. Kauka När vi ändå var inne och snurrade på Transformers, vad hände med Ultra Magnus nu igen och kommer han dyka upp någon gång i framtiden? Kommer det vara några intressanta återseenden i nya filmen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
amfetaminpsykos Vi har visst en lokal Transformers expert så jag ska försöka svara bäst jag kan sen får han dyka upp och rätta mig.
I den tecknade serien: Ultramagnus dödades i en robot mot robot strid av Sixshot i "Transformers: Headmasters" och kommer inte dyka upp igen såvitt jag vet. Vill du ha mer med honom så kolla upp Dreamwave's serietidning där han finns med.
Angående filmen så är det mycket rykten som cirkulerar runt men du kan hitta det mesta här:
Transformers
VapenVila Han är en Gud i klass med den kristna Gud.
The Dark Knight Returns är något av det bästa jag läst i serieväg. Stålis vs. Batman fighten är en klassiker. Borde lätt bli film.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
caupolican Skulle den bli film skulle Superman-nördarna bränna ner halva New York.
caupolican jävligt sant! Kauka Hahaha äh dom kan ta sig! Stålmannen är bara en överpretentiös nörd i fula trikåer
Haha! Nördarna kan som sagt ta sig! Jag gillar Stålis själv men tycker att han har så trista fiender. Batman var ju en utomordentlig motståndare. Tänk er Clintan i rollen som The Dark Knight jag skulle nog tälta framför biografen.
caupolican Haha jo jag gillar faktiskt också stålis, men han känns långtifrån lika intressant som de flesta andra superhjältarna som finns. Han känns för mig jävligt platt liksom. Oh, det skulle nog kunna bli något. Fan var du tvungen att få mig att tänka mig den som film!? Jag kan ju inte släppa det nu, börjar rysa när jag tänker på hur bra det kunde bli.
Kanske lika bra att det inte blir film så slipper ngn kommersiell regissör göra den orättvisa. Jag grät under Dare Devil och nu senaste X-Men 3.
caupolican hmmm jo det är sant, men om man hittar en grym regisör kan det ju bli svingrymt! Haha jag har varken sett X-men 2 eller 3
2an är helt ok. Ingen Psylocke och ingen Gambit men den duger. X-men 3 ska du hålla dig borta ifrån om du håller serien kärt.
caupolican Hmmm ok, tror nog jag tänker se 3an ändå isåfall. Jag gillar X-men men är knappast något inbitet fan, som sagt jag har inte så stor koll på serier överhuvudtaget
cilken var kenta gustafsson's favoritfärg?
-there's more than one way to hell. it ain't no right way!
Moonshiner Enkelt, Rött som blodet, rött som kommunismen!
To the rescue... amfetaminpsykos När vi ändå var inne och snurrade på Transformers, vad hände med Ultra Magnus nu igen och kommer han dyka upp någon gång i framtiden? Kommer det vara några intressanta återseenden i nya filmen? Ultra Magnus karaktär härstammade från 2007-temat och fanns inte ens med i den amerikanska tidningen eller Headmasters-upplagan. Däremot var han ständigt återkommande i den engelska tidningen. Sist vi såg Ultra Magnus var i Dreamweaves G1-serie, där han ledde Autobots på Cybertron tillsammans med Emirate Xaaron. Still alive n kickin alltså. Eftersom Dreamweave tappat licensen till IDW är det ingen som riktigt vet vad som kommer hända med Transformers, vilka manus som ska få komma fram osv. Det är bara att vänta och se. Följande karaktärer är prel. bokade för filmen: Optimus Prime Ironhide Ratchet Bumblebee Jazz Megatron Starscream Devastator Bonecrusher Vortex Brawl Scorponok Soundwave Bilder finns redan ute på Prime, Megatron, Bumblebee, Bonecrusher och Brawl.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Kauka Efter svaren på Wonder Twins frågan blev jag sugen på att fråga ytterligare frågor, :) Fråga 1. Superhjälten Flash, är det han man brukar säga på svenska som heter Blixten? Eller blandar jag ihop 2 olika karaktärer helt nu? Fråga 2. Har förm ej att min gamla lärare var intresserad som tusan i superhjältar förrut. Och minns jag inte helt fel så berättade han om att det finns en långfilm med just Flash. Vilket årtal kom den ut och vad heter filmen? Fråga 3. Har även hört nån säga med vag info om att Flash skulle komma ut med en ny film om nått år, stämmer detta? Isåfall, vet du när den är beräknad att komma på bio? ...är lite Flashfixerad som du kanske märker, Green Lantern är cool som tusan också givetvis. :)
Jag vill ha lite info om Carneige eller hur fan det stavas....den coolaste av alla inom serie världen!! Den onda spindelmannen eller hur man ska förklara honom...
DoktorDöd Jag tror din lärare menar Flash Gordon?
filmen
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
Jum_Jum P21 Tror inte det var han, känner faktiskt inte ens igen det alls som visades på länken där. Jag syftar iallafall på Flash, den där snabba snubben i röda kläder och 2 blixtrar om varje öra, :)
Det finns väl några filmer med The Flash, har för mig att jag sett tre iaf...första halvan av 90-talet
den nya The Flash dem verkar inte ha startat filma än...dem kanske till och med kastar idén..hmm
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
satt just å kollade på Batman returns och då är min fråga hur kan Pingvinen snacka/läsa engelska när han typ ha varit i kloakerna i 33 år.
Puss hej
JaeLee Låter riktigt nice, Scorponok och Ratchet var det ett tag sen man såg. Skönt med Mr Bumblebee innan hela Goldbug-twisten som jag inte uppskattade .)
DoktorDöd Fråga 1. Superhjälten Flash, är det han man brukar säga på svenska som heter Blixten? Eller blandar jag ihop 2 olika karaktärer helt nu? Japp, Flash är Blixten.
Fråga 2. Har förm ej att min gamla lärare var intresserad som tusan i superhjältar förrut. Och minns jag inte helt fel så berättade han om att det finns en långfilm med just Flash. Vilket årtal kom den ut och vad heter filmen? Det har gjorts tre filmer om Flash, de floppade alla och gick straight to video, inte värt att se egentligen. Rekommenderar istället TV-Serien.
Lyckats spåra upp två av tre filmer:
imdb.com imdb.com Fråga 3. Har även hört nån säga med vag info om att Flash skulle komma ut med en ny film om nått år, stämmer detta? Isåfall, vet du när den är beräknad att komma på bio? Ryktas att det kommer en Flash film redan i år men jag skulle gissa på början av 2007.
JaeLee Ah! länka lite bilder från filmen :) Lägg gärna till SPOILERBILDER! innan och efter länkarna så att ingen som inte vill se råkar trycka. :)
Zlim Nja, riktigt så är det inte. Han är en född aristokrat egentligen och han omger sig med människor. Tror du har en liten skel bild om honom bara. Du tänker kanske på Pingvinen som spelades av Danny DeVito, men även där omgav han sig med människor.
vill minnas att autoboterna i nån tidning återvänder till jorden bara för att kapitulera till starscream!?! komemr ihåg en bild på optimus i regnet framför starscream.. i alla fall, om inte jag minns helt fel så kommer det i slutet av den tidningen ett par mänskliga superhjältar och hjälper autoboterna. vilka va dessa?
vem, ärligt talat, bryr sig?
mera_mao Åh, jag har den serietidningen! Tyvärr sitter jag på jobbet och har ingen tillgång till den, förhoppningsvis dyker JaeLee upp och klargör.
undra vilken flash vi kommer se i filmen, barry, wally, jay eller bart. Hört att filmen kommer 2008 för nästa år ska de göra en wonderwoman film. Själv skulle jag vilja se Wally West som Flash.
Tråd dödadar!
Jeppzo Jag hoppas också på att det blir Wally West, han är den roligaste av dem iaf :)
är Robin bara en sidekick till Batman eller e det hans son?
mera_mao Amerikanska issue#71-72 eller engelska issue#311-314 (samma nummer). Superhjältarna som dyker upp i slutet kallas NeoKnights och är ett team ihopsatt av G.B. Blackrock. Teamet består av Thunderpunch, Rapture, Dynamo och Circuit Breaker (hon som blev förlamad av Shockwave i början av serien).
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Prs & BobbyBlingBling Prs, tyvärr har du fel. Dick Grayson (Robin) blev adopterad av Bruce Wayne (Batman) efter ett tag. Utöver det så har Selina Kyle (Catwoman) fött en dotter vid namn Helena som tros vara Bruce Waynes. För att citera: "Although the identity of Helena's father has not been revealed, the child's name alludes to Helena Wayne."
JaeLee Tack åter igen, suttit och försökt komma på vad hon hette som gav sig på autobots för att "alla robotar ska dö" :D Circuit Breaker var det va?
Eftersom the brood är med i Marvel Universe, finns det även då serier med predators vs. mutanter inom Marvel Universe?
Spliffsheriffen Haha, jag har fan hela den filmen någonstans på VHS..! Kauka Jag har en fråga. I Spider-Man serien dök det någon gång upp någon skurk en gång som hette "Spot" och kunde öppna massa portaler hit och dit. Vem var det, och var fick han sin kraft ifrån? Och vilka i "alla former av Wolverine" bilden är den feta bikern och kvinnorna?
Kauka Är du tjej? + Eftersom the brood är med i Marvel Universe, finns det även då serier med predators vs. mutanter inom Marvel Universe? //Pz
GAIA Självklart finns det Predator Vs. XXXX, finns massvis av sådana, gör en google så ska du få se. Nej, jag är inte en tjej. Manlig som få! Omen22 Om jag inte minns fel är det The Exiles i Wolverine-bilden. Prs svarade på din fråga om Spot.
Kauka Ok, har för mig att jag; 1. Läste några serier med predators vs. mutanter för länge sedan. 2. Läste att du var tjej i en tråd om mens eller liknande... //Thx
GAIA Hahah, suttit och väntat på att någon skulle reagera på det där, skrev i tråden om hur jag gjorde för att slippa mensvärk. Ingen la märke till att jag har ett P vid mitt namn.
JaeLee & Mera_mao Är det inte Scorpnock de kapitulerar inför?
killen Det har du rätt i, det är Scorponok.
Prs Tackar..! Är han bara med i de två avsnitten? och övrigt. Hur många skurkar/hjältar förutom the Spot och "venom-spiderman" har samma typ kroppsform som spidey? Har för mig jag sett några. Kauka Är du insatt i någon/några av Todd McFarlanes serier, och om, vilken håller du närmast om hjärtat?
jag har det första exemplaret av Daredevil på mitt sommarställe, tror du att det är värt något? Skicket är helt ok
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
Omen22 Samma kroppsform? Menar du smal och så? Det finns det enormt många av om man räknar in både Marvel, DC och alla andra företag, för många att lista men Solo som jag nämnde tidigare är en av dem jag kommer på såhär på rak arm. Jag gillar inte riktigt Todd's serier, är inte så värst insatt heller egentligen. Nånting du kan rekommendera så att man ger honom en ärlig chans? Canadicken Det första svenska exemplaret? För rätt person kan det vara värt något.
Yes, det första svenska exemplaret
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse