I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga mig om superhjältar.

Övrigt - Blandat

2006-07-28 15:13
kottish

Elisabet Wayne, kom igen, det var nästan för enkelt.

OBS: Totalt påhittat då Batmans gammelfarmor aldrig någonsin varit med i serien, uppskattar gärna lite mer seriösa frågor.

Moderator

2006-07-28 15:30
Kauka I X-men är det jämt och ständigt så.
Citerar från X-Men nr 3, 2006.

"Du kan ju försöka "
"Jag missade--?! "
"Men det gör inte jag! "
"Vad är din kraft, fetto..? Kan du laga superspenat "
"Nu är det nog! "
"Blixt och dunder--! Damen, du är nåt extra! Men jag är inte slagen! Ni har just fått igång mig!"
"Tänk efter lite först, Bub... Min läkekraft fixar allt du kan göra... ...Men fixar du mina klor i din stora skalle?! "
"Gör det då... Mitt uppdrag är att rädda Jade... " ...Även om det kostar mej mitt eget...

Litet utdrag på en sida helt på måfå. Här känns det nästan lite halvt befogat, men det är ju så sjukt överdrivet användande.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-07-28 15:33
KaptenKrok

Jag läser mest serierna på engelska och där har jag inte märkt av det, kan det bero på riktigt konstiga översättare? Men jag håller med dig, det ser ju inte vettigt ut.

Moderator

2006-07-28 19:41
Jag vet vad kottish superhjältekraft vore. Att vara sämst.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-07-28 19:49
Hur många gånger har Son-Goku tappat svansen?( Bara DB o DBZ, inte GT)

2006-07-29 11:40
c-dwoRF

För att svara på din första fråga, sex miljarder gånger för det är Dragonball och allting i DB är överdrivet.

Jag känner till Smallville rätt bra men jag följer det inte.

2006-07-29 11:48
Men lol är det du som är han i unbreakable eller? =)=) (samuel)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-29 11:50
Kauka P-1

Det ryktades om att superman och batman skulle göra en film tillsammans ?, när kommer den filmen fram?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-29 12:13
Kauka

Jag söker en serie med en grabb som har massa radiostyrda fordon och en fet kontroll på armen, den är rätt gammal och jag minns inte alls vad den heter!

snälla bullen!

2006-07-29 13:01
Tidsfördriv

Du menar Mr. Glass? Nej, jag är värre för jag har inga svagheter.

spöket

Bara ett rykte isåfall, har inte sagts något officiellt om en film med dem två i.

knäpptuta2

Det låter som Vid Kid, kan det vara den serien du tänker på?
Vid Kid

2006-07-29 13:15
Kauka, jag har ingen aning, det ska vara i tidningsformat främst. han är en grabb som bor i en villa och har keps och en fet kontroll på armen med en antenn som han styr massa bilar o sånt med, helikoptrar o shit.

förövrigt så va det inga bilde på wikipedia så jag har ingen aning om det va rätt.

go find!

2006-07-29 13:20
knäpptuta2

Sorry, du får google'a själv.

2006-07-29 15:01
OMG, han har inga svagheter haha

2006-07-29 15:38
Kul kuriosa:

När första filmen om Conan kom så hade de gjort jättemånga actionfigurer som aldrig såldes eftersom att filmen blev en så mycket större hit än figurerna. Så på Mattell (gud vad jag inte orkar kolla upp om det var dem eller några andra) undrade man vad man skulle göra med alla dessa tusentals Conan-figurer.

Rätt vad det var så kom man på en idé. Man ger dockan andra kläder, sliter bort huvudet och ersätter med ett gummihuvud som man kan fästa utan att förstöra speciellt mycket. Sen tecknade de en serie till figurerna och lanserade serien och figurerna samtidigt.

Så föddes He-Man! Som blev en så omåttlig succé att man även började tillverka de andra figurerna i serien som actionfigurer.

Så föddes alltså He-Man och det är anledningen till att He-Man-figurerna från början hade mjuka gummihuvuden (vilket vi gamla rävar kommer ihåg).
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-07-29 21:17
Talades om Superfriends tidigare i tråden, här har ni en rätt rolig plojfilm som gjorts på ett Superfriendsavsnitt:

Pants!

2006-07-29 21:41
Nu är detta ingen superhjälte serie men du verkar ha koll på det mesta.

Non Sequitur , serien som kan läsas i Aftonblaskan, har den någon egen tidning som ges ut i sverige?
Mind Your Head...

2006-07-29 21:53
jag kan starta en tråd om matlagning, fast jag kan knappt laga en skinkmacka. mitt hemliga vapen. internet. google, susning(för de som är sånna) wikipedia.

jag bedömer denna tråd som bortom alla tvivel, en skryt-tråd., alternativt en misslyckad tråd för att hitta folk med liknande intressen.

dömd till sluten vård.

2006-07-29 22:31
Ronnle

Inte såvitt jag vet, finns nog specialare eller samlingar att köpa dock.

CameraObscura

Starta din tråd du, så får vi se hur långt du kommer med att bara hämta informationen direkt ifrån internet.

Vad har jag skrytit om? Sen när skryter man om man besvarar på en fråga? Däremot så är det ett säkert tecken på avund när någon ger sig på en annan som presterar bra utan rimliga argument. Gillar du inte tråden så håll dig utanför och skriv inte här, ingen har tvingat dig hit.

dömd till sluten vård.
Fyndig är du också.

2006-07-30 12:46
skutty_boy

Kryptonit är delar av hans hemplanet Krypton som blivit radioaktiva tack vare förstörelsen av planeten. Deras strålning motverkar Supermans krafter.

2006-07-30 12:56
Prs: Det gick åt helvete för dem redan innan. Det var ett sista försök att rädda tidningen, de hade behövt lägga ner oavsett vilka serier de körde.
-QanA

2006-07-30 13:03
aaaah back in the days med mega marvel.....

2006-07-30 13:25
måste ha läst över 250 inlägg =p

Du är en mycket intressant människa.
Lite frågor & listor:

1.
Tänkte på det här med att Batman bara faller för onda kvinliga skurkar.
Daredevil, faller han inte också för samma typer? Tänkte på Elektra, vilken sida står hon på? hon måste ha huggit Daredevil minst 10ggr känns det som.

2.
Vad hände med Megadeath? Om han hette så, hade ansikte med döskalle och horn.

3.
Har Gambit nånsin mördat nån känd mutant?

4.
Hur är Nightwing jämfört med Batman? Vilka typer av skurkar möter han & varför väljer han att byta namn?

Mina favoritkaraktärer:
1. Gambit
2. Soundwave - Transformers
3. Manji - Blade of the immortal
4. Batman
5. Wolverine
6. Elektra - sämst film
7. Daredevil - sämst film
8. Magatsu - Blade of hte immortal
9. Guts - Berserk
10. Edward Elric - Fullmetal Alchemist
11. Miyamoto Musashi - Vagabond

cheers mate
www.tobar.se

2006-07-30 14:25
Deguapo

1.
Tänkte på det här med att Batman bara faller för onda kvinliga skurkar.
Daredevil, faller han inte också för samma typer? Tänkte på Elektra, vilken sida står hon på? hon måste ha huggit Daredevil minst 10ggr känns det som.

Daredevil är likadan ja, den värsta är nog Typhoid Mary som förstörde honom totalt. Elektra kan väl jämställas med Punisher och står med en fot på vardera sidan, gamla Matt Murdock har åkt på hennes nitar ett antal gånger.

2.
Vad hände med Megadeath? Om han hette så, hade ansikte med döskalle och horn.

Hmm, känner inte till någon sådan karaktär, minns du vilket förlag som gav ut honom?

3.
Har Gambit nånsin mördat nån känd mutant?

En av de mer kända gångerna då han "mördat" en känd mutant är väl när han nästan dödade Rogue då Gambit hade förvandlats till Apocalypses ryttare Death. Nu får vi tänka på att det gäller Marvel och att ingen riktigt dör i deras universum. Rogue blev räddad i sista sekunden.

4.
Hur är Nightwing jämfört med Batman? Vilka typer av skurkar möter han & varför väljer han att byta namn?

Det har funnits sju olika Nightwing's men jag antar att du menar den mest kända, Dick Grayson (Robin) som Nightwing. Robin och Batman bråkade om att Robin ansåg Batman var för kontrollerande och hård i sina metoder, det ledde till slut till att Robin lämnade Bats. Han dök upp senare under namnet Nightwing och det hela är egentligen "Tonårsrebellen som bråkar mot pappa".

Angående din lista, hade jag fått lägga till två på min lista hade Guts och Edward Elric lätt varit med.

2006-07-30 18:06
Deguapo: Bra fråga där med Megadeath. Jag kan bara komma på att jag läst en, max två, nummer av Mega Marvel där han figurerat. runt 94 om jag inte missminner mig. Typ samtidigt som man satt och tyckte att Carnage var världens ballaste ;)

Men var det Megadeath eller den där andra snubben som "assimilerade" saker hela tiden? :)

Fan, ska nog gå ner till serieaffären här på gatan efter semestern och leta upp det där numret där Megadeath (eller om det var den andra snubben) är på omslaget...

Cyborger var de väl för övrigt?
-QanA

2006-07-30 18:36
Har kollat igenom Marvel's hemsida, wikipedia och googlat, hittar ändå inte Megadeath som ni pratar om. Kan ni beskriva honom lite mer?

2006-07-30 18:57
Ang. Berserk... fortsätter den serien fortfarande? Och kommer det bli fler animerade avsnitt?
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-07-30 18:59
jumpcut P23

Ah jag minns det där med, Megamarvel körde en separat framtidsserie i jag har för mig 3 eller 4 tidningar, som nu handlade om denna "cyborg" och hans jakt på sitt minne? lr vad det nu var... hans armar kunde förvandla sig till allt mellan svärd och skjutjärn..? Verkar inte direkt vara någon officiell hjälte som de byggt vidare på. har för mig att han dör i slutet av sina blaskor..

Men hette han verkligen megadeath?..

Kakuka,

Har du någon koll på var han ljudkillen som jobbade med dr doom tog vägen efter secret wars?.. Han var med framåt sista slaget, och han tar sig in i galactus hem, men mer än så minns jag inte
mama said knock you out

2006-07-30 19:06
The Riddler?
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-07-30 20:13
Jum_Jum

Har för mig att mangan fortfarande görs men inga fler animerade avsnitt.

DegenereraD

Som Prs säger så hette han Klaw, han var med i den senaste upplagan av Masters of Evil. Under en fight med Ms. Marvel så blev han absorberad av henne och verkar vara död.

Bla-Bla

Edward. E. Nigma även känd som The Riddler.

2006-07-30 21:05
tack för svaren =)

hur kunde jag glömma bort psylocke & Snake Eyes

Sorry, han heter Death's Head II, inte megadeath hehe, Marvel.
Gjorde lite research & han ska tydligen vara andra versionen av Death Head har jag för mig.
http://www.downthetubes.net/images/comic ..
Kollade igenom mina marveltidningar & hittar till min förvåning två av mina favvoserier som jag trodde hade tappat bort.
Serierna som berättar om hur Daredevil & Ghostrider blev till.

En till fråga som poppa upp.
Har inte sett X-men 3 än *nosebleed+shame*.
Men när det väl handlar om Beast, är det inte han som förråder hela X-men teamet? Att det var hans motiv redan från början?
www.tobar.se

2006-07-30 21:14
Deguapo

Heh, du blandar ihop X-Men 3: The Last Stand med en del av Onslaught sagan nu. Under Onslaught så ersatte någon (minns inte exakt nu) Beast med en falsk Beast som var ond, han förådde x-men för att rädda sitt eget skinn. Beast gör ingenting sådant i filmen.

2006-07-30 21:24
Vilka superhjältar är öppet homosexuella? Vilka misstänker du är i garderoben?
It's only gay if balls are touching

2006-07-30 21:30
Är Punisher/Frank Castle fascist, alt. har han fascistiska värderingar?

2006-07-30 21:58
då har jag några frågor till dig Kauka P-1

du verkar veta vad du pratar om...

1. varför finns det två olika optimus prime? jag menar att ibland när han tranformerar så blir han ju en lastbil med slät lodrätt frontparti och ibland har en så kallad "mun" på bilen varför blir de så?

2. var de inte carnage och venom som försökte döda spindelmannen... och spindelmannen klarade sig enbart genom att få hjälp av iron man?

3. vilka av spindelns fiender var med i de där gänget som kingpin hade dom var 6 stycken har jag för mig...?

4. vilken är spindelmannens mäktigaste fiende alltså som har superkrafter?

5. vem är solo?

6. Var för var blade vit i spindelmannen från början och sen efter filmen med weasly snipes så blev han svart...?

ursäkta för stavfel...
en apa som skalar en banan måste väl vara ett skaldjur??

2006-07-30 22:08
Varför är alla 5 V for Vendetta-album utlånade på Serieteket när jag vill låna?

2006-07-30 22:44
Ollie_gbg P16
Fråga 3 kan jag svara på, det var Dr.Octopus, Shocker, Mysterio, Rhino, Scorpion & Chamelon. I de andra avsnitten de var med i så ersatte Vulture Mysterio.
Sen är Blade svart i tecknade Spiderman också..
The absence of evidence is not the evidence of absence

2006-07-30 23:17
Kupo

Midnighter och Apollo såvitt jag vet, jag misstänker annars att Batman är homosexuell.

Fascist är väl gamle Frank inte men han är determinist.

Och alla V for Vendetta är utlånade för att det är en av världens bästa serier.

Ollie_gbg

1.) Olika tecknare, olika animatörer, olika serier, kan vara vad som helst faktiskt.

2.) Mycket möjligt, har inte läst allt med Spiderman då det finns så mycket men det skulle inte förvåna mig om det var så, dock måste du tänka på att Carnage, Venom och Spiderman träffats ett antal gånger.

3.) Sinister Six, Sino har både rätt och fel. Ifrån början var det dessa killar som ingick i Sinister Six:

* Doctor Octopus
* Electro
* Kraven the Hunter
* Mysterio
* The Sandman
* The Vulture

Men sen har det funnits en hel massa versioner av dem.

4.) Personligen skulle jag säga Green Goblin, han är den enda som följt med så långt genom åren och vägrat ge upp, Green Goblin är för Spiderman vad Lex Luthor är för Superman, han är vad Jokern är för Batman.

5.) En inte alltför populär karaktär med den ruskigt dåliga catchphrasen "While Solo lives, terror dies!". Har en halvtaskig teleporteringsförmåga dessutom.

6.) Tror du blandar ihop Blade med någon annan eller så var tidningen dåligt färglagd, han har aldrig varit annat än svart i tidningen.

2006-07-30 23:50
Kauka, jag har ingen aning, det ska vara i tidningsformat främst. han är en grabb som bor i en villa och har keps och en fet kontroll på armen med en antenn som han styr massa bilar o sånt med, helikoptrar o shit.

du hade ju fel ändå!
svara nu

2006-07-31 00:20
Vilken karaktär inom serier är mest evil?

2006-07-31 01:32
Kauka P-1
Jag antar att Ollie pratar om den animerade spinelmannen serien som gjordes nån gång på 90-talet. Där satte Kingpin ihop ett gäng bestående av de skurkar jag räknat upp. De gick under namnet The Insidious Six om jag inte tar helt fel.
I samma serie så hjälpte Iron Man Spiderman mot Venom & Carnage. Plus att Blade dök upp och såg lite småblek ut, men han var fortfarande svart.
Serien är förövrigt rätt dålig och dåligt tecknad..
The absence of evidence is not the evidence of absence

2006-07-31 09:54
VapenVila

Alltför många.

knäpptuta2

Så du har kollat upp Vid Kid och det var inte honom? Nähepp, då får du väl leta upp svaret själv.

SkyhigH

Beror på, menar du mest ondskefull eller den som gjort mest ondskefulla saker? Jag menar, Galactus äter planeter till frukost men han gör det inte för att han är ond egentligen.

2006-07-31 12:29
Den som är mest ondskefull bara menar jag nog.

2006-07-31 12:56
SkyhigH

Det finns så många olika "ondingar" och så många olika former av ondska i serietidningsvärlden så det är otroligt svårt att bedöma. Det enda jag kan göra är att svara utifrån mina egna upplevelser. Den person som jag anser vara den mest ondskefulla (och samtidigt den coolaste jäveln jag någonsin sett) är Saint of Killers ifrån tidningen Preacher. Nu är denna tidning så gammal att jag skiter i spoilers, ett exempel på hans ondska: Han får Lucifer att skapa två pistoler som dödar allt han skjuter på. Sen skickar Lucifer iväg honom ut från helvetet för att agera Saint of Killers, på vägen ut så förolämpar Lucifer honom varpå han vänder sig om och planterar en kula rakt mellan ögonen på Lucifer. Iskallt.

2006-07-31 13:19
Kauka P-1 tack för detta...

sen en sista fråga...

var inte batman gymnast från början? i serietidningen så såg jag inget om att han kunde någon kampsport... (kan ju vara jag som e blind också...) men jag fick reda på det där med kampsporten först när jag såg batman begins på bio... har jag helt fel
en apa som skalar en banan måste väl vara ett skaldjur??

2006-07-31 13:50
Ollie_gbg

Nope, det är Robin som var en gymnast ifrån början.

2006-07-31 14:08
Batman var ninja! :D

2006-07-31 15:25
daviden

Ja han kan nog räknas som en ninja i princip, han kan ninjutsu och flera andra kampsporter.

2006-07-31 18:32
Sådär, då var denna tråd över, jag vill tacka för visat intresse och ifall det är några som känner att de fortfarande har frågor är de välkomna att skriva ett gästboksinlägg till mig. Jag kommer besvara några frågor till om det dyker upp några sådana i denna tråd innan jag låter den falla i glömska, tack än en gång, det har varit både kul och utmanande.

SISTA CHANSEN ATT STÄLLA FRÅGOR I TRÅDEN NU.

2006-07-31 18:43
Tack för läsningen, och jag är inte den som brukar tacka för saker.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-07-31 18:53
broed__

Tack själv för att du läste!