I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya Scans från ZeldaGC(kan uppfattas som spoilers)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-03-29 12:06
Jag tror att det kommer komma i närheten av releasen av Revolution också, men jag tror inte det har att göra med att de vill sälja så mycket som möjligt (vilket de egentligen såklart vill göra) men mera att Miyamoto etc vill göra spelet så bra som möjligt. Tror att de skulle sålt mer om de släppt spelet ett tag innan Revolution men nu försöker de nog göra någon sorts grej så att folk som köper Revolution vill ha spelet o tvärtom.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-03-30 13:54
HenkO ska jag ge mig,jag sa bara vad JAG tror..

kanske till E3 kan deju släppas.
lärju vara släppt innan sommarn e slut.
...

2006-03-30 16:25
när du får bevis slängda i ansiktet så...

2006-03-30 17:39
som sagt dom va inte övertygande nog:)

...

2006-03-30 17:43
Inte övertygande nog? Märks att du inte känner till Reggie Fils Aime.
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-03-30 17:47
Snubben kanju blivit tillsagd och säga så,så att spelet släpps som en överaskning.

Äsch jag orkar inte tjaffsa,tro vad ni vill jag tror vad jag vill.

End of discussion.
...

2006-03-30 18:47
Släppa ett spel som överraskning är inge vidare marknadsföring, stor del av hypen försvinner och jag tror verkligen inte att Nintendo skulle göra det med sin kanske största titel på ett tag.

2006-03-30 21:29
Iofs är jag inte helt säker på min sak men är det inte så att man skall kunna ladda ner alla spel nintendo skapat genom dagarna på konsolerna innan rev med revolution?

För fall de släpper spelet på gamecube ett par månader innan revolution och så kan man tanka hem det med revolution ;) Snillet spekulerar. Iofs kanske dom gör så att spelet inte går att ladda ner på ett tag utan bara att köpa men ändå...

Kommer bli ett grymt år 2006 !
"Don't schsch me motherfucker"

2006-03-30 22:23
Banan_Fiskarn P19: Nej, inte Gamecube spel. Bakåtkompatibel med orginal spel ja.

Du kan ladda ner Zelda på internet till GC när det kommer ut om du har chippat. Snille? Nej.
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-03-30 23:29
Banan_Fiskarn

Man ska kunna ladda ner alla spel som Nintendo äger rättigheterna till från NES, SNES och N64, fast det kommer kosta pengar att tanka också...

2006-05-09 01:48
från EGM:

-Zelda is 80% complete, delay was for graphic tweaks, wii functions and because they want the game to be measured on a scale of 1 to 120 instead of 1 to 100.
-NO SWINGING THE CONTROLLER for the sword, you just press a button. There are some cases where you will swing though. Reason = you'll get tired too fast
-Controller does sound effects
-Widescreen on the REV only!
-Navi is only when you play on the REV.
-Something with online is planned but no battle mode.
-More dungeons than OOT already
-More items too

screenshot info.

Zelda screenshot info:

-Link riding epona in Hyrule field... castle in the very far distant. Pic looks ugly cause it's blown up.

-Link looking at a Lava thing explode.. AWESOME

-Link standing in a field next to midna and lots of mountains with floors on the floor.. pretty shot

-Link on a canoe with some girl.. he just caught a fish (fishing shot)

- Midna riding Link in wolf form (naughty)

- old vs new zelda comparison

- Link upside down with bow and arrow in hand (weird but nice)

- Link carrying other passenger

- wolf teleporting to hyrule
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-05-09 05:13

2006-05-09 14:42
NO SWINGING THE CONTROLLER for the sword

wohoo!

2006-05-09 14:43
länken vill inte :/

2006-05-09 15:11
the hylia verkar vara lite nere, den här har samma scans

http://forum.gamesradar.com/viewtopic.ph ..

2006-05-09 16:07
men..kommer de va en upphottad version till Wii eller samma som till GC?

2006-05-09 19:51
det kommer släppas två versioner, en till NGC och en till Wii

2006-05-09 20:54

2006-05-09 21:45
lär väl komma i högre upplösning o så snart.

2006-05-09 23:32

2006-05-10 00:00
sjukt nice med kontrollen på Wii,men han snacka om nån cirkelrörelse när man gjorde den där virvelattacken?
jag såg inte?
...

2006-05-10 13:24

2006-05-10 13:34
http://www.thehylia.com/joomla/index.php ..

* E3 Show Attendees will experience a beta Temple, which is a small portion of a huge temple. Bill didn't spoil what was behind the "boss door", but maybe we'll find out tomorrow.
* Twilight Princess will launch on Wii and GCN, and will be available the day Wii launches. The Wii version will have enhanced features, such as advanced sword-fighting, using the Wii controller to do spin attacks and down thrusts with a swinging motion.
* Twilight Princess will still be "the best Zelda ever" according to Reggie and Bill.
* Link will use the Master Sword, as depicted in the brand new artwork. There is some inscriptions on it, which appear to be Hylian, but is untranslateable (we had people try, some of it is not TWW Hylian).
* You can use the Wii mote's speaker to hear "depth of sound". The example given was shooting an arrow, and hearing the string and the bow close to you, and then the arrow pierce your enemy.
* The Iron Boots return, but they can also be used in conjunction with a magnectic field (though Link's sword and shield are unphased).
* The Hylian Shield no longer has a fourth Triforce piece of any kind, and is drastically different than the previous incarnation.
* Link can exist as Wolf Link outside the Twilight Realm, as can Midna according to the new trailer.
* Princess Zelda and Ganondorf were not shown off, but they are still in the game, and they will be shown off soon.
* They would not comment on the fairy's name, or the horse's name. The way they dodged my questions, I have a hunch it is indeed Epona and Navi, and that this game takes place as a direct sequel to Ocarina of Time - but it is not The Hero of Time Link - they reiterated that.
* Some form of "online" is in the works. It may be someting like updated content on the new WiiConnected24 service.)

* E3 Show Attendees will experience a beta Temple, which is a small portion of a huge temple. Bill didn't spoil what was behind the "boss door", but maybe we'll find out tomorrow.
* Twilight Princess will launch on Wii and GCN, and will be available the day Wii launches. The Wii version will have enhanced features, such as advanced sword-fighting, using the Wii controller to do spin attacks and down thrusts with a swinging motion.
* Twilight Princess will still be "the best Zelda ever" according to Reggie and Bill.
* Link will use the Master Sword, as depicted in the brand new artwork. There is some inscriptions on it, which appear to be Hylian, but is untranslateable (we had people try, some of it is not TWW Hylian).
* You can use the Wii mote's speaker to hear "depth of sound". The example given was shooting an arrow, and hearing the string and the bow close to you, and then the arrow pierce your enemy.
* The Iron Boots return, but they can also be used in conjunction with a magnectic field (though Link's sword and shield are unphased).
* The Hylian Shield no longer has a fourth Triforce piece of any kind, and is drastically different than the previous incarnation.
* Link can exist as Wolf Link outside the Twilight Realm, as can Midna according to the new trailer.
* Princess Zelda and Ganondorf were not shown off, but they are still in the game, and they will be shown off soon.
* They would not comment on the fairy's name, or the horse's name. The way they dodged my questions, I have a hunch it is indeed Epona and Navi, and that this game takes place as a direct sequel to Ocarina of Time - but it is not The Hero of Time Link - they reiterated that.
* Some form of "online" is in the works. It may be someting like updated content on the new WiiConnected24 service.

2006-05-10 13:35
oj, det blev dubbelt, jag ber om ursäkt.

2006-05-10 13:37

2006-05-11 13:32

2006-05-15 05:01

2006-05-15 05:05

2006-05-15 05:12

2006-05-15 05:32

2006-05-24 20:24

2006-05-24 20:30
släpps det samtidigt här? eller måste vi vänta ännu längre?

2006-05-24 20:31
Misery förfan! Sådär får du ju inte göra!
In-game film :(
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-05-24 20:37
xplizit P27

vad?

2006-05-24 20:41
Trodde ju att det skulle vara riktig film från spelet
:(

2006-05-24 20:44
men vafan! det ska det vara, my bad, måste blivit fel där.

2006-05-24 20:52
den här ska funka, till ett gäng filmer

http://www.thehylia.com/coppermine/cpg13 ..

2006-05-24 21:03
man vill ju se..men vill ändå inte veta för mycke :)

har "vi" snackat om nåt spel så här länge innan release förut? asså så efterlängtat. menar..det har ju blivit ett jävla tag nu iom alla framskjutningar.

2006-05-25 12:15
jähfvlar va fränt det verkar vara.

2006-05-30 02:06
Fixade just soundtracket från ocarina of time, fick nästan tårar i ögonon :D

2006-05-30 21:27
schoen va niiiiice
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-31 14:11
Orkar inte läsa igenom, men vad är det med hans hand?
Som kaninen sa när han inte fick nåt att äta, Klurigt.

2006-05-31 14:11
Haha, nu såg jag det, trreforce
Som kaninen sa när han inte fick nåt att äta, Klurigt.

2006-06-03 18:21

2006-06-04 01:14
B-Lund

skulle tro att det är wii-versionen, men det ska enligt N inte vara någon direkt skillnad utöver kontrollen och att man har en fairy med sig när man spelar på wii.

2006-06-04 13:30
Asså nån snubbe sa till mig att det bara kommer släppas till Revulotion... det är bara skitsnack va?

2006-06-04 13:33
FatBastard P18

Det kommer släppas samtidigt till båda konsolerna!

och:
Revulotion heter numera Wii :)
360 GT: Beezwaax

2006-06-04 14:01
Que

bra! fett bra.

vilket datum ska det släppas då? (jag har inte läst tråden på länge och orkar inte gå igenom as många inlägg :p)

2006-06-04 14:34
FatBastard P18 fortfarande inget datum..va jag vet..men November nån gång chansar jag på.

2006-06-04 14:38
såvitt jag vet så släpps de samtidigt som wii, sen exakt när det är är väl inte offeciellt ännu.