Det gick till itunes! WOHO! Bara att dra in faviconen i podcastfönstret, iallafall i Firefox 3 b4... :) <3 Web 2.0!
...och det är det som är så fint med whoa!
att vänja sig vid färger som skär sig med varandra är fan svårt. nu loggade jag ut och in igen och fick en chock igen. usch :( byt byt byt header
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Webmaster
2008-03-20 23:27
Check out that blaffa nu!
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Webmaster
2008-03-20 23:28
Kör en "hård refresh" först .. så att cachen laddas om. Har bytt bilden helt ..
haha, Stuck du måste våga hålla på dina blaffor. fast den nya passar bättre rent färgmässigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Webmaster
2008-03-20 23:32
Fiyah: I.o.m att jag inte är nån designer så är det inte så mycket stolthet. Och denna tycker jag var riktigt fet :D
Webmaster
2008-03-20 23:33
Sjuka är att alla stör sig på "blaffan" det enda jag kan se är att texten i rutan under inte ligger helt i mitten. Det jobbiga är att den är för långt upp i IE och för lånngt ner i FF .. :/ Jävla browsers alltså.
Stuck That's what I'm talking about! :D
jo det är lite jobbigt att den ligger långt ner (använder FF) därav mitt förslag att göra blaffan mindre hög. sen borde texten i bloggen vara samma typsnitt som resten av whoa (som någon nämnt)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
stuck: well done! gillar den nya headern. it's all about hiphop. inte färgblinda astronauter med stora magar :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Webmaster
2008-03-20 23:40
Där ger jag mig inte Fiyah hehe.
Gaaah va händish. Vad förvirrad jag blev :)
norrkööping
Men, den nya syns inte för mig, och jag har rensat cachen och testat i FF och IE.
Beat the odds like an abusive freak show owner
det var ett jävla kritiserande! Haha
RYMDGUBBEN VA FETARE!
jag har alltid rätt.
riktigt fresh tycker jag! kul att det händer saker, som GAIA sa nånstans där uppe.
http://www.whoa.nu/?page_id=9 * att webbplatsen använder cookies * vad dessa cookies används till och * hur cookies kan undvikas den texten kanske ska tas bort? jag uppfattar det iaf som det är lite noteringar på vad som skulle inkluderas. "vad dessa cookies används till" informeras det iofs inte om än.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Stuck vad ger du dig inte på, storleken på blaffan eller typsnittet? blaffan ser bättre ut när bilden passar mer så den gör ju inte så mycket, skulle nog se lite konstigt ut med mindre hög med. typsnittet bör därimot vara samma på hela sidan
Webmaster
2008-03-21 00:02
Fiyah: Tycker det där typsnittet är bättre helt enkelt. Ger dessutom en liten "markering" att det där är bloggen och det andra är det inte osv. Bloggen nås ju oxå utifrån osv. Jag testade med verdana och arial och det var helt enkelt fult.
ok, där ser man. hoppas bloggen blir bra iaf. hur ofta har ni planer på att den skall uppdateras?
Webmaster
2008-03-21 00:13
Fiyah: Blir nog rätt frekvent. Vi vill värma upp lite först med att vara ganska whoa centrerad .. men senare vill nog försöka få till så den uppdateras nångång om dan om vi har nåt relevant. Vi har ju ändå mr 10h a day som kan fixa lite med sånt ;)
Höll på att tappa andan när jag såg Whoa's nya startsida!! trodde dom hade gjort "en bdbn", blivit uppköpta av Lunarstorm och ändrat design!! HAHHHAHAHA tur att det inte var så. En lättnande pust asså :)
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?
Stuck: ok, jag hoppas att det blir jamna mällanrum så det inte är 5 dagar i sträck och sen inget på 2 veckor. alltid bättre men jämna uppdateringar, typ en gång/vecka eller så. men Herr 10h/dag måste ju ha något att göra så han kan ju alltid sitta och skriva i bloggen massa
Kan ni inte ta rymdbilden och lägga in som liten bild istället för logotypen här uppe till höger? Då kan ju den fina bandspelaren vara kvar på första sidan. mvh. inte bitcha.
*uppe till vänster
Nuvarande blaffan e grym. Behåll den.
Yupp, håller med
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Men vadfan, kan ni inte ha kvar orginalstartsidan iaf? Nyheter, admins online, reggade users osv osv. Snälla?
Det var coolt, alltid lite roligt med lite förnyelse!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Stuck:
Snyggt! Bra jobbat! :)
Några synpunkter:
1. Typsnittet i bloggen tycker jag är lite tråkigt. Lite för stort och lite för "vanligt".
2. Man kan även exprimintera lite mer marginaler och sådant i bloggen.. väldigt finlir, men det känns som om det skulle kunna bli lite bättre än nu.
3. Jag saknar också loggan på första sidan.. varför inte ha den
här ? :)
4. Jag vill se den där bilden som rymdgubben var hämtad i från på t-shirt!
5. Jag är lite orolig och konservativ när det gäller förändringar av forumdesignen. Mest därför att jag faktiskt tycker att det är himla bra nu! Det är så överskådligt menysystem och bra läsbarhet i forumen.. Om ni ska förändra, så var försiktiga! :)
6. Hoppas bloggen kommer funka bra.. känns lite som en återgång till den tiden då sidan faktiskt även var nyhetssida, m.m. :) Grym idé med gästbloggare i form av hiphop- och whoaprofiler :)
I övrigt har jag inte så mycket att tillägga.. tycker i stort att det var riktigt nice!
//NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Jag hatar ju förändringar. Det har varit så tryggt med samma inloggningsida. Vid första anblicken så trodde jag att jag kommit fel, sekunden senare trodde jag whoa hade kollapsat och låg nere. Sen läste jag vad som stod där...
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
appropå gästbloggare skulle ni ju kunna fixa en typ veckans mp3 liknande grej, alltså att om man vill kan man maila in bloggartiklar (med vissa restrektioner kanske) och om de inskickade är bra läggs de upp på förstasidan. bara en idé
Helt ärligt. jag gillar idén. Men varför påtvinga med en blog som STARTSIDA? Ok att det är som en blogg på inloggningssidan, men att bloggen är det första man ser efter att man loggat in är ju bedrövligt. Den gamla hederliga startsidan som syns när man loggar in borde kvarstå, sen borde "Blog" finnas som menyval istället. Nej, jag gillar inte som det ser ut just nu, men det är en god bit på vägen till ett bättre Whoa. Helt klart!
tyckte de var nice som fan faktiskt
-----> http://www.photoshop.nu <-----
Håller också med DoktorDöd. Bloggen ska vara kvar, men inte istället för startsidan.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Lite chockerad över hur mycket tid folks tycks ha spenderat på startsidan... om man inte tycker den nya blogdesignen är snygg är det väl bara att klicka sig vidare till forumdelen, där allt ser ut som vanligt? :) Och tack till alla som faktiskt kommer med konstruktiv kritik.
Look with your own eyes - See with your own mind
Men jag brukar alltid mellanlanda och vila på startsidan efter mycket blandatforumsurfande. Vad ska jag göra nu istället?
Plus att det står där ju "Blog / Startsida" Blogg ät blogg, startsida är startsida. C'mon!
sämta uppdatering någonsin. mer nergradering
man borde kanske göra en uppdelning av blogg/startsida. så innan man loggar in kommer man till bloggen, väl inloggad så kommer man till (gamla eller en ny) startsida men kan välja att gå till bloggen i menyn
Precis det jag menar!
jag snodde idén, men eftersom jag inte orkade kolla upp från vem så skrev jag inte det.
Bara bättre att du snor den, skiver fler om grejen ökar det chansen för tt gå igenom. Fast seriöst, ni kan vi inte seriöst ha kvar det såhär? Ny medlemmar som kommer: ska allt de ser på en startsida vara en blogg? Jag lovar att de vill se vilka admins som är online och hur många regga users det finns. Vad som är nytt osv. Seså!
Flummit med blogg, typ som nyheterna fast innan man loggat in.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
one Kommer mycket konstruktiv kritik från dig känner jag.
Look with your own eyes - See with your own mind
Whoa goes lunar? Tycker det blev aldelles för stökigt på första sidan.
PenDragon P23 Well, jag har försökt få fram att logotypen ska finnas med på förstasidan. Punkt.
Programmerare ska inte syssla med design och ja, jag tycker det ser för taskigt ut.
Vad är iden med att nån snubbe ska sitta och leka lite när han känner för det, när ni dessutom ska jobba proffessionellt med denna portal och sälja reklamplatser?
Känns som ett hån mot dessa naiva kunder som köper en reklamplats i tron om att folk ser den på en bra och seriös portal.
Sen e jag väl mest irriterad över att ingen poäng går fram i en tråd där man skriver konstruktivkritik och det blandas med kids som skriver att dom gillar rymdgubben mer än bomboxern i Blaffan eller vafan dom kallar headern?
Bättre?
Stör mig lite på att man måste klicka i lösenords rutan för att skriva in lösenordet.. innan behövde man inte.. är det lättfixat?
jag har alltid rätt.