Togz glömmer man inte. Kommer i håg att han och Soure hade gadska mycket bombs.. Någon som kommer ihåg JADE?
Hmmmmmm???
yep, jade + sleggan. jag gillade deras tags. para röjde på riktigt bra en period, men han lugnade ner sig fort. fixer (r.i.p.) härjade en period. dcs körde en del på gröna. cruch o syco m.fl. Nummer 15 o 2? FUCK DA SYSTEM!
den röda linjen sitter djupt i blodet..
Var inte Fixer känd under en annan tag oxå?
Hmmmmmm???
Tens, Tema, Werk ristade en del rutor början/mitten 90-tal. Sen var det ju YNZ på gröna...
TA var soft, minns honom från writers corner-tiden (hötorgsperioden).. Minns även en hel del FAT-ristningar (Fuck All Toys om jag inte missminner mig) på gröna. A stroll down memory lane!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mitten på 90talet, linje 18: FANS, DLAB (HOH). CEDS (DHS) FALE, DEZ (UVC/INS) är några man borde minnas om man är uppväxt på södra sidan av 18.
.. SKUM, oxå med i HOH, senare känd under PERE/HFR.
om det är dött varför bombar inte du och livar upp det lite?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har du ens förstått meningen med denna tråd? Nej det har du inte, tyst.
ALLCITY: Du verkar ha bra koll på röda från förr,men du borde ju isf veta att CONS inte körde SPC utan reppade HTH...och SNER var ju en dela av redline-ligan då han var polare till SOMER som körde WOL-crew 1997 tillsammans med BRUCE. Ingen som minns EROK,ristaren LEON på gröna och SMEK på röda? S
More than words...that´s what we do!!
det mesta handlar väl att nu vågar inte dom köra för dom e fet skraj att torska. det e synd. men jag vet inte hur det e i sthml men det känns som det borde vara mer insidor kanske är inte graffarna lika bombing sugna. det är mer fame och lagligt nu. det e tråkigt.
857
Kidd-Z CMF1 e en av dom största på pendeln med isidor varför han inte kör insidor längre kan ju berov på att han har ju typ i alla vagnar.
Yo M-LINE
Citerar Yers i en intervju: Graffitin på tuben dog i princip 2005. Säger inte att inget görs på tuben men skillnaden är enorm.
hydez ynz var brutala. hydez bleh, hur kan du säga att cons inte var med, jag var där den dagen han gick med! sen ere klart att många inte vet det eftersom att han lugnade ner sig samma år. men alla som härjat får återfall förr eller senare. somer körde på en del, men jag hängde inte alltför mycket med hans boys och nej, jag minns inte Sner. b***e...suck..han kommer alltid att vara en toy, även fast det går framåt med graffutövandet. han går omkring o tror att han e oldskool för att han hänger med folk som är oldskool. snubben kan ju inte gå omkring och dra 94 bredvid sin tags när dom e dragna på 2000-talet. va, vikken lirare. han var en fegis, han var aldrig down. "Chud"..herregud, vilken tag.. kan såga honom i evigheter.. jag lackar fan när jag tänker på honom. varför lägger inte råttor som han av?!
hydez , HTH glömde jag bort, HOMER, INER(DEZ) och grabbarna, finns än idag kvar gammla tags runt om farsta/sköndalstrakten. Runtom i andra delar av södra sthlm oxå för den delen. AllCiTY , är de BRUCE du menar på det sistnämda här ovan? BRUCE är fan en av dom som har hängt med ett tag i sthlmsscenen och fortfarande reppar, stilmässigt tycker jag han är hästlängder framför dom flesta sthlmsmålare idag, sjukt grymma krompices med lite influenser av BUSTER från AO. Kan det bli bättre?
Dom fetaste ristarna dök upp under järnåldern!
w0rd up!
AllCiTY Rush och Inane hade Hagsätralinjen ett bra tag där i mitten av 90-talet,det håller jag med om. APASH och HONA (rip) samt en viss MIOS har inte uppmärksammats i tråden vilket är förvånande,då dessa 3 hade en hel del insidor,iaf de 2 förstnämnda HTH/HOH. Utmot Farsta körde NARK en del..men nu till det roliga... Du dissar på av bara den..Intressant med tanke på att det idag bara är 2-4 målare från redline-tiden 1994-1998 som fortfarande bombar/målar på röda.. och du lär inte vara en av dem...?? Så vilka är kvar på röda 10 år senare? FLOW.FHER.COKE. Och BRUCE. O fegis? Både stationer,väggar på linje 14 o insidor kördes av honom under 1995 om jag minns rätt.. Hade du insidor rullande på röda förra året eller backjumps? Måla bättre och mer..sen kan du klaga...! Hatar folk som dissar andra o sen inte gör ett skit själva...
Diggar MIOS god jul pices som rulla på gröna nåra år i rad. Han bytte tag senare, men jag kommer inte ihåg vad, nån som minns? Länge sen jag såg en tag av APASH, mkt lär va buffat. Där snackar vi en kille som kan dra tags ivf. En andra som inte nämnts är SYNC, LEAD..
Måste bara kolla om det är någon som kommer ihåg FA Crew.? Navs med fler.. bombade mycket någon gång på senare delen av 90-talet..
Hmmmmmm???
psk Goa?
Nu är det visserligen inte om insidor, men är det någon som minns Jive's heta throwies? Hela "Jive" som såg ut som en designad bokstav.
FA crew från blå som sprang runt och rånade folk på flows.. haha joo jag kommer ihåg dom..kickers jaao
BastaRDS
Hones bortgång var läskig, gick i samma skola som honom vid tillfället och fick höra om det första lektionen. Förstärkte sömnproblemen ytterligare.
Anfetaminpsykos:Goa va väl ett crew som han körde med nån..GOA HSP såg man ofta tillsamans.FIA och VHA oxå. Ingen som har nämt Bana Pan it roststopp kungarna! Kunde se 4-5 olika piecer rulla på en dag utan att överdriva..
BastaRDS
Goa va som sagt hans crew, men det kommer snart, bara hjärnsläppt.
Anledningen till att IT inte nämnts är nog att folk inte såg så många insidor av dem.
Dom hade insidor under andra namn dock... ;) och utsidor ska vi inte tala om... Komm ihåg dom började köra utsidor/panels baklänges..skit flummigt tänkte jag då Några månader senare åkte jag till grannlandet och Bana pan Kegr baklaänges piecer :)
BastaRDS
oskyldig P22 jag sejer bara de jag tycker.
psk Det fanns ju tags som PANG,INDO,REIS..nån som minns LESK och BIRA från hässelbylinjen? De körde KBE-crew om ja minns rätt..sen fanns ju PAB därute och DFS-crew utmot Hagsätra sommaren 1995...Det var tider det!
hydez REIS va de ja, så va de. PANG skrev han väll innan MIOS? Haha, LESK stod ibland vid pendelstationen vid Spånga, vid den då lagliga väggen och rånade folk på cans och flows. Den gången för många år sen han färsökte baxa våra grejer hade vi DUDL med oss så han lät oss va, haha. De va bra många år sen. PAB-crew va klockrena, nån som posta en bild på deras fräcka chromegrejjer som smyckade gröna linjen under ett bra tag i nån annan tråd här på forumet, riktigt fett.
MIOS andra crew BSE(Brutal StylE) hade en hel del insidor på 18 i mitten på 90talet dessutom. Han, BURR, CEDS och MAGO. För att inte tala om den andra delen av UVC som inte är har droppats, AMZY/RIC, SLISK, CICO, DEMENS osv. Va ett jävla drag på 18 ett tag. EFter ett tag slogs delar av UVC och BSE ihop och bildade KTA(Kill Them All). En annan hederlig Farsta-katt är CEPEL från SW som kanske inte urspungligen va från Farsta men bodde där större delen av våran/min uppväxt. Han som började lära ut div. knep till småkillarna (oss/vi) hur man kokade och tillsatte olika prylar till inket för att få fetare buffs. Han försvann efter ett tag, gjorde comeback under en annan tag, RUNS. Körde en hel del under ett tag, men försvann sedan igen. Kommer ihåg skylten mellan Skanstull och Gullmarsplan, när dom byggde om badet.
FALE(uvc)hadde väl en del insidor under en tid?? samma sak med RIFT(phs)
Everyone brings us happiness, Some as they arrive, others as they leave!
Det känns lite som att Pang hade en notorisk otur ibland. Det mest utstickande från hans håll var nog charactersen på sandpappergolven i gamla tuben, feta to say the least. KBE crew kommer man ihåg fast jag missade Bira helt tror jag. Utifrån H-bylinjen hade vi Gorme och co åxå och den karaktäristiska hässelbytagstilen.
pyro FA körde mycket när dom höll igång. fan, då kom jag o tänka på att PUH gang/IM höll igång ett tag. wac, esq o dom andra i "huvudsta locos"... psk skön lista med folk. hydde teh..du har ingen koll.. men de e lugnt. ja, B***e e grym på att bajta. han har helt klart blivit bättre, men inte fan har han ägt nåt nånsin. han har aldrig hållt samma höga klass som exempelvis "Böges"(Beges). stockholm är större än röda linjen, även om Linje 23 alltid kommer sitta i blodet.
de skulle vara soft om man fick lite fotton på legendernas insidor så man ser o haajr verkligen vad ni snackar om ... ja hajjar o så men de skulle va soft med fotton
Anar.deze.slýsk.... uvc nso kac rockade fett under en týd...
Hemskt med Hona! Träffade honom dagen innan... Någon som vet om hans skorstens throwups sitter kvar mellan Alvik - Storamossen? (På taket till en bilmekaniker)
Jag TROR de sitter kvar på taket. Men jag är inte helt 110%. Har för mig att de aldrig sanerade just taket.
Icher hade mycket klotter i vagnarna på röda linjen för några år sedan. Även Dimhe.
amfet.. Må dom aldrig bli buffade!
Yers är den sista jag stött på från yngre generationer som haft 90talsmentaliteten samt 90talets bombstil (radda, fyll, härja), helt enkelt ett eko från förr. det var roligt sagt
testie P13 om de e så som du säger så hoppas inte din ålder stämmer iaf!
Måste ju tillägga att NUG kan ju ha varit en av de sista att verkligen visa insidor,han hade ju grymt mycket för nåt år sen! Reespekt..! Glöm inte VISE på gröna linjen,även om hans främsta framfart inom graff var väggar o tåg på hässelbylinjen så fans hans namn starkt reppat inuti vagnarna också... Han var trevlig helt klart..
Sillen all over the place.
Hahaha... Sillen var äkta!
Langade precis upp en grej av honom i min fotolog.
olog.com
kommer ihåg nångång på 2003 talet då det var massa CM , DM och sånt och det var en jävla massa . men nån gång under 2004 så slutade dom av nån okänd anledning. tagsen såg inte så specielt bra ut men iallafall så försökte dom hålla kulturen uppe på den döad blåa linjen. Proppz till er som håller kulturen uppe
ar_jag_ghetto , flowen och skum(pere).
Intreserad P0 Jag ser inte cmf-tags på pendeln särskilt ofta. Jag kanske har otur (eller tur) att hamna i rena vagnar.
Ride 13"s y que?
jag älskar den här tråden, är för ung helt klart men de är underbar läsning
Street savvy
haha kommer ihåg den där skratch. sore hade rätt många under bron i johannesfred..
!!!!!