I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-20 21:39
Fantastiskt kul med lite utveckling och förnyelse av sajten, som inte är i egenskap av blinkande banners. Tycker man samtidigt kunde passat på att sminka om hela sajten som idag känns väldigt 1999. Åtminstone med ett nytt och fräsht färgtema.

Whoa har ju länge varit ett lite omyndigt ställe, så detta kan nog ge sajten den välbehövliga pushen till att nå en mer dynamisk publik.

En av farhågorna är bara språkbruket. Svenskunderjord var ett bra exempel på goda avsikter, grumlade av dålig svenska. Det är svårt att ta en text på allvar när den ser ut att vara skriven av någon på mellanstadiet, i Tensta ;)

Lycka till grabbar och tjejer!

ps: blaffa är ett jättebra ord :)
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2008-03-20 21:40
Stuck P28 : Får jag trycka den där astronaten på en törja :)?
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Groupie

2008-03-20 21:45
Kul initiativ med bloggen, lär bli riktigt fett! Dock tycker jag också att loggan bör ha fått ligga kvar någonstans på sidan och headern (blaffan?) går inte riktigt ihop med resten av designen. Som flera redan sagt, antingen låter man headern gå ihop med t.ex ett aktuellt netplay eller aktuell mp3a (lär dock bli en jävla massa byten) eller så gör man den stilren och enkel i samma stuk som resten av sidan.

Justnu när headern känns så avvikande från resten av sidan så tycker jag det känns konstigt att ha inloggningsuppgifterna under den. Det känns som att headern avsticker för mkt från Whoa-community så att den mer hör till bloggen än communityn. Man får ingen riktig avgränsning mellan communityn och bloggen, även om det är tänkt att de ska samköras bör man nog göra någon sorts skillnad på dem.

2008-03-20 21:45
en sak som saknas är därimot "spelaren" man kunde öppna i nytt fönster och lyssna på mp3orna utan att hänga på startsidan.

om jag inte missat det med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-20 21:47
gillar nya designen på inloggningen!! Whoas design börjar bli lite gammal måste jag säga. Lite tråkigt att inget annat är ändrat, ni borde ändra headern till den asfeta rymdgubben istället för Yo, when you see somethin ill. Knahmean? That shit is whoa! ;). Den kan ju gå över hela toppen så det inte blir så tomt mellan whoa och meddelanden rutan.. Gillar det mörkgråa och rosa med! 

Bra jobbat!!!
jag har alltid rätt.
Manager

2008-03-20 21:47
STUCK

Kan du göra så att man bara kan klicka på Enter för att logga in när man kommit till startsidan och firefox redan sparat mitt namn och pass?

Jobbigt att använda musen för att klicka på "logga in".
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-03-20 21:48
gör vad ni vill men IN MED LOGON PÅ FÖRSTA SIDAN!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-20 21:49
ärligt talat. jag gillar inte. trodde jag hade kommit till nån skämt-mirror eller nåt..
:( blogg = okej. men den där jävla bilden fyfan.

aja verkar som fler gillar än ogillar så det är väl jävligt bra....... (pop-whoa)
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-03-20 21:50
Jag gillar bilden!
jag har alltid rätt.

2008-03-20 21:53
Varför ska texten på bloggen vara i det där typiska blogg-teckensnittet och inte i detta klassiska whoa-teckensnitt?
Groupie

2008-03-20 21:53
Jag tycker bilden är skön, men utsnittet kunde gjorts på en bättre plats och den känns mer som tee/affisch material.

2008-03-20 22:00
Jag håller med om fonten, fult med annan font i bloggen. Och ja, bilden skulle vara snygg som t-shirt motiv men passar minst lika bra som header. Ni borde ha den som den officiella headern för övrigt. Och tryck upp tees ;)

Kul i vilket fall som helst att ni fräshar upp whoa!! Fortsätt lek, skulle folket hata efter de fått en eller två veckor att vänja sig är det ju bara att återställa gamla layouten (backupat antar jag) ;). 

Aldrig har jag varit med om att en hemsida som fått ny design har blivit bemött med beröm.. Men det har alltid blivit bättre.. Kolla bara på bdb som blivit MYCKET fräshare och snyggare enligt mig (Gillar det stilrena 2.0 enkla, typ virb.com), och alla hatar.. Om 2 veckor kommer ingen ha något att säga längre för de har vant sig. 

Kör på med fler ändringar ;).. spicea upp whoa ;)
jag har alltid rätt.

2008-03-20 22:03
JonkaGOO P19

javisst, gör fula saker för alla vänjer sig efter ett tag.... pffff

2008-03-20 22:03
känns skumt, trodde ni bytte tema på hela sidan, vilket ni inte gjorde som tur var, man måste ju behålla whoa kännslan.
 Haters gon' hate...

2008-03-20 22:07
one: Behöver inte vara fult, bara det är nytt och annorlunda.. Whoa har sett lika dant ut sen for ever och designen börjar faktiskt bli ganska tråkig.. Simpel men gammal och jag tycker det är nice som fan att de gör något åt det. Som sagt, skulle inte folk gilla det efter de smällt alla ändringar kan man ju alltid återställa. Skulle vara kul att se något snyggt som passar i dagens design "standarder" 
jag har alltid rätt.

2008-03-20 22:09
JonkaGOO P19

mycket möjligt men det här e varken nytt eller snyggt

2008-03-20 22:10
ta bara en sak som "whoa: Sverige" uppe i meddelande rutan.. Va det inte ganska länge sen whoa blev bara svenskt? eller har jag missat en internationell version av whoa? =/..
jag har alltid rätt.

2008-03-20 22:10
okej.. jag fattar inte riktigt dehär me blogg men jaja..
tkr dock inte heller den nya designen va helt bra , lila/rosa färg med orange/beige ? njaa fungerar väl inte sådär jättebra ihop enligt min mening.. men man lär väl vänja sig i guess =)
cheeeeeeeeea ;D

2008-03-20 22:11
JonkaGOO:

fast det är lite charmen med Whoa, att det inte är nyaste designen. utan att det är simpelt och rent.

2008-03-20 22:12
JonkaGOO:

fanns en internationell del av whoa ett kort tag för länge sedan.

2008-03-20 22:12
Och den pixlade forum meny designen som va inne för 5 år sedan :P.. Och när ni ändå pillar med sida, kolla lite hur den ser ut i safari med, designbugg på 2 ställen (forum menyn och högst upp på trådarna.. kolla i safari så ser ni vad jag menar)
jag har alltid rätt.

2008-03-20 22:13
Fiyah P25: "Ny design" är oftast just simpelt och rent. Det är det det går ut på..
jag har alltid rätt.

2008-03-20 22:17
Fiyah
Fanns den inte ganska länge och det är väl bara ett år sen eller så som den försvann, men det fanns väl aldrig några aktiva användare där?
Webmaster

2008-03-20 22:17
Hehe. Härligt med alla åsikter. Jag får känslan av att det flesta är jävligt pigga på det här och tycker det är kul. As kul iallafall.

Det alla pratar om är vår stora blaffa som verkar riva upp djupa känslor i allas whoa hjärtan :D

Angående ny design/fräsha upp den:
Jag vill oxå pigga upp designen på hela whoa lite. Dock kände jag att det var ganska viktigt att ha kvar så mycket som möjligt av whoa känslan även på bloggen. Nu känns den som en integrerad del av whoa med ändå lite mer fresh.

Angående blaffan:
Som jag skrev någonstans så kommer den piffas upp då och då. Vi försökte få in loggan på ett snyggt sätt men det blev inte så snyggt. Var ska vi lägga den lixom? Många verkar gilla rymdgubben :) Kanske borde inkludera hans kalsonger oxå. Förövrigt är "kollaget" gjort av Rathsman, grymt duktig illustratör som jag känner.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Webmaster

2008-03-20 22:19
Nu ska jag ta en Whiskey! Kan hoppa in i chatten och yra lite om ni vill snacka lite live och skälla på mig.

2008-03-20 22:21
Skit kul, jag tycker som några sagt tidigare att det lär bli skit schysst sen när det kommer lite recensioner osv på bloggen.

Designen då... "BLAFFAN" är snygg, men inte headliner snygg... Tryck gärna upp tees som några nämnt tidigare! Jag skulle lätt köpa en!

2008-03-20 22:27
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-03-20 22:30
Niice!! Gillar det nya konceptet :D
The Greatest Story Never Told....

2008-03-20 22:31
bilden är snyggare i grönt enligt mig

2008-03-20 22:33
Angående blogg: Jag tycker det vore en kul grej att bjuda in "gäster" att skriva inlägg i bloggen. Personer med hiphop anknytning, eller varför inte hängivna whoa medlemmar?
Hovito baby, no equal baby

2008-03-20 22:33
Stuck: Ja självklart ska ni ha kvar mycket av whoas nuvarande design.. Färgerna och menyupplägget ska naturligtvis vara kvar för det är ju det är är "whoa".. Men ni kan ju göra en ny meny.. samma färger men lite mer snyggt 2.0 stil istället för det gamla pixlade designen. Sen borde ni ha den överfeta rymdgubben i översta framen där loggan och meddelande rutan är.. Den skulle piffa upp sidan MYCKET!

Jag fick en ide till bloggen. Ha en blogg för varje forum kategori, eller iaf för vissa kategorier. I webbsidor bloggen kan ni skriva om de bästa i webbsidor forumet. När någon postar en riktigt kul youtube film tex kan ni göra det till ett blogginlägg med en "till tråden" länk längst ner. Om någon gjort ett nytt fett beat och postat i beats forumet kan ni göra ett blogginlägg tillängnat det inlägget. Det skulle vara nice för då samlar ni det bästa från whoa i bloggen ;).. 
jag har alltid rätt.

2008-03-20 22:35
lite som en ersättare till veckans sticky
jag har alltid rätt.

2008-03-20 22:39
förslaget med gästbloggare (med anknytning till hiphop, kan vara tex artister, bolagsbossar eller så) tycker jag var ett bra förslag, det stödjer jag.

2008-03-20 22:40
Stavas inte blogg med två (2) G??
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic

2008-03-20 22:40
Fan vad chockad man blev när man kom till startsidan.

Nice idé, men diggar inte designen.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2008-03-20 22:41
Jag trodde det var ett skämt av någon haxor eller nåt. Vågade inte logga in, så skrev mitt nick och begärde lösenord skickat till mig och loggade in med det :/
Delam tange barat

2008-03-20 22:42
Rachel:

vad feg du är :P

2008-03-20 22:43
Hehe, kanske en smart grej för Stuck i framtiden dvs briefa snabbt innan major changes görs? Så inte alla får panik och tror att FB-haxxors tagit över whoa, ^^

Faktiskt så var det första tanken som slog mig också tills jag läste själva texten och kollade lite.

2008-03-20 22:47
Det kanske det gör men vi vill vidga oss lite. Med denna blog/inloggningssida så har vi en helt annan kanal att nå ut till er och till omvärlden. Vi vill helt enkelt att whoa både ska vara sveriges fetaste community och sveriges tyngsta hiphopblog, för på bloggen kommer vi fokusera på whoa community och hiphop.Under uppvärmningsskedet (innan vi blivit varma i kläderna som bloggare) så kommer det mest handla om saker som rör whoa. Men i framtiden kommer vi att försöka täcka det mesta som har med hiphop att göra i detta landet. Nya skivor, konserter, artiklar, krönikor och recensioner. Helt enligt eget tycke och smak.

Ni har glömt att göra ett mellanrum där precis efter punkten som står efter hiphop (understruket). 8-)

För övrigt så var det rätt så coolt, lite skumt med nya inloggningen.. Man får väl vänja sig.

2008-03-20 22:47
Någon som har en screenshot på versionen innan denna btw? den från 8 år sedan? Skulle vara kul att se hur det såg ut annan detta
jag har alltid rätt.

2008-03-20 23:04
Tyckte inte om det! men smaken är som baken, blev paff som fan när jag skulle logga in.
Men men man vänjer sig, det är som när en bra kompis klipper sig det blir snyggare efter ett tag.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-03-20 23:06
Sellouts! :)
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2008-03-20 23:17
Fan va fett! Anställ Majestic Flow också! :)
...och det är det som är så fint med whoa!
Webmaster

2008-03-20 23:19
Hehe. Nu har man scrollat lite mer inlägg och tycker fortfarande att det är mycket mer positiva reaktioner än i vanliga fall.

Jag känner verkligen att det ska bli as kul det här och det kommer ge ett helt annat liv till whoa.

Angående gästbloggare:
Det är absolut tanken. Vore as roligt att kända och mindre kända artister kan dryfta sina åsikter om hiphop osv i bloggen. Finns hur mycket kul som helst man kan göra.

Annat kul:
Missa inte heller att veckans mp3 ligger som podcast nu. Så kör ni sånt så kan ni bara prenumerera på http://www.whoa.nu/feed/podcast/

Nu ska jag äntligen ta min whiskey. Är i chatten ;)

2008-03-20 23:19
Ser lite lunarstorm ut, dock. Haha

2008-03-20 23:21
podcast :D.. välkommen till 2000 talet whoa! haha nice. Fixa en WhoaNation podcast med (som DiggNation). Ni dricker öl och snackar skit om vad som händer på whoa. Video podcast såklart. =P
jag har alltid rätt.

2008-03-20 23:21
Går det att prenumerera på podcasten via itunes tro?
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-03-20 23:23
fult...
^^

2008-03-20 23:23
Skön...

2008-03-20 23:24
Vi försökte få in loggan på ett snyggt sätt men det blev inte så snyggt. Var ska vi lägga den lixom?

Seriöst, vafan e det här??? Finns det inte en enda designer på den här communityn. Ser ju förjävligt ut.