I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hata systemet jaoo!.....

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-04-28 16:37
Tips : vill man försöka nå ut till folk börjar man inte en lång text med att kalla dem trögarsel.
12.
Rappare

2006-04-28 20:08
Asdöd : Frågan är vad som ska få DIG att förstå.
Ja, vi får ALLTING i sverige. Men enda anledningen till att vi har ALLTING i sverige är för att andra har INGENTING.
Vet du hur många människor som indirekt kan ha dött för att du ska få handmassage på sjukhuset?

Inget system fungerar när det betalas för med blod.

Det kan tillägas att jag inte tror det minsta på kommunism.

2006-04-28 21:24
wanna taste my lovestick Michaela ?

Omen22 tack.

finns trots allt mer att tillägga, men för att göra en lång historia kort, hatarna kan hata dom dom själva vill kalla hatarna i all sin ignoranta glans och tvärtom. precis som med allt annat

2006-04-29 20:00
Va rolig det va å läsa allt det här!Njut av det ni har, sverige är ett bra LAND...Man ha det bra här.

2006-04-29 20:14
Det är klart att systemet är fucked up. Hela sveriges politik är fucked. Ett land som är så humanistiskt att man bara vill spy kan bara gå åt ett håll, åt helvete.
Yeah!

2006-04-29 21:30
Då har vi helt skiljda åsikter. Det får man ju ha liksom. Det får
vara så.

Omen:

Du får utveckla det där med att människor lider för mig. För att jag
ser inte var folk lider?

Sverige har tagit hand om mig sen jag föddes, det är svårt för mig att se mer negativt än positivt, alltså förstår du ungefär hur jag tänker eller tycker du de är helt åthelvete.

Jag menar, räcker inte vård, tryckfrihet, ytrandesfrihet och allt va det är. Åk till Iran, ta en bild på ett hus, hamna på kåken, knulla en brud , bli stenad, skrik: KNULLA ALASSAD på gatan i Damascus och bli halshuggen, skriv en artikel till lokaltidningen i Algeriet/tenés så får du ditt hus nedbränt..

Jag tror man måste ha rest ganksa mkt och sett felen som ingen vågar säga finns och sen komma hem hit igen för att förstå hur jävligt folk har det med friheten.

2006-04-29 21:30
j-adD

Det har du rätt, det var ganska dumt. Jag va väl nyirriterad på
ämnet.

Rappare

2006-04-29 21:57
Asdöd : Hade sverige varit jorden hade världen varit en underbar plats att leva i, visst. Men sverige är inte världen. Sverige är ett av länderna i världen som utnyttjar andra länder för att vara ett av de bättre länderna i världen, och världen är inte en underbar plats att leva i.

Eftersom du nu rest runt, sett lidande och orättvisor borde du vara ännu mer kritisk mot sveriges sätt att sköta sig själv och skita i andra.

2006-04-30 14:51
Så vad ska Sverige göra? Ge bort lite skog till Somalia?Skänka våra sjöar till Eritria?Uppfinna en apparat som går in i hutu's och tutsi's hjärnor och säga till dom att sluta mörda varandra? Gå omkring på irak's gator och be sunna skaka hand med shia?
Att bränna ut terroristerna som slaktat algerier i decennier?

Sverige skänker pengar, och stödjer vid katastrofer, mer än så
kan man inte göra. Jag kan itne göra mer.

Att Sverige inte vågar ställa sig upp och ha en stark egen röst och vilja är dock irriterande. Men även det går ju att förklara. Trotsar man nåt större blir man nåt mindre..