I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det svenska kvinnliga hiphop-fenomenet?!

Övrigt - Blandat

2008-01-24 05:09
hade lisa magnusson gjort den här tråden skulle halva whoa skitit ner sig av ilska ahah
fast hon skulle nog inte nailat det lika bra

jag håller f.ö med om att de flesta punkterna stämmer rätt bra in på de "manliga" hiphoparna i sverige också
"I lay chicks like mother goose"

2008-01-24 10:29
tycker fan inte det finns så många hiphopbrudar så jag kan inte säga om jag håller med eller inte. träffar sällan på dom personligen faktiskt.
illmaticly ill (www.tonkonst.net)

2008-01-24 12:44
Tycker man kan göra en sån här tråd om precis alla... Alla tycker det e kul med fördommar o att generalisera tydligen...

Svenne Yo i för stora byxor

Svenne Yo som ångra sig o glider nu i kofta men är ändå "fett down"...

Kicker Yo i buffalo skor men ångra sig o går nu i rock

Rödvinsvänster i randig tröja

"Arbetarklass" i mjukisbyxor o ölmage på stan

Kostymnisse på stan som tidigare rockade manchesterjeans utsvängda vildvuxet hår o tokdigga beatles

Emofolk o punkare

Blonderade/alt rött hår 40åringar med rött läppstift som ångrar det mesta o hänger på krogen

Innebandypersoner

OSVOSVOSVOSVOSV

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-24 13:42
Det du beskriver är 'pissluffar hiphopare'. De finns ju lika mycket bland killar som tjejer. Jag ogillar också finnar, palestinasjal och looptroop. USH!

Sen att du säger att alla "hiphop" brudar är sådär är för att du bara tror att man kan lyssna på hiphop om man har stora brallor. Det ska fan inte brudar ha!!! Det är den manliga hiphop stilen vilket de inte fattar. Men o andra sidan brukar ju "äckel" femenisterna som inte lyssnar på hiphop också villja se ut som män.

Sen finns det ju den kvinliga "hiphop" stilen. De passar brudar med grym jävla smak som klär sig fett mycket snyggare än 95% av alla andra brudar.
Kolla bara på märken som tex baby phat som har världens snyggaste brudkläder!!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2008-01-24 13:56
Det känns som jävla många har mkt imor Hiphopare, men detta e jue för fan en Hiphop sida, va gör ni här? :S
Henkish a.K.a ProNooB.
Sångare

2008-01-24 13:58

Sveningmar:  Vilken jävla inskränkt syn du har på kvinnor! Vad menar du med att kvinnor INTE SKA ha baggy?

"Det är den manliga hiphop stilen vilket de inte fattar."

Jaha! Men vilken otrolig jävla tur att du hade förstått det då så att du kunde förklara det för oss "äckel-feminister som vill se ut som män"  så att vi förstår att vi är helt ute och cyklar!

Vem fan är du att tala om vad någon människa ska ha?  

Och vad är det som är "äckligt" med feminister? Att dem vill ha samma möjlighet i livet som män?

GAH!

2008-01-24 14:12
magnolia_ sa det.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-24 15:02
Många av människorna tillhörande det manliga könet som skriver här på whoa verkar inte begripa att män också kan vara feminister.
Jag tycker att dom är lite dumma.

2008-01-24 15:05
Kontrast sa det.
Sångare

2008-01-24 15:10
kown sa det om inte annat.

2008-01-24 15:32
"Och vad är det som är "äckligt" med feminister? Att dem vill ha samma möjlighet i livet som män?"

exakt min fråga

2008-01-24 15:47
äsch orka hata på stilar så mycket

2008-01-24 17:54
Vart är alla hiphopbrudar föresten?
Follow the dao, right about....NOW!

2008-01-24 18:05
Fuzz P19
Vart är alla hiphopbrudar föresten?

På festivaler och feministmöten.

läs tråden, mayynng

2008-01-24 18:06
kallas hiphophoror, och har inget med hiphop att göra.
We call them winerbrods.

2008-01-24 18:14
Det måste vara mitt halvutlänska påbrå som gjort mig så bra, för fy fan om jag vore som er, det ni talar om gör er till det osv osv, vilken paradox!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

Moderator

2008-01-24 18:40
Jag tycker att den senaste tiden har den genomsnittlige whoaiten mer känts som en person som säger och känner att alla som på något sätt visar utåt att de ens har hört talas om hiphop är skittöntiga och förlegade och borde piskas till döds.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-24 18:49
Jag tror inte ni fattade vad jag menar utan reagerar bara på att jag skrev äckel femenister. Jag har inget emot femenism och vettiga femenister. Men äckel femenister som ska försöka vara så manliga som möjligt har jag något emot..

Det jag menade med inlägget för att vara extra tydlig var att: Det fins massor av brudar som lyssnar på hiphop och 90% av dem är inte som trådskaparen beskriver dem. Men han ser dem inte som hiphop lyssnare eftersom han tror att om man inte har stora byxor lyssnar man inte på hiphop.

2008-01-24 19:19
sveningmar X78

Äger du nån slags helig skrift om hur kvinnor respektive män bör klä sig?

Annars tycker jag TS beskrivning påminner om typiska söderbönor i 16-20 års åldern.

2008-01-24 19:29
haha nej! se ut som ni vill. men jag ser inte beskrivningen i tråden som direkt possetiv.. =P

2008-01-24 20:15
KaptenKrok

Ord.

Visst finns de sånna brudar, men det har kommit upp många antihiphop relaterade trådar på senaste tiden där skaparen drar alla över en kant. Detta är ett hip hop community fattar inte vad folk gör här om dom stör sig på hip hop?
my name is xelly smelly

2008-01-24 20:20
varför ses den här tråden som antihiphop? fan det är ju dom här människorna som gör så att man skäms säga att man lyssnar på rap/hiphop...

2008-01-24 20:23
Hahaha intelligensnivån på denna diskussion är ytterst underhållande.

2008-01-24 20:31
Idjot

Han drar alla över en kant, alla hiphop brudar är inte så där, men finns gör dom..
my name is xelly smelly

2008-01-24 20:34

han har ju redan förklarat det? såklart han inte menar att ALLA är det, men många av dom här obsbarnen beteer sig just såhär efterblivet och hjärndött?

2008-01-24 20:42
Idjot

Okej har inte läst igenom hela tråden bara hans första inlägg, men jag syftar mer på andra trådar än denna, var mer att jag kom på de nu :)
my name is xelly smelly
Moderator

2008-01-24 20:44
Idjot Skäms du över att säga att du lyssnar på rap/hiphop? Då förstår jag att du gillar den här tråden. Själv är jag stolt över att säga det.

mc_pothead
Som trådskapare ska du kanske inte klaga på nivån i tråden då du själv sätter en standard.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-24 20:51

Bara för att man gillar hiphop och är tjej betyder det inte att man är precis på ett sätt och bara har baggy kläder, du framställer hiphop bruden som om det vore en sekt där alla är helt lika & tycker precis likadant. Illa! Öppna ögonen och kolla, du är ju ändå med på en hiphop community alla tjejerna på denna sidan borde ju ha någon koppling till hiphop. Tycker du att alla verkar vara som du beskriver? 

2008-01-24 20:58
KaptenKrok, jag skäms då folk buntar ihop mig med samma idioter som lyssnar på looptroop, hänger på festivaler, bär ett reggea armband och är allmänt kukade i huvet.

2008-01-24 21:08
asså vilken töntig tråååååååååååååd
Street savvy
Moderator

2008-01-24 21:10
Idjot Varför? Du är ju inte en sån. Och vad är det för fel med att lyssna på looptroop, gå på festivaler och bära reggeaarmband (förutom att det inte är så snygg)? Allmänt kukade i huvudet har ingenting med att lyssna på hiphop att göra.

2008-01-24 21:22
KaptenKrok-  precis, jag är inte sån och vill inte liknas med dessa apor.  felet är deras hjärndöda beteende där de anser sig själva vara otroligt spontana och crazy när de är exakt samma jävla offer som nästa folköldrickande, looptroop diggande, palestina sjal och reggea armbands bärande luffare. sen deras äckliga jävla överlägsenhet när det gäller hiphop och hur den ska te sig äcklar mig då de oftast inte har en jävla aning om vad de snackar om. ofta ska kukhuvena snacka politik men kan inte tänka själva och slänger därför ut något de ordagrant läst på nån västerpartiet flyer. exakt samma sak som 15 åriga- emos, fjortisar och hobby stekare fast i hiphop version. klart som fan att jag hatar dom.
Moderator

2008-01-24 21:58
Idjot Oj. Jag vet inte ens vad jag ska svara. Släpp hatet lite.

2008-01-24 22:31
promoes nuvarande flickvän är ett typiskt exempel på en sån äcklig brud tråskaparen beskrivit. en riktig jävla stereotyp + att hon målar tavlor som är "tagna direkt ur hjärtat med politiska budskap åt vänsterhållet och influenser från grafitti och gatukonsten". hon hade målat en tavla på en skateboard och detta ansågs orginellt. öh hallå det tror jag rätt många har gjort, speciellt sen skate-graphics i sig är en erkänd konstform, jag har målat brädor till mitt hemmagjorda skatemärke flearman skateboards i evigheter, inte fna har jag fått några artiklar i tidningar (förutom en gång så en kille skrev ett repotage om mig i en skoltiding eller vad fna det var.) hennes utställning var ett jävla skämt med andra ord. jag ville helst av allt pissa henne i ansiktet och när jag sedan gav mina åsikter om henne på ett forum blev alla mina inlägg borttagna av hennes vänner som drev forumet. jag blev så jävla förbannad. och som hon är så är ALLA tjejer jag träffat som påstår sig vara hiphopare, vänsteraktivister, graffare, skatare och allt de tror är coolt och ger popularitet. usch!

nej jag citerar mariedal: "jag trivs inte hemma så jag stannar nog i häktet/jag är sådär lite sött efterbliven som 90% av kvinnosläktet."
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-24 22:50
anar lite avundsjuka från CiL. fan kan inte fatta hur man inte kan vara feminist det är typ som att inte vara antirasist
bränn, bränn, bränn alla män

2008-01-24 22:54
Jag kan förstå det.

Palla sätta massa stämplar på sig själv. "Jag är hiphopare, jag är femnist blabla". Det är som att man ber folk ha fördomar om en. För det är allt som dyker upp i huvudet på dom när man rabblar upp alla fack man lagt sig själv i.
Fuck it, jag är jag och jag använder mitt sunda förnuft.

2008-01-24 22:55
"anar lite avundsjuka från CiL. fan kan inte fatta hur man inte kan vara feminist det är typ som att inte vara antirasist" ännu ett underbart kvinnocitat till http://forbannat.blogspot.com. tack så mycket.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-24 23:01
MC_Kiprono P22

håller med. det är verkligen som att be om respons till ens "alternativa" livsstil. en gång i tiden (högstadiet) sa jag att jag var kommunist, vilket jag inte ens var. efter att ha analyserat mig själv var det ng bara för att skapa debatt. totalt idiotiskt, men om det är respons och kommentarer dessa tjejer vill ha så får de väl få ha sitt roliga, jag försöker nog mest ignorera dem, förr brukade jag äga dem i musikkunnande och allmänt inom populärkultur bara för att förnedra dem. och förnedring är ju rätt kul.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-24 23:04
förlåt att min användare är lite missvisande jag är ingen kvinna men du får gärna använda mitt citat. du får gärna förklara skillnaden mellan de två olika förtrycken också

2008-01-24 23:06
jag är också intresserad av ditt kunnande inom musik och populärkultur. mäkta imponerande person du verkar vara.

2008-01-24 23:07

Kaptenkrok
Tyckte det började bra men sedan blev det mkt mindre bra. Min fråga var enkel och den löd: ere bara jag som stött på detta fenomen?.  Min fråga har jag redan fått svar på. Nu verkar tråden handla om fördomar och feminism istället.

Kos116

och ditt inlägg var väldigt otöntigt då?

2008-01-24 23:15

broderdaniel4ever F1

du liknade feminism vid antirasism. det räckte för mig att dumförklara dig + kanske ditt namn och din forumssignatur.

hur kan du påstå att det är som att vara för rasism att inte vara feminist? är kvinnor en ras nu? jag respekterar individer men då min livserfarenhet bevisat för mig att kvinnor står under männen i princip allt så har jag tyvärr gett upp mina gamla fantasier om att alla är lika bra. det finns över och undermänniskor (för att dra in Nietzche) och 90% av alla kvinnor är undermänniskor enligt mig, MEN döm mig inte på förhand för att vara en mansgris. enligt min så kolosalt smarta teori beror detta på att samhället delar ut könsroller vid födseln och därmed blir kvinnor uppfostrade till att bli dumma. de har inget val. evulotionen går långsamt men under vår livsstid kommer vi aldrig kunna få se et jämnställt samhälle där män och kvinnor är 50-50 i kunskap.

jag hänvisar dig till http://forbannat.blogspot.com för vidare upplysning om verkligheten.

INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-25 00:05
* Hatar "Mcdonaldshiphop" som exempelvis 50 cent. Men gillar eminem i smyg.

* Gillar filmer som Gudfadern, Green street huligans, scarface etc.

* Har ruffsit och stort hår och baggykläder.

* Är oftast feminister..

Haha det är fan jag, avslöjad!
här får du lite kärlek
Moderator

2008-01-25 06:19
CiL Du låter precis som någon som blev dumpad, såg en massa negativa sidor hos din flickvän och sedan projicerade de sidorna på alla andra tjejer. Du letar efter allt som visar på att du har rätt och ignorerar allt annat.
Ska jag göra på samma sätt kan jag hänvisa till http://forbannat.blogspot.com/2006/09/tjejer-det-falska-skenet.html

för att sedan hävda att det inlägget bevisar hela min tes och ignorera alla andra sidor hos dig.

Släpp ditt människorhat och lär dig lita på och älska människor istället så kommer du bli mycket lyckligare.

2008-01-25 12:04
jag har aldrig skrivit att könsmaktsordningen är ett förtryck baserat på ras däremot finns det stora likheter mellan det rasförtryck och könsförtryck som faktiskt finns. att du använder dig av härskartekniker och drar in döda snubbar för att verka smart är bara tragiskt men ja du har rätt på en punkt vi fostras till könsroller och jag hoppas att du var ironisk när du skrev att tyckte du var smart som fattat det. jag menar det är ju självklart. kaptenkrok sa det du är bitter men jag hoppas att du någon gång kommer ner från dina höga hästar och kan börja älska.

BD4ever
Poet

2008-01-25 12:23
Känner igen det du säger till en viss del, men då är det ju tillbaks till vad som definierar en hip hopare, eller i det här fallet en hip hop-tjej?
At the gates of Eternity...

2008-01-25 14:24
Kommer bara på två riktigt sköna svenska hip hop tjejer just nu... Tre om man räknar med en jag inte känner ordentligt.

2008-01-26 00:46
broderdaniel4ever F1

döda snubbar? han är inte bara en död snubbe, hans filosofi har gett upphov till en stor del av de liv människor lever idag. jag gjorde det inte för att verka smart. jag gjorde det för att hänvisa till en källa bara. det med att vi föds in i könsroller menade jag dock lite annorlunda på. jag menade att kvinnor aldrig kan fostras till att tänka lika djupt som en man, ej ha samma logiska tänkande, ej kunna vara lika kreativ, ej lika konstnärlig. en kvinna fostras till en ytlig varelse för dum för att kunna ha en lika komplett världsbild som mannen. tyvärr. dock finns det 10% smarta kvinnor (eller smarta o smarta, smarta för att var kvinnor iaf) som på något sätt aldrig hamnar i detta facket. en sådan umgås jag med t ex. hon avskyr kvinnor och föraktar dem. notera att hon alltså inter är en jävla feministfitta med palestinasjal utan istället har hon en verklighetsförankrad åsikt om att mannen är smartare i överlag och att de 90% kvinnor som kommer att förbli dumma inte ska ha något o säga till om för ingen bryr sig om deras åsikter ändå.

KaptenKrok P22 

nejdå, jag har inte blivit dumpad och skaffat mig denna kvinnosynen, jag insåg att de flesta tjejer var efterblivna och underlägsna mannen redan på högstadiet, ingenting har kunnat bevisa det motsatta. däremot har jag ju blivit dumpad till och från sen dess. vet inte om det har förvärrat min kvinnosyn men det är nog mkt möjligt.

INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-26 00:56
KaptenKrok P22

"Släpp ditt människorhat och lär dig lita på och älska människor istället så kommer du bli mycket lyckligare."

inte så lät att säga det till en /b/tard.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Toastare

2008-01-26 01:01
CiL, du ska verkligen inte uttala dig om människor du inte känner. Nu orkar jag inte ödsla tid på dig då du baktalar en vän till mig och detta är internet. Men du vet varken något om personen eller hennes konst märker jag.  Kan bara säga att det  du skrev är fel, även om det är din uppfattning och att hon är långt ifrån en sån tjej som trådskaparen beskriver. Du antar bara det för du ser stereotypen (din stereotyp) av ett Promoe/Looptroop fan, vilket hon inte är..
Jag skyller allt på Emma!