budden är en värdelös jävla rappare...höll inte han på med rnb förut förresten? f.ö..egentligen vill han suga meths kuk men han vågar inte fråga som en man..... jag kanske misstar mig men mig veterligen har aldrig budden sysslat med r&b och jag tror jag har lyssnat på det mesta budden släppt så du verkar ju inte riktigt ha full koll på vad han gjort. budden e ingen dålig rappare, men han har en lite för grandios självbild. det räcker inte att bara snacka om hur bra man är utan man måste backa upp det. meth är en mer komplett rappare som har en rätt mkt bättre katalog än budden.
SMH @ alla som tror att gammalt är bäst. Men detta är återkommande här, är man en rappare från tidigt 90-tal så är man per automatik bättre än en rappare som är het nu, verkar det som. det handlar inte om att gammal är bäst o meth i dagsläget är inte lika bra imo som för 10-15 år sen men han har fortfarande åstadkommit så mkt mer än budden har och kommer göra och han är fortfarande imo en bättre rappare.
Tycker helt enkelt inte att budden gör lika bra musik som Meth vare sig det är årgång 93 eller 09 vi snackar om. Jag medger att budden har skills som battle mc, (han verkar ju inte göra något annat) men han kan inte sätta ihop en bra platta än mindre en klassiker. Därför borde han inte springa runt och vara så stor i käften. Det räcker inte att enbart vara en bra lyricist om man inte kan omsätta det i bra musik också. Finns otaliga exempel på folk med sjuka skills som inte får till det på platta. Slaughterhouse kommer säkert få till ett klassiskt album men jag tror knappast budden kommer vara den som gör det till klassiskt. Han medger för övrigt själv i en intervjuv jag såg på hiphopdx.com att dem andra är bättre än han själv. pz.
...ey90.
SMH @ alla som tror att gammalt är bäst så antingen gillar man budden eller så gillar man bara gammalt, eller vadå?
SMFH på den tankegången...
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Men alla vet ju att gjorde man hiphop på 90talet så är man automatiskt en bättre rappare än vem som helst efter det, oavsett skills etc så är man bara en bättre rappare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
blir så trött att vissa hävdar att bara för att man anser en artist är bättre som råkar ha varit aktiv under 90-talet så är man ngn form av bakåtsträvare. jag diggar massa olika artister nya som gamla så det har ingen betydlese. sen klart att många som lyssnat på hiphop från 90-talet skapar sina preferenser för vad som är "bra" och hur det "ska" låta och därför kanske inte uppskattar allt som görs idag. men ska du säga att du är bättre än ngn så måste du kunna backa upp det och det känns fel att gå mot en annan artist som för det första har åstadkommit massa klassiska saker och banat väg för artister som joe budden så tycker jag att han förtjänar respekt. sen vem som är bäst är väl en smaksam när det kommer till kritan.
Panchito SMH..nazeem P27 Håller med dig helt
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
GZARZA kan du ta det på svenska tack
Jag menar givetvis inte att alla som anser Method Man vara bättre än Budden är personer som anser att gammalt är bäst. Jag personligen tycker att Method Mans katalog är bättre. Men jag tycker dock att den tankegången är vanligt förekommande på detta forum, alltså att gammalt är bäst. Kanske har med nostalgi att göra.
Panchito Blir SMH på Svenska med.. Shaking my head
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
haha. jag visste inte heller vad det betydde men chansade på scratching my head
Jag tycker Budden är skitrolig. Men ja, han alldeles för höga tankar om sig själv. Och fast han säger att han älskar Method Man är han ju ändå jävligt respektlös. Sen säger han att Vibe bara försöker para ihop rappare i en intressant utslagning. Han blir ihopparad med Rakim. Hur kan han inte vara nöjd med de isåfall. Fast han har ju rätt om att listan har många sunkiga rappare.
Om Melle Mel:
Have you heard him? RECENTLY?!
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
FUCK JOE! Ännu en till värdelös jävla rappare a.k.a 50cent som ska försöka få fame genom beef. Skillnaden är att 50cent är mycket bättre än budden och att 50 inte heller är så dum i huvudet att han går på meth heller.. Har budden down syndrom eller? Hur kan man vara så jävla dum att man dissar methodman, om han säger åt budden att kyssa hans skor ska han bara göra det lixom!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
philip: tänkte lite fel men låten jag tänkte på som relaterades til lrnb var pump it up som kom för några år sen.....då kändes han som en ny rutten jävla discorappare nu har han om jag inte misstagit mig bytt en del stil och kör mer djupa texter???? aja hur som helst en medioker karlslok.....
BOIA CHI MOLLA
Budden är grym, men här går han över gränsen.. Han är lite som Saigon ironiskt nog, hans blogg får tala mer än hans musik. Om han ändå kunde spela in lika mycket musik som han snackar skit.
diskussionerna började bra men sen kom allt snack om vem som är en fitta osv...Tyvärr så har jag inte så mkt att säga om Joe Budden, men om jag ser en skiva med Meth så tar jag den direkt för jag vet vad jag får. Men hursomhelst så är detta bara en PR grej. Imorgon släpps the blackout 2...
Assumption is the mother of all fuckups
Is this the guy who recently took the L from Saigon or the one who blamed Def Jam on his lack of success due to the way his name (Buddens) was marketed, because sometimes I confuse the two. Philflava, är bra skön. No homo.
rip stephen perry
A.S.N.O.M
asså met kommer bring the pain på den här skiten o de vet alla för ingen har sådant flow som meth inte alla vet att han kommer vinna för han har den hemliga ingrediensen som han har i ryggen som har samlats under alla åren en sådan veteran e inget o skojja med.
tar över de här
Joe Budden är en jävla pajas o fan inget annat!
kul med beef
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Det roligaste är ju att han inte verkar fatta hur den där listan fungerar. Han har blivit lottad mot Rakim. Rakim är ju typ den största legenden evah, alltså röstar alla på Rakim. Därav hans låga placering.
Jag tror att han skiter i hur listan fungerar. Beefs har sedan en tid tillbaka varit ett sätt för patetiska jävlar att få uppmärksamhet på. Och han vet att Meth släpper album snart (idag?), så han hoppas Meth nappar..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
ja diggar båda asså.. joe budden e tung har gjort vissa fett bra grejer men han fuckar inte med method ändå
det här säger fan allt den här killen knullar
Nån skrev över att budden va bättre lyricist än Method Man, o du snackar om folk som inte kan hiphop inte ska yttra dig, pinsamt redigt katastrof
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Och stickup11 satte punkten för tråden
----------------------------------------------------------------------------
Joe Buddens senaste uttalande... Länk till http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.7604/title.joe-budden-explains-method-man-statement
Han håller på få äta upp sina ord
RAEKWON, BUSTA RHYMES och REDMAN kommenterar händelsen:
RED & BUSTA RAEKWON
http://www.myspace.com/deadlykanha
Joe har I N G E T på Meth... IMGET.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
haha damn, det är kanske bad move av Joe att gå efter meth nu när rae, red, busta och dom säger F Joe Budden.
Shuu
Det här känns lite som Nelly vs. KRS One, en rnb-kille mot en rappare.. Nej, Joe Budden skulle lagt ner efter att The Game mördade honom.
8 diagrams!
"I think that was a very big disrespect and he might have needed to get slapped in his face for it" Haha, finns det någon roligare snubbe än Busta? Kan rekommendera nya Juan Epstein med Red, Meth och Busta.
your heart pump project kool-aid
Det här känns lite som Nelly vs. KRS One, en rnb-kille mot en rappare.. Du måste inte ha hört hans Mood Muzik mixtapes?
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
elem P20 Varför finns den inte uppe på iTunes?
Shuu
your heart pump project kool-aid
vadå slaughterhouse är bra, dom har ju inte släppt något. det är en fantasigrupp. Och budden, hur mycket ni än gillar honom just nu, är en dagsfluga. Om 5 år så kommer ni knappt komma ihåg vem det är.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
dagslända menar jag, fan. lite full fortfarande
dundermannen, är du på riktigt eller?
Den här låten knullar allt som gjorts de senaste åren..
Fyfan, var kommer alla idioter ifrån? Hahahahahahahah..
hmpft, visst fin låt den där ortiz är en härlig kille det tycker jag verkligen. Men man dömer väl knappast en grupps kvalité på ett par låtar, ni har förälskat er i deras potential bara. Dessutom är inte låten så bra, och du kommer inte lyssna på den om fem år, du kommer ha glömt bort den.
Move on är dunder bra mannen, kommet lätt komma ihåg den om 5 år, fuck it, om 20 år.
Move on är grymt bra, jag är helt säker på att många av er kommer att komma ihåg denna om 5 år. Dock inte den stora massan det är för mycke bra rap och för lite hook för de.
----------------------------------------------------------------------------
Ni, clowner (nazeem, jepphehehe, plus några andra) säger att slaughterhouse e bästa på 10 år, move on e bästa låten någonsinn, old school har inte kommit med något bra etc etc.
Visst move on e ok, inget mer. Bara en låt som kommer glömmas om 5 år.
Samtidigt släpper wu denna låten. När slaughterhouse har kommit upp till denna nivå (efter att ha varit aktiva i ca 15 år, som wu har) Då kan ni komma o säga något.
Passar också bra in om ni vill jämföra Meth mot ..vem det nu var? :)
Steve Rifkind must of been sniffing!
Ni, clowner (nazeem, jepphehehe, plus några andra) säger att slaughterhouse e bästa på 10 år, move on e bästa låten någonsinn, old school har inte kommit med något bra etc etc. det roliga är att de inte påstått något av ovanstående. diskussion like whoa..
Btw. så är Move On mkt bättre än låten du länkade enligt mig. hur coolt det än är med mellanspelet när dom står i en ring och bråkar med en snubbe... Jag hatar inte Wu Tang. Långt ifrån, gillar dem och speciellt Method Man.. Trots det är Move On bättre enligt mig om man ska jämföra just dessa två.
det roliga är att de inte påstått något av ovanstående. diskussion like whoa.. Ursäkta, nä, dom nämnde det nog inte i denna tråden, men om du kollar i den andra tråden, Slaughterhouse - (låten med KRS samplingen, kommer inte ihåg namnet). Kanske borde skrivit det från början.
Btw. så är Move On mkt bättre än låten du länkade enligt mig. hur coolt det än är med mellanspelet när dom står i en ring och bråkar med en snubbe... Kände av lite sarkasm där, men visst, själv gillar jag inte mellanspelet heller, det e lite b-igt, men nu e det låten vi disskuterar.
Sen så vill jag länka en annan låt, det slog mig för typ 10 minuter sen, jag tänkte väl att jag har hört en liknande låt som move on, fast då var beatet lite aggresivare och rhymsen lite vassare (bör tilläggas att en brud e med på låten också, jämnställdhet for life.). Men konceptet förblir det samma. Vem kan göra något sånt? Om inte..
SMH, det är synd om dig presidenten, på riktigt alltså. Verkligen.
El_Presidente är du full eller? Skönt att Ch1ll vet vad fan han snackar om åtminstone. Förövrigt förstår jag inte ens om du är allvarlig när du länkar till den där Wu Tang-låten och menar att den är så mycket bättre än Move on-låten. Känns tragiskt nog som att du avfärdar det Slaughterhouse gör endast för att du är så trångsynt att du vägrar inse att de som var bäst för 15 år sedan inte nödvändigtvis är det idag.
WCW, bra "argument" där, e det inte så du brukar säga nazeem? Eller?
Vad finns det att motargumentera, egentligen? Ska jag besvara dina lögner? Räcker gott och väl med det svaret du fick. Jag vet att det inte är lönt att diskutera detta med dig. Jag menar sist när vi skulle diskutera emcees och deras tekniska färdigheter visade det sig att du inte ens visste vad flerstaviga rim innebär. Du försökte förlöjliga Crooked I:s förmåga att skapa avancerade rimscheman genom att markera rimmen i texter som jag klistrade in. Det visade sig att du inte hade den blekaste aning om vad det betyder. Du är wack.
Så här såg det ut i ditt försök att förlöjliga Crooked I, du skulle alltså markera rimmen i texten och därmed visa att Crook inte besitter några tekniska skillz:
Yo, you fuckin with a blade
runner Crooked's a straight
gunner I can freestyle for 8
summers , I'm the 8th
wonder White tee's, 38's
under My bad weather pistol strike like lightning and make
thunder When I wet ya, I betcha get a stretcher when I catch ya
(big up till multin där! "Överfet") Digest the bullet, my pleasure, high measures
Shots diggin in ya chest, tryin to find treasure
Find me in the city spelled with 9 combined letters
L.O.N.G.B.E.A.C.H. (Obligatoriska A-B-C stavningen)
Tekniska skills? Bland annat hur en emcee rimmar, studerar rimschemat, om flerstaviga rim användes, metaforer, ordlekar m.m. "Och VAAAAR?! Ser du nått av det du beskrev som "Tekniska skills" i den dära texten?
Yo Im Crooked I, I like sugar pie
Hook it live, cookin water for my chai
Top 10 MC, not a lie
The best MC alive, cause this is the most original style
Kolla jag e på samma nivå som världen bästa MC, rent textmässigt altså :D"
Seriöst alltså? Försvinn bara, försvinn.
Slaughterhouse e wack om nått e wack. Snälla fan. Vad fan har dom gjort för hiphop? Eller du får en lättare, vad kommer dom göra för hiphop? Inte ett skit, det e bara du som e ballögd o inte kan se det. Att du ens törs motargumentera Method Mans storhet visar hur jävla efterbliven du e, inom hiphop eller rap iaf. Sen om du e så jävla kåt på rimscheman, flerstaviga rim och sånt ordbajseri, kan du gå in på diverse amerikanska text-forum, där snubbar i 15 års åldern skriver, sånt du gillar, tusen gånger bättre än Crooked I, Royce da 5'9, Joel Ortiz och Joe Budden. Fuck it, jag kan skriva en text till dig. Du lyssnar inte ens på musiken, som e det viktigaste, varför nöjer du dig inte med att bara läsa deras texter? För du verkar ha noll smak vad det gäller beats, slaughterhouse rappar på dom mest wackaste beatsen men ändå e det det bästa som någonsinn gjorts i dina öron. Stick fan. Och sen också om du älskar texter o så, ta o lyssna på Ghost eller Raekwon, GZA också för den delen. Men jag tvivlar starkt på att du fattar något av det. Detta ska egentlingen inte ens vara en disskusion om Slaughterhouse mot Wu, för där finns det inget o disskutera.
Slaughterhouse e wack om nått e wack. Snälla fan. Vad fan har dom gjort för hiphop? Eller du får en lättare, vad kommer dom göra för hiphop? Inte ett skit, det e bara du som e ballögd o inte kan se det. Vad de har gjort? Några riktigt feta låtar, enligt mig och många andra. Vad de kommer göra? Återstår att se.
Att du ens törs motargumentera Method Mans storhet visar hur jävla efterbliven du e, inom hiphop eller rap iaf. Jaha, så du väljer att fortsätta med dina lögner? Vem är det som är efterbliven, egentligen? Har du lässvårigheter? varsågod att citera mig i den här tråden där jag ifrågasätter Medthod Mans storhet.
Sen om du e så jävla kåt på rimscheman, flerstaviga rim och sånt ordbajseri, kan du gå in på diverse amerikanska text-forum, där snubbar i 15 års åldern skriver, sånt du gillar, tusen gånger bättre än Crooked I, Royce da 5'9, Joel Ortiz och Joe Budden. Fuck it, jag kan skriva en text till dig. Du lyssnar inte ens på musiken, som e det viktigaste, varför nöjer du dig inte med att bara läsa deras texter? För du verkar ha noll smak vad det gäller beats, slaughterhouse rappar på dom mest wackaste beatsen men ändå e det det bästa som någonsinn gjorts i dina öron. Stick fan. Sluta förskjuta fokus från det relevanta. Du gav dig in i en diskussion som handlade om tekniska färdigheter, vi studerade texter ur en teknisk synvinkel och det visade sig att du hade nollkunskap. Vidare, jag har aldrig påstått att beatsen de rappar på är världens bästa. Återigen, varför ljuger du?
Och sen också om du älskar texter o så, ta o lyssna på Ghost eller Raekwon, GZA också för den delen. Men jag tvivlar starkt på att du fattar något av det. Vad är det jag inte skulle förstå? Förstår du ens själv vad du skriver eller skriver du bara för att skriva?