I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hata systemet jaoo!.....

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-01-27 08:21
-.- Han har ju rätt!
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-01-27 09:37
asdöd?

Asdöd:
Ja jag jobbar

Känn på den
Forget success if you cant pass a piss-test

2006-01-27 10:40
davve_d P20
klart att du själv inte kan göra någon större skillnad, det enda jag menar är att du verkar inte vara villig att själv ta det dit utan säger att "dom" ska göra det men ja...

Vetefan asså... diskussionen ballade ju ur helt å hållet egentligen, det handlade ju om att vi har det bra i Sverige och borde klaga mindre och inte hur Sveriges politik osv påverkar resten av världen, för det är en annan femma.

Själv skulle jag vilja att man tog alla pengar och rikedomar å delade upp jämnt mellan alla men så är det inte och så kommer det inte bli, eller hur? Vi snackar om 100-tals år av historia som har fått oss dit vi är nu och det kommer ta flera 100 år till att förändra,

peace!
www.myspace.com/furiousbeats1

www.myspace.com/headlikeorange

2006-01-27 11:28
dörty, ne men det jag menar är att jag kan inte kan ta tag i det, utan dem(staten) måste vilja hjälpa till och fixa det. inte bara sveriges då...

undra hur mkt det hade blivit för var och en om man delade upp alla rikedomar? =)
((MAAD))

2006-01-27 13:52
Asdöd:
Jo, jag förstår mycket väl vad du menar. Jag håller med också, vi har det skammligt bra och bör inte klaga över vår situation, och det var heller inte det jag gjorde.

Det jag försökte få dig att förså var att vi som har fått den fördelen att leva som oss är en minoritet och att den största delen av befolkningen lider och det är just därför vi kan ha det så bra här. Och den delen av systemet tycker jag att vi har all rätt att klaga på.

Gör skillnad på de som säger att världen är hemsk och de som säger att de har det hemskt...
Cheese & peace

2006-01-27 20:24
Hat inte läst ngt i tråden förutom asdöds första inlägg.

jag menar att; på det sättet skriver man om man har värre saker att jämföra sverige med. t.ex. att man skulle växt upp i ett land som skulle vara "icke-demokratiskt".

man kan leva i -X okänt land X- och ha det sämre ställt
än vad man skulle ha i sverige,
då vill man gärna uppleva ngt som sverige, såklart.

Men det finns ju också människor som Efter att ha upplevt sverige, Vill leva någon annan stans, där man kanske inte alls har det lika bra ställt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-27 22:02
Japp jag vet då inte vad systemet är eller vad myndigheterna är eller nånting varför alla klagar att de e så synd om dom.vi har väl det jävligt bra jämfört med folk i vissa andra länder.?
Måste ni skriva så mkt man ska orka läsa oxå >_< hahaha
men kan ni förklara det där me systemet då?
AayFukYuuuu :@

2006-01-27 22:17
Japp jag vet då inte vad systemet är eller vad myndigheterna är eller nånting varför alla klagar att de e så synd om dom.vi har väl det jävligt bra jämfört med folk i vissa andra länder.?
Måste ni skriva så mkt man ska orka läsa oxå >_< hahaha
men kan ni förklara det där me systemet då?

Det där med åldersgräns?, någon?
Walking the street of dreams

2006-01-28 10:55
Ayatolla, vilken eller vilka samhällen har någonsin varit hela gratis?
sen när har folk inte behövt betala någonting för att få leva?
( det är en fråga, för att du kanske vet nåt om det, inte ett "tjaffs" som dom flesta tar det som här inne)

Pe-Han.

Vad gör du för att förbättra den onda världen då? FÖrutom att
du klagar?

2006-01-28 10:57
Asdöd: sluta spela gangster.. alvarligt.. din lilla färsking

HAHAHA, sen när är det gangster att försvara samhället?
HAAAAAA!!Åh!
Vissa vill man bara ge en puss på kinden.. Han slänger in en diss
och tror att jag kommer att sitta här och ta åt mig av en totalt
tom rad.. Spara på tangenterna Gangster!

2006-01-28 12:19
Kör upp ditt råd i arslet kompis..

2006-01-28 13:06
Asdöd, Farbro_folke:

Ja vad fan tror ni? Självklart har jag ockuperat en åker av en jättekapitalistisk markägare som odlade genmodifierad majs (efter att han huggit ner halva amazonas) som han gjorde tacos till taco-bell av.
Nu odlar jag endast helt ekologiskt framställd mat som jag ransonerar ut till de behövande. Tror ni inte att jag tar mitt ansvar?
Cheese & peace

2006-01-28 13:20
Pe-Han.

På vilket sätt tar du ansvar?

2006-01-28 19:27
ok, förlåt var lite nyvaken bara. Antar att jag egentligen gör mer skada än nytta...
Cheese & peace

2006-01-29 01:46
JA ÖNSKAR ASDÖD VAR ASDÖD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-01-29 02:28
Håll käften för fan, jag är redan Asdöd.

2006-01-29 02:36
ayatolla, med all respekt..
Kan du försöka förklara hur ett samhälle utan pengar skulle se ut?
Inkludera att det ligger i människors natur att vara giriga och snåla..
Hur skulle det funka?

2006-01-29 03:30
Skulle vara härligt om alla bara gick runt och softade. Käkade lite gräs och löv, hade sex, och sen sov. Men tyvärr är det inte så.
Walking the street of dreams

2006-01-29 11:08
människan är inte girig i naturtillståndet, det är bara spekulation. pengar har inte alltid funnits liksom egendom, familj och patriarkatet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-29 11:09
för att inte nämna individen, som också kan sägas vara ett historiskt fenomen.

2006-01-29 12:22
ran_hem P59

människan är självisk av naturen.. och får nu människan mer än hon kan hantera, tar hon oftast det.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-01-29 15:16
Greensleeve.

Jag stack upp till akuten igår.. Jag fick vänta i 2 timmar..
En söt sjuksköterska bad mig komma in i ett rum, hon undersökte mig
masserade min hand och fixade en remiss, sen kallade hon läkare soms krev ut medecin..
Nu är jag hemma, jag skadade mig igår, jag hr fått medecin, dom har gipdat min hnad 3 ggr och dom har inte ens skickat ett inbetalningskort!!
I andra länder kan man gott gå omkring med trasig hand, har du inte pengar SKITER dom i dig..

OCh så klagar folk,

2006-01-29 16:55
Så kommer ni sluta spotta på pengar, sluta spotta på oss som vill upp, sluta vara så jävla otacksamma mot det som mormor och morfar har knäckt ryggen för. Alla har alltid behövt arbeta för sina pengar. Men plötsligt föddes 70 och 80-talisterna, och de trodde att reclaim skulle hjälpa dem att slippa det.

Trodde aldrig jag skulle få se nåt så vettigt här.

2006-01-29 22:51
Sant.

2006-04-10 17:12
Ok.. Lite cyniskt men ärligt; Jag bor inte i något cp ghetto. Jag bor där jag bor, jag vet det jag vet och jag stör mig på att skolmaten är så keff. I min situation just nu stör jag mig på att skatten är för hög men när min framtida fru klämmer ut den första knådisen kommer man självklart att uppskatta bidragen. Hur som helst så blir man påverkad av det som händer i sin omgivning just nu, oberoende av krig, folkmord etc.

Om man är en kreativ människa behöver man inspiration till sitt skapande. Det spelar ingen roll om det är någon som målar eller någon som skriver en låttext. Om man stör sig på att snuten slår av handleden på sin polare för att han var på fel ställe vid fel tidpunkt och att studiebidraget bara håller halva månaden så är det klart att det påverkar tavlan eller låten.

Naivitet is the shit.
ETP

2006-04-14 19:32
sverige är ju skit just nu, pga Per albin Hanson. han gjorde en jävligt bra grej, men det slog ju lite fel några år senare.

Sverige har typ 1200 miljarder i stadsskuld, därför så kostar tex tandvården nuförtiden.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-04-15 16:21
klart somfan att små fjortisar vill vara koola och säga FUCK SYSTEMET JAAO o sånt.. men jag ser inget fel med ett ogilla det heller, öhm.. typ.. JAO!
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls

2006-04-15 17:01
svenska staten tänker åt oss.
dom har gjort det så lätt egentligen.
vi tänker inte och vi tar inte vårt eget ansvar längre.
det är alltid någon annan som ska ordna och kämpa för nått.
men klaga... jaaaa det kan vi!

behöver ni funkis så bjinga bilen!

2006-04-15 19:25
knulla systemet. den dagen staten brinner vill jag grilla korv på bråtet
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2006-04-23 10:41
visst finns det saker o förändra, men helt ärligt jag håller med jag är less på alla som klagar på så jävla mycket. Folket ska klaga tro inte fel det är folkets främsta vapen mot politikernas makt..

men när man jämför lite så inser att människor här i Sverige har det realativt ganska bra, ändå hör man att folk klagar på skolmaten, skol systemet, även på univeristets nivå. då vill man bara slå till dem o få dem att inse hur tacksamma de ska vara för att de inte betalar 50 000 för en termin

visst de som klagar och gör något åt saken, på ett bra sätt .. tex de som håller med miljön FETT med respekt till dem. klart att man ska förbättra, för det går.. men att vara helt hatiskt mot systemet tycker jag e bara brist på kunskap
Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law

2006-04-23 23:27
Om man själv inte har en lösning på hur saker och ting ska kunna bli bättre så ska man fan inte klaga.
Var glada för att ni har det bra! otacksamma jäklar!
Säker 80% av er går på något typ av bidrag och säkert 20% av er kommer att gå på bidrag resten av livet!
Det var allt för min dagliga fördom.
Som dröm var den vacker att få!

2006-04-23 23:34
jag tar inte bidrag...
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2006-04-24 15:51
ORKA SYSTEMET xD
AayFukYuuuu :@

2006-04-26 13:28
Old-Fashioned F23 tycker jag e bara brist på kunskap vilken du? att finns folk som har det sämre? det är ju faktist helt irrelevant.

2006-04-26 13:29
*vilken då

2006-04-26 20:30
alltsa systemet ar ju det ultimata att hata och att hata ar den starkaste kansla man kan kanna.. och hey alla vill ju kanna

shin who?

2006-04-26 22:29
Det har du rätt i.

2006-04-26 22:55
vafan, jag lever i sverige, jag kan inte klaga på att jag inte har mat för dagen eller att min bästa kompis blev skjuten i snabbköpet, så vad ska jag klaga på då? Jo att politikerna är puckade och att systemet är totalfuckat såklart...

Vi lever i ett I-Land vi klagar på ett I-land
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-04-27 18:21
Bäst är ju när man hör av unga tonåringar: "Politiker är dumma i huvudet".

Ahaaa, okej, men hur fan ska vi göra om vi inte har dom?
Inte fan skulle jag vill sitta med dom andra människorna på min gård och själva hitta på en lösning för att dagiset i vårt kvarter ligger för nära e4:an.

Vem fan gör det? Jo, våra kära utskott.

2006-04-27 18:48
Varför ska jag underordna mig i ett system i vilket jag kan offras som en bonde i shack?

2006-04-27 18:51
Asdöd
Om politikerna vill flytta dagiset närmare E4:an vilket inte dem som berörs av beslutet vill, tycker du inte dem ska få vara med och besluta då?

2006-04-27 19:23
Nej, politikerna vill flytta dagiset längre ifrån e:4an eftersom att folket vill det.

Dom bestämmer, men kom ihåg vem som utser regering, Riksdagen ja, men vem har valt snubbarna som sitter i Riksdagen?

2006-04-27 19:36
Asdöd
Inte jag.

2006-04-27 22:24
Om du är över arton får du ju rösta?
Vill du ha mer makt än så tvinga några polare att rösta på samma
sak som du, vill du ha mer makt än så, utbilda dig och se till att ha
något att berätta. Skriv en bok, skicka ett brev, krossa en ruta, måla en piece, baxa en cykel bränn upp ett hus. Vi är ju folket och vi kan påverka vår regering, om vi vill det.

min egentliga poäng är att man inte borde sitta och klaga på något man inte vet så mkt om. När maninte har tänkt speciellt långt.
Men det behöver juinte vara så att DU inte har gjort det.

Vad tycker du?
Varför gillar inte du systemet/staten?

2006-04-28 00:47
Asdöd
Kan inte vi få ha vårat eget system, vi som vill ha det?
Nä, för det får bara finnas ett system, andra system är förbjudet.
Precis som andra partier är förbjudet i diktaturer är andra system förbjudet i våra så kallade demokratier.

2006-04-28 12:03
Har kanske inte SÅ mycke emot det svenska systemet men en sak de borde ändra på är rättsystemet.. IDag får man fan högre straff för att skjuta en varg än för att våldta en 14åring.

jao vissa saker är rätt bänga..

2006-04-28 12:51
201
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-04-28 14:00
mantis. Det är klart att du kan få ha ditt eget system.
Men för att få ditt eget system måste du ju gå via systemet som finns
idag. Bilda ett parti, välj en färg, vifta med flagga på stan och
rekrytera medlemmar. Om du har fredliga avsikter så kommer
ju ingen att försöka stoppa dig, förutom dom som har nåt emot ditt
parti. Har du tur får du 4% av hata-systemet-polarnas röster och
kommer in i riksdagen.

Vad hindrar dig?
Mitt svar är på min fråga är, du har inte kunskapen att driva ett
parti, du har inte ork/motivation/drivkraft. Tex.

Många förväntar väl sig att det ska finnas nån koja i skogen dit man
kan gå och ansluta sig till nån slags motstånds grupp.

Jag säger såhär, så länge inte staten förtrycker oss, får oss att svälta, kontrollerar oss, tejpar igen våra munnar och dödar våra bröder så
kommer vi aldrig att hitta kraft att göra förändringar. Varför ?För att det inte behövs (speciellt många) förändringar. Samhället funkar mer än hyffsat.

vill man demostrera får ma göra det, vill man ringa stadsministern och kalla honom kuksugare får man också göra det, man får utrycka sig, trycka och gå ut med i princip vilken info som helst.

Jag är då tamefan stolt över att bo i Sverige.

2006-04-28 16:22
Asdöd
Varför ska man behöva gå via systemet som finns?

2006-04-28 16:24
Jayhan
Man kan tillåmed få högre straff för att ladda ner musik än vad man kan få för dödsmisshandel.