I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur har ni förändrats sen förra året ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-11-29 21:47

for ett ar sen bodde jag i jonkoping , gick sista aret med skitbetyg , saknade mitt ex o va allmant less pa allt .

nu bor jag pa mallorca med exet :) o allt e sjuk soft !
mjao!

2005-11-29 22:01
dicecard : hahah naaaaw

2005-12-07 01:05

trott, sliten, ingen flicka och student i karlskrona.

nu, livet kickar, sambo och designer i los angeles.

2005-12-07 07:32
Kring förra årets slut började det gå utför och jag körde ner mig i massor av skit, torskade på kuppen med.

Nu har jag lyckats insett mina problem och i alla fall påbörjat en förbättring, trots att det är en lång väg kvar.
spliff macht frei

2005-12-07 08:30
Då: gjorde lumpen och var överallt i sverige. var rätt deppad på höst/vinter, söp hårt så fort man kom åt..

Nu: bor hemma, jobbar som städare, har kontaktperson på soc som jag snackar med varannan vecka, bärsar lika hårt som ifjol men inte p.ga samma anledningar..

06: ska börja plugga upp betyg på komvux, sen på hösten plugga nått yrkesutbildande och förhoppningsvis komma till ett riktigt jobb 07. sen får man se.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-07 11:30
inte ett skit har hänt...eller lite kanske...blivit av med en flickvän o hittat en ny.
Graffiti is so last year dude!

2005-12-07 13:21
för ett år sedan var jag nöjd med de mesta. hade polare o ett liv. gick ti psykolog, käkade piller. hade aldrig tagit droger

har numera inga vänner här nere
har flyttat en gång här nere
har en hund
är på väg att flytta till sthlm igen
och är om möjligt ännu sämre ute med mina psykiska problem.
tar droger

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-07 13:41
låter som att "it sucks to be you" peppis.

2005-12-07 13:45
always does...

2005-12-07 13:51
För mig har året vart ett riktig skit år. För exakt ett år sedan tog mitt förhållande slut. Det pajjade verkligen allt för mig. Trodde verkligen att det var på "riktigt" å att det skulle vara en längre tid. Konsikvenserna utav det blev mer eller mindre en party alkis som aldrig var hemma på helgerna. Ut å söp varje helg. Depresionen höll i sig ända fram till efter sommaren.

Tre dar efter min student gick min morbror bort. Han hade åkt in för cancer i januari. Tog sex månader sen var han borta.

Bekymmer med vänner, aldrig kul men som ibland kan vara ett måste. Pga olika skäl blev det som det blev. Ångar jag det idag? Vet inte, men så som det känns nu är att jag känner saknad efter allt kul vi har haft tillsammans. Men inget mer.

Paniken som kom efter studenten/sommaren. Visste inte vad jag skulle göra då.

Det jag har lärt mig av det som har hänt är att man ska ta hand om det man har innan det försvinner, inte säkert att det går att få tillbaka. Och att alla typer av relationer vare sig det är mor/dotter eller ett förhållande till sin partner eller sin vän. Så är kommunikation A och O. Utan det fungerar det inte. Och till sist ömsesidighet!
Whats fucking wrong with you bitch!

2005-12-07 14:20
peppis.. du får ta å sluta knapra droger. dom förvärrar bara. kan du inte söka hjälp? man blir ju lite orolig. =/

2005-12-07 14:31
sän. hjälp är sökt.

2005-12-07 14:32
och de e inte så farligt, men illa att jag numera ersatt läkemedel me olagliga saker :-/

2005-12-07 21:20
Förra året hade jag massa strul i mitt liv
nu e allt superbra med allt =)=)

2005-12-07 21:22
synd för dom du körde över på vägen bara...

2005-12-07 21:30
kanske det, men va ska man göra åt det nu? nothing......
det som e gjort e gjort

2005-12-07 21:30
säga förlåt.

2005-12-07 21:54
förra året va allt kaos med resor in och ut på avgiftningar. Bröt upp med min dåvarande pojkvän och sambo sedan flera år. Höll på att bryta kontakten med min familj, och va på gränsen att förlora både lägenhet och mej själv.

Nu har jag jättebra kontakt med min familj, en fin och bra pojkvän, duglig koll på ekonomin samt går på behandling och har vart drogfri snart 5 månader :) drogfriheten är nog den största förändringen i mitt liv.
Use some paint to keep them alive...

2005-12-07 22:33
För exakt ett år sedan satt jag fast i knarkets underbara värld. Utnyttjade en tjej för boende och käk, trodde jag var kär men nu när man kommit till sans så... Ja. Inget ont om henne, tycker mest synd om henne som bönade och bad om att få komma tillbaka när jag dumpade henne. Hade dåligt med deg och var väl mest ett vrak som bara söp, knarkade, knullade brudar och sov. I princip arbetslös var jag också.

När det gäller tiden okt-mars är det som en dimma. Jag kan inte säga när saker och ting hände och enda anledningen till att jag vet vad jag hållit på med är väl egentligen alla bilder jag har och att folk berättat för mig ;) Jag vet vad jag gjort men kommer inte ihåg det. Ganska ballt att få känna sig som Ozzy faktiskt ;)

Sen fick jag lägenhet, nytt jobb, livet började ordna upp sig men hade sjukliga skulder. I somras började jag jobba på ett vanligt jobb för första gången sedan Vasa var kung, lämnade nattvärlden, slutade med knarket, träffade kvinna osv osv.

Så nu har jag flickvän, julgran i lägenheten, inga skulder kvar, heltidsjobb som jag älskar och mår väldigt bra. Super gör jag max en gång i veckan nu för tiden.

Det enda som saknas är faktiskt en TV och en byrå... ;)

Detta år började alltså på botten men avslutas ganska högt :)

Fridens liljor!
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2005-12-07 23:54
nä inte jag

2005-12-07 23:58
allt handlar om balans och att ha en hälsosam deprition som man bär med sig genom hela livet.

2005-12-08 00:00
jag blir mes nyfiken på vad folk brukar/missbrukar för sorts av droger.. :) känns som cannabis och tjack mestadels.. eller? folk käkar väll inte E längre? förrutom nerpundade rejvfjortisar.

2005-12-08 00:51
psk.

Mest hasch och gräs tror jag.
Extacy och tjack är väl för doms om vart
med ett tag.

Jag är väl den enda som är kär i opiater.
Jag och the_real:tico.

2005-12-08 01:56
Tror röka,flödder,tjack är de 3 vanligaste här, rätt basicgrejer..

2005-12-08 08:45
lugnande och röka, lite annat också, men inte regelbundet.

2005-12-08 09:07
peppis: good for you! hoppas det löser sig.

jumpcut : Nu får du ta å ge dig. Herregud. Du är verkligen sjuk i huvudet människa. HA! Vem dumpade vem egentligen? Du är ta mig fan otrolig. Kanske dags att göra en tråd om vem du egentligen är istället för att sitta å hitta på saker hela tiden?

Jag har ALDRIG bönat och bett om att ngn ska "ta mig tillbaka". Så fuck you. Jag tycker jäkligt synd om den tjej du dejtar nu f.ö. För jag antar att hon inte vet att du stalkat mig ända tills för ca 2 månader sen? Bl.a genom att skapa fejk-konton här? (ja. är det ngn som kommer ihåg den ganska kortlivade anv. "lårkaka" kanske? ) Och bara så du vet så visste jag att det var du hela tiden. Redan innan du började skriva till mig och hylla dig själv faktiskt. Jag var inte den enda som satt och skrattade åt dig.

Jag skäms över att jag skriver det här eftersom jag vet att minsta lilla tecken från mig (vad det än är) som bekräftelse på din existens är precis vad du egentligen vill ha. Varsågod. Här fick du det. Nu ska du lämna mig fullkomligt ifred. fattar du det?

för alla som undrar över ngt i denna historia så är det bara att fråga. jag hymlar inte. till skillnad från vissa andra.

2005-12-08 09:09
"Sen fick jag lägenhet" . du kanske ska tillägga att det var "pappa betalar" ? eftersom du suttit och skrytit med att du bor innanför tullarna i många trådar men aldrig riktigt kommit dig för att berätta varför..

2005-12-08 09:33
go Sän, go Sän!

för exakt ett år sen planerade jag inför min vistelse i Uganda, i östra Afrika. Jag hade mkt o göra innan resan, skolarbete och planering. jag velade inom kärleksområdet mellan seriositet och icke-seriositet. jag pluggade ganska flitigt o väntade inte med spänning inför studenten som alla andra. var faktiskt ganska rädd.

nu, exakt ett år senare.. tänker jag ofta på Uganda, har valt seriositet och ska snart bli sambo! LÄSKIGT! å sen så pluggar jag Internationella Relationer på Sthlms Universitet o har fått massa nya kompisar som ja håller av jättemkt. sen har ja också hittat tillbaka till en mkt kär vän, dock förlorat andra. men va gör man. man kan inte tvinga nån att fortsätta vilja va ens vän!
"if homeboy is trippin, I think you should tie his lace"

2005-12-08 09:48
sän--hehehe alltså inte bara en sjuk historia som involverar flera whoamänniskor i denna tråden.
skönt att inte vara ensam
hehehe.

2005-12-08 10:07
jag har ballat ur.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED

2005-12-08 10:15
förra året hade jag ett liv
...

2005-12-08 10:58
2004: en tjock rökig dimma, alkohol å lögner. ångest, försvinna från allt i mångra månader komma tillbaka folk trott att man har dött, mycket fester, ett klädmärke, började hooka med en brud,

2005: bröt upp med bruden, började festa loss igen, full full full high full high full, exet ser man varje gång man går ut å hon jiddrar runt med folk man känner osv, sommaren kommer jag börjar extra jobba på ett jobb, har pengar i min ficka mat på mitt bord å glömmer av exet ser henne ingen stans ute längre, festar gör inget åt mina skulder, fixar 2 böter från kuk kontrolanterna, sen in i hösten som blev en dimma å jag håler på bli galen :)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2005-12-08 11:00
fick även reda på lite baj skit om mitt liv som jag trodde var sanning men som har vart en lögn genom mina 23 år i slutet på sommaren, så man har vart lite ur balas senaste halvåret,

men jag vet att man kommer ur det å snart få ett riktigt jobb å egenlägenhet , eget liv osv
- Gôr-many.

2005-12-08 11:10
tekone- är väl dags att man kämpar som fan o inser att man behöver reda ut lite skit istället för o supa bort allt.
så känner jag iaf.
slutade festa nu i augusti , iofs mkt på grund av isolering men, efter 3 års konstant festande känns de som attt komma ur dimman.

2005-12-08 11:22
Peppis F23

festat har la man gjort ganska hårt sen man började festa, så det e problemet mitt självförtroende kommer när jag dricker så indirekt löser jag mina problem när jag dricker, men skall inte överdriva med drickande för jag kan ta en pause från å dricka. nä det e mn diciplin jag måste fixa, dra mig i kragen å skaffa jobb å ett egtet ställe å bo på..

fan dete najs hadde uppehåll i november från å dricka.. men bra att du har slutat,
- Gôr-many.

2005-12-08 11:23
hahah äsch vet inte vad jag pratar om :S känslor å lösa känslor e inget för mig..
- Gôr-many.

2005-12-08 11:32
hahaha
aja. i vilket fall.
jo har slutat festa men är ju inte ren för det.

man behöver inte gå in på känslor,
bara de hela "ta sig i kragen o skaffa ett jobb"
handlar int eså mkt om känslor egentligen.

2005-12-08 11:44
jag har gått från 100 till 80-85 kilo.
mer deppig.
slutat träna
tappat en massa folk i min vänkrets
hmm

2005-12-08 13:35
jag antar att den största abstrakta förändringen i mitt liv är min attityd, jag har gått från negativ till positiv. det känns som det finns en lösning på det mesta nu, det gjorde det inte för ett år sedan. det kan bero på att för en gångs skull går mitt liv åt ett bra och lyckligt håll.

2005-12-08 14:46
Asdöd
noop, du är inte den enda som är kär i opiater ;)
var/är samma för mej.. usch ja..
Use some paint to keep them alive...

2005-12-08 15:29
psk: Var väl mest tjack, ladd och E som togs... Snoken blev rätt misshandlad.

Sän: Vad får dig att tro att det var dig jag menade? Var ju inte bara dig jag var med... Jag har inte pekat finger mot någon som du precis gjorde. Däremot var du faktiskt lite svår att bli av med när jag träffade L. Aja, strunt samma.
-QanA

2005-12-08 15:56
för ett år sen hade jag jobb, lägenhet, tjej och hund.

nu hustlar jag på streetan, fan så mycket lättare

2005-12-08 16:18
Förra året var jag 17 och drack hos kompisar.
Nu är jag 18 är dricker hos restaurang/bar ägare.

Förra året hade jag ingen flickvän.
Nu har jag en flickvän som är bättre än jag förtjänar.

Förra åretVar jag sjuk vi detta tillfälle.
Nu är jag sjuk.

Förra året önskade jag mig jeans i julklapp.
Nu önskar jag mig en kostym i julklapp.

Förra året tyckte jag det var kul att röka Marie J utomhus.
Nu är jag kräsen och ville ha det varmt och ett bra avsnitt Family Guy framför mig och vara med vänner.

Förra året var jag mindre mogen, nu är jag mer mogen.
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2005-12-08 17:52
Känns som att detta året är precis likadant som mitt förra..

Går i skolan, man tröttnar sjukt mycket men hasar sig igenom det..
Kommer hem till en familj, som man inte vet huruvida allihop är nervvrak och mår för stunden inte alls bra.
Eller om vi är som den familj vi var för ungefär 2 år sedan, fast en , i det fysiska, familjemedlem mindre.

Man gör något ovettigt som vanligt, eller om ett par boys kommer över och man gör en kväll utav det..

Upp och ner, ännu mera ner, upp upp upp på toppen, ner ner ner ner, upp, ner ,upp ner..

2005-12-08 18:03
Fortsättning :

Fast det har juh faktiskt hänt roliga saker också..

Min fader mår bättre och bättre , och det gör mig gladare.

Jag börjar bemästra Lackningens ädla konst.

Våran vänkrets har blivit ett mer tight gäng.

Fler och fler av mina vänner skaffar körkort, så man blir juh glad för deras skull.. Och för min egna när dom kör oss upp till fjällen, hähä.

Skaffat snöskoter och det ska bli sååå jävla skönt att komma hemifrån upp till den höga snön och bränna till backen med snöskotern, åka bräda hela dagen och gå o handla lite fina grejer på affären, åka hem , basta och duscha , äta go middag och sen sätta på en bra film med tillbehör : Öl,Jägermeister och Chips. gash, i just löööve the life in fjällen.

Fast den 12 Januari ska inte bli fel heller, åka med polarna till Hemsedal och föra ett jävla liv från stunden vi kliver på bussen tills stunden vi kliver av den igen hemma i göteborg :).

Fjällen är det stället jag mår bäst på, så jag hoppas det blir ett par veckor.

Hangaround

2005-12-08 18:35
Förra året var ett riktigt skapligt år, skolan gick bra, hade bra kontakt med mina vänner, tog inte allt för mycket droger och mådde helt ok överlag.

I år går skolan åt helvete, det går månader utan att jag pratar med/träffar vänner och bekanta, min ischiasnerv har fuckat ur..nästintill konstant smärta sen i våras, "då och då"bruket har gått över till heltid, mår skit om jag är ren och låter hjärnan få fritt spelrum, mår skit efter att jag pundat, kan knappt sova, äter väldigt dåligt..fysiskt och psykiskt har 05 varit en enda jävla nedförsbacke.

2005-12-08 20:06
Förra året: Skolan gick åt helvete... bodde i örebro... var deppig... o ensam.. mitt förflytna jagade mig

detta år :
Allt går skit bra.. vännerna... skolan .. jobbet.. bor i umeå.. fortfarande ensam men who cares allt annat är så jävla bra
Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law

2005-12-08 21:11
Peppis F23
haha sant inte så mycket känslor i å skaffa jobb men allt annat jag måste fixa, plus lite rädd för stora förändringar å det händer om jag tar han om vissa saker så får se kanske följer mig till döden :)

ehhe svårt å hålla sig helt ren från allt...
- Gôr-many.

2005-12-08 21:17
forra aret: kampade arslet av mig i skolan och tyckte det mesta var vackert...

detta ar: bor i en annan del av varlden dar sjukt mkt nytt hander. vaxer for varje dag, pa gott o ont...

2005-12-08 21:31
På något sätt känns det som att de flesta har fått det bättre det senaste året. Grattis till er alla! :D

Till er som det gått sämre för - kolla på de andra här. Nästa år kommer det vara bättre :)

*kramar allihopa*
-QanA