Hata systemet jaoo!.....
....för att all musik jag lyssnar på har som budskap att jag ska göra det!!Kolla, allihop! Vet du varför trögarsel?För att det är annorlunda där.. Där råder fattigdom, krig, förtryck, förföljelse och kränkning av mänskliga rättigheter.. Jag ser så jävla ofta folk som hatar systemet och allt vad det innebär.. Och när man frågar folk vet dom inte ens hur en myndighet fungerar, vad systemet är, hur det funkar och varför.. En sak är klar.. att folk som bor i Sverige, är jävligt otacksamma, och försöker följa nån slags livstil som inte ens borde finnas här.. När du var barn, fick du gå i skolan. GRATIS! När du blev sjuk, tog dom hand om dig och vårdade dig. Din feta morsa ick till och med pengar av dom för att kunna försörja sig! Och inte nog med det, hon behövde INTE jobba under tiden du var en liten jävla fläck på golvet för att hon skulle ta hand om dig och uppfostra dig (vilket hon verkar ha lyckats jääävligt bra med). När du behöver akuthjälp, när nån som är starkare än dig ger sig på dig kan du ringa och få hjälp.. Vad är grejen?Vilket system är det alla klagar på? Fan, softa förutsättningar, omvårdnad, bidrag, skola, utbildning, ALLT! Vafan ska man mer begära? Att polisen inte ska ta till våld när fulla tonåringar kastar sten på dom?Att man inte ska behöva vänta 5 minuter i telefonkön? Att man ska få arslet slickat efter att man har skitit? Fan, ibland önskar jag att vissa fick slita arlset av sig, kämpa ut dom sista tårarna, droppar av svett och blod för att ha råd med medecin till sin unge, skolböcker eller blöjor.. Vårt system funkar finfint.. Sen att det finsn fel och brister i det (SJÄLVKLART) är inget jag ser som ett jätteproblem.. Jag menar vi lever, vissa jobbar, vissa pluggar, vi får inte spö av snutar och snubbar i kostym, vi blir inte fängslade för att vi yttrar oss.. Asså kom igen, hajjar ni vad jag menar? Jag ser Kalle 18 stå där och kasta skit på svenska systemet, som tagit hand om, matat, torkat arslet på, plåstrat om och hjälp att överleva sen dagen han ploppa out. OUT! Va tycker ni? Jag är irriterad..
Kan det va så? Att ungar blir inspirerade av musiken? Just nu kommer jag inte på nåt annat.. Förslag? Och ni som nu så gärna vill knulla systemet, på vilket sätt då? Vill ni att det ska bli total kaos?Folk springer runt och våldtar, dödar, rånar och beter sig som svin okontrollerat? FAN!Systemet skyddar ju dig, utan det skulle du inte kunna sitta i ett vamrt rum med en dator urhoppandes ur väggen..
(berätta gärna varför ni hatar systemet och vad det gjort er) Jag kanske bara har växt upp i en trygg värld?
om kalle 18 år inte vet vad systemet är och ändå klagar på det, så har ju systemet uppbarligen misslyckats min kära vän.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
broed.. Ja jo, för att om Osama Bin Ladin inte lärt dig hela bilden av islam ännu så har han misslyckats?
Asdöd (/) Ja, med att tolka koranen.
Nu va jag jobbig mot dig, frågade på ditt påstående osm en kaxig 9-åring. vi tar det imorrn.
Mjo, jag var seriös i mitt svar, det var inte du. känns lite onödigt att du vill diskutera massor av saker men när man tar upp något, så drar du díssen och á 9åringenstilen.
Asdöd vill bara slå dig på käften när jag läser din tråd. Ja, sverige är ett schysst land, men bara för att en snubbe i din klass har aids innebär inte det att du inte vill hjälpa din syster som har nån fet infektion.. keff liknelse men du förstår vad jag menar Personligen reagerar jag mest på dessa myndigheters brist på insikt, empati, och vilja till att hjälpa en medmänniska i en ohållbar situation. Dom verkar arbeta systematiskt för att sänka dom som kommer i behov av hjälp, i behov av den hjälp deras arbete går ut på att förmedla, bara för att . Allas kamp är olika, men att påstå att "systemet" idag är fungerande är en fucking lögn från en blind åsna
Klart folk klagar så länge de finns nånting att klaga på!! Visst här i sverige har vi många saker att glädjas över som inte andra länder har, gratis skola och sjukvård etc, men vi har fortfarande en massa problem som går att förbättra men när ingenting händer så är de rätt lätt att klaga på det system landet bygger på. Vi människor förväntas leva och fungera som robotar inte konstigt att vi får "Babylonsjukan", räcker med att stå på balkongen å röka en cigg å se alla små flitiga myror åka bil hem från jobbet så mår man dåligt.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Asdöd, jag kan se vad du menar. Vi har det relativt SKITBRA som bor i Sverige. Och ibland kan jag också känna en viss irritation då folk ibland har en tendens att leka martyer á la fuck-the-system bara för att ha nåt att klaga på. Men å andra sidan, Sverige är inte perfekt. Jag kan själv bli fruktansvärt upprörd när jag tänker på hur folk i t.ex. djurrättsfrågor alltid argumenterar med att Sverige minsann och dag har världens bästa djurskydd. Jaha, och liksom? Det säger ingenting, förutom att djuren har det ännu värre i resten av världen. Bara för att vi har ett bättre system än andra betyder inte det att vårt system nödvändigtvis är bra. Alltså, vi bör inse att vi har det bra, men borde samtidigt hela tiden sträva efter det bättre. btw, klockrent sista från counter-clockwise.
asdöd du tänker verlkligen på allt?
Jag skan og inte säga specielltm mycket nuu sådär... Vi Får nog ta det imorgon..Jag stör mig bara på att folk som verkligen fått allt dom vill ha klagar... Utan att ge sig själv en spark i röven och titta efter: Vadfan är det som saknas? Fast det är ju skönt att du är nöjd med din tillvaro Asdöd, som annars alltid verkar vara så olycklig. Det där får du ta att förklara för mig vad du menar med.. Hur fan är min tillvaro olycklig?På vilket sätt har jag fått den att jsa att verja så`?
QtimesU Allas kamp är olika, men att påstå att "systemet" idag är fungerande är en fucking lögn från en blind åsna Det är såna som dig jag ösnkar en 2-veckors resa ner till typ Ghettot i rumänien.. Eller länder är allt är åt helvete fucked och upp och ner.. Du är en bortskämd jävla svenne, som i prinicp inte rört ett finger någonsin i ditt liv för att hjälpa nån/nåt/dig själv gämfört med andra samhällen.. Jävla trög, så fruktansvärt trög..
trodde du menade bolaget. them i'll hate for you.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är inte så att vi klagar på sociala välfärdsystem. Jag tycker det bara är orimligt att en lägenhet kan kosta 8000 i månaden, dumt att polisen jagar folk som konsumerar en ört då o då, vansinningt att folk med jurisisk rätt kan äga delar av planeten, idiotiskt att man lägger sig platt för USA att genomföra sina dödsplaner, att man inte har möjlighet att få vara med och besluta om frågor som berör oss, att man bojkottar Cuba samtidigt som man kan samarbeta med Kina. Kommunismen är ingen fiende men pengar är en vän. Falskspel all over the world! Do you understand? Well, it's time to overstand!
Asdöd, jag håller verkligen med dig i det du säger. Jag ogillar verkligen ungdomar och vuxna som står där och säger "Systemet funkar inte" utan att kunna motivera något mer. Vad ska man göra åt det? Hur ska man göra det? Och vad blir då konsekvenserna? Jag dras mer åt vänster för varje dag, för jag tycker det är vettigt med högre skatter för att detta system ska hållas, och förfinas så alla kan få det bättre, då den allmänna vården, skolgången och annat verkligen kan förbättras om de får mer pengar. Men det är inget dåligt system redan.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Något annat som riktigt jävla stör, är folk från vanlig medelklass här i Sverige som går runt och säger att det är ghetto att bo där de bor, att de är "äkta" och samtidigt har byxor för 800:- eller mer.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
fan alla hatar ju systemet nuförtiden, fast vissa vet inte ens vad de menar när de säger fuck the system..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag hatar inte bara systemet, jag hatar nästan alla, jag hatar att allt bara handlar om pengar, snart kan du köpa exakt vad du vill, vi människor byts ut mot maskiner och pengar, det är inte ens värt att vara människa längre, en människa är väl inge bra? vi har ju datorer! mycket smartare. äh vi ses, jag tror jag ska ner och krossa lite rutor på stan nu
det jag menar när de säger att systemet suger är att alla helt enkelt, mer eller mindre, blir tvingade att jobba igenom hela sitt liv med någonting man inte nödvändigtvis måste trivas med... man blir helt enkelt hjärntvättad från sin födsel att "så är det, så ska man göra, så gör man, så gör man inte" ens föreldrar lär upp en hur man ska vara och hur man ska sköta sig i systemet, lärarna tar över och bildar ens personlighet med en massa snack som "du måste göra si, du måste göra så, annars blir du ingenting... man blir konfronterad med problem man igentligen inte behöver konfronteras med, man blir fullproppad med saker som inte igentligen har någon betydelse. går man sin egen väg, vad händer då? JO, då blir man klassad som en idiot utan någon som helst chans att klara sig i "systemet" efterssom man har inte gått den väg som systemet har försökt trycka in en i. pengar är inte lycka, som systemet så milt, men ändå brutalt, försöker få en att tro. jag tycker inte heller om tanken på att polisen har sådan makt som de har, jag menar tänk efter, OM polisen vill, jag säger inte att de gör det, men OM. så kan de utan några problem åka o hämta i princip vem de vill och misshandla så mkt det går... och så länge det inte finns några vittnen, ja då finns det inget den misshandlade personen kan göra åt saken... väktare kan göra liknande saker utan att få något som helst straff för det. Jag tycker inte om att det finns en sådan makt hos de statliga verksamheterna. att människor ska bli instängda och få sin frihet berövad av just systemet pågrund av småsaker är också skrämmande. andra personer menar att systemet suger pågrund av tillexempel "göran e kass", "lånen har för hög ränta" "maten e för dyr", "jag får inget busskort till skolan", "jag får inga fucking bidrag"... när de då säger "systemet är inte bra" så syftar de på saker, som de har blivit tillsagda år ut och år in av systemets "hantlangare". och när de personerna vill förendra, så strävar de efter futitaliteter, saker som inte betyder något igentligen... till exempel, "jag röstar på Bosse-partiet efterssom då får jag kanske 4-500 kr mer i månaden" eller jag röstar inte på Bosse-partiet för då blir jag av med 4-500 kr i månaden", "Bosse-partiet ska jag rösta på efterssom de vill bygga en skola i närheten av där jag bor, och då kan jag skicka mina fucking snorungar dit så de slipper gå 2 km för att bli utbildade fucking zombies, som ska jobba röven av sig resten av sitt liv, utan att uppleva en enda av sina inre drömmar" Systemet tar ju ens drömmar ifrån en, de ersätter ens inre drömmar med de drömmar som systemet har skapat åt en, dvs "jag vill bli rik, jag vill få en massa pengar... jaaaa, så jag kan köpa alla FUCKING skitsaker som jag inte alls behöver, de kommer inte göra mig lykligare, men jag tror det i alla fall, efterssom alla har intalat mig det ända sen jag föddes" SÅ... systemet suger mer kuk än alla kuksugare tillsammans
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
föresten, kommentera gärna om det är något ni inte undrar över/ diskutera
Alltså, visst har vi det bättre än de flesta i världen, men det är fortfarande inte fel med att vilja ha det bättre. "Detfinnsfolksomhardetvärre"-f ilosofin är som att slå någon med ett baseballträ och säga att denne inte ska klaga då det finns folk som blivit skjutna och det är mycket värre. Jag är emot systemet, och med det menar jag kapitalismen och klassamhället, dessa är liksom inga nationella fenomen och vad vi har för oss i västvärlden påverkar resten av världen.
okej folke, så det du säger är att folk vägrar försöka förendra? och att om man vill, kan man flytta till ekerö och odla sin egen mat?
okej folke, men att man kan flytta var man vill är ju abslut ingen lösning... och det är ingen idé att försöka förendra, med tanke på att det inte går, och om man lyckas förendra något så får man kanske ett övergångsställe där man vill ha det, eller en 30 väg utanför skolan i stället för en 50 väg TROTS att ingen har blivit påkörd... det är ju som du säger svårt att förendra.. för vissa, efterssom det är systemet, och systemet går ju inte att ändra på, såvida man inte ignorerar det... det förendras visserligen inte, och man räknas endå som en slav, men man är endå en "WILLIAM WALECE" om du förstår vad jag menar
Ja, du Asdöd är väll någon av de medlemmar här som gör trådar konstanst om hur dåligt du mår, dikter osv, hur allt suger "kuk" osv. Så ja, jag håller med där uppe om att du verkar vara en olycklig person.
http://www.homage.nu/
Arrangör
2006-01-24 16:32
Saken är väl den att allt det som du tar upp, som gör att vi har det så pass bra är saker som folk tar för givet. Så blir det bara, man vänjer sej vid en livsstandar och ser inte hur bra man har det. Först när allt tas ifrån än kan man se det. Så håller med om att folk borde vara tacksamma över attdom har det så bra, dom som har det. Men sen tycker jag även som många andra att vårt land inte är perfekt, orkar inta ta nåt exempel, redan skrivits mer än nog, och utan att vi klagar, hur ska det då bli bättre? Men folk borde tänka efter hur bra dom har det, vara mer tacksamma, men även klaga mer på allt som inte är bra.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Arrangör
2006-01-24 16:41
ZoO-Man, jo man blir från födsel anpassad för att passa in i vårt samhälle. Iofs rätt logiskt om man nu vill göra det, om man vill kunna passa in i vårt samhälle, fungera i det. Fast håller med om att det är för mycket hjärntvättning faktiskt. Det är så jävla bestämt exakt hur allt ska vara. Men har du något alternativ? Ska vi börja uppfostra barn utanför det samhälle vi idag lever i, lära som egna språk? Lära dom leva på ett sätt som av samhället skulle uppfattas som totalt abnormt? Vilket skulle leda till utanförskap... Vill man kunna fungera i samhället så får man anpassa sej efter det faktiskt. Men sen om du inte vill det så behöver du inte, men då står du även helt utanför samhället, förvänta dej ingenting av de goda ting som samhället erbjuder, sure det finns massa skit som är dåligt. andra personer menar att systemet suger pågrund av tillexempel "göran e kass", "lånen har för hög ränta" "maten e för dyr", "jag får inget busskort till skolan", "jag får inga fucking bidrag"... när de då säger "systemet är inte bra" så syftar de på saker, som de har blivit tillsagda år ut och år in av systemets "hantlangare". och när de personerna vill förendra, så strävar de efter futitaliteter, saker som inte betyder något igentligen... till exempel, "jag röstar på Bosse-partiet efterssom då får jag kanske 4-500 kr mer i månaden" eller jag röstar inte på Bosse-partiet för då blir jag av med 4-500 kr i månaden", "Bosse-partiet ska jag rösta på efterssom de vill bygga en skola i närheten av där jag bor, och då kan jag skicka mina fucking snorungar dit så de slipper gå 2 km för att bli utbildade fucking zombies, som ska jobba röven av sig resten av sitt liv, utan att uppleva en enda av sina inre drömmar" Grattis, människan är egoist.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
nmhbm okej, du har rätt till en viss del, men det jag menar är att de "replacar" ens drömmar med falskt skit som bara systemet tjänar på
Klart det finns fel och brister i vårt samhälle.. Många saker finns att vara upprörd över.. Men dom som styr oss har någorlunda mer koll än vad vi har. Det är fett komplicerat att få samhället att rulla och att vara funktionellt. Min ton igår va ju åt helvete fucked.. Och jag tror att dom flesta missade min poäng.. Det finns aker som är fel i systemet.. Självklart.. Men det här: Allas kamp är olika, men att påstå att "systemet" idag är fungerande är en fucking lögn från en blind åsna Dom äldre får vård. Folk betalar sina skatter. Ungdomar går i skolan. Människor jobbar/är arbetslösa. Vi har lagar som inte tillåter våld. Man kan mer eller mindre gå ut överallt utan att känna sig hotad. Man har mat för dagen, och 100-tals olika saker att välja bland vad man vill syssla med i sitt liv.. SÅ VÅRT SAMHÄLLE FUNKAR ALLTSÅ INTE? Det funkar inte alls? Vad krävs för att det ska godkänas i dina ögon? Grejen e den att det blir nån slags "grej" av det hela. Senast igår såg jag en P15 som skrev : Yeah, fucka systemet! Jaha, och vad vet du om det liksom?
Asdöd ....för att all musik jag lyssnar på har som budskap att jag ska göra det!!Kolla, allihop! Vet du varför trögarsel?För att det är annorlunda där.. Där råder fattigdom, krig, förtryck, förföljelse och kränkning av mänskliga rättigheter.. Låter ju verkligen genomtänkt. "Vissa har det sämre än oss, därför bör vi sluta att kämpa för att då det bättre". Det är sådana tankegångar som gör att historien går så oerhört segt. Det är sådana tankegångar som gör att vi inte gjort oss av med våra problem för länge sen. Vi bör alltid sträva framåt, alltid! Att det såg dåligt ut bakåt i tiden kan ju verkligen inte tas som ett argument för varfö r vi inte bör sträva framåt, tvärt om! Farbro_Folke Ni har fel. Ni kan göra vad fan ni vill. Det finns andra som gjort det innan er, och om ni inte pallar så är det ni som inte pallar. Inte systemet som förtrycker. Så individen är en autonom sfär? Seperat från det samhälle hon lever i? Jo, det låter ju oerhört insiktsfullt... Om ni hatar kapitalet, verkligen hatar dess hela existens, då tycker jag att ni ska bli gröna vågare och flytta ut på Ekerö och odla er egen mat. Det finns folk som har gjort det redan och det går. Om man pallar. Om vi inte vill bli några jävla morotsodlarhippies då? Självförsörjning är ändå ingen lösning på kapitalismen.
Illumant.. Okej.. ALLTSÅ får jag göra en sak klart för er? Det är såhär JAG tänker.. Det behöver inte vara fakta.. Det kan va rent Bull.. Och jag påverkas och tar åt mig av era synpunkter.. Och där har du en poäng.. Jag kanske är helt nöjd med allt jag har just nu, och så irriterar jag mig på folk som klagar:S?kanske. Så vi kan skippa smällar på käften och tröga åsnor.. (nu började jag, menmen)
Farbro_Folke Nej, det är hon inte. Men det är ingen som påstått det heller. Du kanske ÖNSKAR att det var så, men det kommer aldrig hända, oavsett vilken kultur du bygger. Vi är alltid produkter av vårt samhälle. Instämmer. Vad är det med det då? Det är väl ingen ursäkt i sig för att systemet skulle vara dåligt; att det påverkar oss alla? I så fall är regnet dåligt för att man blir blöt. Nej, människan är allena objekt lika lite som hon är allena objekt i den historiska utvecklingen. "Människorna gör själva sin historia, men de gör den inte efter eget gottfinnande, inte under omständigheter som de själva valt, utan under omständigheter, som är omedelbart för handen givna och redan existerande. " Karl Marx, Louis Bonapartes 18:e Brumaire, s. 33. Detta är vad jag menar. Jag rör min spelpjäs efter de spelregler som redan är uppsatta åt mig. Men det betyder inte att spelplanen och spelreglerna är de enda tänkbara eller de enda möjliga. "Systemet" är inte neutralt, det gynnar vissa och missgynnar andra. Jag vill överskrida "systemet", jag vill gå bortom spelreglerna. Är det fel av mig? Vad fan VILL du då? Hala upp en lösning. Eller ta din lösning och spara för dig själv, men håll käften med gnället. Jävla akademiker-punkare. Jag vill kommunism. Och det är du som borde lägga ner med ditt jävla gnäll och dina larviga fjortispåhopp.
Illuminat Jag vill kommunism. Och det är du som borde lägga ner med ditt jävla gnäll och dina larviga fjortispåhopp. Jag med ^^, Men då ska de vara Marx version.
och... att klaga på folk som vill förbättra saker och som hackar ner på det som är negativt är väl bara så dumt det kan bli!? Jag förstår inte vad de vill komma. Om du själv inte gör något, för att sedan klaga på de som gör det, luktar självförakt. Det mest komiska är delen av deras argumentation när de hänvisar til att "vi har det ju bra ", ja!!! Men det är inget argument mot eller för något, bara ett irrelevant konstaterande. ANOE
yoo
jag kan absolut hålla med dig i vissa avseenden men tänk också på dagens samhälle, inte det du växte upp med som barn. välfärdssystemet avvecklas allt mer och makten flyttas från politiker och folkets händer till "marknaden", WTO, IMF, valutainvesterare och olika internationella föga demokratiska organisationer så som FN och NATO. Lägg därtill att vi löper stor risk för att få en högerregering på halsen efter nästa val som med stor säkerhet kommer bedriva ytterligare nedskärningar, kanske skriva på NAFTA-avtal och liknande och du förstår troligen att läget inte bara handlar om det du ser och det du upplever. DET är en jävla styggelse och det borde vi kämpa emot. Vi har all anledning att vara upprörda
Håller med asdöd i hans första inlägg. Men det finns inget system som funkar. Sveriges system funkar bara bättre än många andras (än 98 % procent av resten av världen). Det är inte felfritt.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Asdöd pallar inte läsa resten av dina inlägg, så grundat på dom 2-3 första; "Du är en bortskämd jävla svenne, som i prinicp inte rört ett finger någonsin i ditt liv för att hjälpa nån/nåt/dig själv" kom inte med små äckliga gissningar. vad jag gjort, och gör dagligen är none of your buisness, att jag har belägg för dey jag skriver märks att dömma av min reaktion, även för en liten kvasifilosof Det som irriterar mig är att du med dina formuleringar, och vad som verkar vara ditt syfte med denhär tråden, försöker spotta alla i ansiktet som sitter i en jävlig situation pga någon myndighets döva öron eller bara rena & skära fittiga stil. Du verkar springa och jaga nåt utan att ens veta vad du är efter, "vad är det alla klagar på?" du ser rätt enkelt när folk snackar från erfarenhet eller inte. Men genom att generalisera i så runda slängar verkar det som att du indirekt/direkt ställer dig bakom dom . Lär dig veta vem du snackar med & vad du snackar om innan du öppnar din stora käft och att whina över dom som whinar ........
Det var du som va s¨å jävla kaxig och otrevlig i ditt inlägg.. Klart du får skit när du kastar skit.. sen bryr jag mig inte vad du tycker om vad jag tänker.. Fortsätt du med ditt så går allt bra..vill du inte snacka systemet så stick..
Du dyker upp med nån skit om att du vill slå mig på käften för att jag säger vad jag tycker.. Då kan jag inte ta dig på allvar.. 20mg Stilmoct+Nån som vill slå mig på käften+Ett internetforum.. Bortskämd svenne va de bästa jag kunde komma med..
Jag blev förnedrad av systemet idag, gick ifrån där med skammen mellan bena. Jag var TVUNGEN att lämna urinprov för att få köra med min far när jag gått på urinprovs tester i över att halvår. det kallar jag fönedring.
Fucks your life up crew Tjabo!
Men jag hatar inte systemet för det för jag är en lagbrytare, mig får man förnedra. Och det gör mig ingenting, för jag som alla ska göra rätt för mig, inte ska jag gå o hata systemet för att jag inte får som jag vill, eller att lagarna stiftas på det sätt jag vill, eller att nått inte är som jag vill. Det är verkligheten manos, ingenting vi kan göra nått åt, var glada, det finns barn som svälter pga att dem inte har nått system i sitt land
Fucks your life up crew Tjabo!
Virtual.. Smart där.. Om folk skulle erbjuda mig att styra landet skulle jag fan tacka nej.. Om jag får som jag vill går Sverige under på 3-4 dagar.. Skönt att det finns folk som fixar det där och att folket slipper plågas.. Visst, vissa folkgrupper i vårat samhälle kanske är onöjda med en specifik grej, och det är klart man ska klaga på det då och kämpa för förändring.. Men att ständigt kritisera hela vårt samhälle och systemet som det är idag är fel ENLIGT MIG.
Asdöd "OK" -klart du får skit när du kastar skit- ..som sagt
QtimesU Vad krävs för att systemet ska räknas som fungerande?
Reality has become a commodity
RuttenFisk Kan du ge oss ett tips på nåt bättre, istället för att gråta över det? För du har ett jävligt bra system i förhållande till många andra. Inte felfritt, men bättre än mycket.
RuttenFisk fan va bull för dig den dan du vaknar å inser att du e en levande klyscha du med... hahaa, va e det för jävla friheter du vill ha? Vill du slippa jobba eller? Slippa gå i skolan? Få bara vara den du är eller? Väx upp för fan... För det finns barn som sitter å syr skor hela dagarna och jag tror fan hellre att du behåller det som du har det nu än tar den ungens plats haha dessutom... du behöver inte "följa" systemet helt å hållet... det går å leva ändå, ya know!
www.myspace.com/furiousbeats1 www.myspace.com/headlikeorange
RuttenFisk Tror du själv på det där? Om inga regler kommer finnas, vad tror du kommer hända då? Jo, några psykopater kommer köra över andra och kuva dessa under sin egna vilja för att han kan! Och sedan kommer dessa försöka köra över varandra, och vi här i Sverige kommer INTE ligga bra till. För det är "systemet" som ger oss vatten, el, pension, och sjukvård.
Tycker bara samhället blev mer och mer skitigt, gatorna ser ut som svinstior med sopor överallt, kvinnor våldtas varje dag, folk blir rånade, slagna, misshandlade... nej, inte ett drömscenario för mig..
Vart bor du? För här är det inte så.
sen när slutade snutar att spöa folk och sen när blir inte folk fängslade för att dom yttrade sig? asdöd, vilket sverige lever du i? uppenbarligen inte samma som mig...
soundcloud.com/peggep extragalacticsounds.tumblr.com