Jag föredrar Wu över Slaughterhouse, men jag tycker inte man ska försöka ta nåt från Slaughterhouse, de gör bra grejer. Men snackar vi Method Man (ett av Wu's starkare kort) mot Buttons (Slaughterhouse's svaga länk) är det en annan grej. Sen är det meningslöst att isolera avancerade rimscheman och multies som den absolut viktigaste egenskapen som rappare. Det är en viktig egenskap, men slutmålet är ändå att göra bra musik, vilket jag tycker Method Man/Wu lyckas mycket bättre med än Buttons/Slaughterhouse. Finns säkert några dussin "rappare" i Lyricism-forumet här med mer avancerade rimscheman och multies än både Buddens och Method Man, men det gör inte dem till bra rappare.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
I diskussionen om Meth vs Button och Wu vs Slaughterhouse mellan El-Presidente och nazeem blir det rätt uppenbart om vem som är den bättre retorikern. Men mellan alla rader av de El-Presidente finns det mycket jag håller med om. Det vill säga att Slaughterhouse fansen är löjligt hardcore, på gränsen till Stans/dickriders. Men sanningen är att Slaughterhouse ännu inte har tillräckligt mycket att komma med. Visst, dem har ett par bra låtar som släppts, jag har lyssnat på alla och gillar dem. Men attityden på forumet är att dem låtarna "knullar allt som släppts de senaste åren", vilket är helt absurt och långt ifrån sanningen. Känslan man får av er internetkrigare som gillar Slaughterhouse är ni vill kunna vara stolta över att ni från början hoppat på vågen och för att någon gång kunna säga att ni gillade SH från början. Jag hoppas dock att Slaughterhouse kan släppa en grym skiva. Är dem räddningen för en genre som inte behöver räddas, njä, men jag hoppas iallafall att dem lyckas med att få fler artister att lägga mer fokus tillbaka på textskrivande igen. Och nej, gammalt är inte alltid bäst. Men Wu är självklart bättre (och jag vet att SH fans inte vill påstå de heller, men jag vet samtidigt inte vafan ni håller på med). Men aldrig att jag tänker ställa mig bakom någon alternativ elitism bara för att en ny grupp rappar avancerat. Det är ju bara upp till bevis för SH. Just nu har dem bara ett par låtar att komma med som tillsammans inte kan påverka industrin på något sätt som fansen vill få de till. Jag hoppas verkligen att SH får bra produktion till skivan. Annars kommer den garanterat bli ett sömnpiller som Padded Room. Tills vidare kan väl ni hardcore fans vänta och låta resultaten(ett grymt album?) tala. Ett par låtar kanske övertygar er. Men jag är inte övertygad. Jag vill minnas att de finns ett utryck som säger att för många kockar och inga bra beats(beatsen än så länge har faktiskt varit undermåliga) blir bara en soppa.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
öhm Joe Budden är en riktigt bra rappare måste jag säga..Jag tyckte Padded room var riktigt bra.Men är han överlag en bättre rappare än Meth? tveksamt...
See, I don't give a fuck, that's the problem
Tycker inte att han flummar, inte någonstans.
Då är du en förblindad fanboy. Löjligt hur mycket han försöker starta beef för att få uppmärksamhet. Hoppas inte Meth ger honom ett skit
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
‘yo’ Joe Budden, you versus Eminem, whose gonna win?’ I’m going to say Joe Budden. I’m supposed to say it. Even if it’s the furthest thing from reality, you’re supposed to have utmost confidence in yourself and your craft. And if you don’t something is wrong with you.” Uppblåst jävla idiot, man måste väl för fan kunna förstå att man inte är bäst i världen, speciellt när man inte är mer än avredge. Skrytsamma människor som saknar respekt är dom värsta typerna!!
Och listan handlade desutom om bästa
MC Vilket budden är skrattretande långt ifrån!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det vill säga att Slaughterhouse fansen är löjligt hardcore, på gränsen till Stans/dickriders. Men sanningen är att Slaughterhouse ännu inte har tillräckligt mycket att komma med. Visst, dem har ett par bra låtar som släppts, jag har lyssnat på alla och gillar dem. Men attityden på forumet är att dem låtarna "knullar allt som släppts de senaste åren", vilket är helt absurt och långt ifrån sanningen. Jag tycker att EXAKT detta kan appliceras PRECIS lika väl på Wu-Tangfans som SHfans. På extrema fans till vilka grupper som helst faktiskt. Och i den här tråden har jag sett fler extrema Wu-Tang fans än SH fans. Ser ärligt talat inte vart du vill komma med detta uttalandet, lägg ner liksom..
Känslan man får av er internetkrigare som gillar Slaughterhouse är ni vill kunna vara stolta över att ni från början hoppat på vågen och för att någon gång kunna säga att ni gillade SH från början. Jag gillar Slaughterhouse. Jag är inget extremt fan, men visst spelar jag deras låtar i I-poden då och då, precis som jag spelar Wu-Tang ibland. Och ja, enda anledningen till att jag lyssnar på dom är att jag 'nån gång i framtiden' äntligen får chansen att tala om för nån snubbe att: "Jag lyssnade faktiskt på dom innan dom slog igenom..." Om du inte märker av ironin: seriöst, hör du hur du själv "låter"? Vad tar du oss för egentligen?
Wu är självklart bättre (och jag vet att SH fans inte vill påstå de heller, men jag vet samtidigt inte vafan ni håller på med) Vill du veta vafan jag håller på med? Fenomenet kallas att inte ha exakt samma åsikt som du. Jag vet inte om du lagt märke till detta tidigare, men delade åsikter är något som faktiskt existerar och är ganska vanligt att stöta på i vardagen. Om man har delade åsikter kan en debatt uppkomma, vad en debatt är kan du läsa mer om i diverse uppslagsverk.
Tack för mig.
Och därmed har Ch1ll dödat tråden. Admins ni kan låsa nu.
Och därmed sa Ch1ll inte ett skit.
Jag tycker att EXAKT detta kan appliceras PRECIS lika väl på Wu-Tangfans som SHfans. På extrema fans till vilka grupper som helst faktiskt. Och i den här tråden har jag sett fler extrema Wu-Tang fans än SH fans. Ser ärligt talat inte vart du vill komma med detta uttalandet, lägg ner liksom.. Skillnaden är att Wu-Tang bevisligen har uppnåt allt man kan inom hip-hop. Därför finns det ju anledning att du sett fler extrema Wu-Tang fans än SH-fans här. Smarten up.
Jag gillar Slaughterhouse. Jag är inget extremt fan, men visst spelar jag deras låtar i I-poden då och då, precis som jag spelar Wu-Tang ibland. Och ja, enda anledningen till att jag lyssnar på dom är att jag 'nån gång i framtiden' äntligen får chansen att tala om för nån snubbe att: "Jag lyssnade faktiskt på dom innan dom slog igenom..." Om du inte märker av ironin: seriöst, hör du hur du själv "låter"? Vad tar du oss för egentligen? Jag sa att känslan man får av er är att ni vill hoppa på den nya vågen från början. Inte att ni inte tycker dem är bra, för det är dem ju. Påstå inte att du inte känner någon form av överlägsenhet i att du säger att dem är bättre än Wu-Tang. Det finns ingen annan förklaring till de förutom nedsatt hjärnfunktion. Jag vet att du tycker det är jättehäftigt med grymma texter. Men de kan du ju ändå inte jämföra med Wu-Tang.
Vill du veta vafan jag håller på med? Fenomenet kallas att inte ha exakt samma åsikt som du. Jag vet inte om du lagt märke till detta tidigare, men delade åsikter är något som faktiskt existerar och är ganska vanligt att stöta på i vardagen. Om man har delade åsikter kan en debatt uppkomma, vad en debatt är kan du läsa mer om i diverse uppslagsverk. Fenomenet kallas att vara en jävla hiphop-hipster som vill visa hur alternativ du kan vara. Du låter som en jävla akademiker som tror att allt går att diskutera. Men här finns inget att utveckla. Det är en sak att ha en annan åsikt. Men jag hatar att inom hiphop så är det ok att komma med sånt här snack. Inget hårdrocksfan skulle sticka ut tungan och säga att något jävla lokalt band som inte släppt ett album är bättre än Metallica. Klart man kan ha olika åsikter men inte för sakens skull. Jag vet vad en debatt är, men du har väl inget att komma med egentligen. Du kan diskutera din (bak)smak hur mycket du vill. Men innan SH har någon form av högre status inom hiphop kan du väl hålla käft om att dem skulle vara bättre och hålla dig till att säga att
DU tycker dem är bättre.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Roethlisberger
Ditt resonemang haltar betänkligt. Av ditt inlägg att döma försöker du lägga fram det som att det är ett vedertaget faktum att Wutang är bra och att man inte kan undgå att gilla dem. Att Wutang är bättre än Slaughterhouse är inget som grundar sig i verklighetens fakta, hur mycket du än försöker intala dig det. Det finns faktiskt människor som inte är särskilt förtjusta i Wutang och det är inget konstigt med det. Det kallas subjektivism, ett begrepp som du uppenbarligen inte förstår till fullo och jag ska förklara hur jag kommer fram till den slutsatsen.
Du kan diskutera din (bak)smak hur mycket du vill. Men innan SH har någon form av högre status inom hiphop kan du väl hålla käft om att dem skulle vara bättre och hålla dig till att säga att DU tycker dem är bättre. Detta är ett fint exempel. När kan man diskutera att Slaughterhouse ÄR bättre än Wutang? Om Slaughterhouse är bättre än Wutang eller vice versa, kommer det inte alltid vara en subjektiv uppfattning? Du vill mena på att det är först när gruppen kan tillskrivas någon form av hög status inom hiphop, så är det möjligt att diskutera om gruppen ÄR bättre än Wutang? Detta förutsätter att du har avgränsat dig sjukt mycket, för det finns liksom inte en chans att det skulle vara en objektiv uppfattning utan att du gjort en extrem avgränsning eller att det är först då detta kan diskuteras. Ställer du upp ett kriterium som avancerade rimscheman går det att komma fram till en objektiv uppfattning. Vem är bäst, Soulja Boy eller Royce the 5 9 om avancerade rimscheman är helt avgörande för den frågan? Jo, objektivt, är det Royce. Men vilka kriterier som är avgörande för att fastställa vem som är bäst är också subjektivt. Och när jag bedömer vem som är bäst ser jag till helheten och hur jag personligen upplever musiken, vilket jag tror många andra också gör. Istället för att diskutera vem som ÄR bäst, så kan du i fortsättningen anföra argument om varför just du tycker en viss artist är bättre än någon annan. Om du nu vill envisas med att Wutang ÄR bättre, kan du fortsättningsvis i inläggets inledning tala om vilka kriterier du utgår ifrån och hoppas på att det finns någon annan medlem som instämmer vad gäller dessa kriterier. Du som så enträget vill visa att Wutang ÄR bättre.
Att Wutang är bättre än Slaughterhouse är inget som grundar sig i verklighetens fakta, hur mycket du än försöker intala dig det. Det finns faktiskt människor som inte är särskilt förtjusta i Wutang och det är inget konstigt med det. Det kallas subjektivism, ett begrepp som du uppenbarligen inte förstår till fullo och jag ska förklara hur jag kommer fram till den slutsatsen. Jag är införstådd med vad subjektivism är, jag blir matad med begreppet varje dag i skolan. Visst det är filosofiskt riktigt att ingen människa kan säga vad som är bäst när det gäller något subjektivt som musik. Men om vi lägger filosofi och annan politisk korrekt bullshit åt sidan kommer du aldrig intala någon att SH är bättre.
Min subjektiva mening är att SH och WU inte spelar i samma liga. Det är även vad majoriteten av vad alla hiphop-fans tycker också. Visst det finns de som tycker annorlunda och det är fine. Men bara för att ni har subjektivism på er sida så betyder det inte ett dugg. Med det argumentet kan man diskutera vad som helst.
Men det betyder inte att man borde diskutera om..
..Rederiet är bättre än Sopranos
..Lasse Åberg är bättre än Picasso
osv
Hade diskussionen gällt grupper som åstadkommit något hade de varit en vettig diskussion. Hade man börjat jämföra WU med ATCQ, Public Enemy, Run DMC hade de varit värt en diskussion.
Om du nu vill envisas med att Wutang ÄR bättre, kan du fortsättningsvis i inläggets inledning tala om vilka kriterier du utgår ifrån och hoppas på att det finns någon annan medlem som instämmer vad gäller dessa kriterier. Här är ett par kriterier.
*Antal klassiska album som släppts.
*Respekt/cred i musikvärlden.
*Klassiska låtar
*Originalitet
*Avtryck i musikvärlden
*Inflytande på andra artister
*Samma uppnådda kriterier för enskilda artister inom gruppen
Dessa kriterier kanske inte betyder något för dig men jag vet att det gör de för majoriteten av musikälskare. Och jag ser ditt argument gällande rimschema, multies etc komma från långt håll men jag tycker inte SH har mycket att komma med där heller. Ja det är bra på de då de har tagit åt sig av andra artister som WU.
Wu-Tang och dess soloartister har album på alla möjliga "best of all times" listor du kan tänka dig. Fast jag vet att det inte övertygar dig ett dugg. För du håller fast vid ditt argument gällande subjektivism. Därför går det inte heller att diskutera med dig.
För dig kanske det inte är ett vedertaget faktum att WU är bättre än SH, men för 99,8% av alla hiphopälskare är det de. Källa: ditt samvete.
Men du kan ju fortsätta föra ditt argument om att SH skulle (möjligtvis) vara bättre än WU till folk som gillar rap. Och jag garanterar att folk hade sagt som Busta Rhymes sa till Joe Budden för att han snackat skit.
He might have needed to get slapped for it
Men om vi lägger filosofi och annan politisk korrekt bullshit åt sidan kommer du aldrig intala någon att SH är bättre. Det är väl det som är skillnaden mellan dig och mig. Jag försöker inte intala någon att SH är bättre än WU, jag uttrycker bara min egen åsikt, att jag föredrar SH framför WU. Att jag tycker att SH är bättre. Jag är berättigad till en åsikt och vad andra tycker om den saken spelar föga roll. Du och ditt följe blir fullständigt rabiata om någon är av åsikten att SH är bättre.
Min subjektiva mening är att SH och WU inte spelar i samma liga. Det är även vad majoriteten av vad alla hiphop-fans tycker också. Visst det finns de som tycker annorlunda och det är fine. Men bara för att ni har subjektivism på er sida så betyder det inte ett dugg. Med det argumentet kan man diskutera vad som helst. Och vad har du på din sida? Objektivism? Hehe. Betyder inte ett dugg? Vad vill du att det ska betyda mer än att det finns somliga som anser att SH är bättre? Försöker du återigen anspela på objektivism? Att majoriteten hiphop-fans tycker att WU är bättre säger bara att det finns fler hiphopskallar som diggar WU. Det bestyrker inte på något sätt ditt påstående, majoritetsargument är oväsentliga i detta sammanhang. Och vad är egentligen problemet med att diskutera vad som helst? Så länge man försvarar sina åsikter med genomtänkta och väl underbyggda argument ser jag inget problem med att diskutera vad som helst.
Dessa kriterier kanske inte betyder något för dig men jag vet att det gör de för majoriteten av musikälskare. Och jag ser ditt argument gällande rimschema, multies etc komma från långt håll men jag tycker inte SH har mycket att komma med där heller. Ja det är bra på de då de har tagit åt sig av andra artister som WU. Majoritetsargument, majoritetsargument, majoritetsargument! Nej, du kommer ingenstans med det. Vidare, att de har influerats av andra artister säger inte så mycket i detta sammanhang då även Wutangmedlemmar influerats av hiphopartister. Som sagt, jag ser till helheten och hur musiken får mig att känna.
Wu-Tang och dess soloartister har album på alla möjliga "best of all times" listor du kan tänka dig. Fast jag vet att det inte övertygar dig ett dugg. För du håller fast vid ditt argument gällande subjektivism. Därför går det inte heller att diskutera med dig. Jaha och? Ska dessa listor på något sätt spegla en objektiv verklighet om vad som är bra? Problemet med dig är att du inte accepterar att andra inte tycker och tänker som dig och det visar du klart och tydligt när du skriver ”därför går det inte heller att diskutera med dig”. Det visar bara på att jag måste dela din mening om att WU är bättre för att det överhuvudtaget ska kunna vara möjligt att ”diskutera”. Jag kan på ett bra sätt motivera varför jag tycker att SH är bättre, och det ska räcka. Du kan uppenbarligen på ett bra sätt motivera varför du tycker WU är bättre och jag accepterar din åsikt. Jag är inte intresserad av att övertyga dig om att SH är bättre. Dessvärre kan detsamma inte sägas om dig.
För dig kanske det inte är ett vedertaget faktum att WU är bättre än SH, men för 99,8% av alla hiphopälskare är det de. Källa: ditt samvete. Men du kan ju fortsätta föra ditt argument om att SH skulle (möjligtvis) vara bättre än WU till folk som gillar rap. Och jag garanterar att folk hade sagt som Busta Rhymes sa till Joe Budden för att han snackat skit. He might have needed to get slapped for it 99,8% ? Och den siffran baseras på en empirisk undersökning? Citera Busta, ohoj, citat, ohoj ohoj! Jag kan också passa på att tillfoga ett citat:
”Alla människor har rätt att framföra en åsikt, men ingen har rätt att framföra felaktiga fakta”
Bernard Baruch
nazeem > Roethlisberger. Slaughterhouse > Wu-Tang.
Roethlis..
seriöst, sluta med ditt gödselspridande och kom in i matchen. orkar inte ta diskussionen då du nästan bara upprepar allt du sagt hittills. det du gör i princip är att ta saker ur luften som du verkar tro att jag skrivit eller saker du "vet" om mig för att på något sätt få sista ordet. tänker tillägga ett par saker som visar hur mkt du slänger ur dig utan att ha någon som helst aning om:
en jävla hiphop-hipster som vill visa hur alternativ du kan vara Jag vet att du tycker det är jättehäftigt med grymma texter. rättelse; du VET faktiskt inte ett skit om mig. Varken hur jag är eller ingående vad jag föredrar att lyssna på. Om jag ens hade orkat hade jag förklarat för dig hur jävla fel du är ute när det gäller både min musiksmak och snacket om att jag skulle vara nån jävla hiphop-hipster. Sluta "veta" så mycket om andra, det ger dig ingenting.
Men innan SH har någon form av högre status inom hiphop kan du väl hålla käft om att dem skulle vara bättre och hålla dig till att säga att DU tycker dem är bättre. det roliga är att det är precis det jag har gjort. Det enda jag egentligen uttryckt mig om i denna frågan är detta:
Trots det är Move On bättre enligt mig om man ska jämföra just dessa två." Vilken del av "enligt mig" är det du inte förstår? Är det "enligt" eller "mig"?
Om DU däremot skulle kunna hålla dig till att säga att DU tycker WT är bättre, och låter folk ha sina åsikter ifred, blir hela diskussionen mkt enklare.
av egna erfarenheter vet jag att man inte kommer någon vart i diskussioner med personer som argumenterar som dig, så jag tänker spendera den tiden på något annat. ser att nazeem fortfarande försöker komma någon vart, propps till någon som orkar! ;)
Ch1ll orkar inte ta diskussionen då du nästan bara upprepar allt du sagt hittills Om jag ens hade orkat hade jag förklarat för dig hur jävla fel du är ute av egna erfarenheter vet jag att man inte kommer någon vart i diskussioner med personer som argumenterar som dig, så jag tänker spendera den tiden på något annat. Hur kan en person skriva så mycket utan att säga något. Du har i princip inte sagt något så jag vet inte vad jag ska svara. Men om du har haft tid att inte göra vafan du nu gjorde igår klockan 12 och tog dig tid att skriva så kan du väl skriva något vettigt. Jag medger att jag inte välkomnat argument om varför SH skulle vara bättre. Så du får gärna övertyga mig om varför SH är bättre. Jag kommer respektera din åsikt. Visst, jag har inte gjort de tidigare då jag inte brytt mig om att erkänna nån annans åsikt, men då är de väl dags för er som tycker så att övertyga mig och alla andra. Eller inte ens försöka övertyga. Jag vill bara höra motiveringar om vad som skulle göra SH bättre än WU.
nazeem Jag försöker inte intala någon att SH är bättre än WU, jag uttrycker bara min egen åsikt, att jag föredrar SH framför WU. Att jag tycker att SH är bättre Precis som du säger har du rätt till din åsikt. Jag har min åsikt och avfärdat din med övertygelsen om att jag har rätt. Min övertygelse är i ju för sig intakt precis som din. Men ja, jag vill höra varför SH skulle vara bättre ifrån dig och istället för att låta de gå överstyr och bli ”ursinnig” så ska jag ta åt mig av vad du skriver för jag har väl svårt att förstå andras åsikter bara.
Som sagt, jag ser till helheten och hur musiken får mig att känna. Känsla kanske man inte kan förklara. Men förklara vad helheten innebär.
Jag kan på ett bra sätt motivera varför jag tycker att SH är bättre, och det ska räcka Yes please
Majoritetsargument, majoritetsargument, majoritetsargument! Nej, du kommer ingenstans med det För mig är det så åsikter blir vedertagna. För mig finns det en sanning i det.
Jeppehehe nazeem > Roethlisberger. Slaughterhouse > Wu-Tang Du får gärna också motivera din åsikt. Och jag kommer inte avfärda den
Altså shit, en grupp som inte ens har släppt ett album ska vara bättre än Wu? Vakna för fan, vad e det med er? Visst det är ER åsikt. Men långt ifrån verkligheten. Verkligheten e att Wu Tang e 1000 gånger bättre, spelar ingen roll om ni tycker det eller inte. Fråga en AIK fan om han tycker att AIK e bättre än Barcelona, så klart säger han, men vad är verkligheten?! Skärp er för helvete.
Steve Rifkind must of been sniffing!
det är komiskt att du börjar med:
Hur kan en person skriva så mycket utan att säga något. .. följt av en massa flumm från din sida där du skriver att ingen av oss försökt övertyga dig, när både nazeem och jespher tålmodigt försökt och fortfarande försöker förklara varför de tycker som de gör.
Ch1ll både nazeem och jespher tålmodigt försökt och fortfarande försöker förklara varför de tycker som de gör. Jag har läst igenom tråden. Jeppehehe har inte sagt något i denna tråden om varför SH skulle vara bättre. Han har hållt med nazeem bara på olika punkter och betett sig som en underhuggare i allmänhet. Nazeem har i sin tur bara motsatt sig tankegången om att gammalt skulle vara bäst. Sen diskuterat rimscheman eller nåt, men såg ingen substans för diskussionen i de. Sen något om helheten också. Så var är argumenten för varför SH skulle vara bättre än WU?
Du har i ju för sig sagt att Budden skulle skriva bättre texter än Method Man och de är ett argument för de tråden handlade om från början. Sen spåra det ur. Och sen dess har inga argument förts fram om varför SH skulle vara bättre än Wu-Tang.
Så du kan väl vara den första att motivera din åsikt.
WU-TANG > SH Vilken dag/månad/år/sekel/ som helst catching feelings? synd det är ju egentligen MIN åsikt jävla ärthjärnor!!!!GZARZA ????? har tyvärr inte tid och lära mig alla dessa förkortningar på nätet, get a life bro!
Vad fan är SH? Wu tang vet man ju vilka det är. SH har jag aldrig hört talas om ska kolla upp det.
Panchito Det är väl för fan bara att söka på google eller något, du behöver ju fan inte lägga 1 timma på att lära dig vad SMH betyder! fuck outta here..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Alla har olika smak vad fan, om vi tycker att Slaughterhouse är bättre så får vi tycka det..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
GZARZA Alla har olika smak vad fan, om vi tycker att Slaughterhouse är bättre så får vi tycka det.. Ja du får tycka de om du vill. Men istället för att ni som tycker om Slaughterhouse konstant ska ryggdunka varandra kan ni väl börja motivera er åsikt istället.
Fortfarande nyfiken på vad
nazeem ,
jeppehehe och
Ch1ll har för motiveringar. Men jag förväntar mig inte alltför mycket.
GZARZA Jag har fortfarande inte tid att lära mig vad det betyder jag har ett liv utanför whoa/google/ Sen att du vill leka smart härinne bevisar bara hur mycket tid du spenderar på att lära dig alla dessa ord på nätet... Fuck outta here? Skaffa dig en flickvän istället och alltså inte en ny data jävla e-thug
Panchito Aaa lätt, bara för att jag kan ett ord så har jag inget liv och att jag leker smart.. tänk lite med din lila nöt där uppe, tänk om jag lärde mig vad SMH betydde på samma sätt som du gjorde? Sluta ha fördomar.. FUCK OUTTA HERE! Nä skoja bara, måste retas lite med digRoethlisberger P21 Dunkar ingen i ryggen, just sayin. ;)
Roethlisberger P21 Det första jag skrev är att Joe Budden skriver bättre texter än Method Man, vilket jag står för. Motivering till det behövs väll egentligen inte, jämför texterna..? Men ok:
Meth ligger på en nivå där han fortfarande mest rappar/skryter om hur bra han är, samt hur mkt respekt han har blandat med drogpropaganda. Det gjorde han på Black Out, och gör det på Black Out II ockå, samma upplägg och innehåll i princip. Budden kanske skryter om hur bra han är utanför musiken, kanske ibland i den också, men överlag skulle jag vilja säga att han har intelligentare och mognare innehåll i sina texter. Lyssna exempelvis på "Just To Be Different" eller "Invisible Man". De låtarna behandlar ämnen som
enligt mig är intressantare än Meths låtar (ja det finns undantag, men nu snackar jag överlag). Låtarna blir inte sämre av att Budden tekniskt sett är riktigt bra.
Enligt mig är därför Budden en bättre lyricist. Men på den punkten är vi kanske överens?
Det andra jag skrev var att
enligt mig är "Move On" bättre än den där låten med Wu-Tang som nån snubbe länkade för att försöka bevisa något. Själv har jag inte skrivit att SH är bättre än WU på alla sätt. Så det känns inte som att jag skulle behöva försvara något jag inte skrivit. Men för att förklara varför jag tycker att
Move On var bättre än den länkade WU-låten: Jag gilla beatet bättre. Det är mer melodiskt än WU-beatet, fler intrument är inblandade osv. Texten är intressantare. Hela WU flowar riktigt skönt, Budden flowar "normalt". Det är WU bättre på. Om man då jämför ett skönare beat och intressantare innehåll med att flowa sjukt bra, så väljer jag själv det intressanta innehållet framför flowet. Sån är jag, lev med det. (Och om det inte framgick, så är ALLT ovan
ENLIGT MIG )
Och något jag kanske borde påminna om igen (det tycks ha glömts bort), är att jag verkligen inte tycker att SH är bättre än WU i alla avseenden. Och jag hatar inte WU på något sätt, jag lyssnar mkt på dom, har ett par skivor hemma osv. Dock kan jag ha förståelse för varför någon gillar SH mer, och tycker att dom borde få tycka så utan att du måste ha en lång jävla motivation till varför. Man fokuserar på olika saker när man lyssnar helt enkelt. Varför tror du det finns olika musikgenrer?
Men jag förväntar mig inte alltför mycket. Det är lungt, själv förväntade jag mig inte att du skulle vara tillräckligt mogen för att skippa den där sista jag-känner-mig-överlägsen-kommentaren. ;)
Man fokuserar på olika saker när man lyssnar helt enkelt. Denna mening är sanningen.
Ch1ll Jag respekterar verkligen de du precis skrev. Du har förklarat vad du tycker. Du tycker att Budden har bättre texter och det är helt fine. Du säger att Budden visar mer mognad och jag håller helt med efter att ha lyssnat på Padded Room. Jag håller inte med om att Move On är bättre än New Wu men så är det ibland. Jag kan verkligen leva med att innehåll>flow. Är glad för din motivering. På riktigt. Jag fattar att du gillar WU också, ville bara höra en motivering. Visst var min sista kommentar lite för mycket, men jag ville gärna ha ett svar. När jag skriver detta lyssnar jag på Crooked I´s mixtape "Evolution Of A Boss"
Roethlisberger Och jag i min tur respekterar att du respekterar min åsikt när jag framför den trots att vi inte tycker exakt likadant, händer inte ofta på whoa ;)
Jag respekterar verkligen de du precis skrev. Du har förklarat vad du tycker. Du tycker att Budden har bättre texter och det är helt fine. Du säger att Budden visar mer mognad och jag håller helt med efter att ha lyssnat på Padded Room. Jag håller inte med om att Move On är bättre än New Wu men så är det ibland. Jag kan verkligen leva med att innehåll>flow. Är glad för din motivering. På riktigt. Jag fattar att du gillar WU också, ville bara höra en motivering. Detta kan jag lätt respektera. Det intrycket gav du inte tidigare, men här visar du att du accepterar att någon är av en annan åsikt i denna fråga. Istället för att skriva som vissa andra gör: "vad fan är det med er", "ni kan inget om hiphop", "jag besitter den enda sanningen", osv. Jag skulle jättegärna skriva en motivering till varför jag tycker att SH är bättre, men just nu har jag varken ork eller lust. Det får bli senare.
Roethlisberger P21 Respekt!
Länk till http://www.zshare.net/audio/6143163252cda81e/ "A bad contract, team can't make a trade
Majors fuckin' you in the ass, you gonna stay a slave
5'9" in my ear sayin' "Hey, behave!"
But shit is fucked up and I blame it on the way it was paved
So I'll chill for the sake of your age
You're great live, but let me know when that stage get appraised
All in, raisin' the stakes, I swear you and your label should pray
And thank God I was placed in this decade by mistake
I don't belong here, Dad fucked Mom in the wrong year
Wrong nigga amongst fans with wrong ears"
Slaughterhouse kommer, och kan inte bli bättre än Wu. Dom kommer inte med något nytt. Vad e det dom gör? Lägger ner allt på lyrics, för att sedan spotta dom över mediokra beats. Det har gjorts sen 1988. Fast det har gjorts mycket bättre. Vill du uppnå legendariskt status, kom med något nytt. Wu Tang kom med hela kampsports grejen, bland annat. Maffioso rap på OB4CL. Intelligent nivå på Liquid Swords. Det e bara Wu. Pharcyde tex kom med hela soul/jazz hiphop stilen. Dom gjorde hiphop roligt o kul att lyssna på, själfyllt. Necro/Non phixion kom med sin döds rap, även om gravediggaz var där innan också. Detta e bara några exempel, finns tusentals andra också. Då kommer frågan, vad e det slaughterhouse kommer med? E det något nytt för er? Ärligt talat altså. Har ni inte hört andra MCs lyriskt mörda allt innan någon av SH medlemmarna ens började rappa? Just därför kommer slaughterhouse glömmas bort om 1-2 år. Precis som Saigon, Papoose, Joe Budden o alla andra "stora löften" dom håller inte, uttjatat helt enkelt. Nästa år hakar ni på "nästa stora löfte" igen.
Steve Rifkind must of been sniffing!
Crooked I har varit med ett tag, sluta prata skit.
Fuck karma, I don't need karma!
Haha, vafan? Länka den där ett halvår efter att tråden dött? Slaughterhouse vs. Wu var förövrigt den mest underhållande händelsen på whoa år 2009.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
floorless , tja kändes måttligt onödigt att göra en ny tråd om det där. men ytterst nödvändigt att visa joe budden fan boysen.
Fuck karma, I don't need karma!
Meth timma om dagen, hela året om. så jävla skön.
http://www.johnlemon.se - varje dag
Haha de här är fett humor att det finns så jävla brända folk på whoa. Slaughterhouse bättre än wu?? Vilket värd är ni motherfuckers ifrån? Lär er ha respekt för den bästa gruppen i hiphop jävla småungar! Är souljaboy bättre än biggie också nu eller? Ni är roliga..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
El_Presidente Just därför kommer slaughterhouse glömmas bort om 1-2 år. Det dröjde ungefär ett halvår innan dem glömdes bort. Inte helt, men deras debut imponerade inte tillräckligt för att någon skulle bry sig speciellt länge. Ett framhastat projekt som hade lite replay-value. De framstod som att albumet var så jävla bra mottaget bland kritiker när det egentligen fick blandade recensioner. Om någon nu bryr sig om vad kritiker tycker. Det verkar som att extrema fans håller wikipedia i ett järngrepp och inte låter andra recensioner läggas upp.
Länk till http://pitchfork.com/reviews/albums/13373-slaughterhouse/ Länk till http://www.prefixmag.com/reviews/slaughterhouse/slaughterhouse/29297/ Länk till http://www.sputnikmusic.com/album.php?reviewid=31998 Vad har hänt sedan dess?
Efter det har Royce lyckats släppa ett hyffsat bra album. Övriga. Ortiz, släpper några feta verser här och där på någon annans beats men ingen bryr sig. Crooked släppte en sunkig EP. Så trött på honom nu och hur han alltid tar tillbaka sina dissar.
"Im sick of rappers dancing like Omarion, and I like Omarion...". Mes. Han har förmågan att bita av många rappares huvud men beter sig som en tillrättalagd fjant. Budden, har släppt mer tråkigt material. Förmodligen för att han inte har råd med bra produktioner, men lite bättre beats kan han väl välja. Tänker dock ge hans kommande en chans för att jag egentligen tycker han är en bra rappare. Men trött på personer som snackar massa och inte lever upp till de.
Wu däremot har ju varit väldigt bra under 2009. Tråden borde återuppstått tidigare. OB4CL2 var ju så jävla bra. Ghosts album var bra. Chamber Music var väldigt bra. Nu är det bara att vänta på Wu Massacre.
Förövrigt tycker jag att folk bör vända bort blicken från dessa never-has-beens (bortsett från Royce) och hålla ett öga på en riktigt talang som Jay Electronica som kan göra riktigt bra musik.
"Lär er ha respekt för den bästa gruppen i hiphop jävla småungar! Är souljaboy bättre än biggie också nu eller? Ni är roliga.." Bäst för dig? Troligen. Bäst inom hiphop? Nej. Det finns säkerligen fler som delar din åsikt, men att ni fått för er att detta är något jävla fakta är helt vrickat fel OAVSETT vilka meningslösa argument ni backar upp era påståenden med.
Man kan vara bäst på att tilltala antal typ av människor/målgrupp. Det gör en automatiskt inte till skickligare sångare/musiker/rappare.
Sen är din liknelse den sämsta jag någonsin har sett. snälla...
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
De senaste låtarna Budden släppt med J. Cardim är mycket bättre än allting som släppts från Wu senaste åren.. GFK har dock ett par äckligt bra låtar men texterna är ljusår ifrån Budden.
Förövrigt kan jag inte förstå hur någon kan inbilla sig själv att SH är "bortglömda" när de ska vara med på Relapse 2, signa till ett major label och nyligen hade en tour i Europa. :DDD
Förövrigt tycker jag att folk bör vända bort blicken från dessa never-has-beens (bortsett från Royce) och hålla ett öga på en riktigt talang som Jay Electronica som kan göra riktigt bra musik. Ja, Jay Elec är sjukt tung och han verkar ha koll på vad mer som är bra:
I fucks with him as an MC.
Tyckte ens någon av de allra största SH-fansen att albumet var värd mer än 3/5 i betyg? Tyckte ens någon av SH-fansen att Joe budden gjorde en amazing insats på albumet? Han blev ju out rapped på varje spår. Method Man däremot tyckte jag stod för 3 av 2009 bästa verser. Sätt Joe mot Meth på vilket beat som helst och Meth kommer alltid komma ut on top
Tyckte ens någon av de allra största SH-fansen att albumet var värd mer än 3/5 i betyg? XXL gav albumet 4/5 så ja, uppenbarligen.
Jag hade nog satt 3.5/5 på albumet.. Förväntar mig mer av deras bästa släpp.
Tyckte ens någon av SH-fansen att Joe budden gjorde en amazing insats på albumet? Han blev ju out rapped på varje spår. Han var hög på smärtstillande under perioden de spelade in så han var inte direkt hundra.. Men han körde över alla på Microphone och Cuckoo. Hursomhelst föredrar jag hans egna låtar då de är överlägset bättre än båda SH och övriga rappare i gruppens material.
Method Man däremot tyckte jag stod för 3 av 2009 bästa verser. Sätt Joe mot Meth på vilket beat som helst och Meth kommer alltid komma ut on top Och vilka verser skulle det vara? Hahahaha..
Bah, enkel match.. Budden vinner på KO.
Nästa släpp* ska det stå, hoho.
Method man är mycket mer komplett. Grym scennärvaro, sjukt flow, underhållande texter och skön röst. Joe Budden verkar vara en duktig lyriker med smarta rader, men som artist rätt intetsägande.
http://www.johnlemon.se - varje dag