I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur har ni förändrats sen förra året ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-11-28 19:58

Hur har ni förändrats sen förra året ?

Satt o tänkte på det. Hur det såg ut i mitt liv för ett år sen.Så mycket som har förändrats, jag hade ett jobb-som jag iofs inte trivdes med,en pojkvän,skolann gick bättre osv.

Har ni haft drastiska förändringar eller är allt i princip desamma?
Om det har förändrats hur då? Vad har hänt? upplever du det som positivt eller negativt?

2005-11-28 20:00
Förra året var jag förlovad , tio kg tyngre, skulle flytta till göteborg.

Detta året är jag singel som fan, tio kg lättare, pluggar juridik och vet inte ens vart jag bor nästa månad.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-11-28 20:08
phuu,thats some changes

2005-11-28 20:11
Mjaa, hade 0skulden kvar då.. :P
!LÅS INTE DEN HÄR TRÅDEN!

2005-11-28 20:19
kort sagt kan jag säga att jag för exakt ett år sedan hade den lyckligaste tiden i mitt liv. nya härliga saker hände hela tiden.

nu, ett år senare har jag aldrig mått så dåligt som jag gör nu. nya jobbiga saker uppdagas varje vecka.. jag har aldrig fasat för en julafton och nyårsafton förut.

jag är inte ett dugg självmordsbenägen eller åt nåt sånt håll, men jag kan förstå varför december är en jobbig månad för ensamma/deprimerade människor..
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2005-11-28 21:01
mitt liv är mer eller mindre exakt likadant som för ett år sen. två eller tre år sen för den delen. lite deprimerande när man tänker på saken.

2005-11-28 21:03
för ett år sen pluggade jag, och bodde hemma, nu har jag ett jobb, och bor med min pojkvän.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-11-28 21:03
jag var trygg då. alltså, vad som än hände, jag kände mig alltid helt säker och älskad.
nu är allt osäkert.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Producent

2005-11-28 21:08
förra året va jag 35kg tyngre o hatade allt visade mig knappt ute. Hade riktigt kasst självförtroende....

idag....positiv som fan mitt självförtroende ligger på topp allt känns så jävla bra i mitt liv =D
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2005-11-28 21:17
Fumez> 35 kg på ett-två år låter knappt hälsosamt, hur gick du ner?

2005-11-28 21:17
Fumez 35 kg?!?! menar du allvar?

Crill-Oh

jag är inte ett dugg självmordsbenägen eller åt nåt sånt håll, men jag kan förstå varför december är en jobbig månad för ensamma/deprimerade människor..

December är ju en mysmånad,alla sitter hemma, alla har någon att vara med och har man inte det så känns det så bull =(

Producent

2005-11-28 21:20
Crill-Oh: kallas hårdträning...har legat i som fan svettat blod nästan för att komma i form...=)

Azziz F18: Jupp....35kg har man tränat bort =) men det har inte vart en dans på roser precis men det har vart värt allt slit....

2005-11-28 21:21
Duktigt!

Producent

2005-11-28 21:22
Azziz : tackar....

2005-11-28 21:36
Fumez > ah, det är verkligen grymt. jag har också gått ner ca 30 kg, men på lite längre tid. ung 3 år tog det för mig. sakta men säkert =)

Azziz > ..mmm..

2005-11-28 21:41
Nog mindre glad nu än förra året hehe och varför vet jag inte riktigt. Men det blir nog ett bättre år nästa år =)
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2005-11-28 22:17
jag har förrändrats som fan!
från att gå i skolan, ha roligt nästan varje dag, vara ute nästan varje dag till att ha hoppat av skolan, sitter inne nästan dygnet runt, har tråkigt hela tiden!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2005-11-28 22:31
Jobbar. Forskar. Pluggar. Flyttat ihop med tjejen.

Bästa året.

Förra året var det sämsta året.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-11-28 22:34
förra året var jag arbetslös, obesvarat kär i en snubbe, och rötke och drack alldeles för mycket.

I år pluggar jag och har ett jobb.
förutom det har inte speciellt mycket förändras.
fast det är en annan snubbe nu och jag håller på att komma över det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-28 23:34
Måste nog säga att det här året var klart ett av dom tråkigare i alla fall...grymt mycket roligare förra året
Rappare

2005-11-28 23:36
Jag har gått från osäker och ångerfull till självsäker och nöjd med det mesta. Så rätt mkt har hänt =)
facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-11-28 23:44
Det här året har allt blivit så jävla mkt värre.. Jag har inte någon aning om vem jag är längre..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-28 23:45
jag har blivit latare....

Groupie

2005-11-29 00:04
Hmmm jag är på samma plats som förra året men ändå inte...

Förra året vid denna tid hade jag precis börjat lära känna lite nytt folk och det började ske lite förändringar i gänget, jag kände att alla började dras åt lite olika håll, polarna började träffa tjejer. Jag kände att jag började glida ifrån dem och hade en hel del självmordstankar, skolan gick skit.

I år ser det ut lite liknande, skolan går rätt risigt, har en hel del bittra tankar även om de inte riktigt sträcker sig mot självmord.
Jag har på många sätt tappat kontakten med mina polare, ser dem inte så ofta nuförtiden, och det känns nästan ansträngt att prata med dem nuförtiden, en jag kunde prata med asbra förut måste jag nästan krysta fram ett samtal med nuförtiden. Alla polarna har flickvän (jag är fortfarande stenhårt singel), dock har jag börjat bli bättre polare med klassen och kan hänga med dem. Jag har mitt lilla "klädmärke" igång äntligen, skolan går väl si och så...på det stora hela är det helt ok, men det är ändå mkt som är exakt lika pissigt som förra året, det var bara en försmak av vad som skulle komma i år

2005-11-29 00:09
Forra aret sa var jag typ pa vag ner, pallade inte trycket mer och allt som fanns i mitt forflutna.
Forra aret hade jag somnproblem i nastan en manad, jag fuckade upp min kurs pa universitetet och tentade bara 10 p. Jag hade ocksa typ blivit sarad igen for typ 100:e gangen av en kille.
For ett ar sedan sa kande jag mig javligt vilse och visste inte hur jag skulle komma upp igen ur min lilla "dvala", men det var ocksa forsta gangen jag fick aka och lara kanna min mors hemland, Chile.

Idag ar jag inte sa vildsen langre, och det gamla kanns langt bort, som nagot som jag klarat mig igenom.
Jag har varldens sotaste pojkvan som ar min riktiga "forsta" karlek. Jag tog tag i saker och flog bara impulsivt ivag till Chile for att plugga, och har nu varit bortrest i ca 4 man, och under den tiden har jag upplevt mkt. Varit bla i Bolivia och Peru ocksa, och bestigit Machu Pichu.
Ah, life is good today, och snart ar jag hemma hos min pojkvan :)

2005-11-29 01:00
För ett år sen var jag lite yngre, lite mer idealistisk, lite mindre sansad.

Det är väl förändringarna... I specifika saker har det inte förändrats särskilt mycket, hade flickvän då, har flickvän nu.... en som är bättre för mig visserligen. Pluggade då, pluggar nu. Bor på samma ställe, har ungefär samma inkomst etc.

Så ja, jag har väl blivit mer vuxen antar jag.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2005-11-29 01:38
Jag har gått upp 20 kilo.
Istället för 30 är jag nu 45.
Ett vuxet barn, en barnslig vuxen,
gick från droger till porr.
har blivit en öppnare människa.
Mer vidsynt, ödmjuk och all
den där skiten.

2005-11-29 04:14
förra året velade jag mellan mitt ex och min nuvarande sambo(mitt dåvarande ex), jag pluggade koreanska på universitetet, jag var våldsam mot andra och mig själv, jag var rädd för allt och arg på allt. jag mådde helt enkelt åt helvete.

idag är jag arbetslös, fattig, går inte utanför dörren, inte det minsta aggressiv längre (utom när jag inte fått i mig mat och min morgoncigg, men då grinar och gnäller jag mest), bor med min sambo.

jag mår oerhört mycket bättre nu än för ett år sen. bortsett från att jag knappt lämnar lägenheten (att köpa cigg kan bli en heldags exkursion för mig).

min vikt har inte ändrats nämnvärt, kanske gungat upp och ned mellan 43-38 ett par gånger.

2005-11-29 05:12
jag går i skola nu, gjorde jag icke förra året..

2005-11-29 06:54
DÅ - förra året vid denna tid var den mest smärtsamma i mitt liv! arbetslös , nyinflyttad , olyckligt kär .
hade nyss tagit slut med killen och hade flyttat till sthlm till en egen lght för att vara nära honom, men han dumpade mig, dagen efter jag flyttat in, men velade sedan med mig fram till januari tills han tog tillbaka mig. no fun, shit.

NU - detta år, bostadslös teknisk sätt. efter jag och exet gjorde slut så flyttade jag hem till min hemstad igen, bor nu i min polares kök (har min säng där), har en ny kille (I LOVE!) så trots mer obekvämligheter så är jag lyckligare än nånsin. stor skillnad i mitt liv faktiskt på ett år.
känner mig mer stabil nu även fast mitt liv är instabilt.

btw. kul tråd :)

2005-11-29 07:38
Avfall
olyckligt kär? aha okej.....då vet man det.......

2005-11-29 08:57
till det bättre, lyckligtsvis.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2005-11-29 09:04
jag står faktiskt och trampar på samma ställe.

kommer jag göra i 2 år till tills jag är färdigutbildad. sen blir det la vida loca.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-11-29 09:31
Jag är numer nykterist, lyssnar på punk, rock, progg och reggae/raggamuffin/dancehall mer än hiphop. Har nästan slutat skriva, har blivit mycket mer politiskt aktiv/medveten (förut var jag bara våldsromantiker).

2005-11-29 12:36
hmm. förra året var jag i en rätt trist sits. satt fast i ngt slags halvförhållande med ett äckel som jag egentligen inte ens tyckte om, jobbade deltid som mattant. var väl inte så himlans nööjd.. mådde rätt kasst faktiskt.

nu bor jag fortf. hemma, har blivit av med äcklet för gott (bröt i februari. blev trakasserad fram till ja.slutet på september.) men nu är det fan slut på det.

Har nu träffat världens underbaraste. jobbar natt,typ 130h+ i månaden på 7-11. mår rätt bra. ska fixa bättre jobb bara. det mest negativa är att jag träffar mina kompisar mindre men det beror ju inte bara på mig heller. många som flyttat osv.

2005-11-29 12:36
och så väger jag väl 5-10 kg mindre

2005-11-29 12:57
Förra året hade jag flickvän, gick i skolan, gjorde lite annat man inte får göra.

Nu är jag singel, jobbar och gör inte saker man inte får.

2005-11-29 13:23
Förra året hade jag flickvän, det gick bätre i skolan än vanligt och allt var ganska bra. innan det var jag deprimerad eller något och gick på antideprisiv medecin. nu börjar allt gå tillbaka till deprition igen
stil är stil, fason är fason.

2005-11-29 14:04
det här året har jag förändrats mer än jag någonsin gjort, är en helt annan människa både på utsidan och insidan!

2005-11-29 14:18
för exakt ett år sedan idag så hade jag pojkvän, gick andra året på gymnasiet och grät över mitt mattebetyg.

idag är jag singel, går tredje året på gymnasiet och har fortfarande ett jävla IG i matte b men ja grinar inte längre.

det är inte så himla stor skillnad, om man jämför med hur ja va för två år sedan så har jag förändrats tokmycket på flera andra nivåer.

2005-11-29 14:25
Mitt livs värsta år = 2005. Tack och lov att det snart är slut. Jobbet har visserligen varit underbart, och pojkvännen också. Vissa vänner har ställt upp maximalt, vissa inte. Skolan har äntligen blivit rolig likaså. Har mognat nåt så fruktansvärt bara sen i februari.

har stora minnesluckor från i våras... Trodde inte jag skulle ha det, för just då kändes det som att jag hade koll på läget. Men förneka-förtränga ledde till att jag var emotionell zombie. När jag äntligen släppte rustningen och tillät mej själv att sörja ordentligt började det gå åt rätt håll, mot det bättre. Bara att ta allting vecka för vecka, årstid för årstid. Snart är det över. Snart har ett nytt år gått, å efter det borde det bli lättare...
"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."

2005-11-29 14:28
Förra året sög jämfört med detta alltså. Då gjorde jag knappt nåt förutom att skolka från skolan för att kunna måla på dagarna innan det blev mörkt. Lovade mig själv att ta tag i skolan tills VT 05 men det hände inte. Hehe. Söp hårt varje helg.

Nu har jag blivit mer människa, mer human. Det har blivit mer gratisvaror och mer spliffrök i lungorna och jag har börjat gå på fler antinazidemos. Har torskat fett mycket den här hösten men det har det varit värt för allt skit jag åstakommit på andra sätt. Bästa året någonsin.

2005-11-29 14:29
VÄLDIGT INTRESSANT TRÅD GLÖMDE JAG TILLÄGGA!!!

2005-11-29 15:26
haha min avensjuka har försvunnit och har börjat lita på tjejer igen

2005-11-29 16:00
2004---->Bodde jag i västerås, jobbade på en finlandsfärja och saknade exet sjukt mycket.

2005----->Nu har jag bostadrätt i sthlm,jobbar "i land" och saknar fortfarande exet lika mycket =(
Har slängt på mig 2-4kg muskler och bränt lika mycket fett.
Blivit lite mer bitter på tjejer igen.
05 har varit ett värdelöst år i det stora hela känns det som.

2006 ----> så jag kommer jag troligtvis hyra ut min bostad och flytta hem till föräldrarna i bålsta..ska plugga 1år i Enköping. (urk)
Det positiva är att jag kommer vara äckligt deffad o skitsnygg och ha en ny flickvän förhoppningsvis. :)

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2005-11-29 16:58
fan va kul d e o läsa om människor :D

Manager

2005-11-29 16:59
Jag sitter inne större delen av min tid.
Tidigare var jag ute 24 7
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2005-11-29 17:08
mmm bra tråd måste jag säga

2005-11-29 17:35
Förra året var som en lång jävla dimma av icke-existens.. Flyttade till Götebork och dum som man är trodde man att DET var lösningen på alla problem! Icke. På hösten, för ett år sedan, bodde jag ensam i en liten etta med ångest 24/7 och ett jobb jag hatade. Alla vänner någon annanstans i landet. Ingen flickvän. Tjock.

I somras började jag inse att folk faktiskt trots allt ändå inte spontanhatade mig, allt jag gjorde och allt jag stod för. Har ännu inte riktigt förstått det, men det verkar som det finns hopp. På papperet ser dock allt lika illa ut, om inte värre. Ensam. Bor i bumfuck Kungälv, som är en förort till Götebork. Skillnaden sitter innanför pannbenet. 2006 är mitt år.
Göteborg på låtsas.

2005-11-29 19:07
För ett år sen hade jag ett bra jobb, en flickvän, mådde på det stora hela ganska bra. Hade planer för framtiden och såg fram emot 5 månaders semester från januari. Nästan alla vänner var kvar i stan utom någon enstaka, jag lyssnade mycket på kings of convenience och spelade en del tv-spel.

nu har jag ett jobb som är okej, ingen flickvän och inget intresse av någon som inte är upptagen/för långt bort. har inga planer för framtiden alls, typ 2 vänner kvar i stan, sämre självförtroende än nånsin. röker mer än någonsin och håller hela tiden på att falla tillbaka in i ätstörningar. har i princip konstant ångest och vill ingenting längre. jag kan inte flytta eftersom jag inte skulle kunna bo själv, och jag är inte kapabel till att söka ett jobb eftersom ett nej skulle trycka ner mig så extremt mycket.

Rehab is for quiters.
Arrangör

2005-11-29 19:26
En person som har samma tankesätt/värderingar vid 50 års ålder som när han var 20 har slösat bort 30 år av sitt liv.

Jag förändras för varje dag som går, varje sekund tom.

Allt man ser och hör tar man in och det påverkar en, olika mycket beronde på en massa olika faktorer, men det påverkar.

Världen formar oss, fast vi väljer själva hur.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer