I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

deppad över INGENTING

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-06-01 22:49

deppad över INGENTING

jag har vääärldens problem som jag fick i söndags natt.
anledning? inte en blekaste aning!

saken är den att jag (har jag för mig) satt o tänkte på människorna och jorden och hela fadderuttan och fick lite av vad man kan kalla det "panikångest".
allting bara vred sig i kroppen och jag började typ kallsvettas!
har tänkt dessa stora tankar i flera år (som vilken annan normal mä'nniska som helst) men effekten har aldrig slagit ut så stort på mig.

nu är det onsdag kväll och jag får dessa attackar då och då under dagarna. världens panikångest och tycker bara allt är pest o pina.

har drabbats av en depprission en gång förr i mitt liv. det berodde på mitt samvete så då hade allt en naturlig förklaring. det gick över efter ett tag.

har Du någonsin tyckt att ditt liv är ett skämt, att mänskligheten är ett skämt?!

jag vet inte men bör man inte vara glad och pirrig i kroppen nu när det snart är sommar och allt?!

jag saknar ingen brud i mitt liv eftersom jag trivs som singel.
jag har precis flyttat hemifrån (1 april) och trivs bra
kan det vara omställingen från att bo med stor familj till att bo själv utan allt spring runt omkring?!

men isåfall varför dessa funderingar om mänskligheten och jordens existens?!

äh finns det ingen hjärndoktor som råkar vara medlem på whoa som kan hjälpa en skruvad hjärna?!

bollen är rund och en match är 90 minuter

2005-06-01 22:58
Av egen erfarenhet kan jag säga att oftast när man inte har några problem att oroa sig över så skapar man sig några. Människohjärnan är en rolig sak.
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.

2005-06-01 23:02
hehe ja jag hoppas ivarje fall att det är nå kortvarigt skit.

för jag har växt upp bra i ett bra samhälle utan problem och i en kanon familj! haft många vänner och har fortfaranade många vänner! jag gilalr att festa och framför allt så älskar jag sommaren och allt som hör till!!! och eftersom det är just sommaren som är runt hörnet så blir jag så frustrerad över att jag blir deppig då o då!

det suger balle!

ska verkligen försöka tänka på positiva saker men ibland kan det va svårt! just nu är allt som en bergodal bana

2005-06-01 23:03
ut när d e sol o känn energin komma in i dig
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig

2005-06-01 23:08
jo men där är nog oxå en liiiiiten del av problemet!
just denna vecka jobbar jag kväll (14-22) så man får inte så mycket energi från solen. skönt o få sova på morgonen men ah jag vet inte...

får se hur allt blir efter långhelgen nu

2005-06-01 23:08
00BEHAVE

Been there mate :).

Allt kan vara frid och fröjd ena stunden endast för att sluta med att man sitter och rör om kaffet i över en timma lite sådär deppande över ingenting. Det är som du säger, det går upp och ner, det enda man kan göra är att inte lägga ner för mycket tankar kring det när man befinner sig där nere. Just ride it out.

2005-06-01 23:11
Jag tror det är årstiden.. har mått skit skumt senaste tiden, typ ångst över skitgrejer.. Borde som sagt vara glad när det håller på att bli sommar, men alla årstids byten har ju kännslomässiga efekter.
Pack! Pack! Pack!

2005-06-01 23:42
känns jävligt bra (inget illa menat) att man inte är ensam i båten ivarje fall! men vet att man inte ska lägga ner för mycket tankar i det hela utan bara låta det rinna ut i sanden. det brukar funka..om för ett tag ivarje fall!

jo har hört det där om årstidsdepp men har aldrig trott på det! jag menar vem kan vara deppig när sommaren är på väg?!

men nu kanske jag förstår!

2005-06-01 23:47
Ta en knäckemacka och en kopp kaffe vettja :); bänka dig med en bra bok och läs bort allt skit. Brukar funka bättre än film faktist. But thats just me.

2005-06-01 23:58
ja det måste verkligen vara just you för böcker är inte riktigt min grej! föredrar filmen hehe

2005-06-02 22:41
hehe ja men det sjuka är nästan att jag blir deprimerad nu för att jag är deprimerad. alltså när jag mår som bäst, skrattar och gör vad som helst kan jag bara helt plötsligt må piss över absolut ingenting. det är mer som tvångstankar nästan!

fan det är sjukt. allt blir bara tråkigt o dött. finns inga ljuspunkter! sen glömmer man bort det för en stund o så e allt på tipp topp! fan det här suger så jävla hårt! panikångest så det bara skriker om det

2005-06-02 22:58
Det är inte något konstigt eller fel. Jag har hört (av en psykiatriker) att det finns tre saker man mår dåligt av när man är deprimerad. Antingen en av dem eller flera:

* Hur man uppfattar sig själv (ex. jag är värdelös)
* Hur man uppfattar andra (ex. alla är så egoistiska och dumma mot mig, gäller även närstående som gör en illa o s v)
* Hur man uppfattar världen (ex. jorden håller på att gå under, alla bara krigar o s v...)

Sen tror man att detta är sant. Man ser bara ena sidan av en sak, men det finns alltid en annan sida. Om jag är ful så kanske jag i alla fall är bra på att dansa eller något, och om någon ger mig en sur blick betyder det inte att alla människor är onda.

Det finns mycket elände i världen, men det finns också bra saker. Du kanske behöver koncentrera dig på dem. Försök att inte kolla på nyheterna och så, undvik det där som du blir ledsen av... Fråga dig själv om verkligen allt är ondska?
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2005-06-02 23:00
Sen varför det händer... Det har jag ingen förklaring till. Den finns någonstans inom dig, ja kanske kan det vara förändringar i livet varför inte?
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2005-06-02 23:28
det är inte så att jag blir ledsen över vad som händer i världen eller så. det var bara startskottet, just det där med jordens undergång o sånt. just nu har jag mer blivit besatt av tanken: jag är deprimerad.

mer att jag tvingar mig själv att bli övertygad. så fort jag släpper de tankarna så e allt frid o fröjd igen.

sen att det kan ha o göra med förändringar kan stämma mycket väl! jag sitter ju själv i en etta och har inte samma spring runtomkring mig som jag hade innan jag flyttade.

fan jag som trodde jag var hård som sten...

2005-06-04 17:21
hehe tackar men ibland får man bara ryck. igår partade jag o mina polare. hade hur kul som helst men sen bara helt plötsligt kom en liten sån där svacka igen o allt va trist!

sen blev det bra igen men jag vet inte. det kanske är min nya lgh som gör mig deppig!

så fort man går ut o går och andas frisk luft så mår man bättre!

2005-06-05 14:43
hehe ja men som sagt, du hade dina anledningar! jag har absolut inga men börjar förstå att det är stora förändringar i mitt liv o dessutom så är mitt liv ett ända stort schema! kan ju vara vårdeppen som spökar dessutom!

har inte läst så mycket av de författarna du just rabblade upp men jag vet däremot att selmas "herr arnes penningar" är en skit bra och spännande bok! så den bör läsas omgående för er som ej redan gjort det!

2005-06-05 14:58
OOBE, det sättet vi lever på idag suger! Vi får fel simulans, vi får nästan aldrig resultat av allt vårt slit, vi har ingen frihet och det är inte mycket medkänsla eller kärlek i denna värld... Det är aldrig "ingenting" man mår dåligt över, då skulle man inte må dåligt. Kanske är det det där "ingenting" som är problemet?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2005-06-05 18:49
kan ju säga att du inte är ensam.....

men försök att göra saker, umgås mycket mycket kompisar och sånt...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Admin

2005-06-06 01:03
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-06-06 01:43
Jag tro att man måste tillåta sig att må dåligt. Man behöver inte ha någon egentlig anledning.

När ångesten sätter in tror jag på att försöka tänka bort den, genom tankar som motarbetar det jobbiga. Andas lugnt, och försök att fokusera är det bästa råd jag kan ge.

2005-06-06 04:57
hmm ja kanske det ni säger är alldeles riktigt! varje gång jag känner mig lite småkass försöker jag ta det lugnt och tänka på något annat!

idag har jag pimplat bärs, rökt vattenpipa och snackat skit med min polare! har haft en kanon kväll men tankarna finns alltid där då o då! men annars har det varit gött! öl är gött och helgen i sig har varit kanon! bortsett från några få svackor här o där...

men en kort vecka väntar och en förhoppningsvis trevlig helg väntar efter det... i'll let you know hur jag mår under veckans gång!!!

godnatt och tackar för alla råd!

2006-01-03 16:14
ett halvår senare utan ångest, smyger den sig tillbaka!

hur? jo:

har haft en veckas lov från jobbet. mellan jul och nyår.. gjorde en massa saker som tyvärr innehöll mycket öl. rättare sagt julafton, juldagen, annandagen, onsdagen, torsdagen och nyårsaftonen och därmed in på småtimmarna på söndagen.

vad som hände va att vi åkte kryssning på onsdagen då det va som mest storm.. tänkte man inte på då när man va som fullast men dagen efter när det blåste som fan va man inte så kaxig.. ivarje fall, kom hem i mer eller mindre en hel bit och skulle precis somna när jag... får andnöd och vaknar.... försöker somna om i´gen och samma sak händer!
vääärldens panikångest kommer upp till ytan och jag vet inte vart jag ska ta vägen!

jag är tillbaka på ruta ett, som i juni!

tillslut lyckas jag ivarje fall att somna och dagen efter är det rätt lugnt.. men dagen efter nyårsafton kommer de här attackerna igen och de har inte slutat sen dess! har fått sjukskriva mig från jobbet och ligger bara dagarna i ända o kollar på tv i sängen..

mina päron kom över idag och snackade några timmar men imorgon ska jag till nån psykolog..

varför kommer dessa attacker.. jag är en hypokondriker och är expert på att trissa upp mig själv för skit saker, men fan att få dessa attacker utan egetnligen någon som helst anledning är fan jobbigt!

i somras kom jag ur skiten utan någon hjälp.. men nu känns det på nå sätt lite jobbigare... nu kan jag ju inte ens jobba!

det är kasst!

2006-01-03 16:21
såg en film igår där en snubbe sa något som jag tycker va ganska träffande " religioner drar folk isär, tron för de samman"

gillar de citatet! även om det inte va korrekt översatt så förstår man ju innebörden!

har nyligen köpt 20 nummer av gamla kalle anka! älskar den tidningen!

2006-01-03 19:16
00BEHAVE P21: Välkommen ner i min värld.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-03 19:37
Gott mos!

2006-01-03 21:51
Eru-dum-eller
njae tack vore kanske rätt o säga men fan vill ju inte ner dit!

jag vill upp!

vill sluta tänka på att livet är värdelöst.. ok kanske inte värdelöst men meningen med livet! börjar tro att allt är ett skämt!

vill itne ha ångest längre, vill se fram emot fotbolls vm som jag gjorde för bara någon vecka sen!

2006-01-03 21:54
Jag får liknande när jag tappar bort mig i tankar om hur min framtid kommer se ut. :/

2006-01-03 21:57
jo samma här! är jävligt trött på mitt jobb jag har nu vilket oroar mig som fan! måste betala räkningar och alla jobb blir tråkiga efter ett tag!!

därför oroar jag mig inför framtiden!

2006-01-04 00:55
börja skära dig i armarna. d e fett soft.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED

2006-01-04 12:34
Dom som skämtar om det har aldrig upplevt det å borde därför vara tysta.

Den dagen melanieärdemented P61 uppplever det, om han/hon nu gör det, så tror jag inte han/hon kommer försöka spela rolig längre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-04 13:01
00BEHAVE P21 förstår dig till hundra. för mig händer det där oftast när jag är ensam, börjar tänka ännu mer på vad vi gör här och så går ja så djupt in ja kan i min filosofi tills jag skrämmer mig själv och blir deppad. brukar kännas skönare att ha de nära med mig vid sånna stunder. och så försöker jag tänka på stunder jag upplevt då allt varit underbart. brukar hjälpa, men senare kommer deppandet tillbaks. men jag tror det är något vi måste ha i livet för att kunna känna lyckan sen när vi väl gör det. men stå ut, du är inte ensam. hela sverige lever i deprition. skulle kunna rabbla upp en hel del, både folk jag själv känner och kända som tatt sitt liv pga deprition. hemskt som fan. men livet är vell byggt så, att vi ska känna något som drar oss nedåt samtidigt som vi ska få känna på annat som drar oss uppåt, nån slags balans.

och melanieärdemented P61 in du inte har nått vettigt och komma med så håll käften!

2006-01-04 18:17
jag känner likadant. har gjort det ett tag till och från. no big deal liksom, mest att det är tråkigt att vara låg.
pimpiina: shit nobelpris i idioti. men kul att du verkar vara glad i alla fall.
allt kan inte lösas bara för att man går ut och raggar eller helt plötsligt blir snygg. jag har en kompis, hon är deppig, men skit snygg. levande bevis ;)
Hangaround

2006-01-04 18:46
Tell me about it.

kan få långa deprisioner osv. jag typ sitter glad vid datan och sen kommer jag på: "Arbetslös, jag vill ha en flickvän att krama, jag bor i en skitstad och är pank hela tiden".

Sen säger jag till mej själv "fan imorgon ska jag söka jobb, imorgon ska jag söka lägenhet".
Kolla på mej, jag sitter kvar på denna jävla skitstol fortfarande.

BLÄ !

2006-01-04 23:20
jag är inte ful, jag är inte dum, jag har den perfekta bakgrunden va det gäller familj och vänner! jag är ändå deprimerad!

jag kan inte gå ut och dricka öl och ragga. har gjort det i över 2 års tid non stop.. jag är slut som människa... ni som inte vet vad det innebär att vara deprimerad behöver inte fortsätta skriva i denna tråd... hoppas ni också en dag får känna på det.... det suger balle... man har ångest hela dagar!! det skönaste är att sova och jag menar, vad är det för liv?!

mina tankar tar mig fram och tillbaka i tiden men jag kommer inte fram till något vettigt..
om det inte är döden och vad som händer efter det så är det att jag känner oro inför framtiden med att börja jobba igen och komma tillbaka till det liv jag levde för bara en vecka sen!

är inte självmordsbenägen för 5 öre, men ibland undrar man varför vi människor lever!

kanske är som v1cky sa.. man har sina dalar och berg enbart för att hålla balansen.... men känner mig redo för berget nu! vill inte att min familj ska behöva vara orolig för mig,,, får man bara dåligt samvete och mår sämre!

va hos psykolog idag och pratade lite.. kände mig lite som ett psykfall (inget illa menat).. vet dock inte om det gav allt för mycket... hon tyckte jag skulle börja plugga vilket kanske stämmer men känner fortfarande den här ångesten... aja blev lite som en dagbok det här men just i detta nu mår jag bättre än tidigare idag....tv är ganska bra medicin!

2006-01-05 14:44
pimpiiina F18
klart man kan börja plugga men allt är inte så enkelt! inte när man har jobb, lägenhet och en massa räkningar! dessutom har vårterminen typ börjat så det är liiiiite sent just nu!

jowcce
hit me!

2006-01-05 18:56
pimpiina:
är du helt befriad från allt bakom pannan?!
jag är inte tjock, jag är inte ful jag tycker inte synd om min själv och jag är inte deprimerad.
om du inte visste det så kan depp bero på ämensbrist i kroppen.
men du måste ju förstå att det faktiskt finns människor som har djupare kännslor än som går att fixa till med en flaska explorer och ett hett ligg? jag säger inte att jag mår så dåligt, men jag säger att det finns.
sen undrar jag bara för nyfikenhetens skull hur du definerar en ful människa. och vart ha du fått din intressanta statistik ifrån?

2006-01-06 00:44
www.angestsyndrom.com

jävligt bra sida måste jag säga... lugnar en för stunden ivarje fall.... allt stämmer in gällande panik ångesten!

fan va känslor går i vågor! ena stunden är det vindstilla och andra stunder världens storm! suger stenhårt!

2006-01-06 14:38
och resten är deprimerade då eller?

2006-01-07 04:22
Fan va alla var barska.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED

2006-01-07 14:04
och är man svag, är man ful? jag förstår mig inte riktigt på dig pimpiina

2006-01-07 14:40
ingen idée och reta upp sig på pimpiina.. hon är bannad.. antagligen för att hon verkar riktigt korkad!

hennes tankar och värderingar är inget att lyssna på!

2006-01-07 17:00
hahahah. NICE. hon var fan riktigt jobbigt

2006-01-07 17:12
pain in the ass

2006-01-07 17:38
word men jag tror det va någon som drev faktiskt

2006-01-07 18:04
ja säkerligen.... finns ju även rastlösa själar här på whoa

2006-01-08 17:32
pimpiiina F18 vill verkligen träffa dig din fule fan

00BEHAVE P21 du är verkligen inte ensam ska du veta, men de har du redan förstått antar ja. är själv i en konstig sists just nu, inte likadan men de finns likheter..
jag har absolut ingen aning om detta är de rätta men förbjud dig själv att tänka på de dåliga grejerna, tänk aldrig vidare eller vad man ska säga. så du inte kommer så jävla deep för då blir de skit.
men kanske att man ska tänka vidare men jag tror att man oftast inte kommer fram till nåt så de är nog bättre att försöka låta bli.

försök hitta nåt nytt intresse eller kanske en tjej? så har du nåt annat o lägga en del av dagens tänkande på :)
styrketräning är schysst, behövs inte så mkt för att de ska hända nåt heller (beror iofs på hur man äter o va man har för kropp från start)

tråkigt som fan nu när de är vinter också, många verkar bara sitta o trycka framför tv'n, går såååå jääääääääävla mkt skit på tv nu alltså..... de går ju faktiskt va ute om man tar på sig rejält med kläder. boka en resa med polarna? då har du nåt o se framemot!
börja teckna?
spela nåt datorspel? (de borde nästan klassas som knark, man flyr från den rediga världen o är koncentrerad o lever i spelet) inte wow eller nån sån skit nu alltså :D då blir man blek, finnig o ful, enligt mig.
bygga sånna modellgrejer? typ flyg o sånt de kan nog va kul pill! ingen större erfarenhet av de men visst har ja byggt ihop nåt plan o målat de när manv a liten o så!

fan nu kom en kompis hinner inte skriva mer men hoppas nåt kanske lät vettigt för dig tacko hej!!!

2006-01-08 18:38
gesus P0

jo vi lider väl mer eller mindre utav samma problem! eller ja tror jag ivarje fall!
känner väl mer att där (olika platser) jag tidigare fått ångestattacker, undviker jag idagens läge.. vilket absolut inte är rätt metod.. för det kan vara allt från jobb till att umgås med mina vänner!

jag måste bara försöka ta tag i vardagen och göra som du säger, inte tänka för djupt för det leder oftast aldrig någonstans!

det är mycket jag vill göra som exempel börja träna igen. har haft uppehåll under julen nu så det är dags nu tycker jag! men framför allt vill jag känna lusten att börja jobba igen!

för tillfället är poker och filmer min "andra värld".. där släpper jag alla tankar och mår kanon bra! så fort man slutar med det händer det ganska ofta att tankarna börjar rulla igen!

men tack för tipsen!

känns bra på nått sätt att det finns andra i min sits

2006-01-10 09:53
vad tänkte du när du skrev det där?^^^^^^^^^^^
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-01-10 21:08
eeeeeh jahupp..

Pullak Litta på er!

2006-01-11 20:19
pimpiiina F18 du måste vara den mest blåsta idioten som drabbat forumet någonsin! orka ens komentera det skit du skrivit, pinsamt som fan!

2006-01-12 00:21
som tur är finns hon inte längre på whoa!!!

nej usch vad ska man göra åt oron över att få mer ångest..... fan vågar inte börja jobba igen.. kommer säkert få en panikångest attack där... uvva piss o skit!