I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det svenska kvinnliga hiphop-fenomenet?!

Övrigt - Blandat

Toastare

2008-01-26 01:03
och varför skriver jag ens till dig när du skriver "jag förstod för längesen att mannen var överlägsen kvinnan, det förstod jag redan på högstadiet" När man är 13-15 år är man en liten bajskorv utan världsuppfattning..synd att du fastnat där.

För att låta som en gammal stofil, förhoppningsvis så lär du dig med åldern...
Jag skyller allt på Emma!

2008-01-26 01:09
haha /b/tard. Anade nästan det.

det är ingen idé, gott folk..
"I lay chicks like mother goose"

2008-01-26 01:12

BountyBoo F28

är rätt van vid den reaktionen på min kvinnosyn. kanske jag mognar med åldern, kanske har jag även rätt redan nu. vem vet egentligen? du är ju en kvinna som jag dessutom inte känner så det är en omöjlighet att ta något du säger på alvar tyvärr. detta kanske kan bero på att jag ser allt i svart och vitt, finns ingen gråskala i mina åsikter om något nästan. förlåt om jävla förbannad bljag hade fel om din kompis men riktigt ev jag då de tog bort min kritik till hennes konst. kan hon inte ta negativ kritik eller vaddå?

INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Toastare

2008-01-26 01:16
CiL, vännen... du behöver en kram. Kramade aldrig din mamma dig?
det sista du skrev kan jag inte ens läsa.. hon finns inte ens på whoa och jag tror knappast hon skulle ta ditt dravvel som konstruktiv kritik. Hon gör inte skateboards.. de går inte att åka på. och din kritik står ju kvar där uppe..
Du kunde ju gått på vernissagen på Victoria Arena, antar att det var där du var, och tagit en snack med henne själv?

2008-01-26 01:21
"Hon gör inte skateboards.. de går inte att åka på" VA?

nej jag såg hennes utställning på nätet. det var tom en skateboardsida som gjorde artikeln och detta upprörde inte bara mig utan även många andra som även de fick sina inlägg borttagna. dock är den sidan fruktansvärt efterbliven och storebrors-aktig i många andra fall med så hon kanske inte hade något o göra med det trots allt.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Toastare

2008-01-26 01:26
CiL, då såg du inte hennes utställning..du har kollat på hennes grejer på nätet.
Hon har såklart inget att göra med kommentarerna.. det är ju sidan som adminsitrerar det.

nej, hennes skateboards är inte gjorda för att åka på. De är ju bara brädor och de är sånna som är med skador i så de skulle knäckas om man åkte på dem. Hon målar ju utanpå.. hon gör inte prints som sen trycks på skateboarden som t.ex rocky Att göra på nått annat sätt är ju värdelöst..
hon använder skateboardsen som en målarduk helt enkelt.

2008-01-26 01:32
"hon gör inte prints som sen trycks på skateboarden som t.ex rocky" hmm ja inte bara rocky gör så utan alla skateboards är gjorda så faktiskt.

jag gör alltså exakt som henne när jag gör brädor som inte heller ska åkas på. när jag knäcker min bräda så målar jag alltid på den och använder den som en "duk" ja. och så har folk gjort hur länge som helst så blev förbannad på att detta uppmärksammades som något orginellt då det är det sista det är.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Toastare

2008-01-26 01:35
CiL, det är väl inte att hon målar på brädor.. det är ju hennes konst över huvudtaget. Hur många är det inte som målar på brädor? Det är ju hennes konst som uppmärksammades och sen blev väl brädorna extra intressanta i sammanhanget.

du får helt enkelt bli bättre eller se till att marknadsföra dig bättre...

2008-01-26 01:49
BountyBoo F28

marknadsföra konst? då har du missat vad konst handlar om. nu är vi dock jävligt off topic så skiter i att föra denna diskussion vidare.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Toastare

2008-01-26 01:56
CiL, marknadsföra SIG SJÄLV såklart.. som konstnär. Vad ska du göra? sitta och måla i din källare och hoppas nån kommer dit och säger "fan vad grymma saker"

2008-01-26 02:00
BountyBoo F28

ja jag målar ju knappast för någon annan än mig själv. sen om nu nåon skulle gilla det jag målar är väl deras ensak, jag bryr mig inte.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Toastare

2008-01-26 02:04
CiL, dåså ...då förstår jag inte varför du bölar över att dina målade brädor inte blir uppmärksammade. De flesta som sysslar med konst har även ett budskap som de vill nå ut med, eller bara beröra och låta folk njuta av konsten.

2008-01-26 02:13
de flesta har nog inte alls ett bdskap (jag antar att du syftar på t ex politiskt budksap), ett konstverk är oftast ett uttryck, en avbild av ens inre, hur man känner för stunden då man målar t ex.

jag bölar inte för att inte jag blivit uppmärksammad för att måla på brädor (vilket jag dock blivit uppmärksammad för redan iofs i någon jävla skoltidning). utan bölade över att hon överhuvudtaget blev uppmärksammad. hennes konst var lika jävla tråkig som all "street-art med ett vänsterbudksap" och såg likadan ut som allt annat med gör i dagsläget.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-26 02:14
men det är ju bara min åsikt. du behöver inte bli sur för det även fast hon är din vän. inegn behöver ju ta åt sig för vad en jävla /b/tard säger på ett internetforum, min åsikt räknas inte.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-26 04:32
Seriösa hip hoptjejer då... 'Lyssnar på hip hop' gör väl alla nu för tiden...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2008-01-26 12:28
har inte läst hela tråden nu, bara 5-6 inlägg men,

roligt att ni säger "sånna som lyssnar på looptroop, mbma, ågren och tycker det är ball, HHÖHÖ omg wtf...".

what it all comes down too är att man ska vara så äkta som möjligt! det är sant! tänk, nu när truppen och mbma är kända och har släppt diverse alster i radio/tv är dom inte "coola" att lyssna på längre! men för några år sedan när ni köpte Vulgära Vovvar tolvan och satt och mös över att ni fått tag på den instumentala LPn av A modern day city symphony så var dom feta! Men sen så rippade ju Nisse den och spred den över hela nätet, så snart lyssnade alla på den! då var allt förstört. den som hittar skivan som är pressad i mist ex vinner!

typ whoa.

f.ö. har jag inte stött på ngn sån brud. men då bor ju jag i norrland >:E
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-01-26 13:07
mc_pothead P2

ja förhoppningsvis får den er att se er i spegeln
Street savvy

2008-01-26 14:28
MC_Kiprono: Palla sätta massa stämplar på sig själv. "Jag är hiphopare, jag är femnist blabla". Det är som att man ber folk ha fördomar om en. För det är allt som dyker upp i huvudet på dom när man rabblar upp alla fack man lagt sig själv i.

Du tycker inte att det är lite skillnad på musik- samt klädsmak och politiska åsikter?

CiL
Alla kvinnor är underordnade dig & mindre intelligenta. Allright.
Om vi säger såhär... om jag skriver till dig på msn & är helt anonym & vi börjar snacka om saker du är intresserad av & det visar sig att vi delar åsikt & jag har en hel del vettigt att säga... tycker du att jag automatiskt blir mindre intelligent då det kommer fram att jag är kvinna?
Eller räknas jag då in under den "smarta 10%"?

Du verkar inte ha så mycket argument att komma med.
Kvinnor är enligt dig mindre intelligenta pga att de blivit uppfostrade till detta, säger du.
Om en man (som du anser är smartare) uppfostrar en kvinna, går han då in för att göra henne så dum i huvudet som möjligt? Eller tror du att vi lever kvar på 1800-talet då kvinnor satt hemma och tog hand om sju ungar själva, månne?

Moderator

2008-01-26 14:37
CiL Att du har samma syn på saker nu som när du gick på högstadiet är ganska tragiskt. Det här med personlig utveckling är ingenting du har satsat allt för hårt på eller?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-26 17:02
kown
Du tycker inte att det är lite skillnad på musik- samt klädsmak och politiska åsikter?

Nej, inte så mycket i det här fallet.
Det jag menar är att man behöver inte sätta sig själv i massa fack och grunda hela sin karaktär/personlighet runt nåt och gå runt och skylta med det bara för att man lyssnar på en viss musik eller har vissa politiska åsikter. Känns mer som ett beteende som hör hemma hos individsförvirrade tonåringar. Fast många av de jag talar om är väl det..

2008-01-26 17:05
F.ö förstår jag inte varför ni försöker prata vett med CiL även efter att han sagt att han är /b/tard och att hans åsikter på internet inte spelar någon roll.
Ganska vanligt /b/eteende att endast säga grejer för att provocera och göra folk sura på internet. Tycker han lyckas rätt bra också.
Skivsamlare

2008-01-26 17:41
jag fattar inte hela /b/tard grejen, förklara gärna

2008-01-26 17:49
ge mig en sånn!
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination
Toastare

2008-01-26 17:51
1. /b/tard

Someone who browses 4chan's /b/ imageboard.

"I am a true /b/tard."

by Irne

INOK, nått datanördigt...

2008-01-26 18:13
INOK, nått datanördigt...
Pretty much..

/b/ är en "blandat"-sektion i bildforumet 4chan där den flesta internet/datanörds humorn kommer från. De som surfar där kallar sig bla /b/-tards.
Lika "coolt" som att folk som surfar på whoas blandat forum skulle börja kalla sig blandat-tards.

2008-01-26 18:47
MC_Kiprono
Jag tycker bara att det känns som att du har fått för dig att alla som anser sig vara feminister har... ja, vadå? Baggy?

2008-01-26 18:52
kown

Du måste missuppfattat mig rejält isf. För jag har inte yttrat några som helst åsikter ang. det.

2008-01-26 18:54
MC_Kiprono: Det jag menar är att man behöver inte sätta sig själv i massa fack och grunda hela sin karaktär/personlighet runt nåt och gå runt och skylta med det

På vilket sätt menar du då att man "skyltar med" att man är feminist?

2008-01-26 18:59
kown
På vilket sätt menar du då att man "skyltar med" att man är feminist?

Genom att göra sig själv till en stereotyp bara för att väcka uppmärksamhet eftersom man har vissa "åsikter".

2008-01-26 19:04
MC_Kiprono
Det jag tvivlar på att alla de du kallar för stereotyper delar exakt samma åsikter, men okej.

2008-01-26 21:30
'Hip hop tjejer' kan dra.. 'b-girls' knäcker!! Synd bara att dom är FÅ!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-26 21:51
...typ öltjejer med adidas dom inte kan bära upp och allt vad det är.. ni vet vilka jag menar.. 'hip hop gussish' med..

2008-01-27 01:34
vill ni veta vad jag tycker att det finns alldeles för många av då? jo, besserwissrar som inte kan låta folk vara som de är utan jämt måste klaga på någons utseende, intressen, musiksmak eller politiska åsikter, som bara måste lipa över en aggression som antagligen i många fall grundar sig i att de hyser ett enormt självförakt och känner igen sig i personerna de påstår sig vara så olika. avsky folk och tro att man är värd mer och är mer unik än alla andra är tydligen skitcoolt här på whoa.

visst, jag kan erkänna att dessa tjejer/killar som beskrivs även irriterar mig lite, men inte tillräckligt för att jag måste skapa en hat-tråd om dem på whoa, eller indirekt/direkt påpeka hur "o-hiphop", mainstream eller vidriga de är. eller ens för att ställa mig på trådskaparens sida.

jag skulle istället vilja höra hur alla dessa perfekta människor som t.ex trådskaparen klär sig, vad ni lyssnar på, vad ni har för politiska åsikter och så vidare. jag lovar er, en likadan tråd som denna hade kunnat startas om er, om mig med.

låt folk vara som de är istället, så länge de inte gör någon illa så är det väl för fan inte ert problem.
Vad är det här, någon form av slogan?

2008-01-27 10:49
fiken

Haha, äntligen(!).

2008-01-27 12:20
Fiken
Jag tycker dessa människor är intressanta. Hur kan du få denna tråden till en "hat-tråd". När påstod jag att dom var vidriga eller "o-hiphop"?
Jag har aldrig påstått mig vara bättre, eller perfekt. Vadå låta dom va? Vadå inte vårat problem? När skrev jag att det var ett problem? Varför irriterar du dig på dessa människor?

Du kanske missade mitt första inlägg där jag skrev: 
"Ere bara jag som stött på detta fenomen, eller är alla svenska hiphopbrudar såhär?
Inge fel med det, men verkar som jag stött på tjugotolv stycken av dom och alla gillar/ogillar i princip samma saker."

2008-01-27 12:30
Fast om vi ska tänka sådär kan vi ju skapa en tråd om alla olika stilar som finns i hela Sverige.
Alla gothare jag har sett har varit svartklädda. Har ni också stött på det här "fenomenet"?

2008-01-27 13:00
Kown
Man behöver inte ens dela in folk i stilar, sterotyper etc. Saken var bara den att jag kom att tänka på detta och undrade ifall jag var denna enda som hade tänkt tanken, och upplevt samma.

Vadå tänka sådär?

Men är det ganska självklart att gothare brukar vara svartklädda? Det är inte alls samma fråga? Det är som att fråga: Jag såg en person som höll på med ett sånt där hiphopelement, tror det var graffiti, är han en hiphopare? Eller jag såg en som spelade musik med en gitarr, är han en musiker?
Producent

2008-01-27 13:14
haha jag blev arg av att bara läsa det första inlägget. har starkt emot alla tjejer som är "killarnas bästa vän" bara för att dom vill ha en kille med häng!

fast det gäller alla tjejer som hänger efter rappare/graffare/whatever. spelar ingen roll hur dom ser ut eller hur dom klär sig. fyfan vad jag hatar! äcklar mig! oh!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-01-27 13:19

fyra
så du skulle aldrig kunna hänga med mig utan att hata dig själv?

Producent

2008-01-27 13:23
pothead, jag skulle nog snarare hata dig ;)

men annars är jag inte en sadan person som hänger runt kilalr med häng för att fa statusknulla och ha nagon att stila med pa stan.

snarare min pojkvän som är hiphophoran isantfall. hehehe
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-01-27 13:47
mc_pothead, ja nu när jag läste ditt inlägg igen såg jag att du faktiskt inte var lika fientlig som många andra som skrivit här i. läste igenom varenda inlägg från början så jag blev väl lite förvirrad. det var riktat till många som skrivit här i isåfall.

och varför jag irriterar mig på dem, jag irriterar mig inte på just dem som en speciell grupp utan jag irriterar mig på människor grupp och trender i allmänhet, försöker dock tygla det och det jag blir förbannad på är att folk går runt och hatar folk hit och dit och inte alls verkar tycka det är något fel med det.
Vad är det här, någon form av slogan?

2008-01-27 14:45
Hursomhelst, Bonty kan du länka nån sida med hennes konst´, cil kan länka sin konst också... Jag hatar båda könen så jag kan säga vem som är bäst... Hehe Nej men låt oss se på konsten eller blire för mkt OT här?
Toastare

2008-01-27 15:26
fyra håller med... när de är uppenbart att de gör det av den anledningen. hathathat
Producent

2008-01-27 15:52
bounty eller hur! däremot, när man hittar nagon cool tjej med häng, sa är hon snäppet coolare än vanliga tjejer. men ungefär 90% av alla tjejer med häng, som jag har rakat pa, är hiphophoror. jag är allmänt defensiv till tjejer som hänger i hiphopkretsar överlag.

tycker det är coolare med tjejer som kan prestera nagot hiphopigt bra (dee2<3), än med killar som kan det. även om dom är jämlikt bra.
Toastare

2008-01-27 16:12
fyra, kan inte säga nått annat än att jag håller med ännumer :)
Skivsamlare

2008-01-27 16:25
jag håller inte med! ...flame on!!

:P

2008-01-27 17:18
alltså vafan är grejen med typ alla i den här tråden som särskiljer tjejer och killar som gillar hiphopkulturen?

- en snubbe som använder adidaströja, baggyjeans och lyssnar på hiphop.
- en brud som använder adidaströja, baggyjeans och lyssnar på hiphop.
vafan är skillnaden?!

"...typ öltjejer med adidas dom inte kan bära upp och allt vad det är.. ni vet vilka jag menar.. 'hip hop gussish' med.."
POSTAL, det där är ju ungefär 98% av mina "hiphopsnubbevänner". jag dömer dom dock inte, och tycker inte att dom "inte kan bära upp" - just för att jag inte har en mans-syn som de flesta av männen här verkar ha kvinno-syn. varför ska det alltid handla om ytligheten hos kvinnorna? det skulle ju aldrig göras en sådan här tråd om männens hiphopfenomen.

och vafan, alla ni som springer runt och tycker att ni är äkta och alla "hiphophoror" oäkta: jag undrar vad de "äkta" hiphopkidsen skulle kalla er som bor i typ en villa med föräldrar, syskon och volvo och wu tang i högtalarna. för ni är ju så SJUKT äkta hela bunten som springer runt på gatorna och ser ner på era systrar som delar precis samma intressen som er.

jag förstår bara liksom inte, är det inte bara att låta alla klä sig, lyssna på och bete sig precis som dom vill?

2008-01-27 17:37
Hahaha jag är inte så förtjust i såna hip hop grabbar heller!

Adidasposers oavsett kön kan DRA!
Producent

2008-01-27 17:46
stepfucced, alltsa. det ÄR en skillnad eftersom hip hop-intressen domineras och utförs av killar.

alltsa.

man skulle väl kunna jämföra det med

- en (HETROSEXUELL) snubbe som använder kajal, brunkräm och lyssnar på whatever.
- en brud som använder kajal, brunkräm och lyssnar på whatever.

du kan ju fraga tenfingers varför han ser ut som han gör :)

fattar du skillnaden?

ps
hiphophoror ÄR "oäkta". annars skulle dom inte inte fatt stämpeln "hora" efter "hip hop"
Producent

2008-01-27 17:49
postal, haha! typ vita, nördiga, fresh prince adidasposers, med adidaszips i 10000 olika färger, som dom har importerat fran nagon urbansida i usa via internet. med geek-glasögon och 2/3 shorts med leggings under.

jag skäms!