I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UFO Hypotheses - Reptil-konspirationen, illuminati, pleiadians...(film)

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-06-13 16:51
isofu P3

Ar inte detta ett uppenbart knep att locka just dom manniskorna som har en svaghet for overnaturligheter?? Och som kanner att dom inte riktigt passar in?

haha hoppas att du skojar, alltså inom konspirationteori "världen" så finns det ju hur mycket som helst. Vissa grejer låter konstigare än andra.
Men för dig att säga att människor som tror att den officiella 9/11 storyn är en bluff, och bara för att man tycker det så passar man inte in det är rätt löjligt!

Hela denna tid då jag har läst om konspirationsteorier har jag aldrig blivit tillkallad till någon sekt eller möte eller vad du nu syftade man skulle akta sig för.
Det är helt enkelt vanliga ungdommar mm som har studerat detta och lagt ut sina tankar/teorier på nätet så man kan ta del av en annan version förutom den som du får dagligen av media.

Sen så klart finns det ju extrema teorier som saker och ting som hände för längesen, atlantis, reptiler och så. Sånt kan man ju ta med en nypa salt, vissa tror på det vissa inte.
Ingen kan ju veta till 100%, men intressant kan det vara :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-13 17:44
isofu P3
haha... det handlar inte om att tro på allt som sägs, det handlar om att bryta sig fri det vanliga tänkandet.Så ska vi akta oss för konspirationer? Det kunde har varit värre. Jag tror tvärtom, att folk som är inne i  konspirations teorier är oftast de som är mindre "sekt belagda".

Vi människor blir manipulerade och kontrollerade av allt runt omkring oss . Det räcker med att du tittar på Tv med all jävla reklam och produkter som företag ville få oss att konsumera. Man kan säga att vi alla lever i en sekt egentligen.

Jag kan bara tala för mig själv. Jag är jävligt svår att påverka

När jag kom i kontakt med illuminati konspirationer och allt var det nu är så hände något med mig. Jag var sanlöst ignorant och läste knappt böcker innan och brydde mig inte ett shit om vad som händer i världen. Det var som en som spärr satte fast i hjärnan som en dag lossnade. Tv-n åkte praktist taget ut genom fönstret. Sen har min ribba att suga åt mig information stiget något avservärt och jag mår mycket bättre. Kanske låter som en kliché men visst fan är lite som i filmen matrix:)

MFD00M P20
Jag respekterar honom. Men hjälp från media skrattade folk åt honom ibörjan på 90-talet men sen kom det fram på senare år att mycket han skrev om har faktist inträffat. Nu drar han fulla hus på Brixton Academy.

Abzurd
Hon får gärna visa sina pleidiansegenskaper när man stöter på henne med ett basebollträ i handen, hon kommer glömma allt som har med reptiler att göra när hon lyfter kjolen o flyr backen ner..

Vafan snackar du om? Det där ger ingenting i tråden och med den gargongen så gräver du din egen grav. Jävligt häftigt att hoppa på en tant, sluta lalla...
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2007-06-14 08:47
cmg P20

Ja precis, de kan jag också tro på.
Men att ett gäng ödlor styr världen är enligt mig lika mycke bullcrap som scientologernas flumsnack.

2007-06-14 11:54

2007-06-14 12:09
Sant. Men då är det inte mycket forskning vi kan lita på heller. Egenligen kan vi inte lita på något alls tills vi själva tar saken i egna händer.

Detta sammanfattar konspirationsteoretikerns världsbild: alla påståenden är precis lika sannolika, ingenting går på något sätt att göra gällande att det skulle vara mer troligt. Vi bör helst inte tro på nåt innan vi sett det med egna ögon, men tills dess tilldelar vi var verklighetsbeskrivning en lika stor chans till äkthet. Om jag säger att stora ägg styr världen och hon säger att reptiler styr världen, så är jag lika rätt/fel ute som hon.

Snacka om tillbakagång i den kollektiva kunskapen.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-06-14 12:13
För övrigt. Dirty-Dave, cmg och blizzak: ser ni det som en "slump" att ni tror på precis varenda historia som läggs fram, hur knäpp den än är? Jag tror att i de flestas ögon minskar er kredibilitet vad gäller t ex 9/11 när ni börjar dilla om reptiler som styr världen också. Hade det varit en ny teori att jorden är platt finns det inget tvivel om att ni hade "varit öppna" för den också.

Det är helt enkelt så att vissa personer har en dragning åt konspirationsteorier. Människan vill alltid skapa mönster i tillvaron, även där de inte existerar. Vissa är bara (mycket) värre än andra.

2007-06-14 13:06
Refused P26

ser ni det som en "slump" att ni tror på precis varenda historia som läggs fram, hur knäpp den än är?

Du som ska vara så seriös och alltid komma med fakta om "så här ligger till". Jävligt snyggt av dig att lägga in ord i munnen på oss.
Hur vet du egentligen att vi tror på varenda historia som läggs fram?

Man påstår hela tiden att det är intressant och men vet inte om det är sant eller inte. Men endån så VET du att vi tror på varenda historia som läggs fram.

Fett bevis för att du är trångsynt och du tror en grej från början och kör till slutet vad som än händer.

Vi har lika stor dragning för alternativa teorier om saker och ting i livet som du har för att förlöjliga allt vi postar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-15 19:10
Refused varför skriver du ingen respons?

Did i hit a soft spot? aaawww

2007-06-15 22:04

Jag håller med Refused, trots att han är grötmyndig osv.
Visst David Icke, Goro Adachi och andra mer eller mindre esoteriska tänkare är helt klart intressanta. Men att folk köper det de säger rakt av är mer eller mindre ett bevis på att vårt samhälle präglas av ett avgrundsdjupt värdetomrum. Allt sånt här kan jämnställas med käringar som ser ufon, eller har kontakt med spöken och oknytt (eller t.om häxprocesserna). Hela skiten saknar vetenskaplig metodik och verklighetsanknytning, då det är byggt på antaganden. Mycket av t.ex. David Ickes "historiska sanningar" är rakt av fel. Han påstår att Familjen Bush är släkt med Ramses, han påstår att "fasce" är ett romerskt påfund osv. - kort sagt påstår han väldigt mycket, men backar inte upp det han säger på ett tillfredställande sätt. Däremot kan jag hålla med om att världen sannolikt kontrolleras av psykopater som säkert är delaktiga i olika nätverk (Bilderbergergruppen och liknande, även olika släkter typ Rothchilds, Russels etc. ) Tycker även att bohemian club, scull and bones och likande sammanslutningar är mer eller mindre mystiska.
Men att den engelska kungafamiljen är shape shifters och att Dr. Mengele programmerat folk behöver hårdkokta bevis. Catfish?

2007-06-16 13:21
Miaz:

Det Dirty Dave skrev tas mer på allvar än dig.

Tung diss, I give you that.

cmg:

Refused varför skriver du ingen respons?

Skriver jag så förföljer jag dig, skriver jag inte så saknar du mig. Hur är det egentligen?

Man påstår hela tiden att det är intressant och men vet inte om det är sant eller inte.

Det var ju precis det jag påstod. Som konspirationsteoretiker är man "öppen" för allt, det finns inga nyanser utan allt är precis lika sannolikt. Inget är helt säkert innan man sett det med egna ögon. Om ens då.

2007-06-16 13:23
Och ja, jag medger att jag ofta blir onödigt dryg när jag diskuterar det här ämnet. Älska mig ändå.

2007-06-19 10:47
Abzurd
Bevisa sin övermänisklighet? Jag tror inte Pleiadians som hon syftar på skulle vara övermänskliga,utan bara att dem ligger flera 1000 år före oss i utvecklingen. Allting handlar om evolution och hur länge en varelse på "två ben" funnits.

Men du kan gärna slå ner Bush eller nån annan idiot istället för den där trollgumman. Ge dig nu!

2007-06-19 11:11
Har någon här läst boken eller sett filmen Fear and Loathing in Las Vegas?
Jag har en liten intressant sak att tilläga.
Huvudpersonen i filmen ser människor förvandlas till Reptiler i Las Vegas på en bar/Lounge, kanske inte är så märkligt egentligen då han är hög på LSD. Under hela filmen dras det en massa konstiga paraleller mellan mutanter och reptiler. Hunter S. Thompson skrev boken till filmen och historien är en något överdriven själv biograf.

Enligt "media" tog Hunter S. Thompson livet av sig 2005. Men när jag kollade upp det på nätet så kommer frågan upp om det verkligen var ett självmord? Och nu till det riktigt kusliga. Det står även att Hunter S. Thompson hade arbetat en längre tid med bevis att 9/11 attacken skulle varit ett insider-jobb och han skulle publicera en bok om det.
Läs mer här: http://www.prisonplanet.com/articles/march2005/020305thompsonwarned.htm

Mystiken tätnar.

2007-06-19 11:23

2007-06-19 12:06

2007-06-29 13:26

2007-06-30 22:47

Alla på detta forum bör vakna upp för deras eget bästa. Jag håller med Dirty-Dave och Cmg

2007-07-01 02:53

Men sluta!!Vad ar det vi ska inse

Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-07-01 22:16
Tack för filmerna det var intressant mycket av informationen kan man lägga upp med Zecharia Sitchins forskning. Han är en av få i världen som kan avkoda texterna på de forna sumeriska lertavlorna från runt 5000 f.kr. som berättar om gudar som kom från en annan planet och skapade människan som slavar.

För er som är intresserade att göra hemläxan kan jag sammanfatta några intressanta namn att kolla upp:

* David Icke så klart
Se även de här personerna han har träffat och intervjuat:

Credo Mutwa
Afrikansk shaman som har bevarat Zulus traditioner & hemligheter.

Arizona Wilder och Cathy O'Brien
som ska ha blivit utnjyttjade och mind-programmerad hela sina liv.

* Philip Gardner (Secrets of the serpant)
Avslöjar en forntida tro på reptiler som har gömts och glömts bort i tiden.

* Michael Tellinger (Slave Species of god)

* Philip Schneider
Ingenjör som byggde underjordiska baser åt regeringen innan han blev mördad av dom som inte ville att han fortsatte berätta vad han varit med om.

* Matthew Delooze

* William Bramley

Där finns något att bita i så länge ;)
THE MUSIC IS A MISSION NOT A COMPETITION

2007-07-01 22:18
...lägga _ihop_ med Zecharia Sitchins forskning...

2007-07-02 13:06
Det beror ju på vad man själv anser vad forskning är.
Jag tycker man får den bästa uppfattningen genom att resa runt i världen och träffa människor och skaffa sig sina egna erfarenheter.

2007-07-02 21:31
neurook P24
Tack för sammanfattningen. bra jobbat! Jag har aldrig hört talas om Zecharia förut, kan du tipsa om nån bok eller länk? Lät mycket intressant...

hehe, Credo Mutwa är superskön snubbe. En av dem få som kan berätta den sanna historen om Afrika. Gått igenom djävulskt mycket den mannen.

MFD00M P20
Du borde läsa Biggest Secret av David Icke innan du börjar dra igång. Se även Freedom or Fascism.

2007-07-03 11:07
Dirty-Dave P25

Den Tolfte Planeten har jag precis läst ut, intressant att se vad våra förfader trodde på. Enda boken som är översatt också tror jag:
http://www.vattumannen.se/product.asp?id=24844

Sen finns det några dokumentärer och interjuver med honom om du söker på DC eller www.conspiracycentral.net:6969.

2007-07-03 11:13
MFD00M P20

Ja du har helt rätt det är bra att vara skeptisk för det finns så mycket skit överallt. Även om en liten bit kan vara sant så kan resten vara bluff så det gäller att plocka ut det som känns rätt för en själv.

2007-07-03 11:17
Fungerande länk till conspiracycentral:
http://www.conspiracycentral.net:6969/

2007-07-03 15:47
Jag tror när människan dör så är det en alien som dödar oss, att alien är liemannen, och så tror jag att jorden skapades av Aliens, och att Gud, tron till gudar kom från aliens som kom till jorden.
och hjärntvättade människans hjärna.
Och jag tror på Gud och på Aliens..
PEace..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-04 20:26
Dirty-Dave P25

Du berättat om en shapeshifter. Jag har också hört talas om det från en trovärdig källa där en kille var med om det. Dock kan man aldrig veta till 100% men det är flera skumma sammanträffanden.

Fan ska man göra om nu världen styrs av demdär och vi är typ deras slavar.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2007-07-05 15:49
Vad tror ni foliehattar om att filmen Transformers hade premiär den 4 juli? Är inte det ett mystiskt sammanträffande av galaktiska proportioner, där olika stjärnor och konstellationer står i en mystisk och olycksbådande konjunktion? Jag menar, vafan: robotar som UTGER sig för att vara olika fordon har premiär på Usa's nationaldag! Transformers, shapeshifters...ja, ni förstår galoppen... som bevisar att the smirking chimp Bush är en ödla och att Aliester Crowley är hans farsa, samt att de båda i rakt nedstigande led är släkt med Ramses! Hänt i veckan skvallerkäring style!

2007-07-05 16:29
Det är bara att inse det, vi är knullade.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2007-07-05 20:38
4c, haha! :D

2007-07-05 23:05
MFD00M P20
JA, man ska alltid vara kritisk till det man läser men och andra sidan ska man aldrig avfärda det som skitsnack pågrund av det är för spaced out för våra hjärnor att hantera. Allting handlar om hur vi tänker och böjer på den såkallade verkligheten vi fått kastade i ansiktet sedan barnsben. Konspirationer är som plockgodis, man plockar sina favoriter till påsen och bildar en egen uppfattning.

Jag forskar och gör research hela tiden. Samtalar med min vänn jag nämde tidigare som sätt flera shapeshifts under sin uppväxt, det bör nämnas att dem han såg var "hybrider", alltså en blanding av människa och reptil, som reptilerna avlade fram för länge länge sedan, som flera konspirations teorier har nämt tidigare. Iaf så är Konspiratörer är bland dem mest kritiska personerna på planeten, och även dem mest galnaste. Men och andra sidan kallade man folk som påstog att jorden är rund och inte platt för galningar.

Turist P21
Då är vi inte ensamma om det. Berättade killen några detaljer om det eller?

Om nu så skulle vara fallet att reptilerna är våran överordnad och vi är deras slavar så är vi ganska illa ute om det forsätter att hållas hemligt för allmänheten. Vi är deras levebröd och dem är beroende av oss. När sanningen kommer ut är deras tid ute. Men så länge det finns människor som sammarbetar och håller käften är det affärer som vanligt.

En intressant sak att tillägga om David Icke. Det var ingen som brydde sig om hans åsikter i hans första böcker. Men när han senare började med sitt reptil snack blev han motarbetad och flera har försökt förstöra hans rätt att ge ut böcker. David låg riktigt risigt till ett tag där och gör det fortafarande har jag för mig, han tigger donationer på sin hemsida och var nyligen på en rättegång i USA, som handlade om rätten till att sälja böcker där har jag för. Vad hände med freedom of speach?

2007-07-06 00:26
MFD00M P20
Fly förbannad?
Vänta nu, vad får dig att tro det? Nej, jag är inte arg på någon här inne och träffar du mig på gatan är jag världens snällaste. Men jag kan bli sur på en del folks ignoranta tankesätt att tro människan är ensam om att kunna starta en ipod. Det min vänn berättat för mig väger jävligt tungt så därför blir det en helt annan grej för mig än för dig, förstår du?

Jag sväljer absolut inte detta med hull och hår. Det gör nog ingen här i tråden heller. Jag tycker alla vi människor lever en illusion med tanke på all skit vi matas med från media cirkusen. Hur mycket är sanning där? Är det verkligen utanför förnuftets kretslopp? Är det inte en frågan hur vi tänker eller rent av en rädsla för en annorludna verkliget än den vi är van vid?

2007-07-07 18:18
Så det är alltså sant att det finns folk som tror att endel människor är förklädda reptiler? Trodde det var en skämt först.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-07-08 13:18
mm så är det. tragiskt
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-07-09 10:57
Rappare

2007-07-09 12:25
"Men jag kan bli sur på en del folks ignoranta tankesätt att tro människan är ensam om att kunna starta en ipod."

Precis som jag kan bli sur på människors ignoranta tankesätt att tro att människan är okapabel till att förstöra för andra människor utan utomjordisk påverkan.

Jag förstår inte hur det kan vara trovärdigt att människor är shapeshiftande ödlor som har människor som slavar i andra dimensioner, men att det är osannolik att makthavande människor förstör för andra människor på grund av girighet. Att media skriver det som säljer istället för det som manipulerar, och att vår uppfattning är ett resultat av situationen istället för situationen ett resultat av vår uppfattning.

2007-07-10 16:23
Glöm dimensionerna. Det är inte det som är viktigt i den här konspirationen. Ni måste studera historien innan ni dömmer ut den,  tillexempel dem första civiliciationer som Babylon och maya gick från skala 1 till 10 inom astronomi och teknologi över en natt, och ni tror det har skett utan utomjordisk påverkan? Jag tror absolut att människorna på den tiden var kababla att lista ut astronomi sjäva, men inte över en natt. Och hur visste dem här cicvilistionerna vilka planeter som omger vår planet?  Det finns massvis med bevis som våra förfäder lämnat efter sig som bevisar någon form utomjordisk kontakt med människan. I Babylon har man hittat en skulptur som avbildar våran DNA struktur. och våran civilisation tog fram den i slutet 80-talet. Nästan 3000 år före oss.

2007-07-10 16:38
man tror vad man vill, fri vilja, its beautiful.

men tack dirty dave för en otroligt intressant stund! Jag har haft as-kul med en skål godis och tittat på det här, open-minded. Vad jag personligen tror är min hemlis ;) Men tack dirty.

2007-07-10 19:12
DNA struktur
Menar du DNA-molekylens struktur eller vad? Jag vill gärna ha källa på det där påståendet för övrigt.
Unweaving the rainbow.

2007-07-10 20:38
ahh precis... DNA-molekylens struktur.

Jag pratar om civilisationen sumerians (babylon, Irak). Det är alltså
den äldsta civilisiationen och fanns för ca: 6000 år sedan (ej 3000).

Film i 3 delar om sumerians. spola fram till 7minuten eller se hela...
http://www.youtube.com/watch?v=rIWQywTZIls

Samma symboler... ser du sambandet?
http://www.crystalinks.com/anunnakidna.jpg

och liknande symbol används idag och i sammanhang som sjukhus, apotek, militär, forskning etc.
http://www.dn.se/content/1/c6/59/75/08/apoteket_ny445.jpg
http://www.karolinska.se/images/KUS/ki_logo.gif
http://www.thebelamar.com/images/indexMedical.jpg

Men jag förstår inte vilket syfte ormen har i det här sammanhanget. Jag är väl en mer hobbyexpert på att analysera symboler. Men ormen i sig är ju inte något vidare trevligt kryp iaf, hehe.

2007-07-10 20:42
TKO_Entertainment P30
haha lugnt, roligt att det underhåller iaf. Men dunka i lite mer popcorn du  för tråden ska hållas vid liv. Men det är exakt så man ska se det och inte med rädsla i ögonen.

2007-07-10 22:46
Två ormar som krälar runt varandra är DNA-strukturen? Det är en rätt stor skillnad på de två bilderna ser jag på en gång.

Om inte jag har fel så används ormen av någon grekisk (?) anledning, men jag kan och har troligtvis mycket fel, någon med större kunskap får gärna rätta mig!
Unweaving the rainbow.

2007-07-11 00:16
dirty dave - ge gärna mer länkar, i need to be educated ;)
Rappare

2007-07-11 01:01
Dirty-Dave

Så... för att ormar avbildas som slingrade runt varandra är det automatiskt en avbildning av DNA strukturen?

Btw, så anses ormar som symbol för hälsa enligt grekisk mytologi, då de användes i helande riter och dess gift kunde användas i medicinska syften.
Det är det Apotekets symbol står för, btw. En orm som droppar sitt gift i en skål.

Karolinska sjukhusets symbol är Asklepios stav, och Asklepios var en människa i grekisk mytologi som kunde återuppväcka döda. Han bildas ofta av med en stav med en orm slingrandes runt.

Den sista bilden du länkat till är caduceus stav, och det är en symbol för byteshandel, och i princip allt den grekiska guden Hermes stod för.

Jag ser iaf ingen klar koppling mellan DNA och slingrande ormar.

2007-07-11 01:13
dirtydave:

om symbolen uppe till höger på crystalinksidans bild är flera tusen år gammal måste jag säga att jag blir imponerad. går den att få i originalsammanhang?

2007-07-11 01:35
Dirtydave..

Jag har även läst en hel del om detta ämne och även sett en hel del dokumentärer..

Om du inte hört talas om dom eller läst än rekommenderar jag att du läser

Infinite Love is the Only Truth, Everything Else is Illusion
av: David Icke

Trance-formation of America
av: Cathy Obrian

Bevisen och faktan som ligger bakom dessa teorier (iaf ang. illuminati, frimurarna, en utomjordisk kraft av reptil-ras som manipulerar jorden osv) är oerhört många, oerhört. Det finns mycket mer bevis för detta än det finns emot det.

Ha det..
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.

2007-07-11 10:36
illuminati resp. Frimurarorden tror jag helt o hållet är riktigt.
men jag måste säga att jag trodde att Illuminati var värsta elaka satanisktkulten förut, sen efter dan Browns "änglar Och demoner" så blev jag fascinerad och kollade upp mer, och idag måste jag säga det. Illuminati finns nog absolut. skulle inte förvåna mig ett dugg. kika bara på endollarsedlarna liksom.. däremot det här med reptiler, alien-raser och shapeshiftning? nääääh där gåre för långt

2007-07-11 10:57
haha, det är ju klart att mäktiga män käkar middag och håller varandra om ryggen liksom, men dom sitter ju inte och käkar spädbarn i nån källare med ett gäng demoner...

2007-07-11 12:51
garyowens:

Nope, men du är nog..
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.

2007-07-11 12:53
garyowens:

Antar att du inte sett filmen från Bohemian Grove? Där håller dom en satanistisk ritual där dom låtsas offra en människa till en stor jävla uggle-staty.