I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om du fick ändra ditt utseende..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-02 01:41
tvååttan

håller med. går inte heller på brösten när jag attraheras av flickor, det är lukten och kemin typ, precis som med pojkar. över huvud taget väljer jag aldrig partner efter utseendet, och vill heller inte bli vald efter hur jag ser ut. blir gladare om någon säger att den tycker att jag är smart elelr rolig än "du är snygg" eller liknande.

de flesta växer förhoppningsvis upp (mentalt) innan de börjar gräva i sig och ändra på saker som är menade att vara på vissa sätt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-02 01:42
överhuvudtaget menar jag självklart. jag är otroligt trött och har aldrig särskrivit det tidigare i hela mitt liv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-02 01:53
tvååttan

asså... jag leker bara med tanken att se ut som en tecknad figur. är jäkligt nöjd med min kropp och mitt utseende för tillfället faktiskt.

2005-04-02 03:15
fettsugning

2005-04-02 03:17
inte för att de behövs men..

2005-04-02 03:24
junkgirl nope. är för trött för det. gör det om ett par timmar när jag sovit nåt.
Delam tange barat

2005-04-02 15:22
inte ett skit, jag är fulländad.
undertiden

2005-04-02 15:43

junkgirl:
saker jag funderat länge och många gånger på:
1. skaffa alvöron
2. plocka ut ca 4 revben och få en sjukt smal midja
3. knacka bort näsknölen
4. om man kunde: bleka huden till kritvit, är "bara" blek som fan nu. vill vara kritvit.

nuff said.

ärligt jag skiter i svaret. För jag vet att du bara kommer hitta nått nytt att gnälla på och besserweissa dig om. Du älskar att sätta människor på whoa på plats. Tänker man inte som du , så tänker man fel. Och det måste ju självklart rättas till.
Tröttsamma människa.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-04-02 16:37
jag skulle göra min snopp mindre.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2005-04-02 16:55
fimp F21

men att fundera på något är inte samma sak som att planera att göra det, jag funderar ibland på att slå folk på käften när de är jobbiga, det betyder inte att jag har eller kommer göra det.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-02 17:26

Jag är ungefär 1,80 dvs jättelång för att vara 15 år..
Men jag klagar inte, folk slipper se ned på mig iaf =)
salt är sött
pite är dött

2005-04-02 17:38
fimp F21

"ärligt jag skiter i svaret. För jag vet att du bara kommer hitta nått nytt att gnälla på och besserweissa dig om. Du älskar att sätta människor på whoa på plats. Tänker man inte som du , så tänker man fel. Och det måste ju självklart rättas till.
Tröttsamma människa."

onödigt med personangrepp och otrevligt att du har fördomar om mig.

och som svar skrev Misery_chick exakt det jag tänkte skriva. ^_^

2005-04-02 17:41
Ja, men som topicen antyder så är det ju inte konkreta planer det här handlar om.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-04-02 17:45
fimp F21

nej precis, tror du verkligen att de flesta som skriver här gör mer än bara leker med tanken?

2005-04-02 17:47
Misery_chick nej det har jag ju precis sagt att jag inte gör. Därför förstår jag inte hur junkgirl kan sitta och dömma ut alla andra.

2005-04-02 17:56
nu börjar ni glida lite väl långt från ämnet, ta det där privat.

2005-04-02 17:57
Ja nu ska det tas privat när det är nån som håller med Fimp.

2005-04-02 17:57
fimp F21

jag sitter och försvarar mig när du påstår att jag är likadan som du, som har gjort bröstförstoring, för att jag leker med tanken på mina fyra seriefigursidéer.

Pink_Bahamas F18

"ärligt jag skiter i svaret. För jag vet att du bara kommer hitta nått nytt att gnälla på och besserweissa dig om . Du älskar att sätta människor på whoa på plats. Tänker man inte som du , så tänker man fel. Och det måste ju självklart rättas till.
Tröttsamma människa. "

det där är personangrepp, och fördomar också. ^_^
läs ordentligt nästa gång.

2005-04-02 18:03
Junkgirl nej det där är fakta. Lär dig ... eh. fakta..

du har ju tatueringar. Det är lika mycket en kroppsförändring som mina sillisar!

2005-04-02 18:05
fimp F21

men snälla, du KAN inte på allvar tycka att tatuera sig genom att låta en nål gå in i det yttre hudlagret är jämförbart med att genomgå en operation när man syr in saker i kroppen som inte hör hemma där.

2005-04-02 18:06
Misery_chick jo?

2005-04-02 18:08
fimp F21

men vad tycker du det är som är jämförbart?

riskerna?
hur det utförs?
priset?

2005-04-02 18:12
fimp F21

är du seriös? jag har rispat med en nål i min hud, på vilket sätt är det jämförbart med nedsövning och inplantering av främmande föremål i brösten? hade jag genomfört någon av de andra jag snackade om så hade det varit jämförbart med din operation, men nu har jag inte det, eftersom jag inte har en aktiv dödsönskan...

2005-04-02 18:17
fimp F21

och hur ska du ha det? är jag likadan som du, som genomgått en bröstförstoring, med alla dess risker, för att jag leker med tanken på att pajja min kropp, eller för att jag tatuerat mig? bestäm dig.

2005-04-02 18:28
Jag tycker att det är jämförbart på ett etiskt och moraliskt plan.

2005-04-02 18:29
fimp F21

lust att förklara hur?

2005-04-02 18:29
sen är det såklart stora risker med att operera sig. Det finns risker i allt.

2005-04-02 18:31
Misery_chick. Ja visst. Att göra förändringar på sin kropp (eller i) bottnar egentligen i samma önskan om att just förändra sin kropp. Att man inte är nöjd eller att man vill förbättra den. Sen om man väljer en tatuering eller en tandslipning eller rent av en operation är relativt sekundärt. Visst är det stora skillnader i just risker och utförande, men själva syftet är detsamma.

2005-04-02 18:32
fimp F21

du tror att man tatuerar sig av samma anledning som man opererar brösten?

vad har det med etik och moral att göra?

2005-04-02 18:33
Misery_chick jag tror att det grundar sig i samma önskan.

Och anledningen till att folk hejar till vad gäller operationer är för att det är ett relativt nytt fenomen. Precis som tatueringar var, precis som hårfärgning var etc.

2005-04-02 18:34
fimp F21

syftet med att tatuera mig var att smycka min kropp. varför skaffade du större bröst? höja självkänslan och förändra din kropp? att smycka och förändra är inte samma sak, inte i min bok iaf.

2005-04-02 18:35
fimp F21

...tror snarare det är eftersom många har svårt att förstå hur man kan utsätta sin kropp för en såpass stor påfrestning om man inte måste.

...och exakt när var tatueringar ett nytt fenomen?
det är väääääldigt gammalt.

Jag vill byta ut mina knän.

junkgirl jag skaffade mina bröst för att jag tyckte att det var snyggare.

får jag ställa en fråga till dig också : varför ville du smycka din kropp? dög den inte au naturel så att säga?

2005-04-02 18:36
fimp F21

tatueringar har alltid funnits, det är inget nytt fenomen. att däremot lägga in plast i kroppen är nytt, ja, men riskerna är nog lite större anledning till att man hajar till än vad det gäller vid tatueringar. att man är villig att riskera sitt liv för att se bättre ut är lite ögonbrynshöjande.

Misery_chick ja tatueringar var ett nytt fenomen precis när det kom.

ok, du tror det grundar sig i samma önskan, men vad har det med etik och moral att göra?

2005-04-02 18:37
junkgirl hur kan tatueringar ha funnits i evighet?

man är villig att riskera sitt liv genom tatueringar också. Man kan få sjukdomar.

fimp F21

...men har du den blekaste aning om när det var?

Misery_chick man reagerar så som det förväntas av en.

2005-04-02 18:38
Misery_chick jag fattar. Du vill bevisa för mig att jag inte kan något genom att fråga mig om när tatueringskonsten uppfanns? precis som om det tillför något till vår diskussion? Jag har ingen aning, kanske under faraoernas tid eller nått sånt. Förstår inte riktigt det relevanta i det här dock.

2005-04-02 18:38
fimp F21

att kolla upp huruvida tatueraren använder autoklav, är påläst om korskontaminering och annat viktigt och använder sig av sterila instrument, och därigenom slippa smittas vid tatuering är rätt enkelt.

2005-04-02 18:39
Misery_chick det är rätt enkelt o kolla upp en kirurg också.

fimp F21

jag bara undrar eftersom du använder hur folk reagerade när tatuering var nytt som argument.

fimp F21

jo, men det är roligare att ha en fin symbol som jag tycker om på kroppen. varför sminkar man sig? samma anledning. varför opererar man in plast i brösten? inte samma anledning.

2005-04-02 18:40
Misery_chick det va bara ett exempel. Precis som hårfärgningen.

fimp F21

men ett ingrepp kan gå väldigt snett oavsett hur bra kirurgen är, det värsta som kan hända om man går till en tatuerare som arbetar sterilt är väl en tatuering man inte är nöjd med.

Fimp: att dekorera/färglägga sin kropp är väl knappast jämförbart med att förändra kroppens form?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

junkgirl kom inte o påstå att du sminkar dig enbart för att det är "roligt".

2005-04-02 18:41
Filbunke på vilket sätt då?