Ser riktigt cleant ut så här vi första intrycket.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
varför är startsidan align=center medan alla andra forum & sidor är align=left? ser lite knäppt ut faktiskt, men inget allvarligt iofs. för övrigt tycker jag det är fett!! men jag håller med om att det fanns ett visst värde i startsidan och att den borde kunna finnas i nån modifierad version i menyn. sedan tänkte jag också på folk som inte har en aning om vad whoa är men surfar in på whoa.nu, ska det inte finnas någon info om forumen och resten av sidan? så att man förstår varför man ska registrera sig..
vadå? jag dyster?
bomboxen är fet! Fast nu skulle jag vilja kunna öppna låtarna i en egen ruta eller ha det bredvid reklamen här till högern
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Graffare
2008-03-21 10:10
Kul idé med en blogg, men den första tanken var att alla användare skulle kunna blogga på sin användare för att senare på startsidan ha en mest poppis/senaste bloggning-lista. det skulle vara roligare om användarna fick blogga!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Igår tyckte jag att "blaffan" (som den kallades av Stuck) skar sig rejält mot själva sidan, men idag är den ju clean =) Och nice med en blog om ni får till nyheter på den, jag gissar att det är främst Oracle som jobbar på den =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Skivsamlare
2008-03-21 10:41
Bra idé, helt klart. Nya blaffan passar bättre i färgerna än den andra. Även om rymdgubben var helball den med :D Lite konsturktiv kritik till herr designmastah Stuck!: 1) Jag tycker som ngn annan sa, att det borde vara info om vad det är för slags sida / varför man ska regga sig etc. 2) Whoa-loggan ska synas 3) den förra startsidan när man loggat in ska kunna finnas kvar i ngn undermeny eller ngt. pga att det var väldigt lättöverskådligt med tävlingar, registrerade, mods online osv. jag gillar bloggidén, men jag skulle vilja ha ett alternativ till det pga att jag inte gillar att scrolla 100 meter för att komma fram till infon jag vill åt:) men en blogg + en startsida i menyn kanske? :) väldigt bra iaf! gör ingen bilddagboken bara xD
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
När ni endå håller på att ändra så tycker jag att ni ska byta färg på hela whoa-sidan alltså tabort den gula fula ni har nu och ta någon mörkare. fattar inte varför ni har gult liksom! Att ha en blogg var väll en idee men jag fattar liksom inte varför.. men mitt tips byt färg o sidan e perfa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är ju färgen som är Whoa. Whoa är färgen. Whoa på färgen. Whoacolor. Colorwhoa. You got it?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Webmaster
2008-03-21 11:10
Puh :) Helt sjukt mycket åsikter. Om man filtrerar lite så är det väl fortfarande så att ni generellt är skapligt positiva. Angående mer info på inloggningssidan: Detta var ju nåt som många admins sa oxå. Jag tyckte att en stor "Whoa Community?" länk skulle räcka men vi kanske bör ha mer info om vad vi är för sida och osv. Kanske måste tydliggöra menyn där uppe i toppen lite oxå. Känns som en del har missat den. Problemet är ju lite oxå "brist på utrymme". Angående mer info på startsian: Vi vill såklart att all information vi hade på den tidigare startsidan ska finnas på den nya. Det här med Admins online har vi typ inte direkt tänkt på att folk använder osv. Jag tar helt klart åt mig lite av denna kritik och nån form av omarbetning kan nog tänkas göras. Kasnke vi ska införa någon form av "fast del" ovanför bloggen. Både på "utsidan" och på "insidan".PuGe: Det där var ju faktiskt en jävligt cool ide, alltså med mest populära inlägg längst upp osv. Kanske kommer i en lycklig framtid ;) Om man bara hade haft tid... klicka mer på banners så man kan säga upp sig :Done: Well, whoa har alltid varit skapligt "lekfullt", iallafall från min sida. Annonsörer får annonsera här precis som dom vill och du får hänga här precis som som du vill osv. Det är ganska svårt att ta dig på allvar när du igår skrev "IN MED LOGGAN PÅ STARTSIDAN" 17 ggr i rad och i bold. Jag kommenterade dessutom loggo grejjen. OCH jag är ingen designer och just nu har jag inte ens loggan så jag kan få in den snyggt. Annars skulle den nog gå att få in i nuvarande blaffa.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Jaha och den är endå ful som stryk. om man kan lägga till en blogg borde man kunna ändra färger.
Graffare
2008-03-21 12:18
Jag älskar att allt som är nytt och ovant automatiskt blir "lunarstorm" i ungdomars ögon. I love it. Redesigna Whoa!!
en till grej som vore nice vore ju om det var som förr att det är autofokus på rutan för användarnamn om den inte redan är ifylld, och i sånt fall autofokus på rutan för lösenordet, samt att login-knappen är kopplad så man bara behöver trycka enter när man fyllt i lösenordet (är osäker på hur det ligger till med den sista grejen men de andra två funkar iaf inte som förr) och vad hände med min fråga stuck?varför är startsidan align=center medan alla andra forum & sidor är align=left? kan svaret vara att det skulle se whack ut på "utsidan" ifall den var align=left? men går inte det att komma runt på nåt vis? iofs är det ju i princip obetydligt men... ändå!! :D
vadå? jag dyster?
Graffare
2008-03-21 12:21
Kul det såg ut när man inte var inloggad och gick in i en tråd :)
haha vafan jag blev helt förvirrad och trodde jag hamnat fel:D Lite flashigt var det ändå!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Riktigt fattigt och fult!! Okej om ni vill ta steget från underground ut i den kommersiella världen för att ni har tröttnat på alla hiphopkids och vill istället tjäna lite pengar på den här sidan, men då kan ni i alla fall designa om hemsidan SNYGGT och göra det bra istället för att ha till exempel en riktigt fattig och ful blogg som framsida? hahaha what the fuck is up whit bloggar liksom? o personligen tycker jag ni ska köra på den gamla vanliga stilen.. keep it raw :)
Alltså, det är typ ett måste att ni har bloggen och startsidan separat, och att ni gör bloggen snyggare/whoaigare.
Beat the odds like an abusive freak show owner
designen på bloggen var keff, färgerna, texten, storleken på alla detaljerna. förstår inte vitsen med en blogg heller, tyckte startsidan var soft som den va. hatar blogg formatet mer än något annat.. vad håller ni på med egentligen?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Info om forumet på whoa borde väll kunna slängas in till Höger eller vänster om bloggen på inloggningssidan. där kan det få tillräckligt med plats att synas ordentligt men att bloggen fortfarande syns. eller så kan ni fixa en ny startsida där det finns info om communityn & bloggen och sedan får man klicka sig vidare till den man vill till. har även märkt att man nu som inloggad inte längre är på www.whoa.nu utan på http://community.whoa.nu men det har väll men programeringen att göra bara
shit, ovant!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Webmaster
2008-03-21 14:02
Ska bara påpeka att jag läser allt här och tar till mig. Kommer förmodligen de närmaste veckorna att göra små förbättringar hela tiden.aina_spanar: Kan hålla med lite iofs, tycker iofs bloggen blev en rätt bra kompromiss mellan klassiska whoa och den där världen utaför som vi ignorerat i åtta år ;)
något som bör göras med texten i bloggen är att se till att den fyller ut hela brädden så det inte ser så hackigt ut. om det går att förstå vad jag menar
apropå att få in loggan i bilden..
att sätta den uppe till vänter känns fel, gör man det så skulle det stå whoa whoa, vilket blir på tok för skrikigt..
måste man få in loggan i bilden så tror jag att det bästa hade varit typ nåt sånt
här .
Men det känns inte så nödvändigt ändå, hela bilden är ju trots allt ett stort W..
http://soundcloud.com/mega-drive
Vilken jävla värdelös skit idé! Kan juh ta in Ebba von sydow och Alex schulman som gäst bloggare när ni endå håller på!
bra grejer!!
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
Redaktionschef
2008-03-21 15:12
AA> snyggt förslag! JP> Yes, jag kommer att skriva en del, men inte ensam. Vi blir ett par stycken.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
skriv en fuckjing blogg eller nått. Skäms, vuxna människor som skriver dagbok.
Orale!
nää detta känns inte rätt :( får dåliga vibbar när ja loggar in på whoa :(
Haters gon' hate...
Visst det är absoulut inget fel att ha en blogg på whoa men det borde ligga som ett meny val och ha kvar den gamla start sidan :)
^^
Lägg en fet whoa logga över bombox bilden! eller är det det som är blaffen? isånnafal ÖVER BLAFFEN! =)
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Webmaster
2008-03-21 19:55
Hehe, vet inte om vi valde rätt ord när vi skrev att det var en blog. För mig är inte en blog typ blondinbella och kenza utan en blog för mig är en sida där man på ett smidigt sätt publicerar intressanta texter osv. Vi hade precis lika gärna kunnat kalla det för "Vår nya startsida med ett bättre publiceringsverktyg". Typ. Som sagt var. Kul att ni som gillar det oxå går in och skriver positiva saker :)
Nä er blog är mer spot on tycker jag, passar sidan bra!
Webmaster
2008-03-21 19:59
Fiyah: Tycker den fyller ut rätt bra. Kan du lägga ett screenshot?
Stuck: visst kan jag det om någon berättar hur man kör "print-screen" på en mac
menar du texten i bolggen eller själva framen föresten?
för texten i bloggen menade jag att den kunde varit "marginaljusterad" i stället för "vänsterjusterad", blir mycket snyggare då. och då fyller texten ut bättre.
Webmaster
2008-03-21 21:05
Har fixat lite med texten nu. Tog bort en tag där som kanske kan påverka lite. I mac kan man väl ta screenshot med "Grab" eller va det heter :)
vet inte riktigt hur macen funkar, har inte lärt mig den ännu. nu ser det ännu värre ur, nu är det centrerat. det är marginaljusterat det skall vara. kolla i Word om du behöver se skillnaden/hur de funkar
ps. lyckades inte fixa en screenshot. macen har ingen sån bra tydlig knapp som pc-tangentbordet har
STUCK: nu har du fått till det, ända att klaga på nu är att blaffan är bredare än vad texten (i bloggen) är. fixar du det så ser det riktigt bra ut
texten börjar lite innan bloggan på vänster sida och slutar en bit innan på högra sidan
nu blir det 100 inlägg i rad men Last Days Of disco låten går inte att lyssna på i bloggen
Webmaster
2008-03-21 21:55
Jag vet inte om jag gillar det dock. Såg lite oxå om att folk inte riktigt rekommenderar det på webben. Såg inte riktigt varför men det är typ allri nån som har det så.
kanske är för att jag är van vid att läsa vanliga böcker, där har man ju alltid det så. samma om man skriver uppsattser på högskola. om det är problem med det på webben vet jag inget om då jag inte kan något om webben i det avseendet. jag har bara antagit att folk inte har det så pga att det inte brytt sig/vetat hur man fixar/tänkt på att man kan ha det. jag tycker det är sjukt mycket snyggare och ser mer proffesionelt (jag borde inte använda ord jag inte kan stava till) ut. centrerat så väldigt "lunar presentation" ut, så ta inte tillbaka det iaf.
byt font i bloggen
jag har alltid rätt.
Ja det kallas typografi och går att arbeta mycket snyggare givetvis. Tror det är över whoas kapacitet dock.
Webmaster
2008-03-21 22:07
Haha, har oxå problem med att skriva proffisionellt .. tydligen handlar det mycket om att det stöds dåligt. Well .. kan ha kvar det och se lite hur det blir :)
Webmaster
2008-03-21 22:09
one: Kan du inte upplysa mig. Fiyah ger konstruktiv kritik och ger förslag på förbättringar. Du gnäller ju fan bara och håller på och dissas som fan. Varför hänger du här om du nu verkar tycka vi är så jävla inkompetenta och kassa?