I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

deppad över INGENTING

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-14 23:41
--_-- P0

Hur värdelöst allt än är så finns det alltid små korn av glädje, och sålänge man inte är totalt förstörd(läs pajjat något i huvudet) tror jag nog att allt går över så småning om. Själv känner jag mig mest förvirrad över min tillvaro nu.

Har du tagit E efterosm du nämnde det?

2006-02-15 01:48
ibland tänker jag på hur stort universum är. Fatta det tar aldrig slut! Och nånstans i mitten av ALLTING så finns patetiska lilla jorden, och där i nått mesigt samhälle, som nårra idioter byggt upp som om vi betydde något, springer jag omkring OCH BRYR MIG OM MINA BETYG, MIN FRAMTID OCH MIN MUSIK!! WTF?? Ärligt.. blir jag världens bästa rappare så kommer jag ändå vara glömd om 100 år. Och även om jag nu skulle vara en legend om 100 år så är jag det på pyttelilla jorden:S PATETISKT! vi är så jävla små, vi är ingenting. Det spelar liksom ingen roll om vi dör allihop.

Då får jag ångest

2006-02-15 21:40
Subdominant_ P17

Jo det spelar roll för oss, ingen här på jorden vill dö(okej, några enstaka ledsna människor men knappast någon majoritet). Dessutom finns det ingen anledning att bry dig om vad som händer i vintergatans yttre delar eller i galaxen GTF67 sålänge det inte påverkar dig och den omgivning. Man kan inte påverkar allt men man kan försöka skapa en bättre värld för sig själv genom och påverka det man kan har jag insett, och det är jag nöjd med.

Posetiva tankar är nyckeln, kontra alla negativa. Om du tänker "jag är meningslös, en fjärt i rymden." tänk då istället "Det gör inget, jag kommer troligen aldrig ens sätta min fot i rymden så varför bry sig?"

2006-02-16 01:14
det jag syftade på är att vi är så jävla små.

2006-02-16 12:11
Subdominant_ P17

Jo det vet jag men med rätt inställning kan det bli en "mysig" känsla. Du är liten och betydelselös, alltså behöver du inte ta på dig ansvar för värdsliga saker du endå inte kan göra något åt, bara flyta med och ta hand om din egna lilla trädgård.