I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Meth vs. (idioten) Joe Budden

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-15 13:41

Meth vs. (idioten) Joe Budden

herregud, den mannen som håller med Joe här är fakiskt dum i hela huvudet.
han trodde han skulle kunna ta saigon i vintras, nerslagen blev han. Jag hoppas Meth sänker honom för gott denna gång. Snälla snälla, sänk honom. Finns det någon rättvisa här i världen, snälla snälla sänk honom så han får allvarliga men för resten av hela livet.

Länk till http://2dopeboyz.okayplayer.com/2009/05/14/method-man-vs-joe-budden/
2dopeboyz har hela situationen nerbruten....

Nu kan ni alla Budden ridare hoppa på mig, kom igen nu...jag vet att ni sitter där ute i stugorna.

rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-15 13:54
Kan du förklara lite snabbt vad beefen grundas på för oss som inte pallar ladda ner alla radiosändningarna?
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-15 13:56
Hahahahahahahahah.. skön rubrik. Sitter du hemma och gråter nu eller? :D

Men seriöst nu då, vem kan på fullt allvar tro att Saigon vann mot Budden efter att Joe släppte "Pain In His Life" samtidigt som Saigon gick runt och sa i intervjuer att han skulle slå ned Budden men aldrig vågade göra något?

Kan man inget om hiphop behöver man heller inte uttala sig.

Förövrigt är Budden en bättre lyricist än Method Man, även om Meths delivery/flow är snäppet tyngre.

2009-05-15 14:04
Joe Budden svarade på det som stod i Vibe i en lista på 50 bästa rapparna.

han låg på 32:a och Meth på 9:e, och då fick han för sig att han ville starta en beef baserat på den skiten....i mean c'mon!?
Och han uttalar sig om att han ska vara bättre än Meth på alla plan. och att det ska vara fakta...? Att han kan bevisa det han säger, SMFH.

Enligt mig startar man inte en beef för sådant här, man pratar inte disrespectful om en av dom största efter en skiten lista av Vibe.

rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-15 14:06
är man inte en idiot med sådana uttalanden så vette tusan vad en som idag definierar en idiot.

Kan man inget om hiphop behöver man heller inte uttala sig.

For real?

rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-15 14:10
Är du tappad eller? Det var inte Budden som "startade beef". Det han sa fick Method Man att starta beef.

2009-05-15 14:10
Löjligt att starta en "beef" pga det. Hurvida vem som är bäst kan ju diskuteras, men som du säger så bör man visa respekt till one of the greatest origintators of all time.

Beefs brukar locka fram feta låtar, så man kan ju se nåt positivt i det här.

2009-05-15 14:14
Kul med diskussion.
Jeppe, klart att meth måste svara på ett sådant uttalande. Enligt mig startades detta av Budden.
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-15 14:24
Alltså, Budden sa ju liksom "I LOVE Method Man" precis innan sitt uttalande.. Han respekterar honom för vad han gjort, men anser sig ändå vara bättre rappare än honom. Vad är problemet? :D

2009-05-15 14:27
Jag är ju inte precis ensam att tycka detta är ett korkat uttalande.
Men visst ser du inga fel i det så är väll det okej.
Men som att Zlatan skulle börja yra om att han är bättre än Pele, du låter helt enkelt ämnet vara. Känns typiskt att det är just Joe Budden det kommer ifrån också, han verkar verkligen ha en s.k "glappkäft".
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-15 14:28
Att Mef är bättre änn Budden på alla plan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 14:41
Men snälla, Method Man är långt ifrån att vara en av de bästa genom tiderna liksom. Att dra en parallell med Pele känns lite overkill. Bara i Wu-Tang liksom så är både GFK och Raekwon långt bättre än snubben.

Nah, fortsätt diskutera ni, nu ska jag dra "What the beat" och lyssna på när Eminem och Royce kör över Method Man totalt. :)

2009-05-15 15:30
Jag ser inget fel med det, listan var patetisk och han sa vad han tyckte.
Han sa fortfarande att han har full respekt för meth men anser sig själv vara en bättre rappare, inget att börja grina över
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 16:34
Själv tycker jag Method är skönare men samtidigt har jag inga ambitioner att varken vara superäkta och gradera alla mina artister utifrån vilken rating dom får på HHDX eller att tycka att Slaughterhouse är bäst i världen även om dom inte är dåliga men Meth har ju samtidigt en tendens att dissa allt som rör sig.. Hulk (;)), Diddy, Soulja, Wendy Williams osv osv ..
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2009-05-15 16:36
Diddy och speciellt Wendy Williams är ju inte så jävla konstigt att han lackade ur på?

2009-05-15 17:43
Infinitiv: Joe Budden har också en jävla tendens att dissa rappare. Den listan kan göras lång. Han blir för mycket ibland och jag pallar inte med hans storhetsvansinne.

2009-05-15 18:30
Vem fan e Joe Budden?

Nah, fortsätt diskutera ni, nu ska jag dra "What the beat" och lyssna på när Eminem och Royce kör över Method Man totalt. :)

Vilken jävla efterbliven kommentar.
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-05-15 18:44
Textmässigt är Budden helt klart bättre än Method Man. Självklart delar inte många här min åsikt då det finns en massa gamla Wu-Tang-rävar på forumet som får chansen att visa sig.

Men som att Zlatan skulle börja yra om att han är bättre än Pele,

för att vara en dålig parallell förklarar den faktiskt ganska bra vad som faktiskt hänt här. Zlatan ÄR tekniskt sett faktiskt bättre i dagsläget än Pelé var på sin tid. Fotbollen har utvecklats otroligt på senare år. EXAKT samma sak gäller i detta fallet. Method Man gjorde mycket klassiskt på sin tid och han förtjänar respekt för det, precis som Pelé. Men i en beef mellan Method Man och Budden vinner Budden textmässigt, precis som Zlatan skulle vinna en 1on1 mot Pelé...

När jag tänker efter drog du en parallell som faktiskt gjorde att man kunde förklara saken på ett bra sätt. Tack.

Vem fan e Joe Budden?
(quote)
Vilken jävla efterbliven kommentar.

- Om någon kommentar är efterbliven hittills så är det ju denna.

2009-05-15 18:46
Nej, altså ärligt. Visa mig vem Joe Budden är. Jag menar allvar.

2009-05-15 18:56
föredrar mr.meth och tror han står som vinnare när detta är över, men ska bli kul att följa.

2009-05-15 19:12
Slaughterhouse e helt klart bäst, men Joe Budden är inte den bästa i gruppen men jag diggar honom, jag diggar meth också.. Detta är löjligt, hela beefen, och jag väljer inte sida.. Jag skiter i vilket.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-05-15 19:13
Ch1ll P17
Jag la inte upp det åt dig. Jag delar din åsikt om att saker förändras osv. det var därför jag gjorde parallellen. Men att hålla på och jämföra då med nu känns fel, sådana här listor finns ju bara för oss fans. Dom som är på listorna ska ju inte bry sig egentligen.

Method Man>>>>>>Joe Budden, alla dagar i veckan
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-15 22:15
diggar joe budden för en del han gjort men sätter du dessa rappare mot varandra väljer jag meth alla dagar i veckan för han är bättre overall än budden, meth kan komma undan med vad som helst tack vare delivery och flow medan budden faktiskt är är en bra textskrivare. men komigen, jämför vem som har flest klassiska verser så ser man direkt vem som är bäst.

2009-05-15 23:22
Lion-O
Låt mig klarlägga detta. Du tycker alltså det är löjligt att Budden kommenterar en artikel han är med i, men inte att Meth startar beef och ett jävla liv på grund av en kommentar av en rappare, som faktiskt sagt att han respekterar Meth för vad han gjort?

jämför vem som har flest klassiska verser så ser man direkt vem som är bäst.

hur avgör "flest klassiska verser" vem som vinner i en beef?

2009-05-15 23:30
jag snackade inte om vem som vinner en beef, utan vem enligt mig är bästa rapparen.

2009-05-15 23:58
Meth är bättre

2009-05-16 01:34
Jag gillar Joe Budden, men han e fan retarded. Han har gjort bort sig, och blivit tillsagd att sätta sig ner o hålla käften av radio profiler, method man och Melle Mel.

Meth må inte vara en battle MC, men den jäveln kan fortfarande, jag tycker han blivit mkt duktigare och utvecklas än. Efter att han dissades för sin ständiga tid i hollywood tog han tag i saker o ting, och det resulterade albums som 8 Diagrams (han dödade det albumet), även 4:21 var grym, Meth var vass!

Vad beträffar Budden, så har han en tråkigare delivery, och ingen wow flow direkt.

Jag hoppas de gör disslåtar till varann :)
http://www.myspace.com/deadlykanha

2009-05-16 12:16
jag är en av rävarna som föredrar meth på alla plan.. vad fan tror budden? stackare!

2009-05-16 12:36
Buttons är patetisk. Och att säga att han inte dissar Meth, "bara säger vad han tycker" är löjligt efter att ha hört hans uttalanden.
Om han bara hade så mycket skills som han snackar. Allt Joe har är multies, medan Meth är en komplett rappare.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-05-16 13:03
Löjlig grej egentligen men om man ska avgöra vem som verkligen är bäst av meth och joe så får man ju helt enkelt kolla på vem som gjort bäst musik. Skills så som flow, multies, delivery bygger ju på att man ska använda de till att göra bra musik. Det spelar ingen roll om du kan rappa snabbast i världen och rimma 200 ord på raken, ger det inte i slutändan bra musik är du ingen bra rappare. Om man då kollar på vem som stått för bäst musik ser jag meth som en självklar vinnare.

2009-05-16 13:15
Allt Joe har är multies

Är du seriös nu..?

2009-05-16 13:27
Sjukt vad alla ska beefa egentligen..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-05-16 18:29
niggas gon' say I lost my skill
when in fact they all been programmed
And lost they feel, fo' real.......method man mördade er alla hahah

2009-05-16 19:55
Vad har Budden gjort för hiphop som är så grymmmt? Vi vet vad Meth har gjort för hiphopen med vafan har Budden gjort? Det enda snubben gör att han går runt och jämför sig själv med olika rappare och säger att han är bättre än this and that.
Shuu

2009-05-16 19:55
fuck outta here
Shuu

2009-05-16 20:20
han har faktist varit med o bildat Slaughterhouse.. Jävligt bra.

2009-05-16 21:33
och det endast för att själv framstå bättre.
Joell & Royce hade jag gärna sett utan Budden.
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-16 21:50
Glöm inte Crooked I..

2009-05-16 21:52
vem?
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-16 21:55
Började du lyssna på Hip Hop igår eller?

2009-05-16 22:14
han har faktist varit med o bildat Slaughterhouse.. Jävligt bra.

Slaughterwhat?

Meth har varit med och bildat Wu Tang. Det du.

2009-05-16 23:21
Han borde vara glad att han överhuvudtaget kom med på listan. Detta är bara ännu ett litet försök att få uppmärksamhet till sin än så länge rätt ruttna rap karriär. Fattar inte hur han kan springa runt och vara så stor i truten när han precis har dunder floppat med sin platta som var kass dessutom. Visst han har lite battle rap kvaliteter men det är allt. Hoppas inte Meth svarar och ger killen den media uppmärksamhet han vill ha.

Sen att han har vart med att startat slaughterhouse är knappast någon bedrift då han är klart den svagaste emceen i gruppen, dem har gjort typ tre bra låtar, endast två av rapparna har släppt något bra album och en har inte ens droppat något.
Jämför detta med Meth och hans lilla grupp Wu så tycker jag det blir tydligt hur barnsliga hans uttalanden är.

Äh nuff said. Pz.
...ey90.

2009-05-17 00:01
Tycker det är tragiskt när folk vill känna sig lite äldre/smarta och alltid tror att vissa rappare är bättre än andra ENDAST för att dom släppt klassiskt material för 10-15 år sedan..

2009-05-17 00:42
Tycker det är tragiskt när folk vill känna sig lite äldre/smarta och alltid tror att vissa rappare är bättre än andra ENDAST för att dom släppt klassiskt material för 10-15 år sedan..

Altså lägg ner. Detta är ingen disskusion. Joe Budden har inget att hämta mot Method Man.

2009-05-17 01:15
Hur många låtar har du hört med Budden då? Pump It Up bara eller?

Tsss.. stick härifrån snälla..

2009-05-17 10:10
El_Presidente P23

Ja för fan! Jag respekterar och gillar Method Man som fan, Wu tang har ju funnits ett tag..

Men jag kan ju säga att just nu är Slaughterhouse min favorit grupp.

börja inte dissa Slaughterhouse..

2009-05-17 10:31
Vi behöver inte ens gå tillbaks till 36 Chambers. Joe kan bara drömma om att släppa ett album som är lika bra som Methods senaste.
Och som sagt, det är knappast någon bedrift att vara den svaga länken i en grupp..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-05-17 11:18
Is there a fuckin snake in my garden?
Starvin, for a rap treat, steppin on my feet
Pardon yo delf, before ya find yo delf
In a fucked up situation, without no help

Tiiiical, tiiicaaaal

meth tar den f i t t a n, joe budden är en värdelös hype sökare

2009-05-17 12:26

budden är en värdelös jävla rappare...höll inte han på med rnb förut förresten? f.ö..egentligen vill han suga meths kuk men han vågar inte fråga som en man.....joe budden har inget att hämta han beter sig som en jävla fjortis vid T centralen....finns inget att diskutera ska han jiddra med jesus så ska han fan ha rygg för det också,........
BOIA CHI MOLLA

2009-05-17 15:18
hehe man märker att ni barn som började lyssna på hip-hop igår tror verkligen att buddens är mer komplett mc än m.e.t.h.o.d MAAAAAAAAAAN!!!! f-ck outta here you punks

btfw FUCK SLAUGHTERHOUSE aka Slaughter whatever whatever , holla at me när de har släppt en skiva som enter the 36 chambers eller wu-tang forever....

nuff said you punks

2009-05-17 15:28
SMH @ alla som tror att gammalt är bäst. Nu vill jag inte ge mig in i debatten om vem som är bäst, Budden eller Method Man. Men detta är återkommande här, är man en rappare från tidigt 90-tal så är man per automatik bättre än en rappare som är het nu, verkar det som. Grejen är den att då var det större fokus på texter, på lyricister, vilket det inte är i dagsläget. Dagens lyricister får inte lika mycket beröm som de på 90-talet. Ta exempelvis Royce, han är fan flera nivåer över vissa legender från 90-talet.