på det stora hela kan jag bara hålla med. är fruktansvärt less på folk som anser att dom blir knullade av systemet för att arbetsförmedlingen inte fixar fram en heltidsanställning åt dom eller för att soc inte vill ge dom bidrag. man kan inte sitta på arslet och förvänta sig att allt bara ska flyta på av sig själv. därmed inte sagt att man ska tacka och ta emot oavsett vad staten serverar, men man ska ha jävligt klart för sig att det inte bara handlar om att FÅ... allvarligt talat är det rätt tröttsamt när någon fjortonåring vars enda kontakt med farbror blå är när han blev stoppad för att ha åkt moped utan hjälm ska sitta och skrika om hur hemskt babylon är. Tycker bara samhället blev mer och mer skitigt, gatorna ser ut som svinstior med sopor överallt, kvinnor våldtas varje dag, folk blir rånade, slagna, misshandlade... nej, inte ett drömscenario för mig.. bor du i en aftonbladetlöpsedel eller? rätt kul också att vissa verkar anta att Asdöd har haft det ovanligt lätt här i livet och att det är därför som han säger som han gör...
RuttenFisk.. Du skulle vilja ha ett helt fritt samhälle alltså? Man skulle alltså få göra vad man vill? Jag kan rabbla upp 3000 saker som skulle gå snett..
Messo!! Bra poäng!Klockren.. Hur många av oss har inte blivit orättvist behandlade nån gång? allihop, säkert.. MEN!Det gör inte vårt system till ett icke fungerande, och det förtjänar inte att hatas.. Vem gillar Görna Persson liksom? Jag gör det då inte.. Men ändå.. Jag vill itne skapa kaos, för att vi skulle få ett otryggt Sverige då..
Enemy of the state Förstår du inte så pass. Förstår du och kan relatera - keep yuh head high mayn ! PZ !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Asdöd, jag håller verkligen med dig i det du säger. Jag ogillar verkligen ungdomar och vuxna som står där och säger "Systemet funkar inte" utan att kunna motivera något mer. Vad ska man göra åt det? Hur ska man göra det? Och vad blir då konsekvenserna? haha det va kul. Låter som nån jävla politiker
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
Asdöd va det en diss till mig eller att du tyckte jag var smart? :)
Fucks your life up crew Tjabo!
P-nissen.Guano. Ge mig ett land..Där dom sakerna inte finns? Kvinnor blir våldtagna överallt, män slåss överallt, folk ljuger och snor överallt.. Men hu många ggr har du blivit våldtagen, misshandlad eller rånad dom senaste 2 månaderna?
dummaste jävla tråd på år;/ alltså, folk ska fan inte va tacksamma för att vi lever i sverige. vi ska fan skämmas att vi förstör jorde och gör att andra länder lever i misär bara för att vi ska få "gå skola gratis" å blabla... det är takk vare oss folk dör i afrika... visst sverige börjar bli bättre å bättre fast det är juh fan inte bra förde. borde juh va en självklarhet att hela världen ska ha gratis skolgång osv, vi ska juh försöka lyfta fram andra länder som har det sämre inte lyfta vårt eget å lämna resten av jorden bakom oss.. jag hatar systemet och dom som bestämmer över systemet... visst dom har gjort vissa lykkliga med pengar och "frihet" att göra nästan vad som helst för att vi ska blunda för det dåliga... vi bor på jorden och inte i sverige. vårat system är inte bra förens alla i världen har lika möjligheter och att alla i världen har mat på bordet och inte behöver gå på gatan och tigga. vi kanske inte behöver världens största tv och är det verkligen nödvändigt att göda mcdonalds med pengar när folk i andra länder inte har ett skit. är det kul att ha allt vi har när andra dör för att vi har det? jag njuter inte av västvärldens framgångar. jag känner galet mkt bitterhet i att folk ser uttorkningar i afrika osv som typ naturkatastrof eller nå när det är egentligen bara vårat fel. men det är bra, fortsätt blunda folket! Vi har juh det bra å det ska vi va lykkliga för? sugkuk åt folket som bestämmer! (nu finns det ju sämre regeringar än sveriges, men jag föraktar inte bara sverige utan stora delar av världen, ser inte jorden som något som ska va uppdelat i landsgränser å vakttorn)
((MAAD))
hmm och skolan är gratis? ok.......
Forget success if you cant pass a piss-test
dj-ego.. Hur mkt betalar DU av den? JObbar du?Pungar du nån krona skatt alls?Du får duktigt dina månadspengar och har ett ställe att bo på.. Eller hur?
asdöd, men annat folk betalar juh för hans skola, den är juh faktiskt inte gratis,
((MAAD))
Ja, det är klart. Men folk som klagar på skatten kan ju tänka sig hur det skulle vara att behöva få betala för sin skolgång.. Dom har ju fått gå den gratis dom med? Vad som går runt kommer tillbaka.. Man fattar inte hur bekvämt det är försen man sticker härifrån.. Det kanske är därför jag reagerar.. Och jag kräver väl inte att du ska tänka som jag, det kan du inte..
Guano P19 Och du tror inte det där blir värre om vi tar bort polisen och andra? -.- Liksom, de är här för att förhindra det, och finns risken att åka fast, håller sig vissa på mattan, och åker nån fast, slipper vi de. Miazz F20 O.o han har ju rätt?!
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
men skatten betalar även mkt skit, och staten stödjer galna saker. pengar som kan gå till skola osv går juh typ till pansarvagnar på skroten och pengar som dom tjänar från att sälja vapen till andra länder och alkohol till människor runt om i världen för att finansiera typ kungens familj och typ en jävla massa annan onödig skit... om vi skulle betala typ alla pengar kungafamiljen drar in på kanske försöka så nya träd och rena sjöar.. men jag vet inte.. är det förnuftigt?
((MAAD))
Skribent
2006-01-25 22:57
Miazz - grattis till årets hittills onödigaste, töntigaste jävla skitinlägg. Skäms!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
farbrorfolke, du är juh dum... Jag kan inte fara ner till afrika och borra brunnar, jag har varken ekonomi eller stöd från staten på något sätt att göra det... så hur ska det nu gå till? och världen blir inte bättre heller av att vi borrar brunnar i afrika. jag hade verkligen inte takkat nej till att bestämma över världen å få lite förnuft ur detta kaos.. hade jag vart världsledare hade det inte vart såhär. världens bästa sociala skyddsnät kompenserar upp all skit lr, messo? du är juh verkligen smart. vi säljer fortfarande vapen åt fattiga länder för få lite cash och fortfarande köper vi kärnkraftsenergi från andra länder, för att vi inte ska va miljöfarliga... för det är ju i ett annat land den produceras, då är det juh lugnt.. finns så jävla mkt problem i systemet, och den som säger att man ska nöja sig med det är dum... jag är inte nöjd förens jorden är frisk och mår bra igen... man ska inte sluta klaga förens det är Bra, och vi kommer nog aldrig uppleva jorden som bra kanske, men kanske våra barn eller barnbarn, om jorden finns kvar tills dess.. kan juh lika gärna gått upp i rök i krig typ, sånt som staten stödjer...
((MAAD))
Graffare
2006-01-26 11:08
Håller med asdöd i denna fråga.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
"Davve: Du har inte stöd från STATEN??? Mooooaaaaaaaaahahahahahahahahaha!!! Jävla papphatt! Vem ska göra det då, eftersom du inte orkar? De där andra, de dumma gubbarna med slips? De onda orch-politikerna som lever på horor och fallskärsmavtal. De som bor i lyxvillor på djrugårn. "För det gör de, det gör de, det gör de...faktiskt" Är det dem som ska göra allt bra? " det var nog faktiskt det mest idiotiska jag läst... jag förstår egentligen inte ens vad du menar med det? jag får inte stöd av staten, hade staten gett mig typ resurser för att dra ihop ett gäng människor som vill hjälpa till osv så hade jag inte vart den som bangat på att fara till misärer och försöka hjälpa till, dokk är jag en fattig människa... så mina händer är rätt bakbundna, det enda jag kan göra är föra fram åsikter å försöka få folk i stora hela ändra åsikt, en människa kan inte ögra något, men är man flera så är det juh tusen gånger lättare. att säga att jag ska fara solo till afrika å borra brunanr osv är juh fan bara idiotiskt att ens tänka det? ska jag lifta dit? ska jag bo där i torkan då? utan nån hjälp av någon? kommer juh gå bra.. klart det är dom med slips på djurgården som har makten att göra något åt det som ska göra nått, inte jag som sitter insnöad fattig i piteå,.. lr? "Man ska visst sluta klaga. Och se till att göra nåt åt allt det dåliga. Annars ska man hålla käften. Så enkelt är det faktiskt. Om du bara klagar över att alla andra inte gör nåt så kommer jorden garanterat inte finnas kvar till dina barn. För de andra är lika lata som du fattar du väl." men du menar att om jag inte kan göra något åt saken själv så får jag inte klaga... hade jag kunnat göra något åt saken själv hade jag inte klagat ditt fån, en människa kan inte rädda jorden, men däremot om jag klagar som fan kanske jag får folk med mig och tillsammans kanske det kan göra någon skillnad. hade jag haft massa pengar hade jag gjort galna saker för dom, nu har jag lite pengar å allt jag kan göra är skänka växeln till räddbarnenkassor...
((MAAD))
asdöd. det finns antagligen inte något sådant land och det var just det jag syftade på. det va du som påståd att det inte var såhär i sverige. vad som har hänt mig personligen de senaste två månaderna är iofs irrelevant men jag har inte blivit våldtagen (kanske beror på att jag är kille), rånad har inte heller blivit men misshandel har förekommit ja, vart vill du komma? det är ointressant att ta en specifik person som exempel det borde du faktiskt förstå.
soundcloud.com/peggep extragalacticsounds.tumblr.com
och sen var det polisvåldet jag pratade om och då förekommer det ju inte så mycket våldtäkt eller rån, men dock misshandel. följdfrågor: vart bor du? vilken stadsdel? vilken nationalitet har du? hur gammal är du?
soundcloud.com/peggep extragalacticsounds.tumblr.com
fuck the system fuck babylon haha
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown
Folk klagar för att de är missnöjda eller för att visar medmänsklig sympati för andra som drabbas. De agerar på det sätt de kan agera. Med era sätt att tänka skulle samhällsutvecklingen aldrig gått framåt. Vad vill ni? Skulle borgarna och bönderna under feodalsamhället varit nöjda och belåtna för att det trots allt fanns monarker och furstar som skyddade dem? Skulle trälar och slavar vara glada för att herren gav dem näring och husrum?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ska jag bo där i torkan då? utan nån hjälp av någon? som de menar du?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Farbror_folke ok så du har gjort en övergripande statistisk undersökning där resultatet tyder på att alla som "gnäller" på de sociala förhållandena sitter på arslet och inte gör något åt saken? ^_^
du tror inte att folk röstar, är med i fackföreningar, ideella organisationer, studiecirklar etc? Om du själv tror att systemet fungerar så har vi ju exemplet att folk röstar när de inte är nöjda med de som styr ex. vi lever ju i en demokrati. Ps. du har inte tänkt på att du själv "gnäller" över de som gnäller. vad ska du göra för att stoppa gnällandet?
Demento och Mackan Kolla centrala Stockholm hur jävla skitigt det är. Har en tjejpolare som rånats 4 gånger, nästan alla andra jag känner har också rånats eller blivit utsatta för rånförsökt, inklusive mig själv. Att folk våldtas varje dag tog jag från statistiken, där det även finns ett mörkertal. Sjukt mkt hemlösa nu också, varje gång man åker på tuben kommer nån och spelar, ber om stålar eller delar lappar i stort sett. Blundar ni eller?
Guano P19 jag har sett centrala sthlm, det är okej jämfört med andra länder. Tro mig. Jag var i Brasilien nyss, och det fanns kvarter man inte ville vara i om nätterna. För att alla tjejer som gick runt var prostituerade och alla killar hallickar, gängmedlemmar eller torskar. DET är vad jag kallar illa.
haha precis tänkte det med, liksom vafan!? haha shit määän du säger ju rakt ut att du hellre sitter här hemma än att gör nåt för det är för jobbigt, fan läs dina egna inlägg davve_d P20
www.myspace.com/furiousbeats1 www.myspace.com/headlikeorange
precis tänkte det med var då till "ska jag bo där i torkan då? utan nån hjälp av någon? som de menar du?"
www.myspace.com/furiousbeats1 www.myspace.com/headlikeorange
Guano P19 nej jag blundar inte. men jag fokuserar inte på problemen heller. du formulerar dig ju som att stockholm skulle vara en hård och smutsig stad... umeå är en stad med väldigt låg brottslighet i förhållande till antalet invånare men jag SKULLE kunna säga att det är en smutsig stad (centrala umeå kan se förjävligt ut) som plågas av serievåldtäkter, bankrån, mord och mordförsök med motorsåg utan att ljuga. alla dom sakerna har hänt under en månads tid, men man behöver ju inte vinkla det som att umeå är crime city precis. skit finns överallt men man får ju ha lite större perspektiv på det hela om du fattar vad jag menar. jag tror att stockholm tillhör världens trevligaste miljonstäder.
Fyfan vilka starka reaktioner..Det märks att man stampar många på tårna..
RuttenFisk så det är systemets fel att folk saknar framtidstro trots att dom har pengar, dator, tv osv? förklara hur systemet gör att livskvalitén suger.
farbror_folke, du är smart =)) jag tar å liftar ner dit utan pengar å hjälper folk, eller blir det inte att jag bara sätter mig i samma situation som dem? samma till dörty, hade jag kunnat hjälpa dom hade jag gjort det, fast jag tror jag kan hjälpa bättre genom att försöka få folk att ändra sig hära, för det är ju här problemet bottnar.. men visst världen blir bättre om jag solo far ner å lagar hela kontinenten! =) bra tänkt grabbar! inte lättare om typ staten kanske som bidrar till förstörelsen slutar med det och skikkar ner kanske en grupp om 1000pers som kan kanske göra något åt sakerna.. jag försöker göra något, men jag är juh inte dum i huvvet å far ner utan några planer eller nått å bara ställer mig å gräver en brunn och hoppas hitta vatten, ni två fattar väll att rädda afrika inte görs av en man, utan av dem med pengar och makt, inte jag som är utan pengar å ingen makt alls.. jag gör det jag kan, skänker så mkt pengar jag kan och jag försöker att få folk att förstå att vi måste få staten att göra något åt det, vad gör ni? bidrar till mer död va? så keft på er två tills ni har en vettig kommentar.. som jag sagt i tidigare inlägg, Jag kan fara ner jätte gärna å hjälpa till om jag fikk med mig resurserna som behövs för det. och dom har inte jag i bakfikkan, men staten har resurser, som vi vanligt folk inte har.. men gör dom något? nej det gör dom inte... och att jag inte vill fara ner på självmordsuppdrag betyder juh inte att jag inte bryr mig lr?
((MAAD))
Farbro_Folke Nej, men de skyllde inte på att de bara hade en spinkig häst i stallet hemma i piteå. De tog tag i sig själva och förändrade. Trots att det var halt ute och bussen var försenad. Tror inte det är många som har kommit dit..Ta tag i sig själva och göra nåt..Ibland måste man öppna garderoben, även fast man vet att monstret lurar på en där..
messo, var detta en tråd om det sociala skyddsnätet eller om hurvida systemet i helhet fungerar?
((MAAD))
davve Det är svårt att snacka om HELA systemet.. Och i stort funkar HELA SYSTEMET jävligt bra.. Som jag ser det.. Sen finns det människor som systemet inte funkar bra för..
asdöd, för dig personligen fungerar det, men det fungerar juh inte i det stora hela.. och därför måste man klaga.. det är juh faktiskt inte rättvist att folk lever i misärer när man själv har allt som behövs. inte så lätt att må bra och äta en lyxmiddag om man tänker på att barn svälter åxå.. "sånt ska man juh inte tänka på" tänker juh folk.. klart man ska tänka på dom åxå, och jag tykker att pengar staten slösar på skit kan gå till att styra upp jorden som den ska va... alla miljarder usa lagt på krig å förstörelse kunde juh gått till uppbyggnad åxå, det är juh inte bara sverige.. men vi i sverige har det bäst av alla och därför är det juh vi som ska fixa till det för dem sämre som inte klarar av att fixa till det själva.. vi lever som sagt inte i sverige, utan på jorden med massor med medmänniskor.. dom är värda likadan uppväxt som vi men inte får dom det ändå.. vad gör oss då mer värda det? är det för att vi är "svenskar"? vi hade tur å blev födda här så då är vi mer värda? tror juh inte det...
((MAAD))
davve. Jag kan inte hitta en enda punkt som jag inte håller med dig på.. Usa:s system?Jag snackar inte om det.. Mitt fjant-exempel i första inlägget om musiken, det är ju så.. Folk blir mördade och deras munnar täpps igen om dom snackar för mkt.. Men vi, vårt sverige.. Det finns 100-1000-tals organisationer man kan ansluta sig till om man vill vara en stödjare.. Man har möjligheter att åka till vilket land ma vill.. Och det kan staten arangera. Klart man kan hjälpa dom som har det taskigt ställt.. Lyxmiddag, nej, jag käkar ingen lyxmiddag.. Jag köper kostillskot för att få i mig den näring jag behöver under hela dagen..
asdöd, alltså nee staten anordnar inga resor för att resa länder osv.. det är typ rödakorset och andra fristående organisationer... och när det var t.ex om tsunamin så mailade jag å erbjöd mig hjälpa osv, fast dom har fältarbetare osv, dom har inte nog med resurser för fler folk typ där borta.. fast visst kan man juh stödja dom med växeln på makken.. och det med usa var juh bara ett till exempel vad som slösas på skit typ.. sverige har juh faktiskt bland dom bästa systemen, men det är juh långt ifrån tillräkkligt ändå.. man ska inte nöja sig förens det är bra va? sverige säger juh inte emot krigen eller så.. va neutrala är juh fan inte så bra heller, varför är inte sverige emot krig istället för neutrala som nu?
((MAAD))
....för att all musik jag lyssnar på har som budskap att jag ska göra det!!Kolla, allihop! Vet du varför trögarsel?För att det är annorlunda där.. Där råder fattigdom, krig, förtryck, förföljelse och kränkning av mänskliga rättigheter.. ja, men är inte det ett fel i systemet?? Jag tycker också att det är idiotiskt att bo i sverige och klaga på att man har det dåligt! och det är heller aldrig något jag gjort! När jag säger att jag ogillar sverige är det inte för att jag tycker att jag blir dåligt behandlad, utan för att jag blir så jävla less på all jävla egoism, trångsynthet och rasism som finns hos oss svennar. Det stora felet (i systemet) är väl just att vi svennar som 'blivit omhändertagen, matad, fått arslet torkat, och fått hjälp att överleva sen dagen vi ploppat ut' tillhör de 20% av jordens befolkning som stulit 80% av jordens tillgångar och ändå sitter här och säger 'Vårt system funkar finfint.. ' För dig kanske och för mig och alla andra som lever tillräckligt väl för att kunna sitta vid en dator. Men om du kollar på vad du inte kan se från ditt fönster, eller på MTV så kan jag lova dig att det finn 1000 anledningar att hata 'systemet'...
Cheese & peace
Pe-Han.. Jag vet inte vad jag sa göra för att få dig att förstå.. Har sagt att vi har fel i vårt system.. Och felfritt kommer det aldrig att bli.. Även om ALLT är perfekt, så kommer det fortfarande att finnas människor som är onöjda.. Jag tycker att vårt samhälle funkar bra, men vem tycker det e soft att sitta på akuten i 6 timmar när man fått sitt skalle krossad? Vem tycker det är kul att se och läsa om kvinnor som blir våldtagna? Vem gillar att sitta i en cell, tänka över hur ens liv ha varit och insett hur mkt som har varit fel? INGEN! Men jag får säga vad jag vil, jag kan gå på gtan utan att bli överfallen(så länge jag inte provocerar fram det).. Det finns lagar som ger mig frihet att göra nästan vad jag vill, så länge jag inte skadar nån annan.. Vad mer kan man begära? Förutom att man mer eller mindre får gå i skolan/få vård när man är barn utan att behöva göra speciellt mkt tillbaka?
RuttenFisk så vad föreslår du? vi kör landet i botten så vi blir lyckliga? -.-
farbror folke, alltså... seriöst du är fan inte frisk... du är inte ens värd att bry sig om överhuvudtaget... dina åsikter är härmed inte räknade i mina ögon sett... när du lärt dig något så kan du pma mig... så tar vi vidare disskusionen... ne jag går på bidrag å går skola.. ja usa bryr sig inte om mig,. och dom bryr sig inte om dig, och dom bryr sig inte om resten av världen heller.. och det är juh fan inte bra,. jag bryr mig om usa.. men som sagt du är inte värd att disskutera med för dina argument är bajs så du vet..
((MAAD))
farbror_folke Givetvis tar du upp ngt jag inte skrivit. var skrev jag en marxistisk studiecirkel? Varför inte en studiecirkel i demokrati eller för en hållbar miljö, eller för en nyliberalisering som exempel? Hur det förändrar världen? På individnivå förändrar ju det din inställning till "systemet", i sin tur förändrar det också sättet som du agerar. Men jag gav dig andra exempel: att rösta för förändring, gå med i frivilliga organisationer och fackföreningar, vilka du givetvis sket i. för att återgå till ämnet: Jag tror inte att det är sannolikt att alla som klagar på sin sociala situation sitter på sina arslen och inte gör annat. Sen har man väl all rätt i världen att klaga. Vidare kan man ju fråga sig om det verkligen finns de som inte gör något för sin att göra något åt situationen hindas av något? Brist på information, tid, resurser? Är inte det ett problem i sig. men sen att du inte vill förstå är en annan sak ;)
*hm meningsbyggnadsfel där
Jag tror att man måste kliva ur offerrollen, sluta tycka så jävla synd om sig själv och andra och ta kalla fakta istället.
"It's about time, we all get out and vote for love!" ;)
grejjen handlar juh då inte för mig att tykka synd om mig själv. utan jag tykker synd om andra som lever i misär...
((MAAD))
haha.. jag trodde att det här var en tråd om Bolaget...