I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga mig om superhjältar.

Övrigt - Blandat

2006-07-26 14:14
Canadicken

Hör dig för på tradera och liknande, kolla runt bland forum men jag tror inte du kommer få särskilt mycket för det. Har du tur så hittar du någon fanatisk jävel som är villig att betala en hundring.

2006-07-26 14:22
hehe, jag trodde väl det. Då är jag verkligen inte intresserad av sälja den. Kul grej att ha :)

Den serietidning jag saknar mest är Conan. I alla fall när den var svartvit, det var tider det.
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2006-07-26 14:39
Den kanske blir värd mer om ett par år.

2006-07-26 14:48
Jag vill ha lite info om Carneige eller hur fan det stavas....den coolaste av alla inom serie världen!! Den onda spindelmannen eller hur man ska förklara honom...

FÖR ANDRA GÅNGEN!! hahaa

2006-07-26 15:10
Vikktorius

Carnage är en symbiot som kommer ifrån Venom. Den symbioten gick ihop med massmördaren Cletus Kasady och gav sig på både Spiderman och Venom. Ifrån början var det bara Venom han var ute efter men Spidey kom in i bilden också lite sernare. En gång så lämnade Carnage Cletus för att försöka gå ihop med Ben Reilly som var Spiderman just då och bilda Spider-Carnage men blev slagen. Skillnaden mellan Carnage och Venom är att Carnage ifrån början ungefär var lika stark som Venom och Spiderman tillsammans, han kunde även skapa vapen utifrån symbioten och hade alla Venoms och Spidermans krafter.

Groupie

2006-07-26 15:49

Vikktorius

Carnage har även fått ett barn som gick ihop med polisen Patrick "Paddy" Mulligan och bildade symbioten toxin. Toxin är starkare än både Venom och Carnage och han har lyckats besegra båda två samtidigt för att rädda Spindelmannen. Eftersom Patrick var en polis försöker han vara "god" och spindelmannen är en av hans största förebilder. Dock är symbioten väldigt blodtörstig så Patrick måste hela tiden kämpa mot dess blodtörst

2006-07-26 15:54
Lite off-topic.. men fan
Vilket är det roligaste Spiderman spelet och på vilken konsoll(-er) finns den på
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-07-26 15:56
Jum_Jum

Inte offtopic alls, Spidey är ju en superhjälte och då får man fråga om allt som har med honom att göra :)

Personligen gillade jag det första spelet som kom till playstation, minns tyvärr inte namnet på det men det var rätt kul.

2006-07-26 16:06
Beaver

Det får man aldrig veta, Bullseye har själv hittat på det mesta om hans bakgrund så man vet aldrig riktigt vad som är sant. Vet dock att hans förnamn är Lester.

2006-07-26 16:08
vet att google finns, men nu när du endå gjort denna post..

varför denna L.L hysteri kring supermANnnen
cry me a river!
--> thcrew

2006-07-26 16:09
Kommer ihåg ett gammalt spiderman spel på sega där man kunde välja karaktärer.. Spidey..Venom m.m
Men jag kommer inte ihåg om det var kul eller inte..

Prs, Kauka, i de spelen ni nämner, är man bara Spiderman i dem?
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-07-26 16:16
Hur långt kan hulken hoppa och hur mycket kan han han lyfta när han nått sin (hittils kända) maxstyrka?
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-07-26 16:17
Beaver P13

Daredevil slog honom sönder och samman och ristade in märket i pannan på honom.

2006-07-26 16:20
Det var nog inte Venom..var nog Carnage
Spelet hette Spiderman vs. Kingpin

2006-07-26 16:23
joda

L.L? Förstår inte vad du menar.

Jum_Jum

Det till playstation var man bara Spidey såvitt jag minns.

Fisherman

Under sin absolut starkaste form så var han i princip som Superman, han kunde hoppa ut i yttre rymden och lyfta kontinenter, som tur var så gjorde han ingedera.

2006-07-26 16:32
jamen L.L initialerna som används om och om igen?
varför?
cry me a river!
--> thcrew

2006-07-26 16:38
Kauka P-1

Vad är det för ställe Superman besöker kontinuerligt här och där, alltså i filmerna samt Smallville & teckanade som gick på 5:an. Är det något särskilt med den platsen?

Och hur kan Han höra sin pappas röst och föra konversationer med sin far som är död ?

Och till sist, hur impar man på kitty pryde bäst, förutom att spreja hela mig i silver.

2006-07-26 16:53
Jum_Jum P21

haha, det är från Family guy

2006-07-26 16:56
nadikk jamen.
han e ju död men endå inte ;C
cry me a river!
--> thcrew

2006-07-26 17:10
naddikk

Hehe ;oP

Rappare

2006-07-26 17:53
Kauka :

Näe, jag är faktiskt inte alls inne i den. Kan den ytliga historien om spawn i princip, och det är allt. Jag brukar bara beundra bilderna i tidningarna, och tänkte ifall du kanske kände till någon som skulle vara värd att börja med, som kanske går att hoppa in i.
Annars har ju The Darkness och Witchblade lite samma stil, åtminstonde i teckningsväg.
Aja, jag vet inte. Är inte så insatt i serietidningar överhuvudtaget.

HURSOMHELST. Jag var inne på en actionfigurs/serietidnings affär i Skottland som hette "Forbidden Planet". Det var en skithäftig affär, allt mellan himmel och jord fanns, men saksamma. På serietidningshyllan hittade jag en tidning med "LEAGUE", stora bokstäver på framsidan, men inuti tidningen såg jag det löjligaste jag någonsin sett. Alltså, varje bildruta var ett absolut konstverk. Det såg nästan ut som om de fotat, och sen färglagt lite konstigt i datorn för att få serietidningskänsla. Det var, vad jag tror, Justice League hursomhelst, för jag såg Flash, och hon bruden med vingar och Spikklubba.
Känner du till den, och vet du vilka som gör den, eventuellt om de gjort några fler serier?

2006-07-26 18:38
Omen - det kanske var ett verk av Alex Ross? www.alexrossart.com/

2006-07-26 20:17
Jag kan summera de första 200 spawn tidningarna:

Spawn sitter i en gränd/hustak/kyrka på natten och är förvirrad. Han vet inte vad han ska göra men det dyker alltid upp nån fet/skitfet/allmänt ful jävel att slåss mot. Det flashas med klockor. En fet clown irreterar Spawn. Spawn är förvirrad. Ledsen över sin brud och hans bästa vän. Förvirrad. Ledsen. Slåss med fetton. Vänta på kriget. Vänta lite mer. Sitter i gränden med luffarna.

När inget hände slutade jag läsa Spawn. Toddans teckningar kändes hetare förr i tiden.

2006-07-26 20:56
Intressant, men jag tror att min hjärna exploderar nu; alldeles för mycket fakta.

(lästa bara 150-200 inlägg) men om du fick ge mig ett tips på en serietidning: vad skulle du ge mig för tips?
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-07-26 21:12
Shit! Tung arbetsdag för Kauka P-1!

2006-07-27 07:03
Hann inte svara på några frågor igår kväll och nu måste jag stressa iväg till jobbet men när jag väl är där så ska jag svara på frågorna.

2006-07-27 07:59
joda

L.L syftar antagligen på Lex Luthor som är Supermans ärkefiende.

naddikk

Fortress of Solitude heter det och ligger vid nordpolen.

Hans pappa spelade in meddelandet på kristaller som följde med i rymdskeppet han kraschade på jorden i.

Vill du ha Kitty Pride? Skaffa lika mycket charm som Gambit.

beaver

Massor.

broed__

Transmetropolitan helt klart.

2006-07-27 08:54
Kauka P-1
Ok är det något särskilt med platsen? För jag minns när jag såg tecknade Stålmannen och då hade han ett gäng djur som inte verkade vara från den här planeten.

Men i Smallville kan Jonathan Kent konversera med Jor-El.

2006-07-27 09:29
naddikk

Platsen i sig är inte speciell, Superman ville bara ha nånstans där ingen skulle störa honom.

2006-07-27 09:29
Och jag följer inte Smallville så det vet jag ingenting om.

Hangaround

2006-07-27 11:11
Finns det många kvinnliga superhjältar? Känner till Aeon Flux, Wonder Woman och Modesty Blaise (fast hon är ju mer än dektektiv).. men ja, nämn några och vad de har för superpowers!
http://matildaberggrens.blogg.se

2006-07-27 11:13
Dalit

Det finns otroligt många kvinnliga superhjältar. Kan räkna upp några av de mer kända från olika förlag.

Catwoman: Känner du till Batman så känner du till henne.
Phoenix: En av universums starkaste mutanter och medlem i X-Men. Telepatisk förmåga.
Engineer: The Authority's tekniska expert, hennes blod har blivit ersatt av nanomaskiner och hon kan i princip bygga vad som helst av dem.
Death: Inte en riktig superhjälte men en av de mest kända karaktärerna, skapad av Neil Gaiman och hennes kraft är... well, hon är döden.

2006-07-27 13:33
kauka JAMEN
lex luther är ju knappast ensam i den där förbannade jävla såpan om att ha L.L initaler.

lois lane lana lang lionel luther osv osv osv..

nån anledning måste det ju finnas.
visa vad du går för
GO GET THEM BOI!
cry me a river!
--> thcrew

2006-07-27 13:36
"Very soon afterwards, Jor-El invites his new assistant to a dinner party and there he sees the actress that was on the movie set. "I'll bet her initials are 'L.L.'", Superman says to Jor-El. " Of course you know her initials. Who doesn't? Lyla Lerrol is Krypton's most famous emotion-movie actress," laughs Jor-El. "Astonishingly, every girl who ever meant anything to me has had those initials,"

etc..

finns säkert ett bra stort antal till med L.L initaler. =)
cry me a river!
--> thcrew

2006-07-27 13:37
joda

För det första, är det serietidningen, smallville, någon film eller tecknad serie du pratar om?

För det andra, du glömde Lucky Luke...eeh.

2006-07-27 13:47
jag pratar om superman i alla hans former och skepnader.
det jag copypastade var från hmm..

Superman #141
Cover date: November 1960
Writer: Jerry Siegel
Penciller: Wayne Boring
Inker: Wayne Boring
Cover: Curt Swan and Stan Kaye

"Superman's Return To Krypton"

=)
cry me a river!
--> thcrew

2006-07-27 13:54
joda

Jaha, det du undrar är om det finns någon bakomliggande tanke till varför massa människor har initialerna L.L? Såvitt jag vet så är det dessa som har dem initialerna:

Lana Lang
Lara Lor-Van
Lena Lawrence
Lena Luthor
Lex Luthor
Linda Lee
Lightning Lad
Lois Lane
Lucy Lane
Lenora Lemaris
Lori Lemaris
Luma Lynai
Lyla Lerrol

Har kollat runt men det finns ingen riktig anledning till varför verkar det som.

2006-07-27 13:59
ja. precis så.
var väl inte så krångligt att förstå ;P

enda jag hittade när ja nu väl orkade mig ut att googla var att LL på sånt hightechspråk som dom pratar där på krypton ser ut som tecknet för infinity :E

cry me a river!
--> thcrew

2006-07-27 14:32
joda

Har sökt ett tag nu men hittar verkligen ingenting om det. Säg till om du hittar nåt.

2006-07-27 17:26
Tråden försvann visst automagiskt från listan så nu trollar jag tillbaks den.

2006-07-27 21:39
Har du oxå superkrafter?
Moderator

2006-07-27 22:20
Vad är egentligen grejen med att var femte ord är skrivet i fetstil i alla serier?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-07-27 23:41
TAAAAAACKAR!

2006-07-27 23:44
stod och tänkte på den hära tråden förut...

och genast ploppade en fråga upp.. kommer ni ihåg den sköna(tyckte jag när jag va mindre) rullen "Howard, the duck" om den nu heter så?

Är den ursprungligen från en serie?
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2006-07-28 07:10
polyphonic

Japp, Howard hade sin alldeles egna serietidning som släpptes av Marvel. De var mest parodier på annan fiktion.

Moderator

2006-07-28 13:19
Jag vill ha svar på min senaste fråga! För det har verkligen stört mig många gånger. Att man i huvudet betonar de orden extra men man gång på gång upptäcker att meningarna inte stämmer om man gör så.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-07-28 13:34
KaptenKrok

Vet inte vilka serietidningar det är du pratar om där de gör så men i 99% av tidningarna jag läser är så inte fallet. Snackar vi tidningar i stil med Kalle Ankas Pocket nu?

2006-07-28 13:35
Oj nu dök det upp en tanke i efterhand dock. När det gäller namn eller platser som har stor vikt så brukar dem betonas också i många tidningar, är det möjligtvis det du syftar på?

2006-07-28 14:10
ursäkta om det redan är frågat eller så, men det är en jävligt lång tråd att läsa ^^ men du har inte möjligtvis en aning om vart man kan beställa sin city serien?
http://www.myspace.com/localexpressions

2006-07-28 14:18
King_Of_Sörmland

Ingen fara, turligt nog har ingen ställt just den frågan. De flesta nummer går att få tag i genom www.serieframjandet.se så pröva där.