I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kvinnosynen en het potatis som alla vill äta upp och skita ut

Övrigt - Vardagsfilosofi

2010-09-17 23:19

Kvinnosynen en het potatis som alla vill äta upp och skita ut

Såg konserten med Rasco och Keith Murray på Mosebacke häromdagen. Tyvärr förstördes kvällen av att jag och mina vänner nedvärderades och behandlades som sexobjekt. Fullt påklädda var vi, men avklädda eller inte, man tar sig aldrig rätten till någon annans kropp! Nu fanns det säkert massa bra killar på plats, men varför tar sig folk rätt att behandla oss tjejer på det viset? Jag hade god lust att hoppa upp på scen och slita micken från Keith och skrika rakt ut. Speciellt en person ,som tillhörde Keith Murrays "entourage" behandlade mig och alla tjejer riktigt dåligt. När hans inviter inte blev besvarade började han istället mucka gräl (!) med oss.. Jag kontaktade vakten, som inte gjorde ett skvatt. När trakasserierna fortsatte fick vi nog och drog från stället. Och, vi var inte de enda tjejer som valde att gå. När ska hiphopvärlden bli en plats som tillåter att vi kvinnor släpps in, och respekteras??!

Det här inlägget skriver jag eg med anledning av en annons jag såg på whoa.nu:

Hitta En Polsk Fru
Vackra Polskor Söker Kärlek & Äktenskap. Se 1000-tals Foton!
www.RussianEuro.com

Ja, när fan, ska vi kvinnor få vara annat än handelsvaror som någon annan tar sig rättigheter över?

Och hur kommer det sig att whoa.nu har en sådan annons??

För mig är det bara ytterligare en signal, att det som hände på Mosebacke backas upp av den manliga hiphopvärlden.

Jag vill inte vara en het potatis som äts upp och nån skiter fullständigt i. Jag är mer än en handelsvara! Att vara eller inte vara en vara, det är svaret..

2010-09-18 00:10
Ang. annonsen så tror jag Whoa har nåt standardpaket från Google AdWords där vi måste spärra ord / fraser / enskilda annonsörer för att slippa se vissa annonser.
Jag vet dock att vi inte ser inte alla annonser innan de visas här.
De från exempelvis Gulan, Topstreetwear och Evolutiion är såna vi har avtal med, men textreklamen som finns i trådar är AdWords som Google sköter och den är inte "hiphopspecifik".

Jag mailar webmastrarna så får de ta ställning till den annonsen, själv tycker jag den är patetisk och hoppas att det går att styra över till hiphoprelaterade grejer istället.

(Inlägget ändrat av Mabande 2010-09-18 00:13:40)
Tillägg: om du (eller nån annan som läser detta) ser en annons som ni tycker är stötande kan ni gärna antingen meddela en admin eller göra en tråd om det i Allmänt om Whoa, så tar vi tag i det och ser vad vi kan göra.

Mabande - Admin Crew: Regulators
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Groupie

2010-09-18 03:38
Det är tråkigt att ni tjejer ska råka illa ut, men jag tror inte det har så mycket med hiphop att göra. Snarare att vissa typer är mer slemmiga än andra.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Poet

2010-09-18 09:51
Co-sign på Lepra.
At the gates of Eternity...

2010-09-18 11:15
Tråkigt att slembollar ska få er att inte vara kvar på tillställningen.

Älskar att jag har adblockplus, så jag slipper någon reklam på internet!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-09-18 14:47
ja du kära TS kvinnornas rättigheter i samhället är bara barnet för tillfället så, ni får nog vänta ytterligare 100 år innan ni verkligen ses som människor av alla.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2010-09-18 20:29
"men jag tror inte det har så mycket med hiphop att göra. Snarare att vissa typer är mer slemmiga än andra."

Alltså, någon gång får väl man hiphopare eller inte inse att det är något väldigt väldigt skevt med hela kulturen. Den utövas nästan enbart av män, är till för enbart män och så fort någon kvinna försöker göra intrång på denna supermanliga kultur så har folk problem med det.

Nu vet jag att det alltid finns undantag men man måste vara rätt blind om man inte hajar att något är gravt fel?

Hiphop är en kultur där kvinnor ses som någon slags handelsvara, accessoar eller i de fall där det inte förekommer direkt kvinnoförnedrande texter så är de totalt osynliga och denna utveckling har pågått sen slutet på 70talet. Man blir ju inte så chockad av trådskaparens berättelse. Visst finns det slembollar men det känns som de är brutalt överrepresenterade i hiphopvärlden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-18 23:01
"Det är tråkigt att ni tjejer ska råka illa ut, men jag tror inte det har så mycket med hiphop att göra. Snarare att vissa typer är mer slemmiga än andra."
hmmm... Vadå. du menar att sexualiseringen av kvinnor, både i samhället som stort, eller specifikt i hiphopen handlar om ett par slemmiga typer.?
Nej alltså. Vi har väl ändå kommit tillräckligt långt i samhällsutvecklingen för att de allra flesta borde se att sexualisering av kvinnor är ett strukturellt problem i vårat samhälle. Och ofta ett större strukturellt problem inom mansdominerade yrken och områden.

2010-09-18 23:09
Jag var inte på konserten, så kan inte uttala mig om saken, men eftersom jag antar att detta är sanning så tycker jag du bör skriva en redogörelse och skicka öppet till Mosebackes etablissemang, så får vi se hur de väljer handskas med det hela offentligt. I grund och botten verkar ju de delvis ansvariga för det här och vill de ha en jämställd atmosfär och locka kvinnliga besökare till sina arrangemang får de ju förstås se till att ni blir respektfullt behandlade, oavsett av artister, personal som andra besökare. Stå på er.

Manager

2010-09-19 08:06
Hiphop är en kultur där kvinnor ses som någon slags handelsvara, accessoar eller i de fall där det inte förekommer direkt kvinnoförnedrande texter så är de totalt osynliga och denna utveckling har pågått sen slutet på 70talet.

Hiphop är en kultur som har sitt ursprung i ghettot och än idag kommer många utövare därifrån. Kvinnosynen hos unga män från såna områden är väldigt ofta skev och ett stort problem även utanför hiphop. Hiphopmusiken reflekterar bara verkligheten som många kommer ifrån och så länge verkligheten ser ut som den gör kommer hiphopmusiken se kvinnan som en handelsvara, eller vad det nu är den ser kvinnor som.

Åk ut till en förortsskola i Sverige och kika, brudarna har det rätt tufft. Det finns även många tuffa brudar där ute.

Sen är ju de flesta snubbar i allmänhet douchebags, från ghettot eller inte, bara att de från ghettot har en tendens att vara lite mer på eftersom de är mer vana att ta det de vill ha. .
Redline!

2010-09-19 13:10
Dr.Octagon: Fast varför ens försöka friskriva hiphop? Vad spelar det för roll om roten till problemet finns i ett samhälle som hiphop reflekterar? Sexism i hiphop är jävligt påtagligt och är ett problem för mig, och många andra skulle jag tro.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Groupie

2010-09-19 15:55
Men hur länge ska man skylla på massa olika saker istället för individer? Kom igen... De flesta hiphopare är inte slemmiga bara för att det lyssnar på hiphop utan isåfall är det ju mera troligt att slemmiga typer dras till hiphop.
Sluta skylla på omständigheter mer än individen.

Det finns slemmigt folk överallt.

2010-09-19 18:27
Enligt mig är det ju en slags ond cirkel...det finns många bra brudar som behandlar sig själva med respekt och dessutom kräver respekt , som inte pallar vara nåt sexsymbol . Men ja..det finns för många brudar som diggar att bli behandlade som slynor. Enligt mig finns det för många unga ( och äldre) tjejer som lider av dålig självkänsla..vilket resulterar i att män/idioter you name it..får behandlar de som en bytesvara ( eller het potatis ;). (miss)förstå mig rätt nu, tack vare att många män inte kan styra kuken och tack vare att det finns många kvinnor som ser kuk, ord, och respektlöst beteende som en bekräftelse kommer detta alltid vara ett problem för tjejer/kvinnor som faktiskt tar hand om sig själva.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2010-09-19 18:31
Och där har vi svaret.

2010-09-19 18:57
Lepra
Såklart att omgivningen spelar roll. vilka attityder folk man umgås med har. Attityden hos dom man växer upp med. Samhällets strukturer osv.
Du kan ju inte helt förneka att det finns sexistiska strukturer i samhället?

2010-09-20 13:34
Alltså innom hip hopen ser man på kvinnor för vad de är, alltså bitches´n hoes. Då de flesta tjejer är slampiga i naturen (spec på senare dagar) så dras alla automatiskt över samma kam i en så grov och vulgär kultur som Hip Hop. Det hör till hela fenomenet. Gangsterap utan en slampatityd mot tjejer är inte genren gangsterap, inte mer med det, det kommer inte försvinna.
Däremot finns detta även i samhället vi lever i, och där är det på en avvecklande nivå, men än så länge är sjävla avslavandet av kvinnor som sagt inte helt färdigt.

Påskynda processen om du vill, inte för att jag tror att det går.

YOU wont be disapointed.

2010-09-20 13:45
Sen måste det inte tvunget vara så att kvinnor ses som sexobjekt, det är kanske inte det som är hela problemets utgång, utan det kan mer ha att göra med den falskhet och lösaktighet som finns hos många tjejer som automatiskt leder till ett nedvärderande från de som ser igenom det.
Jag tror inte att det är det faktum att man kan spänna på tjejer som bidrar till att vissa kan bete sig kränkande mot er, utan det är nog mer en form av motpunkt emot er majoritets mentalitet.

YOU wont be disapointed.

2010-09-20 22:20
laflamme - Nu är all reklam från den sidan blockerad från att visas på Whoa.

Mabande - Admin Crew:: Regulators
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-09-20 22:51
Sen måste det inte tvunget vara så att kvinnor ses som sexobjekt, det är kanske inte det som är hela problemets utgång, utan det kan mer ha att göra med den falskhet och lösaktighet som finns hos många tjejer som automatiskt leder till ett nedvärderande från de som ser igenom det.

HAHA! Dagens! Googla på dubbel bestraffning är du snäll.

2010-09-20 22:59
Men att någon brud har dålig självkänsla eller att alla andra killar är dumma i huvet är väl ingen jävla ursäkt för att vi ska stå ut med att bli behandlade som handelsvaror, eller för killar att behandla oss som handelsvaror. Tänkt liiiite längre.

2010-09-21 10:17
...ja faktiskt, tänk lite längre :)

2010-09-21 11:40
Tänk om det går så långt bak som dagis? "Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad". Män vill vara sexobjekt, därför raggar de på ett sexobjektifierande sätt (det är ju charmigt, enligt dessa män).

Egentligen har jag aldrig förstått grejen, men det är för att jag aldrig haft det synsättet heller. Alla är lika mycket värda (så gott det går) i mina ögon, förutom en special lady som är värd extra.
Groupie

2010-09-21 11:56
kakmonstret

Lepra
Såklart att omgivningen spelar roll. vilka attityder folk man umgås med har. Attityden hos dom man växer upp med. Samhällets strukturer osv.
Du kan ju inte helt förneka att det finns sexistiska strukturer i samhället?

Nej det sa jag inte. Jag sa bara att det nog knappast är något unikt med hiphopens sexistiska kultur utan att den snarare finns på massa fler ställen. Bekräftade snarare än dementerade det du precis påstår.

2010-09-21 21:04
"Men att någon brud har dålig självkänsla eller att alla andra killar är dumma i huvet är väl ingen jävla ursäkt för att vi ska stå ut med att bli behandlade som handelsvaror, eller för killar att behandla oss som handelsvaror. Tänkt liiiite längre."
Exakt.
Enligt mig så är det något som alla, klubbar, arrangörer, företag etc etc måste ta hänsyn till.
Alla seriösa aktörer(företag och andra) inom alla brancher bör jobba seriöst med jämställdhet. Och ha någon slags handlingsplan för hur dom ska agera om sådana här situationer uppstår.

Att bara tänka "Ärs det är tjejernas fel att dom beter sig lösaktiga. ". Är kontraproduktivt och tillåter det här beteendet att fortgå. Och det är en väldigt skev bild av samhället som man förmedlar.

"Jag tror inte att det är det faktum att man kan spänna på tjejer som bidrar till att vissa kan bete sig kränkande mot er, utan det är nog mer en form av motpunkt emot er majoritets mentalitet."
Jag tror snarare det är en väldigt omogen och skev attityd och gruppbeteende som styr dessa personer att agera som svin.

Groupie

2010-09-21 22:18
Folk som är svin är i regel det på flera plan, inte bara mot tjejer..

2010-09-21 22:23
Jag har läst några riktigt dumma inlägg på olika forum i veckan, dels av rasister på flashback och dels de två som ZoO-Man P23 skrev.

"Påskynda processen om du vill, inte för att jag tror att det går. "

Möjligen att det går något trögare när det finns män som delar din kvinnosyn, men framåt går det för övriga som lever i nuet. Hoppas du lär dig att tänka till lite och får en lite mer samtida och fördomsfri syn på kvinnor. Lycka till!! :)

2010-09-21 23:25
Om hans kvinnosyn inte är samtida, betyder det att den samtida kvinnosynen är bra?

2010-09-21 23:56
Nej, men antagligen bättre än hans.

2010-09-22 00:11
Dr. Octagon, det handlar ju om könsroller och återskapandet av dem, går inte riktigt att beskylla någon samhällsklass för att vara värre än någon annan.

Sen är ju frågan vem som är grisen, snubben som öppnar champagneflaskor över någon kvinnas röv eller a) de som köper skiten b) de som betalar för skiten eller c) alla tre.

2010-09-22 00:28
ModernDrunkard P25
Tror det bästa är att inte skultbelägga människor eller döma människor.
Man kan se på folks handlingar och säga att dom medför negativa konsekvenser. Men man kan ju inte genom det påstå att hela dom i sig är genomruttna svin.

Många av dom som lever efter könsroller och återskapar dom är vanliga män och kvinnor som inte är svin eller idioter. Utan bara vanligt folk..
Om man ser dom som svin så är det lätt att inte se att dessa könsroller och upplevda attityder och uppfattningar inte finns i vår närhet och bland dom vi känner.

Dessa attityder och uppfattningar finns överallt. Det är svårt att se det om man ska skuldbelägga folk.

2010-09-22 02:21
Vet inte om det passar in, men det kanske gör det ändå...

Fick för mig idag att ett stort problem i kvinnans kamp mot jämlikhet är kvinnor som säger "Titta, vi kvinnor kan också!" och "Hon är en riktigt stark kvinna!" (osv osv, kommer inte på bättre exempel nu), åtminstone för mig. Det jag ser då är att personen övertygar sig själv om det, och det är trist. Jag är övertygad om kvinnans höga kunskaper och (åtminstone) lika värde med mannen, det är en självklarhet.

Men det hör inte hit särskilt mycket, kan jag tro...
Poet

2010-09-22 08:29
Hur är hip hop egentligen mer kvinnoförnedrande än till exempel heavy metal, hård rock och många genrer? Är det bara för att det är massa "negrer" som är involverade ? Och jag säger det inte på ett lustigt sätt, jag menar allvar. Är det för att det handlar om färgare människor som gör något så vulgärt?

Jag känner verkligen att andra genrer inte får samma heat när de gör exakt samma saker, men hip hop får alltid skit.

Med detta sagt vill jag säga att douchebags finns i alla subkulturer.

2010-09-23 10:15
kan du droppa lite kvinnoförnedrande heavy metal och hr? jag lyssnar gärna.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Poet

2010-09-23 10:20
Nu hade jag inte kunnat ge dig samma exempel då i samma utsträckning som hip hop, då jag inte lyssnar på heavy metal särskilt mycket. Plus att jag sitter på jobbet och inte vill trigga säkerhetssystemet med att skriva för sexiga ord hehe.

2010-09-23 10:59
Lugnt jag kan vänta. Jättegärna länkar till några bra kvinnoförnedrande videos också i samma stuk som vita rappare kör. Mkt snackande om bitchar, skita de i ansiktet,knulla i röven,sniffa kox från fittan etc ,du vet Smut Peddlers-stuk ,sen gärna ngt band som gjorde en hel skiva om bitches and hoes.

droppa inte nashville pussy bara, det är alltförmånga feminister som lyssnar på detta, måste va ngt skumt med den skiten.
WWW.COULISSE.SE
Poet

2010-09-23 11:23
Haha, flabbar åt att du nämnde just Smut Peddlers.

Nej men skämtåsido, tycker du ändå inte att Smut Peddlers musik representerar Smut Peddlers snarare än hip hopen i sig? Det är ju en klassfråga trots allt.

2010-09-23 12:34
Vad har det för betydelse om andra genres är kvinnoförnedrande? Gör det att vi inte behöver bry oss om att hiphop är det?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2010-09-23 12:44
BC69
nej ,det finns en homogen grupp inom hiphop som består av rappare som tävlar om att bli mest fuckade och kontroversiella där texterna handlar om ultravåld,sex(den icke-kvinnovänliga typen) och knark .Smut Peddlers,Necro och Eminem är bara ett par frontfigurer .Oavsett om det va så att SP har patent på den typen av hiphop kan man inte exkludera de från kvinnoförnedrande hiphop för att den andra typen av kvinnoförnedrande hiphop låter annorlunda.
Så jag får vänta tills du kommer hem och googlar fram lite saftiga grejjer åt mig
+ bytt inte ämnet
WWW.COULISSE.SE

2010-09-23 12:44
Jämställdhet är bra.
Men jag misstänker att all denna jämställdhetshetsen kan bidra lite till sånt där beteende när man är ute.

Förut skulle man som man behandla en kvinna som en kvinna, kvinnor skulle bli upp-passade(dörren öppnas, notan betalas osv) Nu kan man lika gärna behandla en kvinna som en man(jiddrar, är otrevlig, tränger sig före osv).
Kanske ligger något i det :)

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Groupie

2010-09-23 13:12
psyko_slusk

Du är nog inne på något bra där...
Poet

2010-09-23 13:21
Osvensk: Byter inte ämne, jag bara påpekar det är faktumet att många hip hopare från medelklassmiljöer (typ Common, Kanye mm) inte är lika inriktade på att vara pimps och har massa big booty bitches i sina videos. Sen att de finns de som överdriver det hela till den graden (som SP, Necro mm) är i mitt tycke snarare för shock value än att det kanske nödvändigtvis representerar deras egen syn på kvinnor.

Och som jag påpekade, så ser jag inte riktigt hip hopen i sig som mer kvinnoförnedrande än vissa andra genrer. Är det en slump att uttrycket "Drugs, Sex & Rock and Roll" finns?

2010-09-23 13:34
skön psyko_slusk... Du har en poäng helt klart. Tror dessutom det är en anledning till att många kamrater jag har misslyckas i sina raggningsförsök, ska forska i detta mer nästa gång jag är ute med några singelkamrater, se om din teori är tydlig i deras beteende.

2010-09-23 13:59
Shmug P23

Alltså, du måste vara bra du du. Det var knappt 100 år sedan man ens började komma på tanken att behandla kvinnor på samma plan som män. Sånna "reformer" tar lång tid. Det är på god väg, men det är långt ifrån färdigt och därför skapas sådana här trådar vi skriver i just nu. Det är en PROCESS som inte har genomgått en SLUTLIG förändring. PÅSKYNDA processen om du vill, jag tror fortfarande inte du kan göra någon skillnad.
Lycka till!

och ps. alla har fördommar, även du, så vad gör det om jag inte är rädd för att uttrycka mina? Dina fördommar är lika fel som mina fördommar, men vi båda är smittade av fenomenet, men du försöker vara bättre genom att inte lufta dina. Smart...

YOU wont be disapointed.

2010-09-23 16:53
jag bara påpekar det är faktumet att många hip hopare från medelklassmiljöer (typ Common, Kanye mm) inte är lika inriktade på att vara pimps och har massa big booty bitches i sina videos.

det är orelevant till diskussionen vilken klass gör vad när hiphop är överrepresenterad av kvinnoförnedrande individer. Att det finns bra pk-hiphop vet jag redan.

Är det en slump att uttrycket "Drugs, Sex & Rock and Roll" finns?

finns inget kvinnoförnedrande i uttrycket, alla versionerna av sången eller filmen.Ordet sex är inte kvinnoförnedrande.Det är ett uttryck skapad av hippies som gjorde en nyversion av vin, kvinnor och sång som handlade om att älska sin fru och goda livet :
Who does not Love Wine Wife & Song will be a Fool for his Lifelong!
+ att hiphop har sin egen version money, bitches and weed
WWW.COULISSE.SE
Poet

2010-09-23 17:03
Knappast irrelevant alls. Hip hop är en produkt av det samhälle det utvecklades. Om det samhället sen har bestått av en hel del män som växt upp utan positiva manliga förebilder, knarklangare, hallickar och prostituerade, så är det väl inte så konstigt att det speglar sig i musiken?

Who does not Love Wine Wife & Song will be a Fool for his Lifelong!
+ att hiphop har sin egen version money, bitches and weed

Touché

2010-09-23 19:02
Knappast irrelevant alls. Hip hop är en produkt av det samhälle det utvecklades. Om det samhället sen har bestått av en hel del män som växt upp utan positiva manliga förebilder, knarklangare, hallickar och prostituerade, så är det väl inte så konstigt att det speglar sig i musiken?

Och eftersom metal och hardrock kommer från den friska ,vita medelklassen måste den va mkt mkt mindre kvinnoförnedrande än hiphop, menar du?
WWW.COULISSE.SE

2010-09-24 14:33
Hip Hop är en kultur inte en klassfråga.

YOU wont be disapointed.

2010-09-24 22:14
Alltså vad fan!?

Att ta debatten till klasskamp som BC99 P27 är ju intressant, det kan ligga något i det, men att det skulle ligga i männens favour är BS. I klasskampen är det kvinnorna som gjort mycket av skitjobbet och tagit rätten till underklassen. T.ex under Ryska revolutionen så var det kvinnorna som startade hela revolutionen. De lackade ur på att det inte fanns något bröd till barnen och började demonstrera på gatorna. Då kom männen på att de var en bra idé och fortsatte... Kvinnorna har alltid varit en självklar del av klasskampen - det är bara att den vite mannen har skrivit historien och precis som svarta så har kvinnorna utlämnats.

Och debatten om att kvinnor ska behandlas som kvinnor etc. Vi är väl individer som alla andra!? Precis som jag inte behandlar alla män likadant, vill väl inte alla kvinnor bli behandlade lika. Jag är mer en tjej som vill bli behandlad som "en i gänget" än en tjej-tjej. Men det finns säkert många som uppskattar gentlemannastilen också.

Det det kokar ner till är respekt. Har du respekt för någon så kommer du läsa av den personen och se till individen - oberoende av kön! Jag blev undanknuffad o disrespekterad på konserten som Laflamme tog upp. En av snubbarna i "entouraget" gick runt i publiken och frågade alla kvinnor "Are you game?". I någon slags jakt efter fitta till efterfesten eller något. Alltså - enligt mig - ingen respekt.

Och allt detta snack om att jämställdhets processen tar tid. Jag trodde det var hip hopare vi var? Är inte vi lite pro-förändring? Som jag förstått det så vill alla i denna genre att jämlikheten är en viktig kamp, svarta, vita, gula, röda - alla lika värda. Men det gäller fortfarande endast männen eller? Så länge DU kräver av dig själv att vara JÄMSTÄLLD och JÄMLIK så är det allt jag som kvinna kräver. Men om du selektivt kommer ge männen en större vikt så kan du ta dig så högt upp i anus att dina ögonglober vill lämna landet. Vi kämpar hårdare än männen för att få finnas i hip hopen, men vad får vi för det?
En hand som taffsar oss på röven och en jävla entourage som frågar mig om jag är GAME?

2010-09-25 00:33
Så här kan man också se detta,

På stenåldern levde Kvinnor och Män på samma nivå, Kvinnorna jagade med männen.
Sen efter det så blev det fel rörelser i männskligheten allt gick fel, Religioner och allt blev fel och i vissa länder tvingades man könstympa kvinnor, Kvinnor får inte visa sina kroppar och så är det än idag, Det kan vara för att männen ser sig själv som bättre än kvinnor och männen känner sig överlägsna. Men man kan spekulera kring det i timmar och det är inget som kommer ändras de närmaste åren. Men det är sjukt iallfal.
Surfar runt med min Mac !

2010-09-25 08:57

Lol! Somebody didn't get the girl :)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-09-25 10:40
kul att någon kände till där med stenåldern och jämställdhet, iom att synen på stenåldersmän som drar tjejer i håret är ganska allmän. vad jag fått höra av en expert på området är att män och kvinnor förlorade sin jämställdhet då de blev bönder alltså bofasta.

hur som helst. visst är hiphop ibland kvinnoförnedrande, men det är inte specifikt för hiphopen utan finns överallt i kulturyttringar men tar sig olika uttryck med olika tydlighet. jag känner mig mer illa till mods av tex popens subtila undertexter och uttryckt som ganska ofta ger små fingervisningar om hur kvinnor är/skall vara än vad jag gör av bitches and hoes. det går liksom inte in, det är man väldigt distanserad till.