I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur har ni förändrats sen förra året ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-12-08 21:38
hahaha fan vad skon jumpcut... ratt mentalitet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-08 21:45
ye...right.förra året trodde jag itne de kunde bli värre än de var då, samma året innan....så att allt mirakuläst skulle ändra sig som de verkat gjort för alla här inne...är helt absurt.
låter som ngn jävla askungen story alla berättar

"för ett år sedan var jag nedknarkad hora, med idag är jag statschef"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-08 21:51
för ett år sedan körde jag ingen vespa,men mina kängor var fräschare då.

2005-12-08 21:54
Peppis: Att sticka från stan och tro att det automatiskt ska bli bättre för att man har ny omgivning är ju fel. (Var det inte du så ber jag om ursäkt)

Men jag tvivlar på att någon här som fått det bättre fixat det på egen hand. Goda vänner och orken att vandra långt gäller nog de flesta. Sen finns det ju de som har bonnröta :P
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2005-12-08 21:55
jump- huh?
jag flyttade hit för tre år sedan, sedan började saker gå ut för rätt rejällt, nu ska jag flytta tillbaka ti sthlm igen , men tror inget kommer lösa sig där.

räknar med självmord inom ett år om detta fortsätter.

2005-12-08 22:00
Peppis: Hade för mig att du flyttade till Malmö från någonstans och var jävligt nöjd över flytten och att dirty south was the place to be? Kanske var någon annan...

Känns väl jävligt kefft att räkna med självmord förresten? Kommer du tillbaka till Stockholm kan jag ta på mig att dricka några bärs med dig och snacka goja. Inga pity-bärs, då går jag därifrån. Men kan vara kul att träffa nytt folk?
-QanA

2005-12-08 22:03
för tre år sedan var d ju the place to be. men de gick ju åt helvete rätt snabbt.

2005-12-08 22:04
malmö är fortfarande the place to be för övrigt. så länge alla människor utrotas o ersätts.

2005-12-08 22:07
Peppis: Lite som norrort med andra ord ;)
-QanA

2005-12-08 22:09
lite som hela världen.

2005-12-08 23:23
jag har börjat få skägg
Käft då.

2005-12-09 00:18
kommer lätt göra en tråd om ett år,bara för o se hur alla har utvecklats sen idag

2005-12-09 06:51
jumpcut: så det var inte mig du menade? vad trist att dina skäl att skriva som du gjorde var för att provocera då. och jag har fan aldrig varit "svår att bli av med". ge dig. vem har stalkat vem liksom?
näe. break a leg säger jag och då menar jag det bokstavligt.

peppis: självmord? njäe. inte rätt väg att gå kanske?

2005-12-09 09:58
sän- inte rätt väg o gå. bara en väg o gå.

2005-12-09 10:11
peppis. jo, det finns en hel del vägar att välja mellan. och självmord borde inte ens vara på tapeten. jag tror att du har en hel del kvar att göra och uppleva innan du är redo att dö. och det är fan ingen enkel sak att ta livet av sig.

2005-12-09 10:37
hehe
nej och de e inget jag planerar o göra heller. säger bara att om saker fortsätter gå så här illa ,lär jag vara död om ett år inte statschef som alla påvisar att de mer eller mindre blitt på ett år i denna tråden.

2005-12-09 10:53
ett sorligt input:

det är inte under vinterns mörka månader som de flesta tar självmord under. det är när det blir ljusare tider o när folk runt omkring en blir gladare och man börjar jämföra o inser att man mår lika jävligt iaf som man tar sitt liv.
men INGEN här inne ska behöva göra det! Tänk på alla nära å kära. tänk på vilka man sårar, tänk på livets ljusglimtar. det är inte frid o fröjd heela tiden.
"if homeboy is trippin, I think you should tie his lace"

2005-12-09 11:08
peppis: jag tror du missuppfattar lite. för det första har inga förändringar "bara hänt". alla har påverkat sin framtid på endera viset. du har ju hamnat i den sitsen du är idag pga av saker som hänt förut eller hur? så hur du väljer att bete dig nu påverkar ju hur saker är om ett år osv osv...dessutom behöver inte allt vara guld och gröna skogar. Dock är det nog så att för dom som "fått" det bättre så väljer man att se det positiva före det negativa. och det är det synsättet du framförallt måste försöka anamma.

mitt liv är inte perfekt. långt ifrån. men jag har kommit lite närmare. och det beror både på mig,på andra och på slumpen. men inget hade hänt om jag inte hade sagt/gjort saker på vissa sätt osv. ibland är det ju också tyvärr så att det du vill ha ut av ditt liv får du kanske kämpa för mer än andra.

2005-12-09 11:16
hehe tro mig, jag kämpar.
säger bara att allas sunshine stories är rätt unika.

2005-12-09 16:25
Peppis: Alla berättelser är unika, det är det som är grejen. Finns liksom ingen universallösning...

Sen tror jag inte på det perfekta livet för fem öre, jag tror på att ha ett liv man är nöjd med. Visst är det viktigt att ha ett mål i livet, helst ett man antagligen aldrig kommer uppnå men som ändå inte är alldeles utom räckhåll. Mitt mål fungerar som en utmärkt sporre som får upp mig i tid varje morgon och får mig att arbeta med ett leende på läpparna oavsett vad som händer :)

Det finns ingen som lever ett perfekt liv. Men jag säger bara att hitta lösningar istället för att påpeka problemen... Har man taskigt med deg eller mår dåligt för att man är sysslolös kan man koncentrera sig på någonting annat istället. Vilka trevliga vänner man har eller liknande ;)
-QanA

2005-12-09 16:52
fuck it.
har inga trevliga vänner.

2005-12-09 17:01
Tror jag har fått bättre självförtroende.. Fast vet inte! Det är skitmycket som ändrats sen förra året, jag orkar nog inte berätta allt =)

2006-08-14 20:15
Upp! Den här tråden e rolig.
Fortsätter på mitt inlägg sen sist..

2006 ----> så jag kommer jag troligtvis hyra ut min bostad och flytta hem till föräldrarna i bålsta..ska plugga 1år i Enköping. (urk)
Det positiva är att jag kommer vara äckligt deffad o skitsnygg och ha en ny flickvän förhoppningsvis. :)

Har 3mån kvar i plugget, sen drar jag ut o reser några månader och får äntligen flytta hem till min lägenhet igen under mars 07.
Ingen flickvän och jag har fortfarande inte lyckats deffa till mig till min önskade sommarform... (otippat!)

Hur går det för er?
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-08-14 20:44
yes indeed.
de går mkt bättre för mig iaf.
känner mig så jävla lycklig, men har börjat sakna en partner...ngt som jag aldrig känt riktigt, men nu så.

jag har flyttat till sthlm
har fortfarande hund
behöver inte hjälp av terapeut längre
nyttjar droger på ett sunt sätt
har slappnat av i min attityd mot livet, har absolut inga planer framåt, bara lever.
kommer ta kvällskurser o vara dagmatte åt en liten valp i höst, resten av tiden spenderas me jobb hos min far o att vara aktiv inom ungdomsparti

2006-08-14 21:15
Jag har mognat i mängder!

2006-08-14 21:16
det går både bättre och sämre för mig sen sist.
jag har hittat en människa som är som gjord för mig och varit ihop med honom lite över 4 månader hittills. jag bor inneboende hos min lillasyster. jag har fått veta att jag har MS. jag har bestämt mig för att dö och bestämt mig för att leva. jag har fått en ny underbar vän.

i det stora hela är det mesta riktigt bra i mitt liv numera, bortsett från min sjukdom.

2006-08-14 22:05
Har hunnit att flytta både en och två och tre gånger.
Har fått en moment of clarity, ser på allt från ett nytt perspektiv. tar saker för vad dom är, har inga förhoppningar på nåt/nån.
Nyttjar droger på ett "sundare" sätt.
Slutat kontakten med 50% av umgängeskretsen.
45% har slutat kontakten med mig.

Resten är sig likt med allt vad det innebär.

2006-08-14 22:09
oh yes, har slutat umgås me mina två barndomskamrater. for the best. blev väldigt mkt skvaller, o jag klarar inte av o bli skvallrad o bitchad om. orkar inte vara inställsam mot folk som hugger en i ryggen när de har lust.

2006-08-14 22:13
har blivit ännu stördare i huvudet

2006-08-14 22:22
junkgirl

Vad är MS för sjukdom??
There is plenty off fish in the sea.

2006-08-14 22:26
haha,samma som Lama ^^
AayFukYuuuu :@

2006-08-14 23:26
aight P24

en autoimmun jävligt jobbig kronisk sjukdom.
man kan läsa mer där >>> http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_sc ..

2006-08-14 23:30
Jag mådde dåligt.
Nu mår jag också dåligt, men jag har iallafall tagit studenten.
Jag lägger mer pengar på alkohol

Jag har större ansvarskänsla.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-08-15 14:25
Ett fyra och ett halv år långt förhållande har tagit slut så nu får jag bo själv och klara mig ensam. Ska dock flytta ihop med en polare snart. Så jag antar att jag har blivit mer självständig. Dessutom så har jag kommit mycket närmare mina nuvarande vänner samt skaffat fler. Tyvärr så har jag blivt bitter också. Och lite småalkis.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2006-08-15 16:41
Counter-clockwise P23
hur gjorde du för att allt skulle bli bra igen för dig och att du lärde känna dig själv och mådde bättre?
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!

2006-08-15 17:08
Jag jobbar i turkiet sedan 3 manader tillbaka...
jag kommer bo har fem manader. sedan vet jag ej
Ar singel o olycklig plus arbetsnarkoman för sjukt lite lön. :)
Det ar stooor förandring!

2006-08-17 00:15
ah visste inte denna var uppad =)
mitt liv har förändrats fett mkt sen jag skrev denna tråden.
träffa ngn snubbe, blev tsm, blev dumpad samtidigt som mina antidepp slutade fungera, yada yada, hela sommaren har arit bajs men nu har jag träffat en person jag tycker väldigt, väldigt mkt om.

2006-08-18 10:40
Det enda som har förändrats som jag kommer på är mitt självförtroende. har bra mycket bättre självförtroende än jag hade för ett år sen.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-08-18 10:49
ja de måste jag nog tillägga. lite fulare, men fortfarande lika elak.

2006-08-18 12:51
Förra året hade jag bulimi, ring i läppen,3 kg kajal under ögonen och en våldsam pojkvän.

Det här året väger jag precis lagom, har ett litet ärr under läppen, precis lagom mycket kajal och en våldsam knarkande pojkvän.
My heart lives in my vagina.

2006-08-18 16:55
ÄNTLIGEN KÖNSHÅR!!!!!

2006-08-18 17:18
go tråd:). visar att man kan förbättra sitt liv/sinne åt det bättre:)

2006-08-18 18:54
innan kunde jag kolla på en film och tycka att det var kul men nu blir jag rastlös så fort jag sitter still ca 10 minuter och jag kan inte koncentrera mig för jag sover aldrig nästan. annars är jag likadan fast mer bitter och cp än tidigare, typ otrevligare kanske. men det är ju bara sömnbristen i mitt sinne är jag snäll.

2006-08-18 20:46
Jag vaknade upp och insåg vad livet egentligen är och går ut på. Är varken negativt eller positivt, det bara är, orka analysera...

2006-08-18 21:10
Vaknat upp efter 4,5år och insett åter igen och förhoppningsvis, för sista gången att jag kommer och ska leva mitt liv ensam eftersom folk bara sviker när det passar.

Rökt en massa gräs för första gången på evigheter och saknar det fortfarande inte.

Och återigen insett att jag är precis lika bitter och förbannad på alla som jag var för snart 10 år sedan, har bara gömt det för mig själv.

2006-08-19 07:25
Jag är bättre på Counter-Strike nu än förra året, och en person i våran lineup är utbytt.

2006-08-19 08:23
Qpo - Vilken klan?

2006-08-19 08:25
Jag har väl själv förändrats en hel jävla del. Mer än något tidigare år. Hamna på fel spår och börja med droger. Sen gick det bara utför. Fick vara 3 månader inspärrad på avgiftning och nu när jag kom ut är det så jävla många av mina "kompisar" som kan dra åt helvete för de litar ju inte på ett ord man säger.

2006-08-19 11:17
Boostaboys ofcourse, www.boosta-gaming.com

Det har hänt en del annat också fast det är för privat för att skriva här helt öppet, lol!

2006-08-19 11:33
2005: Mycket graffiti på sommaren och våren, men växte ifrån det. Hängde med roligt folk på hösten och vintern men det var oftast jävligt deppigt. Började styrketräna på våren med.

2006: Sjukt deppig och hade slutat styrketräna i början av året. 15 cm längre och träffade världens finaste tjej som fick mig att ta tag i mitt liv bli social och börja träna igen.

Nu så tränar jag så jävla hårt, är dumpad och röker på sjukt ofta...