hora, fitta och slyna?
Jag och min pojkvän har varit ihop i 2 och ett halvt år. Vi har det ganska bra, visst vi bråkar en hel del, men vi vet ändå ganska säkert vart vi har varandra. När vi bråkar, eller när min kille blir sur på mig, kan han inte kontrollera sig och häver ut sig ord som horäckel, slyna, fitta, slampa mm. Detta händer nästan varje gång vi bråkar, och det gör vi som sagt ganska ofta. Så under ca 1.5 års tid(ja eftersom han inte vågade kalla mig sådanna saker i början av vårt förhållande) så har jag blivit kallad förnedrande saker utan att jag har förtjänat det. Okej jag kan någongång förtstår att min pokjvän kan ha svårt att kontrollera sig och sina ordval när han blir upprörd men det går inte att skylla på det heeeeltiden, varje gång. Jag känner mig väldigt förnedrad, och så jävla respektlöst behandlad, och för varje gång känner jag hur hela vårt förhållandes värde sjunker. Jag orkar inte höra att jag är ett horäckel bara för att jag har supit/festat lite för mycket den senaste tiden osv. t.ex I helgen blev han lite sur när vi va på en fest tillsammas, och då häver han ur sig "jävla fitta gå och slyna dig någon annanstans" och grejen är att jag hade verkligen inte gjort någonting som kan kallas slynigt eller slampigt. Han hade inte ens någon anledning att bli sur. Även om han säger att allting bara är tomma ord och att han aldrig har menat något av dem, så känns det verkligen när man får höra dem, de är ju trotsallt väldigt förnedrande och laddade ord. Jag va bara tvungen att skriva av mig, hur skulle ni göra och har ni varit med om det här? Är det vanligt? Jag blir så jävla förvirrad av min pojkväns bortförklarimgar så jag vet inte vad jag ska tro längre.
vad sägs om att inte bli ihop med folk som inte respekterar dig. så vidare det inte är så att du e en sån som tänder på att bli förolämpad :{. Gör slut och så var det slut med det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
stå på dig själv. jag hatar "ge tillbaks" grejen men om han inte förstår dig när du säger att du inte vill bli kallad det kanske det är nåt du sk testa?! vet inte.. det spelar ingen roll om du i början av förhållandet inte sa någonting angående hans attityd och ordval.han ska GE FAN i att kalla dig sånna där saker. stå på dig själv som FAN reagera som fan varje gång han säger det.. visa att det inte är okej.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
kanske dags att gå vidare. Förstår mig inte på folk som lever i en relation och behandlar varann så respektlöst.
Yeah!
jag hatar när folk knappt vet nåt om ens förhållande och säger "gör slut".. alla ahr väl olika problem.. Visa bara jävligt tydligt att det INTE är okej. basta.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Det är inte vanligt. Det låter som tourettes syndrom, ah kanske inte riktigt men herregud, om man ska tillåta sånt beteende från den personen som står en närmast så vet jag då inte,. seriöst, ett sånt där förhållande hade jag blåst av fort. Det finns inte bara en fisk i havet och det där kan ju knappast vara den bästa då det blir så där, och ofta som du själv sa. Det är vad jag tycker, sen om du gjorde tråden för att folk skulle säga att det är inget att bry sig om, då kan du lika gärna bortse från det jag nyss skrev.
facebook.com/idiomatisk - fan page
asså jag har varit väldigt dålig med att stå på mig och visa att "det här är verkligen fel" jag tror heltiden att han ska ändra sig men den här gången tänker jag inte ge mig förän han har ändrat dig och visar att han ångrar sig "som han nu säger att han gör"
nuss F21 Varför hänga kvar vid det?
till saken hör den att människan kan vara världens underbaraset människa, asså när vi inte bråkar har vi det så jävla bra, så jag vill lixom inte heller riktigt tro på att han inte respekterar mig
rainmaker men ska man bara göra slut så fort nån behandlar någon annan fel utan att försöka ändra på felet? jag skulle inte ge upp något som kändes som mitt livs kärlek. då skulle jag försöka. är det fel? man ska inte tollerera att bli behandlad fel, men kan man inte försöka lösa problemet?
QuteOne F18 Cave sex for a week, varje gång han kallar dig nå. Kan fungera!
nuss F21 I min idyliska bild av ens sanna kärlek så ska det här aldrig vara något problem. Med realtioner som denna nämnda så behöver man inga fiender.
svårt att "bara göra slut" i sånt läge. kan säga dig så att om min flickvän hade hört mig säga de orden till henne så hade jag antagligen haft ett antal köksknivar i bröstet. och det är så det ska va. likaväl ska du inte säga lika respektlösa grejer till honom.. i detta fallet tycker jag dock han förtjänar en lika illa knäckt näsa som svinxen har från dig,, men om man tar det från början så ska det va "behandla andra så som du vill bli behandlad"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hur menar du med relationer som denna behöver man inga fiender? jag förstår inte :S och ja du har helt rätt..jag håller med dig.. fast det är svårt när man älskar någon och stora problem uppkommer.. då vill man lösa dom till de yttersta..
bakis varför det? ska man ge upp så fort stora problem kommer upp? man måste ju kunna tackla problem väl
whone till vem o vad
"bakis varför det? ska man ge upp så fort stora problem kommer upp? man måste ju kunna tackla problem väl" till det
bakis nej du har rätt i det du säger..
fast jag står ändå fast vid att man inte bara ska ge upp.
Det ska du inte behöva ta. Förstår han inte när du säger att det gör dig ledsen, eller har du helt enkelt inte sagt det?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Asså, jag kanske inte heller riktigt själv har insett hur hårt detta har slagit, för vårt förhållande och för mig. ag har kanske inte heller gett tycdliga täcken på att detta är helt fel. Men jag tycker också att om man nu älskar någon och bryr sig om en person väldigt mycket så ska det inte ens finns i ens tankar att förnedra personen på det sättet.
Du borde ha satt honom på plats så fort han "vågade" vräka ur sig sånt där eftersom det är en ful vana. Att kalla folk saker löser inga problem eller bråk.
Arrangör
2006-02-01 00:32
Jag tror inte det finns nåt problemfritt förhållande egentligen. Även om man nu finner den "rätta", om det nu finns nån så har man ändå olikheter och det leder till problem. För att ett förhållande ska bli så bra som möjligt lär man ta tag i problemen, så snabbt som möjligt. Dom försvinner inte av sej själv utan blir bara värre. Så ta tag i det och säg ifrån, förklara att du inte tänker gå med på att bli kallad hora, fitta eller nåt annat kränkande, vare sej det bara är tomma ord från honom eller ej så har det bevisligen en effekt på dej, du känner dej kränkt och det ska man inte behöva göra i ett förhållande. Men gör nåt åt saken, ta tag i problemet. Hoppas det löser sej till något bättre.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Det är bara ord, och inget av det stämmer heller, varför ska man då ta illa upp? Jag har varit tillsammans med min flickvän i över 3 år och självklart bråkar man och självklart sägs det saker man inte menar. Men svordomar som ligger på högstadienivå är inte det som brudarna hatar... Scenario: Flickvännen: Jag har blivit fet på sistone? Har jag inte? Jag: Yupp Flickvännen: !#¤!"#¤%£@#&% *misshandlar stackars Skell* Sånt där gör brudar förbannade =D. Men seriöst, be hans polare snacka med honom eller nått, det kanske funkar?
A Profound Hatred of Man
Skribent
2006-02-01 01:18
Så hans POLARE ska snacka med honom? Inte hon själv? För att hon inte BORDE ta illa upp enligt din verklighet?
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Om han inte lyssnar på henne så kanske han lyssnar på sina bästa vänner om dom ber honom sluta förnedra sin flickvän? Det är väl inte så svårt och förstå?
A Profound Hatred of Man
Skribent
2006-02-01 01:31
Om han inte lyssnar när hans tjej säger att hon inte vill bli kallad hora och fitta längre så är nog inte några försök med kompisarna värda för att rädda det förhållandet...
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Eftersom ni varit tillsammans i 2 år och du är 18 år och om du "älskar" honom så tycker jag att du borde ta tag i det och fråga dig själv om du ser någon framtid med killen. För mig finns det bara två alternativ, Ta en seriös diskution i lugn och ro och tala om för honom att du inte respekterar denna förnedring och att han måste sluta. Och respekterar han inte det och tar det som en "klackspark" och forsätter så har du i stort sett ett bevis på att han inte respekterar dig. För jag tror inte att han skulle tillåta det om han såg det från din sida. Om han skulle slå dig förr eller senare eller liknande finns det bara en sak att göra tyvärr, slut För vem vill vara tillsammans med någon man inte trivs med till 110% Det skulle inte jag vilja i alla fall
Har din brud adamsäpple?
Dåså, då finns det inget mer och disskutera. Han lyssnar inte på sin brud och han lyssnar inte på sina vänner. Han kallar henne hora, fitta och andra saker...meeh dumpa honom bara det är inte värt besväret. Personligen sätter jag polarna före flickvännen och lyssnar på vad dom säger, men det är jag det.
A Profound Hatred of Man
Skell P19 det handlar om att hon ska visa missnöjet...så att ännu ett problem inte dyker upp utan att hon själv inte kan bemöta det. QuteOne F18 Killens har ingen respekt..om du inte kan prata honom ur hans idioti så tycker jag att något radikalt kan få honom att tänka till och ändra sig. Med radikalt menar jag t ex: dra från honom och få honom att känna livet utan dig, se om han dras till dig eller ej...
http://www.myspace.com/choysmusic
Choys Han visar henne 0 respekt och behandlar henne som skit. Om hon då visar sitt "missnöje" tror du helt ärligt att han skulle bry sig? "-Gubben, jag vill inte att du ska kalla mig hora längre, det sårar mig.." "- Ok älskling, jag lovar att inte göra det. Du vet mycket väl att jag inte menar det jag säger" Nästa gång dom bråkar "-JÄVLA HORA!!" Vissa killar är svin så enkelt är det bara. Det går inte och ändra på.
A Profound Hatred of Man
Konsertbesökare
2006-02-01 04:47
oj, men ja skriker å svär åt min karl alltjämt. är jag ett svin då? ja häver jämt ur mig diverse fula ord när vi grälar eller om ja är på dåligt humör. för de mesta förtjänar han de inte alls, fast han tar det inte så allvarligt heller som tur är:P
I beat your dog cause he hit on my cat!
"grejen är att jag hade verkligen inte gjort någonting som kan kallas slynigt eller slampigt." Nånsin tänkt på att han kanske inte känner likadant som du? I hans ögon kanske du gjorde nått slampigt eller slynigt. Fel av han att säga en sån sak till dig. Men fråga han nästa gång "älskling vad är det för fel jag har gjort?". Kan han inte förklara så har du inte gjort nått fel, kan han förklara vad han tycker du gjorde för fel så går ni ihop och löser problemet.
ställ ultimatum då., men kanske lite försent nu för han & sluta & häva ut sig sånt...
"I does't matter if i win or lose, as long as i have my dancin shoes!!"
Desutom tror jag att du kallar han för saker du med. Tror inte att du är värsta ängeln babe.. Fast du kanske inte tänkt på det?
Dicecard sa det.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Säg bögjävel snuskgubbe, fula äckliga jävla missfoster!!! Stora RÖVHÅL!!!! Komigen, ta i lite och visa vad du går för ;)
Varför dras tjejer till äckel?
Jag har ingen forumsignatur.
Jag undrar faktiskt också det ><
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
klip av tungan i sömnen så hör du inget mer av han nej seriöst om han inte respekterar dig nu så kommer d inte gå¨han kanske har tourettes eller hur d stavas elller nån rubbning som gör att fula saker kommer ut ur munnen. men skulle ändå valt o gå vidare om ja hade vart i din sits
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
hora slyna e juh rätt hårda ord... kanske haha men fitta e knappast e skällsord längre de e en del av mitt vokabulär hahaha de säger man juh till allt å alla.... ja ser de mer som att vissa ord e juh helt accepterade nu för tiden.. visst så kanske de inte ska vara men SÅ ERE bara....
jag är lite drygare lite otrevligare PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?
skulle det va jag skulle jag slage ihjäl han^^ men det är ju bara jag^..^
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
Jag hade en snubbe som kallade mig "hora, fitta" och "bitch". Hela tiden. Han skyllde på att han inte litade på tjejer, och blev så obekväm i deras sällskap. Sa förlåt hela tiden..men vad betyder ett förlåt när han några dagar efter fortsätter kalla mig fitta? Då sa jag till på skarpen och slutade träffa honom.
men alltså.. är det enda han säger hora o fitta o sånt.: ?? Kan han inte kommunicera som en vettig människa eller.? I sånnafall tycker jag han borde söka någon sorts hjälp så han kan börja kommunicera som en vettig människa.. inte bara häva ur sig en massa fula ord. Sen så ser jag inte nödvändigtvis att det är så att han inte respekterar dig.. kanske är det så att han helt enkelt inte kan utrycka sig på ett bättre sätt.. kan inte snacka om sina känslor.. osv.
Varför dras tjejer till äckel? Vi äckel är bättre än pretto killarna och backslickbögarna =D. Jag brukar kalla min flickvän saker när vi bråkar, hon kallar mig saker när vi bråkar, det är bara ord. Är det något som tjejer lider av? Om 2 killar bråkar och dom börjar kalla varann hora, fitta, bög och andra saker...skulle någon av dom då gå in på whoa och skriva en snyftbrev om vilka fula saker dom blev kallade? Eller har vi killar bara insett att det bara är ord som inte betyder ett skit? Vi killar kanske bara kallar varandra saker mer än tjejer? Säger man "Tyst din hora" till en tjejkompis blir det ett jävla liv. Säger man "Tyst din bögjävel" till en killkompis så blir han antaligen tyst, eller skrattar och säger något tillbaka. hmm...
A Profound Hatred of Man
Skell P19 det där har väl mest att göra med vilken jargong man använder sig av i vilka sammanhang. jag kan kalla mina tjejkompisar för luder, slampa, o.s.v. på ett skämtsamt sätt, och ingen tar illa upp. jag kan ta att bli kallad för det i andra sammanhang också om det görs på ett skämtsamt sätt. de flesta människor kan läsa av situationer och fatta när det funkar och inte funkar att ha en sån jargong, och det får man ju ha klart för sig. vissa har inte förmågan att uppfatta när det inte passar sig och såna personer råkar kanske illa ut. men om en pojkvän skulle kalla mig det på fullt allvar, utan att ha anledning att kalla mig det, så är det definitivt inte ok. då är det inte längre bara ett roligt ord, utan det är att sätta en nedvärderande etikett på mig för att göra mig ledsen. och alla människor som vill trycka ner mig och göra mig ledsen kan ju naturligtvis dra åt helvete.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
snorty Jag förstår fortfarande inte ur man kan ta illa upp av såna ord. Om min flickvän på helt fullt 100% allvar kallade mig "bögjävel" eller "manshora", "slapptask" etc. skulle jag bry mig lika lite som om det var på skämt. Skiten stämmer inte, jag vet mycket väl att jag inte är bög, min kuk kan stå upp och jag säljer mig inte heller. Hur kan skiten vara nedvärderande när ordet inte har något betydelse? Ord som fitta, kuk, hora, kuksugare, bögjävel etc. är vardagsord nu, använda överallt av människor av båda könen och i alla åldrar. Skiten har tappat sin kraft.
A Profound Hatred of Man
Just horäckel hade jag aldrig tagit.. Klart man blir arg ibland, och säger dumma grejer. Men om du bett honom sluta flera gånger och det inte blir nån bättring så får du väl visa att du verkligen menar vad du säger. En polare har just gjort slut med sin kille som också kallade henne liknande saker.. Känns som att det kanske är det enda sättet att verkligen visa att man menar allvar ibland.
Skell Du aknske inte menar något med de orden men en del tar åt sig.
Hade dumpat den killa ganska omgående...
Mind Your Head...