du har ju bara ignorerat min kritik?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sammanfattning av det jag tycker borde ändras: tycker fortfarande texten/radbrytningen är lite för långt åt vänster på högersidan. borde finnas info om whoa (tydligare om forumdelen), denna info kan läggas antingen till höger eller vänster om "blogg-framen" för tydlighet. att man skall kunna logga in genom att trycka enter som innan skulle vara trevligt. ev. ha gamla startsidan eller en ny med infon som fanns på gamla som man kan gå till (uppdelning mellan startsida/blog) Last Days of Disco MP3an bör gå att lyssna på på förstasidan/bloggen annars tycker jag det är riktigt snyggt med nya designen (nu när jag hunnit vänja mig lite) och hoppas att bloggen blir riktigt bra med bra inlägg från whoa-crew och gästbloggare. bra jobbat till Stuck & Howser (eller den av er som gjort ändringen) (och alla andra eventuella medhjälpare som jobbat med ändringen)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Stuck:
Du måste göra något åt typsnittet så att det passar bättre med övriga whoa.. det behöver inte vara precis samma som på resten av Whoa, men det måste vara mer överensstämmande än nu, det vill säga lite mindre och lite mörkare.
Keep up the good work!
One:
Jag tycker inte att Whoa behöver vara allt för proffsigt. Lite charmen med Whoa är ju att det är några sköna snubbar som har det och fixar lite då och då efter vad de själva gillar. Det är det som gör Whoa "äkta". Men å andra sidan är du ju Fronda-fan också.. Så den
här sidan kanske passar dig bättre?
//NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Jag instämmer även med Fiyas senaste inlägg! //NickeMannen
Webmaster
2008-03-21 22:42
Vad är det jag ignorerat? Jag har ju svarat på saken angående att få in loggan och skrivit att vi försökt och att vi förmodligen kommer få in en på ett eller annat sätt snart. Nu är det dock påsk och jag ska lägga bort whoa lite. Någor mer tycker jag inte du direkt har skrivit om. Och ja, du har het rätt att vi faktiskt inte har nån designer på denna community. Vi har inte direkt resurser att typ anställa nån för det. Vi driver ju som du kanske vet denna community helt på fritiden vid sidan av våra vanliga heltids jobb. Och är du en tokigt grym designer så får du hemskt gärna hjälpa till med förslag. Gärna bilder.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
NickeMannen: tack för instämningen. Stuck: hoppas du inte missar mitt beöm där i slutet av mitt förra inlägg, tycker jag klagat lite mycket annars. hoppas marginaljusteringen inte ställer till problem.
Webmaster
2008-03-21 22:48
Japp :) Såg det. Tack ;) Testade att ändra typsnittet till svart nu. Märker ju oxå nu att på min mac som jag kör med nu så är det mycket snyggare med svart än med det vi hade innan. Grejjen är att på min PC ser den färgen jag hade innan ut som den svarta gör på min mac osv. Är dock fortfarande skeptiskt till att ha arial eller så i bloggen. Men jag kan testa förstås och se vad ni tycker.
Webmaster
2008-03-21 22:51
Nu ligger det med Arial hehe. Kanske .. jag vet inte. Vad tycker ni?
min spontana reaktion är att typsnittet som var innan var bättre. är det Arial i forumet eller? tycker texten ser lite grå ut i bloggen, men det kanske är min dator (har mac) som är lite dåligt inställd
just det, saknas fortfarande ett mellandum i mitten av blogginlägget (som något tidigare påpekade) vid ...HIP HOP.UNDER UPPVÄRMNINGSSKEDET...
Tycker det blev mycket bättre. Serif-fonts gör sig inte så bra på skärm.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Webmaster
2008-03-21 22:57
Om en övervägande majoritet tycker att Arial är superfint så kan man kanske överväga det, för det ser ok ut, men jag tycker det var klart bättre med det ursprungliga typsnittet.
Webmaster
2008-03-21 23:16
Jag ändrade tillbaks igen iallafall. Jag tycker detta är snyggare. Tog en lite mörjare färg oxå. Det är inte svart men ganska nära. Verdana såg helt fuckat ut i vilket fall. Är ju mycket mer line-height ch sådant i bloggen så det passa inte. Well, kul att ha en liten dialog med er. Man undrar ju iofs lite vad det stora massan tycker. Dom bryr sig väl inte så mycket kanske ;)
nice faktiskt
http://soundsof051.com/
Stuck: Det blev betydligt bättre med denna mörkare färg! Jag hann tyvärr inte se hur det såg ut med Arial, men är lite inne på att det skulle vara bättre. Tycker i alla fall att det är skönare för ögonen om det är samma eller ungefär samma i forum och på andra sidor :) //NickeMannen
kan ni inte göra så man direkt kan skriva in sitt lösenord ist för att behöva klicka i rutan :)
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Producent
2008-03-22 01:08
gillar bilden, ser snyggt ut!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Lista på förbättringar (viktigaste först):
Ha kvar den gamla startsidan (!!! ) Sätt dit whoa-loggan på bannern... öh, blaffan. Gör bann...blaffan mindre Använd typsnittet Verdana P.S. Det är en jättefin smiley längst ner på sidan, hehe :)
Beat the odds like an abusive freak show owner
Kul idé men loggan kan ni ju inte skorta, då gråter jag.
soundcloud.com/brormusk/sets
Webmaster
2008-03-22 12:30
Nuss: Vi ska kolla på dom bitarna i nästa vecka! Qnivqast: 1. Vi ska försöka få in så många element som möjlgit från den gamla startsidan till den nya. Viktigast såklart att få in info om admins och sådant. 2. Loggan är rätt lurig att få in alltså. Men vi ska se om man kan arbeta om "toppen" på bloggen lite för att få in loggan. 3. Hmm, jag tycker folk ska skaffa bättre upplösning på sina skrämar istället ;) 4. Det var skitfult. Om vi ska få in den måste jag lägga lite jobb på att ändra om med lineheight och massa sånt där. Smiley?
Blogg stavas det, inte blog det är engelska!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Haha, ja minsann är det inte en liten, liten smiley längst ned? ^^
Annars kan man ju strunta i blaffan, och bara ha en halvliten whoa-logga där. Jag har 1024x768, och loggan täcker ungefär halva fönstret. Annars kan man ju strunta i blaffan... två flugor i en smäll. Använd något sans serif-typsnitt iallfall, så känns det mer som whoa. Har du inte sett smileyn själv, på 6x5 pixlar? :p
tycker att det kan finnas en frame till vis startsidan/bloggen där det står mer info om whoa (som community) kankse att veckans mp3a ligger där med så inte inlägget om den försvinner efter en dag utan syns hela veckan den ligger som just "veckans mp3". eventuellt info om admins och så kan finnas där med. sen väl inloggad bör det vara två olika länkar i menyn, en till bloggen & en till startsidan (som innehåller tävlingar/veckans mp3/admins (online) och allt annat vättigt som fanns på gamla startsidan), den nya "startside-delen behöver givetvis inte se ut som den gamla startsidan. sen tycker jag att ni bör vara sparsamma med "roliga" bilder (som den till Tag Team 2008) och bara använda bilder som är gjorda för nyheten i fråga speciellt då det ser lite oseriöst ut med "roliga" bilder (vet att alla andra, i stort sätt, använder sig av det men det gör det inte snyggare) fortfarande går det inte att lyssna på Las Days Of Disco på bloggen. inloggningen bör underlättas på av flera tidigare nämnt sätt. jag är även lite orolig pga att det i bloggen står att ni till en början skall fokusera på "whoa & hiphop" hoppas det inte kommer inlägg i bloggen om random saker senare utan inläggen har en anknytning till just det whoa handlar om (som sidan, hiphop m.m.)
en sak till: Whoa borde väll nästan byta till V5 nu med en sån här uppdatering?
Hahahaha.. Diggar bytet mellan den rosa Whoa-logon á la Lunarstorm till en klassisk ghettoblaster med krylonburkar i äkta hiphopanda.. Whoa är lite ute och cyklar i snön kanske? :)
Webmaster
2008-03-22 14:28
Tvära kast, så kan det vara. Som sagt så kommer den där bilden bytas ut ofta, och tanken är att den ska ha mer koppling till något aktuellt än vad rymdgubben eller boomboxen har.
Webmaster
2008-03-22 15:47
Nu börjar det likna nåt med konstruktiv kritik. SKa verkligen kolla på de du sagt Fiyha, håller med om dessa saker. Var lite av en kompormiss och anledningen till att vi inte har en "sidebar" på bloggen är mer tekniska än att vi inte ville ha det. Nu när man väl fått upp det här kan jag fokusera på lite mer såna här grejjer.
Webmaster
2008-03-22 15:48
Nu funkar last days of disco oxå..
Webmaster
2008-03-22 15:53
Ska säga oxå att bloggen kommer fokusera helt och hållet på whoa och hiphop. Eller well .. musik med hiphop anknytning. Vi kommer iallafall inte skriva om sport lixom ..
ok, då skall jag sluta tjata om saker nu då. det ser bra ut över lag tycker jag, kommer väll alltid finnas småsaker som går att fixa, men det är ju en hobby-sida detta så man får ha lite överseende. inte för att jag tycker det finns något direkt att fixa (mer än det jag sagt) skönt att det inte blir om Sport (och liknande) utan har viss anknytning till Whoa/Hiphop. även om ni skulle kunna skriva om sport om ni skriver om WHOA FC (om de fortfarande finns kvar)
Webmaster
2008-03-22 17:51
När AIK vinner SM-guld i år så gäller inga tidigare löften... "Blaffan" blir en enda stor bild från guldfesten på Berns osv... ser fram emot det! ;)
howser: så det blir sport om AIK vinner? så sldrig sport då med andra ord. (nu blir jag säker bannad eller något men det är det nästan värt)
forst skitsnack, nu startsidan? vart e whoa pa vag? :(
NickeMannen P22 läste faktiskt vad du skrev och brydde mig tills jag såg något påhopp om Fronda och sket i allt du hade att säga. Starkt jobbat grabben.
Kasst, vänder ofta i "dörren" nu för tiden.. kommer till loginen sen "nää skit i det här.. " community eller blogg välj! ge oss iallafall ett alternativ.. vill jag läsa blogg går jag inte till whoa iallafall känns inte rätt när ni ändrade loginen helt enkelt
Tråd dödadar!
Nu kommer jag säkert få jättemycket skäll och bli helt idiotförklarad på direkten, men jag orkade inte läsa igenom hela tråden och jag undrar bara VARTFAN ÄR MP3 ARKIVET? puss
Check it. Catch a vision, Spread the vibe.
phonografic P18 uppe till höger (på startsidan/bloggen), sen får du läsa texten där lite
mitt internätt klarar inte av att uppdarea sidan nu mera :S konmmer tebax till bloggen ist för trådarna jag skriver i . . .
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
wihoo jag har hittat det.. tack så mkt
Fiyah P25
Check it. Catch a vision, Spread the vibe.
Jag känner igen snubbarna från tag-team bilden! De wrestlade väl back in the days? Känner igen dem så jävla väl!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
JP: vad kan få dig att tro att de är wrestlers? =)
Caliber Those mo'fukkahs är WWF! No doubt!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Lägger upp
röstningen om bloggen som Qnivqast la upp
^^
JP: Har för mig de hette Legion of Doom. Fast the Bushwackers var bäst
Frozen skiner med sina wreslingkunskaper
skönt att se att ingen har röstat för att ta bort bloggen iaf! jag tycker att insiativet e underbar och om ni tar folk från whoa som bloggare ko0mmer ni garanterat få sveriges mest intresanta blogg helt klart. lycka till gubbs!
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Vem fan e vitingen med mr.T frissa på startsidan? haha ugly.com asså
intelligenta pojkar, som kan rimma på ett ord tre gånger och kallar sig för rääppers... (-.-)