Har du aldrig känt en våg av glädje och kärlek skölja över din kropp? tex när du tittar på ditt barn? Det är samma sak, bara det att vissa människor är förvirrade nog att tro att något utanför dem har skapat känslan, mer än vad vi redan är. Ja det har jag. Jag har även vart rädd och tyckt saker vart jobbiga utan att det var något utanför mig. Jag har också skämts över mig själv och haft stor ångest utan att det vart något utanför mig själv.
Men jag har också haft erfarenheter där något annat än jag getts tillträde och påverkan över min perception, något annat än jag tillsammans med mig.
Det är två olika saker. Jag vet att det finns klyvningar där personer projicerar något från sig pga något trauma m.m. Men förklarar inte alla de olika fenomen som finns.
Som att besatta personer talat ett främmande språk.
Eller hur magiker kan se entiteter när de framkallar dem i sina ritualer.
Rick Strassman gjorde ett experiment med frivilliga försökspersoner. De skulle röka DMT under kontrollerade förhållanden. De alla träffade några slags ’varelser’ som de beskrev som alien,- och reptilliknande.
Även Aleister Crowley när han gjorde ritual i Egypten och framkallade en entitet, han ritade av den, och den liknar vad vi idag kallar grey alien.
Hur kan människor projicera samma ’fantasi’ på något som de aldrig sett förut? genom ritualer som alternerar perceptionen? Och hur kan dessa varelser kommunicera saker som de inte känner till? Och hur kan denna information alltid vara så lik?
Det finns många saker som tyder på att det finns mer än bara projektion.
Allt som händer dig är en konsekvens och produkt av dina tankar. Nu syftar jag inte på "law of attraction" som är en ytterligare newage-teori, utan att hela din värld kan förändras om du bara inser att du har en stark tendens att identifiera dig med dina tankar. Men som sagt, tro inte på mig, undersök det själv. När du ser och förstår detta, så kommer du förstå tolle. Ja detta är inget nytt för mig. Inte heller det i filmen som du länkade. Det är precis sådant som jag trott på i många år. Och många av dem sakerna i filmen håller jag som sanning. Nu gick det inte att se del 3 på sidan så jag vet inte vad den handlade om.
Men finns dessa tankar finns inom islam också. Profeten sa att Gud blir det du tänker om Honom. Dvs, du kommer leva utefter och uppleva världen genom dina tankar om den. Så det är inget som skulle betyda att det inte finns den Gud som monoteismen predikar.
Så vad som händer är att dessa folk tar saker från religionen och modifierar till sina egna. Och de saker som de bekräftar med sina tester bekräftas av religionen också. Dem lägger till sin egen twist bara vilket är att ta bort Guds roll i det hela. Det är på så sätt dem kan artikulera saker som IAM, vilket är taget från bibeln, ord yttrade av Gud, exklusiva för Gud. Men dessa läror tolkar om uttrycket att mena människan själv, så att människan är IAM, dvs Gud. Mkt vanligt inom musikindustrin också.
Grejen är att den verkliga separationen från ’oneness’ börjar när man separerar sig från Skaparen, det är där kärnan ligger, inte inom en själv. Inom en finns en mottagare och sändare, men centralen är Gud=)
VRGNHNS Det är inga lätta saker vi ska handskas med, särskilt inte de som prompt måste ha någon form av snuttefilt(i brist på bättre ord) för att hantera det. Det är då bra att ha något andligt/symboliskt att vända sig till Detta är ett argument som går i folkmun som jag brukar säga. Att när verkligheten blir för tung så vänder man sig till religion. Vilket jag som gått från icke-religiös till religiös kan säga inte stämmer. Jag skulle argumentera att det är den verkligt religiösa personen som vågar se verkligheten i dess sanna ljus och med nyktra ögon. Som inte skyler sinnet med överflöd av yttre distraktioner. Som inte bedövar tankarna med alla de artificiella medel som finns till hands.
, jag har bara svårt att förstå varför folk vill att alla dessa dygder och tröst och godhet måste komma från något utanför oss när det kommer från vår inre kraft, den balans som man kan hitta just pga att olika poler existerar. För att man upptäcker att det inte kommer från ens inre. Man märker den större kraft som vägleder en, som sänder signaler på vägen, som iscensätter separata händelser och tankar till att förenas i metaförståelse och en ny insikt. Det är sådant som vi inte kan göra. Vi styr inte över dem saker som vi kommer att möta, vi kan bara styra hur vi skall reagera och bemöta dem.
Hjärtat slår av elektriska impulser, bara det säger rätt mkt tycker jag. Jag med, som att det finns en Skapare bakom det=) Det är inte vi som medvetet håller hjärtat pumpande och cellerna arbetande dygnet runt.
Men att säga att det är någon form av allvetande och allsmäktig dessutom god "person" som bryr sig om oss är både provocerande och svårsålt med tanke på alla orättvisor och kaos där ute. Det är för att man saknar kunskap om vad det betyder;
Blweria förutom fantasin om en skapare så är det här något som stör. med gudfruktan blir man bättre, är ju undertonen. min moral är bättre än din. fast skyddad av *trumvirvel* GUD! Jag har inte sagt att min personliga insikt till moral är bättre än din. Jag argumenterar att Den som skapade oss är Den som bäst definierar vilken är den bästa moralen. Eftersom det är Skaparen som vet exakt vad allting leder till och orsakar. Och jag står för att jag tycker viss moral överträffar andras moral, håller du inte med? Eller är allting likställt enligt dig?
men ett sånt skydd på sina åsikter kan vad som helst hända. Speciellt om man har en moralisk karta som säger ’do as thou wilt’. För då kan man lätt leda sig själv till villfarelse och destruktion och som vi alla verkar hålla med om här så är vi inte separerade från omgivningen, dvs vi kommer att påverka allting omkring oss.
KaptenKrok Ok. Men nu finns det ju alltså vetenskap som säger emot koranen (nämligen om hur universums existens kommer sluta). Kan man verkligen säga det? Krauss gjorde ett hypotetiskt antagande att om universum fortsätter på det här viset så kommer det bli så. Men jag såg iaf ingen förklaring på vad det ultimata slutet skulle innebära. Att allting bara försvinner är ett ganska luddigt begrepp. Han förklarade inte vad slutet faktiskt innebär. Betyder det att när allting kommer tillräckligt långt bort från varandra så säger det *puff* och allting bara är borta?
Jag tycker inte man kan säga att det går emot Koranen eftersom man inte kan säkerställa att universum kommer fortsätta på denna bana hela tiden. Vilket andra vetenskapsmän tydligen beskriver. Krauss har ju inte ensamrätt på att göra hypoteser.
Det andra i videon i relation med Koranen och vetenskap stämmer ju, SOM INTE HANDLAR OM FRAMTIDEN. Tex att tiden har olika skalor eller vad man ska säga.
DiggeriDoo Även om det är en skapare som byggde "batteriet", med två poler så, kan man ju som du säger inte skapa från inget utan han/hon/det har ju ett par krockar som skapade honom, se hur det aldrig tar slut och då blir det jobbigt igen och vi drar till med "allsmäktig". Snubben som skapade batteriet är död nu. Han va inte allsmäktig. Han skapade inte heller polerna dom fanns innan. Nu har hans kropp och det han varit kommit in i det eviga kretsloppet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nej vi skiljer på Skapare och skapelse. Skapelsen blev skapad ur ingenting av Skaparen som inte blivit skapad. För om Skaparen blev skapad, vem skapade den skaparen, och vem skapade den skaparen, osv osv. Då är det ett evigt skapande av skapare och skapelsen kommer inte till.
Jag argumenterar att Den som skapade oss är Den som bäst definierar vilken är den bästa moralen du förespråkar en moral som härstammar från något du inte kan veta ens existerar framför den allmäna på whoa. eller hur? jag gissar på "öh, ja?"
och där klämmer skon. hellre en fantasi än verklighet.
håll din gud i ditt sinne. så som det borde vara. det är vackert. en tro på något.
men att predika om att det förmodligen är si och så grundat i en bok "som inte hade kunnat veta det den skriver om". det är lite väl mycket...du snackar som om det vore bevisad kunskap.
men visst, bättre att vara säker så man inte brinner i hevletet?
och ja, visst är en del idividers moral bekklämmande. men att hävda att tredje persons moral, som inte ens är människa(där är alla överens) är nedlåtande i min bok. (yes, jag har en bok med mig överallt som jag kan rita lite i med mina kritor. och en vacker dag kommer någon se den boken och börja läsa den som en bibel och jag blir profet eller bara pro-fet)
Speciellt om man har en moralisk karta som säger ’do as thou wilt’ anar jag en viss ironisk ton?
vem ska förbjuda mig att runka? är det dålig moral?
jag kan köpa att mycket moral som predikas i väldigt många religioner är bra. men måste det vara förenat med en könslös skapare? måste det bli bön tillsammans? vilket för mig känns som att man bara vill visa alla andra att man också tar sig tid och är riktigt helig vid vissa tillfällen. hyckleri med andra ord.
och en liten fråga. jag vet att många av mina vänner ser olika på saken vid ramadan...en högtid i sig som jag finner trevlig.
MEN, en sån mäktig skapare av allt borde väl ha haft lite koll på var och när solen går ner elelr inte ner vissa årstider. astronomi var ju lite av arabernas grej på den tiden och säkert måste profeten fått klara signaler....men ändå så äter man inte när solen är uppe. hur mycket mat kan en muslim egentligen äta i norra sverige under ramadan utan att bryta något råd?
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Då är det ett evigt skapande av skapare och skapelsen kommer inte till. Precis, det blir lite jobbigt, ingen vill väl att skaparen ska vara en likmask som kom från ett ägg planterad av en insekt på en annans skapares lik.
Everything is everything. Nothing is nothing. Det finns många skapare av olika saker som kommer och går.
Om man går runt Jorden för att hitta starten kommer man tillbaks till början. Nästa varv om man går exakt samma varv ser inget exakt likadant ut, för inget är konstant. Om inget är konstant förutom utveckling blir begreppet "evighet" och "allsmäktig" en form av tröst, man vill se ett skyddsnät och vägledning i det KAOSET som är existensen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2013-03-22 21:54
DiggeriDoo skrev: Kan man verkligen säga det? Krauss gjorde ett hypotetiskt antagande att om universum fortsätter på det här viset så kommer det bli så. Men jag såg iaf ingen förklaring på vad det ultimata slutet skulle innebära. Att allting bara försvinner är ett ganska luddigt begrepp. Han förklarade inte vad slutet faktiskt innebär. Betyder det att när allting kommer tillräckligt långt bort från varandra så säger det *puff* och allting bara är borta? Jag tycker inte man kan säga att det går emot Koranen eftersom man inte kan säkerställa att universum kommer fortsätta på denna bana hela tiden. Vilket andra vetenskapsmän tydligen beskriver. Krauss har ju inte ensamrätt på att göra hypoteser. Det andra i videon i relation med Koranen och vetenskap stämmer ju, SOM INTE HANDLAR OM FRAMTIDEN. Tex att tiden har olika skalor eller vad man ska säga.Jag tror att Krauss har väldigt bra belägg för att säga relativt säkert att det faktiskt är vad som kommer hända. Allt försvinner när till och med de minsta beståndsdelarna i universum säger hej då till varandra och glider isär.
Men jag tror vi är ganska klara med den här diskussionen. Jag kände mest för att hoppa in och förklara lite närmre vad Krauss egentligen säger eftersom jag har sett många av hans föreläsningar och jag tyckte ditt klipp gjorde honom orättvisa. Jag hoppar säkert in igen om jag känner för att ge min syn på något annat.
Väl mött.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
DiggeriDoo Men jag förstår vad du menar för att "det vi känner till" ska kunna existera måste det finnas något som vi inte känner till... Skillnaden är bara att jag tror det "vi inte känner till" också har sin start sin början och sin förändring, dör det är de mönster jag sett... Jag tror att det vi "inte känner till" har någon form av mamma och pappa, även om det i vissa fall kan vara någon sorts amöba. En evig utveckling är ett lika bra svar som något evigt allsmäktigt med en plan... bara att det sista känns mer.... i stil med våra något som utgår från vårt sätt att hitta ett absolut svar i kaoset och kanske det svar vi kanske skulle önska oss.
Ja det har jag. Jag har även vart rädd och tyckt saker vart jobbiga utan att det var något utanför mig. Jag har också skämts över mig själv och haft stor ångest utan att det vart något utanför mig själv. Absolut. Allt kommer ifrån dig själv, oavsett om du vill det eller inte.
Det är två olika saker. Jag vet att det finns klyvningar där personer projicerar något från sig pga något trauma m.m. Men förklarar inte alla de olika fenomen som finns. Som att besatta personer talat ett främmande språk. Eller hur magiker kan se entiteter när de framkallar dem i sina ritualer. Rick Strassman gjorde ett experiment med frivilliga försökspersoner. De skulle röka DMT under kontrollerade förhållanden. De alla träffade några slags ’varelser’ som de beskrev som alien,- och reptilliknande. Även Aleister Crowley när han gjorde ritual i Egypten och framkallade en entitet, han ritade av den, och den liknar vad vi idag kallar grey alien. Min måttstock är att jag inte tror på någonting som jag inte själv har upplevt. Tror du på allting som du läser i en ding ding värld? Vad vet vi om vad som har framkallat detta? Kan det vara så att dom hittar på saker för att få uppmärksamhet eller fame? Jag har ingen aning. Det är dock väldigt ointressant när det kommer till att inse sanningen om mig själv och det är väldigt långt ifrån det tolle pratar om.
Grejen är att den verkliga separationen från ’oneness’ börjar när man separerar sig från Skaparen, det är där kärnan ligger, inte inom en själv. Inom en finns en mottagare och sändare, men centralen är Gud=) Jag håller med dig. Men det är ingen som säger till dig att separera dig från gud. Att tolka sig själv som en mottagare och sändare är en fin liknelse. Vissa sändare är bara lite mer distorterade av egot än andra, och att frigöra sig från egot handlar fortfarande om att inse att du inte är dina tankar. Du är inte dina tankar.
Blweria du förespråkar en moral som härstammar från något du inte kan veta ens existerar framför den allmänna på whoa. eller hur? Jag vet att Gud existerar eftersom Gud bevisat sin existens till mig i form av vägledning. Och i studerande av Koranen så vet jag att en människa inte kan ha skrivit denna bok.
och ja, visst är en del idividers moral bekklämmande. men att hävda att tredje persons moral, som inte ens är människa(där är alla överens) är nedlåtande i min bok. För mig är det tvärtom. Hur skulle en människa kunna komma fram med den bästa moralen. Det är bara en människa med många begränsningar att ta med alla vinklar och skalor i beräkningen. Det finns så mycket som är 'osynligt' för oss i den mening.
anar jag en viss ironisk ton? Nej jag är fullt allvarlig=) På riktigt. Jag vet att man på internet lätt kan uppfattas mer än vad man menar.
Jag menar verkligen att den moraliska kartan lätt leder till villfarelse och destruktion om man bara följer sina lustar och att det i sig påverkar omgivningen.
men måste det vara förenat med en könslös skapare? Om det är dit bevisen pekar så ja, varför inte.
måste det bli bön tillsammans? Det finns många nyttor i det. Men man kan be i sin ensamhet också. Men bönen är den yttersta kontakten med sin Skapare. Den troende ser alltid fram emot sin näst bön, det är den mest fridfulla aktiviteten för hjärtat. Den rensar stress m.m. och fyller en med lugn. Den påminner en om Skaparen. I bönen så riktar man sin tacksamhet, sorg, ånger osv till Skaparen. Det är det bästa sättet att få utlopp för sina känslor. Att rikta dem till Den som fullt synligt vet exakt vad som finns i bröstet och tankarna på en. Den som sedan ger svaren, bekräftelsen, tillrättavisningen osv i det vardagliga livet.
vilket för mig känns som att man bara vill visa alla andra att man också tar sig tid och är riktigt helig vid vissa tillfällen. hyckleri med andra ord. Just därför det finns så många hänvisningar att ha uppriktig avsikt i sin bön;
Det skall gå dem illa som ber utan att deras hjärtan deltar i bönen, de som vill ses (och berömmas) men som vägrar (sin medmänniska) även den minsta hjälp! Att visa upp sig är en av de stora synderna, en mindre form av avgudadyrkan. Så en person måste rensa sitt hjärta från det så att bönen (och alla andra gärningar) är uppriktiga.
hur mycket mat kan en muslim egentligen äta i norra sverige under ramadan utan att bryta något råd? Det finns alltid lösningar. Religionen är enkel på det sättet. I just det här fallet så skall sådana städer där solen aldrig går ner följa närmsta stad som har soluppgång och solnedgång. Inte svårare än så=)
KaptenKrok Allt försvinner när till och med de minsta beståndsdelarna i universum säger hej då till varandra och glider isär. Diskussionen är avslutad, jag vill bara fråga för jag förstår exakt inte tanken; betyder det att vi löses upp bara då eller?
Gud bevisat sin existens till mig i form av vägledning med samma beviskrav. hade du kunnat döma någon till döden och vara den som hugger huvudet av denne någon?
Det skall gå dem illa som ber utan att deras hjärtan deltar i bönen, de som vill ses (och berömmas) men som vägrar (sin medmänniska) även den minsta hjälp! just såna här saker måste ju skapat så många fanatiker som galet sett omkring sig ifall någon inte deltar med 100%...eller är det en dålig tanke?
det där med ramadan...tycker inte du att den store skaparen har missat lite vägledning där. det är ju ändå tredje gången gillt och va fan, det bor många på platser där solen kommer vara orsaken till jävligt mycket mer kurr i magen än på andra platser.
om det inte är tankspritt av the dude så är det fett ojämnlikt!
Moderator
2013-03-22 22:53
DiggeriDoo skrev: Diskussionen är avslutad, jag vill bara fråga för jag förstår exakt inte tanken; betyder det att vi löses upp bara då eller? Nu pratar vi om miljontals, förmodligen miljardtals, år och jag tror inte vi kommer finnas kvar då. Men ja alltid kommer expandera ifrån allt annat så allt kommer i princip slitas isär. Som jag har förstått det. Innan dess kommer ju dock de flesta stjärnor slockna och så.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
med samma beviskrav. hade du kunnat döma någon till döden och vara den som hugger huvudet av denne någon? Inom islam har inte varje enskild person rätt att döma någon till döden och gå hugga av folk huvuden=)
just såna här saker måste ju skapat så många fanatiker som galet sett omkring sig ifall någon inte deltar med 100%...eller är det en dålig tanke? Du har alldeles rätt, det är en dålig tanke att engagera sig i.
Eftersom Gud tittar till hjärtat på varje person, vilket borde göra varje troende glömma bort alla andra i den mening, och fokusera på sin egen uppriktighet och inlevelse i bönen, alltid peka fingret mot sig själv.
Men visst, säkert finns det dem som i bönen tänker hur okoncentrerade alla andra är. Men då 'deltar' ju inte hans eget hjärta och då faller han själv in i samma kategori. Sådana personer skulle inte kunna säga det rätt ut för då skulle alla andra påpeka just den poängen, så ingen fanatism kan spridas på det sättet.
.tycker inte du att den store skaparen har missat lite vägledning där. det är ju ändå tredje gången gillt och va fan, det bor många på platser där solen kommer vara orsaken till jävligt mycket mer kurr i magen än på andra platser. om det inte är tankspritt av the dude så är det fett ojämnlikt! Jo, vissa kommer få mer kurr i magen, det stämmer. MEN, det kompenseras sedan andra halvåret;) Så i timmar blir det jämt ut iaf, om man tex jämför med de länder där tiden är ungefär densamma året om.
Nu pratar vi om miljontals, förmodligen miljardtals, år och jag tror inte vi kommer finnas kvar då. Men ja alltid kommer expandera ifrån allt annat så allt kommer i princip slitas isär. Som jag har förstått det. Innan dess kommer ju dock de flesta stjärnor slockna och så. Okej. Och vart försvinner allt då? Existensen bara upphör och blir vadå, det där tomheten/icke-varandet som man försökt fantasiera om ibland? Vart tar alla partiklar vägen?
Iaf, vi kan inte säga att detta är något bevisat eller bekräftat, så i den mening kan man inte säga att Koranen har fel. Det kan vi säga bara sedan när det skett=)
Moderator
2013-03-23 08:06
DiggeriDoo skrev: Okej. Och vart försvinner allt då? Existensen bara upphör och blir vadå, det där tomheten/icke-varandet som man försökt fantasiera om ibland? Vart tar alla partiklar vägen?De allra minsta beståndsdelarna kommer nog finnas kvar, men så separerade från varandra att de inte kan bilda något.
Precis, det blir lite jobbigt, ingen vill väl att skaparen ska vara en likmask som kom från ett ägg planterad av en insekt på en annans skapares lik. Everything is everything. Nothing is nothing. Det finns många skapare av olika saker som kommer och går. Om man går runt Jorden för att hitta starten kommer man tillbaks till början. Nästa varv om man går exakt samma varv ser inget exakt likadant ut, för inget är konstant. Om inget är konstant förutom utveckling blir begreppet "evighet" och "allsmäktig" en form av tröst, man vill se ett skyddsnät och vägledning i det KAOSET som är existensen. I skapelsen är allt föränderligt, jag argumenterar inte emot det. Men Gud är evig och oföränderlig. Gud är det som orsakade bigbang, dvs det som fanns innan, som inte är en del av den tid och rum som skapades av bigbang;
At this time, the Big Bang, all the matter in the universe, would have been on top of itself. The density would have been infinite. It would have been what is called, a singularity. At a singularity, all the laws of physics would have broken down. This means that the state of the universe, after the Big Bang, will not depend on anything that may have happened before, because the deterministic laws that govern the universe will break down in the Big Bang. The universe will evolve from the Big Bang, completely independently of what it was like before. – Stephen Hawking
Min måttstock är att jag inte tror på någonting som jag inte själv har upplevt. Så hur kan du vara så säker på att dem inte finns då om du inte upplevt dem?
Många andra har upplevt dem, bla de höguppsatta personer som tillhör hemliga sällskap och ockulta läror. Från doktorer till politiker till skolledare, till mediefigurer, till psykologer osv osv. Det finns också sekulära psykologer som anser att detta är på riktigt. Just pga den erfarenhet dem har inom ämnet. De kan skilja på mental sjukdom och besatthet.
Men det är ingen som säger till dig att separera dig från gud. Alla som predikar något annat än underkastelse är att separera från Gud, för man avviker det som Gud meddelat oss. man väljer läror från entiteter eller människor istället för det som kommer direkt från Gud.
Så hur kan du vara så säker på att dem inte finns då om du inte upplevt dem? Eftersom min upplevelse är att världen så som jag upplever den, är en konstruktion av hur jag tänker. Om jag någon gång skulle ha en upplevelse av att "något besöker mig", så skulle jag fortfarande undersöka den tanken och komma fram till att det fortfarande bara är mina egna tankar som besöker mig.
Alla som predikar något annat än underkastelse är att separera från Gud, för man avviker det som Gud meddelat oss. man väljer läror från entiteter eller människor istället för det som kommer direkt från Gud. Jag förstår att du tror att koranen är den enda rätta läran från gud, men det är bara en tanke som du intalar dig själv. Oavsett om du ser det eller inte. Föreställ dig ett liv utan den tanken, hur hade ditt liv sett ut?
Jag lyssnade föresten på videon om depression, och helt ärligt så känns det väldigt sten-ålder. Förritiden trodde man depressioner och psykisk ohälsa var orsakade av onda andar, men idag vet vi att det handlar om andra saker. Det finns dessutom vetenskapliga bevis för att piller inte ger långvariga resultat för psykiska åkommor, utan att KBT är ett bättre alternativ.
Jag länkar en video men en av mina favoriter så kan du få höra en annan synvinkel på det. Du kommer antagligen tycka han snackar om jins, men det handlar i grund och botten om att sluta hålla uppe alla tankar ( the story of 'you' ) som man har om sig själv och att det blir en börda.
I skapelsen är allt föränderligt, jag argumenterar inte emot det. Men Gud är evig och oföränderlig. Gud är det som orsakade bigbang, dvs det som fanns innan, som inte är en del av den tid och rum som skapades av bigbang; Ja, man kan tro att hönan kom före ägget, att hon lever för evigt, alltid funnits och är en symbol för godhet, allsmäktig och supersmart. Tittar man omkring sig är det lätt att betvivla
MEN, det kompenseras sedan andra halvåret inte riktigt ok ändå va?
fasta i en timme om dygnet är inte så stort...det är inte ens fasta.
men att inte äta under 23 timmar varje dygn under hela ramadan är farligt.
jag trodde faktiskt att islam var mer nogranna med det hälsosamma.
syftar lite på att man inte äter gris nu också...
Inom islam har inte varje enskild person rätt att döma någon till döden och gå hugga av folk huvuden vackert...är det haram att leka med tanken också?
SofiaBayo Haha gud låg bakom big bang ? Alltså, det är så roligt att läsa allt. Får ursäkta om jag verkar dryg men jag har fått höra ett och annat ifrån religiösa personer förut och tröttnat på det. Det som jag tycker är komiskt är hur man kan sitta och påstå sig veta saker som att "Gud låg bakom bigbang" när personen i fråga knappast kunde vara där när det hände ? Eller att ens människan fanns då när big bang skapades ? Men ändå så Vet man att Big bang va guds skapelse. Haha det är så komiskt :D "Jag vet att gud finns" På vilket sätt kan du säkert veta det ? Genom vägledning ? Kom han till dina tankar och sa "Hej, det är gud. Jag vill att du gör så här" ? Och kan inte människan ha skrivit Koranen ? Mina värderingar i livet är bättre även utan en bok att läsa så ja, jag tror verkligen att en människa har skrivit denna bok, jag tror människan ligger bakom det mesta som handlar om religion om jag ska vara ärlig. För när jag läser alla dessa böcker, koranen, bibeln osv (ja jag har läst dom) så inser jag en sak, MITT sätt att leva är bättre än det som beskrivs i dessa böcker och jag har aldrig trott på en gud. Och ber om ursäkt igen om jag trampat på ömma tår, inte min mening. Jag är bara så trött på att höra t ex "Du vet inte vad livet går ut på" utav troende personer, vilket va det senaste jag fick höra.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
crue hmmm.... var ditt inlägg menat till Diggeridoo? För om det var menat till mig så förstår jag inte varifrån du fått att jag skulle promota bibeln eller koranen, eller någon religion överhuvudtaget för den delen :P
Är nog jag som lusläste lite för lätt, och ja isfl va det menat till han :D
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
är inne på samma linje som crue även om min ton hoppar från agressiva melodier till lite lättare. det är klart bibeln, tora och koranen är skrivna av en hand från en vanlig människa! vad troende personer vill mena är att "gud" fick dessa personer att skriva hans ord. vilket i dagens verklighet skulle belönas med psykofarmaka. vi är förbi domedagsteorier och belöningar i "nästa liv" alternativt "bästa platsen i paradiset". vi ska leva nu! och inte ursäkta vår existens eller tacka något som inte finns. vi kan alla vara lyckliga över att leva. that´s it! jag kan bli bekymrad över att folk verkar behöva raligion för att hålla en moral på en bra nivå. utan religion, hade denna moral inte varit motiverad då? måste man ha någon som "ser in ens själ" för att agera "rätt"? och jag håller också med crue om värderingar. mina överglänser ofta dom som värderas i t ex bibeln. (har inte läst koranen för jag har fått förklarat att den inte blir rättvis på annat språk än arabiska och jag har inte planer på att lära mig arabiska mer än några ord så jag kan köpa rätt röka) "fakta" tar jag gärna emot av diggi för jag tror inte han ljuger. dock betvivlar jag ändå ursprunget av alla texter som någonsin skrivits om monoteismens gud/ar.
Illuminati är fakta, ignorera iluminati, det är samhället! Fuck USA, ISRAEL OCH ALLA FÖRTRYCKANDE STATER I VÄRLDEN! Free Palestine! Peace in the middle east!
Mikael Söderlund Was Here!
det är klart bibeln, tora och koranen är skrivna av en hand från en vanlig människa! vad troende personer vill mena är att "gud" fick dessa personer att skriva hans ord. Fast det är ju samma sak där. Hur kan ateister vara så himla säkra på att gud inte finns?
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Eftersom min upplevelse är att världen så som jag upplever den, är en konstruktion av hur jag tänker. Ja, men att varje person gör en egen konstruktion av välden utifrån sin upplevelse betyder ju inte att den är sann. Det skulle betyda att vi har miljontals olika uppsättningar av världen.
Om jag någon gång skulle ha en upplevelse av att "något besöker mig", så skulle jag fortfarande undersöka den tanken och komma fram till att det fortfarande bara är mina egna tankar som besöker mig. Det kan du inte veta säkert.
Jag förstår att du tror att koranen är den enda rätta läran från gud, men det är bara en tanke som du intalar dig själv. Jag behöver inte intala mig det, det blev uppenbart, jag själv valde inte att komma till islam egentligen, övertygelsen kom oplanerat.
Föreställ dig ett liv utan den tanken, hur hade ditt liv sett ut? Fast jag har ju levt mitt liv utan den tanken, eller hur?
Förritiden trodde man depressioner och psykisk ohälsa var orsakade av onda andar, Tydligen inte, eftersom det är långt ifrån bara religiösa som talar om entiteter i dagsläget, och inte bara i relation till psykisk ohälsa.
men idag vet vi att det handlar om andra saker. Det finns dessutom vetenskapliga bevis för att piller inte ger långvariga resultat för psykiska åkommor, utan att KBT är ett bättre alternativ. Hm, dessa påståenden, som jag antar är riktade till klippen (de var tre stycken), stämde inte överens med hur jag mindes dem så jag var tvungen och dubbelkolla, det var ett tag sen jag såg dem, och det bekräftade mitt minne.
Dem uttrycker tydligt att det väldigt sällan handlar om jinn. Att det för det mesta handlar om droger eller familjerelaterade åkommor. Och dessutom så trodde man inte förut att det bara var jinn som orsakade psykisk ohälsa, inte inom islam iaf. De lärda har från början skiljt dessa saker åt.
Dessutom säger psykiatrikern i del tre att det både finns flera medicinska tillvägagångssätt OCH fungerande terapier att använda sig av.
Jag länkar en video men en av mina favoriter så kan du få höra en annan synvinkel på det. Du kommer antagligen tycka han snackar om jins, men det handlar i grund och botten om att sluta hålla uppe alla tankar ( the story of 'you' ) som man har om sig själv och att det blir en börda. Nej, jag anser inte att han pratar om jinn faktiskt=) Jag håller till och med med om mycket som han säger i videon. Och det är det jag försökt framställa i de olika trådarna, i musik-, porr-, och andra trådar. Att man har en fasad, man skapar inom sig en avatar om sig själv som man försöker utstråla i en växelverkan av det som projiceras på en som man uppfattar som coolt, inne, det som verkar ge bekräftelse osv. Att man täcker hjärtat med dessa höljen. Och för börja se den verkliga personen måste man skala av dessa lager.
Jag håller också med om att människor har en tendens att skjuta ifrån sig det som subjektivt klassas som negativt, smärtsamt, jobbigt osv. Jag själv har gjort det om viss saker, samtidigt som jag alltid haft en öppenhet för prövningar. Jag har alltid känt att det finns något positivt i det även om jag inte i stunden kunnat veta exakt vad det är.
Men dessa saker i sig bildar inte entiteterna som jag menar. Entiteter kommer främst när man frivilligt bjuder in dem. Vilket jag gjorde genom de olika ’övningarna’ som jag gjorde. Vilket många gör utan att känna sig depressiva osv. Det handlar inte om projektion utan att låta något tillträde till ens egen perception.
fasta i en timme om dygnet är inte så stort...det är inte ens fasta. Är solen uppe bara en timme på vintern där eller? Jag har ingen aning, därför jag frågar. Oavsett så jämnar det ut sig=)
men att inte äta under 23 timmar varje dygn under hela ramadan är farligt. jag trodde faktiskt att islam var mer nogranna med det hälsosamma. Nej det är inte farligt. Fasta är den äldsta formen av läkekonst.
Jag känner en som förra ramadan vattenfastade hela månaden (men han drack inte under dagarna, och dagarna som längst var ca. 20 timmar). Han hade inga problem, snarare så kände han sig piggare och friskare efteråt. Kroppen läker sig själv på cellnivå.
Känner man däremot att det blir en hälsorisk så ska man avbryta fastan. Religionen tar som du säger ’fasta’ på hälsan. Om man tex har diabetes så är det förbjudet att fasta pga hälsorisken. Om du känner att du håller på att svimma så är det tillåtet att avbryta och ta igen den/dem dagarna som man inte klarade av.
Haha gud låg bakom big bang ? Ja, Gud låg bakom bigbang.
Inser de inte, de som vill förneka sanningen, att himlarna och jorden utgjorde en enda, sammanhållen massa och Vi skilde dem åt? Och att Vi har låtit allt liv uppstå ur vatten? Har de då ingen tro? • Allt som kommer till har en orsak.
• Universum kom till.
• Universum måste ha en orsak.
Inget vi känner till har kommit till av sig själv. Det är en förklaringsmodell som kommer överens med den erfarenhet vi har om verkligheten.
Men det är inte heller det enda som muslimer stöder sig på när de gör det påståendet. Koranen är full med saker som pekar på att en människa inte kan ha skrivit den. Läste du Koranen med fotnoter? Läste du Koranen parallellt med förklaringar och historisk kontext? Det måste funnits fullt med saker som du missade om du påstår det efter att ha läst den.
På vilket sätt kan du säkert veta det ? Genom vägledning ? Ja förutom det som finns i Koranen så är också varje person mottagare för vägledning. Det finns många exempel på hur det sker, men INTE genom att Gud talar direkt till en. Ett mycket kraftigt exempel är exemplet jag skrev till KurtRussel om;
Jag har en kompis som var i Asien med sin flickvän. Han var född muslim men inte praktiserande. Hans tjej hade tittat av nyfikenhet på islam pga hans bakgrund och fann den intressant. När de skulle åka båt till fastlandet från en ö så hamnade dem i en fet storm som varade i flera timmar och alla trodde dem skulle dö. Min kompis bad till Gud att om han blir räddad så kommer han att underkasta sig, börja be, lämna alkohol osv. Och visst klarade dem sig. När dem kom till Sverige så hade också hans flickvän känt hur lätt detta liv kan tas ifrån en, något som ofta skapar ett uppvaknande. Hon gjorde trosbekännelsen. Och samma dag när hon öppnade Koranen på random ställe så läste hon;
”(Se här vad som kan hända) när ni gör en sjöresa: (Skeppet) seglar för förlig vind med dem (som gått ombord) och de gläder sig åt resan - tills det blåser upp till storm och vågorna slår över dem från alla håll och de tror att (döden) har dem i ett fast grepp. De ropar till Gud med ren och uppriktig tro och ber: "Om Du räddar oss ur denna fara skall vi sannerligen visa oss tacksamma!" Men när Han har räddat dem, begår de (nya) övergrepp på jorden i strid med sanning och rätt. Människor! Ert (orättmätiga) våld återfaller (till sist) på er själva. Njut den flyktiga glädje som livet på jorden kan rymma; till slut skall ni återvända till Oss och Vi skall låta er veta vad era handlingar (var värda).” Ett inte lika upphetsande exempel från mig själv (iof när jag redan blivit muslim, men dessa saker började långt innan islam, men kulminerade när jag började underkasta mig och söka efter Gud) var när jag precis hade börjat jobba som lärare. Jag hade en klass som var totalt kaos. Inget av den pedagogik lyckades jag applicera och visste inte hur jag skulle hantera klassen. Det var något utöver allt vi hade lärt oss på utbildningen. Så efter typ två månader så visste jag inte vad jag skulle göra, jag fick en liten brake-down och tvivlade på min förmåga, jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till för att lösa situationen.
Så jag bad, och i bönen
bad jag Gud visa mig vad jag gör för fel , så att jag kan lyckas stabilisera och skapa tillit och en relation till eleverna. Antagligen litade de inte på vuxna för jag var deras femte lärare, och de hade bara gått en termin i ettan (lågstadiet). Jag gick hem.
När jag kom till skolan dagen efter så möttes jag av en klass som var ommöblerad. Chefen sade att dem hade tagit tag i det dagen innan eftersom vi så länge hade pratat om att göra lite ändringar för att göra klassen mer pedagogisk. Jag minns inte något av den dagen hur det var i klassen. Men på fritis på eftermiddagen när jag stod där så ser jag att en av mina elever riktar in sig mot mig från andra sidan salen. Och kommer fram till mig och säger; (namn), jag tycker att du är för barnslig. I den stunden så sprack mitt hjärta upp av glädje och jag tackade henne för ärligheten och sa att jag skall ändra på det. Och i hjärtat så visste jag att min bön från dagen innan hade blivit besvarad.
När jag kom hem den kvällen och fortsatte läsa i Koranen där jag låg så mötte jag;
TROR människorna att de efter att ha förklarat "Vi tror" skall lämnas i fred utan att få utstå prövningar. Men Vi satte deras föregångare på prov (och Guds vägar kommer att förbli desamma); Gud vet vilka de sanna och uppriktiga är och Han vet vilka som ljuger. Eller tror de som gör orätt att de skall undgå Vår (uppmärksamhet)? Då dömer de illa! Den som med hopp ser fram emot mötet med Gud (kan vara förvissad om) att den av Gud utsatta (dagen för räkenskap) skall komma. - Han är Den som hör allt, vet allt! Och den som strävar och kämpar (med Gud för ögonen) strävar och kämpar för sitt eget bästa; Gud är Sig själv nog och har inte behov av (någon eller något i) Sin skapelse. Och för dem som tror och lever rättskaffens skall Vi stryka ut deras dåliga handlingar (ur deras bok) och Vi skall belöna dem efter deras bästa handlingar! Efter det sköljde ett lugn i mitt hjärta och jag fann mig i en ny approach i klassen och det skedde stora ändringar efter det.
Så med det argumenterar jag att det finns en högre makt som man kan känna av i sitt liv om man börjar utforska det med uppriktighet.
(har inte läst koranen för jag har fått förklarat att den inte blir rättvis på annat språk än arabiska och jag har inte planer på att lära mig arabiska mer än några ord så jag kan köpa rätt röka) Jag kan inte heller arabiska, jag har läst/läser Koranen på svenska och engelska. Betydelsen kan man ta till sig genom det. Men vissa saker går inte att översätta med sådan precision som betydelsen är på arabiska. Men se det inte som ett hinder för att läsa Koranen. Jag skulle som jag nämnt rekommendera att läsa med fotnoter. Då får man LITE bättre inblick med förklaringar och kontext. Dock så finns det mycket mer att hämta genom föreläsningar som djupgående förklarar verserna. Men man kan förstå det mesta av betydelsen på andra språk iaf.
Digge Ja, men att varje person gör en egen konstruktion av välden utifrån sin upplevelse betyder ju inte att den är sann. Det skulle betyda att vi har miljontals olika uppsättningar av världen. Haha... men det är en väldigt korrekt bedömning. Vi HAR miljontals olika uppsättningar av världen, med tanke på att alla människor tolkar den på sitt sätt.
Det kan du inte veta säkert. Jo det kan jag, eftersom undersökning i the work alltid leder en tillbaka till en själv.
Fast jag har ju levt mitt liv utan den tanken, eller hur? Du ska föreställa dig ett liv utan den tanken just nu.
Dem uttrycker tydligt att det väldigt sällan handlar om jinn. Att det för det mesta handlar om droger eller familjerelaterade åkommor. Och dessutom så trodde man inte förut att det bara var jinn som orsakade psykisk ohälsa, inte inom islam iaf. De lärda har från början skiljt dessa saker åt. Då missuppfattade jag dem.
Nej, jag anser inte att han pratar om jinn faktiskt=) Jag håller till och med med om mycket som han säger i videon. Och det är det jag försökt framställa i de olika trådarna, i musik-, porr-, och andra trådar. Att man har en fasad, man skapar inom sig en avatar om sig själv som man försöker utstråla i en växelverkan av det som projiceras på en som man uppfattar som coolt, inne, det som verkar ge bekräftelse osv. Att man täcker hjärtat med dessa höljen. Och för börja se den verkliga personen måste man skala av dessa lager. Jag håller också med om att människor har en tendens att skjuta ifrån sig det som subjektivt klassas som negativt, smärtsamt, jobbigt osv. Jag själv har gjort det om viss saker, samtidigt som jag alltid haft en öppenhet för prövningar. Jag har alltid känt att det finns något positivt i det även om jag inte i stunden kunnat veta exakt vad det är. Va roligt att du höll med om honom och inte tyckte det handlade om jinns, för han pratar nämligen om exakt samma saker som Tolle gör, fast med sin personliga touch på det :)
Men dessa saker i sig bildar inte entiteterna som jag menar. Entiteter kommer främst när man frivilligt bjuder in dem. Vilket jag gjorde genom de olika ’övningarna’ som jag gjorde. Vilket många gör utan att känna sig depressiva osv. Det handlar inte om projektion utan att låta något tillträde till ens egen perception. Då får vi helt enkelt agree to disagree. Enligt mig så existerar inte entiteter, endast mina tankar. Men jag respekterar din upplevelse.
Haha... men det är en väldigt korrekt bedömning. Vi HAR miljontals olika uppsättningar av världen, med tanke på att alla människor tolkar den på sitt sätt. Fast det är en omöjlighet. Jag brukar använda det övertydliga exemplet att en person bedömer att det finns Gud och den andra att det inte finns en Gud. Men det betyder inte att Gud finns samtidigt som Han inte finns, så bara föra tt folk uppfattar olika betyder inte att verkligheten faktiskt är så. För dem kan den subjektiva känslan av verkligheten upplevas så, men det är inte lika med sanning.
Jo det kan jag, eftersom undersökning i the work alltid leder en tillbaka till en själv. Ja om du sitter med en förklaringsmodell som utesluter entiteter så kommer du alltid komma till den slutsatsen. Men som sagt ovan så behöver den modellen nödvändigtvis vara hela sanningen bara för att det finns sanning i den.
Du ska föreställa dig ett liv utan den tanken just nu. Varför? Jag vet exakt hur det är att leva utan den tanken.
Va roligt att du höll med om honom och inte tyckte det handlade om jinns, för han pratar nämligen om exakt samma saker som Tolle gör, fast med sin personliga touch på det :) Yes, men det är faktiskt inte det enda Tolle pratar om, han säger ju till och med öppet att han följer de esoteriska tolkningarna, som kabaalah. Många av de olika läror han nämner innefattar entiteter. Vilket stärker mitt argument att han bara handplockar det som skall passa hans målgrupp, sekularister som har en inneboende känsla av andlighet.
Fast det är en omöjlighet. Jag brukar använda det övertydliga exemplet att en person bedömer att det finns Gud och den andra att det inte finns en Gud. Men det betyder inte att Gud finns samtidigt som Han inte finns, så bara föra tt folk uppfattar olika betyder inte att verkligheten faktiskt är så. För dem kan den subjektiva känslan av verkligheten upplevas så, men det är inte lika med sanning. Jo fast det är din tolkning. Jag tror inte ens alla muslimer upplever gud på samma sätt som du gör, för du upplever gud på ditt speciella sätt, utifrån vem du är och vad du har gått igenom. Om du verkligen tänker igenom det här, så kommer du se att det är sant.
Ja om du sitter med en förklaringsmodell som utesluter entiteter så kommer du alltid komma till den slutsatsen. Men som sagt ovan så behöver den modellen nödvändigtvis vara hela sanningen bara för att det finns sanning i den. Den utesluter inte något, den innefattar allt. Men som sagt. Jag respekterar din upplevelse. Jag tror dock inte den är det som du tror att den är.
Yes, men det är faktiskt inte det enda Tolle pratar om, han säger ju till och med öppet att han följer de esoteriska tolkningarna, som kabaalah. Bullshit.
Vilket stärker mitt argument att han bara handplockar det som skall passa hans målgrupp, sekularister som har en inneboende känsla av andlighet. Det gör det säkert. Synd att du inte är öppen nog. Det är ingen skillnad på det Tolle lär ut, med det som Jeff Foster lär ut. Foster citerar också från bibeln, en kurs i mirakler och Buddha ibland, men det du hörde i klippet är i princip det dom vill att vi ska förstå. Det är inte mer komplicerat eller invecklat än så.
Jo fast det är din tolkning. Jag tror inte ens alla muslimer upplever gud på samma sätt som du gör, för du upplever gud på ditt speciella sätt, utifrån vem du är och vad du har gått igenom. Om du verkligen tänker igenom det här, så kommer du se att det är sant. Men poängen är att Gud bara kan vara på ett sätt, likadant som uppbyggnaden av verkligheten, må det vara den fysiska eller andliga, kan bara i verklighet vara vara på ett sätt. Folk tolkar den på olika sätt, men det sätt som verkligheten är på ändras ju inte för det.
Bullshit. Här följer Tolles egna ord;
This is the esoteric meaning of the word ‘heaven’, and this is also its meaning in the teachings of Jesus.."...religions, to a large extent, became divisive rather than unifying forces. ... They became ideologies, belief systems people could identify with and so use them to enhance their false sense of self. Through them, they could make themselves 'right' and others 'wrong'..." "...movements developed within all major religions that represented not only a rediscovery, but in some cases an intensification of the light of the original teaching. This is how Gnosticism and mysticism came into existence in early and medieval Christianity, Sufism in the Islamic religion, Hasidism and Kabbala in Judaism, Advaita Vedanta in Hinduism, Zen... in Buddhism.... "Only a small minority of people had access to them. Their numbers were never large enough to have any significant impact on the deep collective unconsciousness of the majority." Här kan vi dra flera slutsatser. Han säger att det är i mysticismen som man finner dem sanna lärorna och att dessa läror enbart var tillgängliga för vissa människor.
Det skulle betyda att tex Profeten Muhammed (saw) inte fullföljde sin uppgift med att förmedla budskapet. Att hans närmsta anhängare fick fel tolkning av lärorna. Vilket är ett absurt påstående för det skulle betyda att majoriteten av de troende lärde sig religionen på fel sätt, från profeten själv.
Men det håller inte, profeterna valdes just för att det var dem som var de utvalda personerna att förmedla och förkroppsliga budskapet. Och de runt profeterna var de som fick den bästa och tydligaste tolkningen på allt.
Enligt mysticismens principer så kom människor efter profeterna och på något sätt fick inspiration till nya tolkningar om religionen. Skulle deras tolkning vara bättre än profeternas och profeternas följeslagare? Det är ett mycket kostigt påstående.
Religionen ska förstås så som profeterna förmedlade, inte genom någon som inte ens träffade profeterna, som en period efteråt säger sig gjort den rätta tolkningen.
En kommentar om Tolle och kabbalah av en läsare av de båda;
I have Kabbalah on one side and Eckhart’s teachings on the other side-both very similar. Different writers and wise men translate from the sages in their own way but basically saying the same good words. Det är ingen skillnad på det Tolle lär ut, med det som Jeff Foster lär ut. Foster citerar också från bibeln, en kurs i mirakler och Buddha ibland, men det du hörde i klippet är i princip det dom vill att vi ska förstå. Det är inte mer komplicerat eller invecklat än så. Jag skulle saga att det är mer komplicerat än så. Detta är frukterna av att mysterielärorna blivit pushade på allmänheten, så som Bailey uppmanade till.
Att Tolle och Foster tar från olika källor av mysticism (och märk att även om de tar från bibeln så gör det med esoteriska tolkningar) visar vilken brunn dem hämtar vatten ifrån.
Ska dem nu, flera hundra år senare, göra nya tolkningar på lärorna. Tolkningar som betyder att handplocka vad som passar och välja bort sådant som inte passar. Nej, det är ett subtilt sätt att göra en viss målgrupp uppmärksam och indragen i mysticismens läror. En förberedelse. Vilket inte betyder att dem gör just det medvetet.
övertygelsen kom oplanerat. nej, det är osanning. jag känner det så övertygande i mig att jag vet att detta lilla citat inte stämmer med sanningen.
Intressant. Hur tror du det gick till då?
Jag skulle saga att det är mer komplicerat än så. Detta är frukterna av att mysterielärorna blivit pushade på allmänheten, så som Bailey uppmanade till. Att Tolle och Foster tar från olika källor av mysticism (och märk att även om de tar från bibeln så gör det med esoteriska tolkningar) visar vilken brunn dem hämtar vatten ifrån. *Suck*
Jag ger upp. Du förstår inte, och vill uppenbarligen inte förstå.
Det dem vill är att vi "dödliga" människor ska dela upp oss i grupper och peka på varandra för att gå runt i samma cirklar som inte leder oss nånstans. Dem lyckas rätt så bra med det. Men som jimi hendrix sa " when the power of love overcomes the love of power´, we shall have peace". Han dog i en överdos. Michael Jackson sa "If you wanna make the world a better place, take a look at yourself and then make the change", jag ska inte ens gå in på vad som hände med honom. JFK sa "Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable" ja vi har alla sett klippet. Om du vill komma upp till toppen och förändra världen från det som styrs nu måste du tyvärr vara beredd att dö innan du lyckats få igenom dina tankar. Bråka inte om livet, argumentera inte om vem som har rätt i småsaker. Släpp ditt ego. Älska din nästa och var vaken, dvs, se själv, hör själv, tänk själv, ta ställning.
Hur tror du det gick till då? kan varit ett eko från ett möte mellan Odin och Ra...vad vet jag. kändes rätt iaf...
Tillbakakaka fett sött ord...!:)
kan varit ett eko från ett möte mellan Odin och Ra...vad vet jag. kändes rätt iaf... Men då kan det fortfarande vart oplanerat=)
fett sött ord...!:) Haha visst. Det finns en sockertopp i personen med det hårda budskapet som ingen vill höra på.
en del av "budskapet" roar mig faktiskt. även om öronen och ögonen som uppfattar det analyserar det som en roman eller en spelfilm.
Producent
2013-03-25 16:30
Ska vi diskutera Illuminati tycker jag det är viktigt att ta upp detta också:
Den symbol som oftast förknippas med Illuminati är en pyramid med ett öga i (se bilden ovan). Kan detta också vara en symbol för det "tredje ögat" som väcks till liv i kundalini-uppvaknande? Finns det ett samband mellan Kundalini (ormkraften) och Satan?
"Sat Nam" (betyder sanningen inom dig) och "Sa Ta Na Ma" är heliga mantran i kunaliniyoga.
De flesta av oss känner nog inte till så mkt om varken Yoga, Falun Gong, Tai Chi, meditation, chakran, kundalini etc. Kanske detta är själva källan i konspirationen om den nu finns, att vi inte ska känna till det? Visste ni t.ex. att många som praktiserar Falun Gong i Kina blir tillfångatagna, fängslade och torterade? En form av inkvisition alltså.
Det här är bara vad jag tror, men Illuminati kanske inte vill att vi ska känna till sådant som gör oss spirituellt starka, och för att skrämma bort oss från sanningen har de bland annat använt religion som redskap. Jag tänker framför allt på Abrahams tre religioner Kristendom, Islam och Judendom.
Man kan bli rädd för sin egen kraft och samhällets makthavare kan definitivt bli skrämda av att människor är starka och självständiga -
http://www.kundalini-yoga.se/vanligafragor.html De stora energikanalerna (som chi flödar genom) och 7 chakran:
Kundalini är alltså "ormkraften" som väcks till liv genom specifika Yoga och meditationsövningar. Varje chakra ska ha en särskild egenskap och kunna aktiveras, öppnas och stängas genom olika specifika meditationer.
Ett intressant samband är att den Kristna guden skapar världen på 6 dagar och vilar på den 7:e (siffran 7 återkommer i Biblen ett flertal gånger).
"7e himlen" är också ett känt uttryck, och de nedersta chakrat som styr sexualiteten (kundalini är het och sexuell i sin natur samt stimuleras genom orgasm) kanske är symboliskt för helvetet (vad har kristendomen haft för syn på sex genom tiderna?).
I kristna bibeln blir Adam och Eva lurade av en orm som vill ge dem kunskap så att de själva kan bli som Gudar:
Shiva (lägg bland annat märke till ormen runt halsen och den 3-uddiga Trishulan som bland annat symboliserar de 3 energikanalerna):
Baphomet, gudagestalt som tillbetts av bland annat Tempelriddarorden (lägg märke till positionerna med händerna samt övrig symbolik):
"Djävulens högaffel" som också är Poseidons och Shiva's symboliska vapen:
Yoga ryggböjning:
Scen ur "Exorcisten":
Scrolla fram till 6:40
Satan ska alltså vara den sumeriska guden "Enki"; den gud som ville att människor skulle få spirituell kunskap och själva bli som gudar, medan hans rivaler vill få oss att bli slavar och hålla oss ovetande om kunskap ockulta.