Där fick jag mitt svar
cool!
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!
jag har inte sett mortal kombat 2 nånstans på playstation store
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!
verkar ju finnas på playstation store att ladda hem betan ju? ska kolla det när jag kommer hem..
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
finns bara på ps-store för dom som blivit utvalda att få testa
kommer beta för allmänheten nu i sommar..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
tankar virtua tennis demot nu :)
PSN och Playstation Store går offline 8 Maj mellan 17:00-20:00 ny uppdatering, yay.
hoppas det är något stort pågång.
If you are already logged into an online game during this time, you will most likely find that you can continue playing as normal, but you will not be able to log in or start a new game until full service has been restored. You will also not be able to access the Store during this maintenance window.
ah det var lite smått och gått! gillar wallpaperfunktionen bland annat! grymt att kunna få access till XMB medan man spelar också...
Fan va nice. är det sagt när den ska komma?
ny motorstormpatch kommer också snart. Juni är det sagt om jag inte minns fel. Kan fixa en lista med allt som skall komma imorgon ifall någon vill.
Pigeon: Hoppas den innehåller en tvåspelar-funktion, i sånna fall blir det till att köpa motorstorm direkt ! :D
Married to the money, fuck the world, that's adultery
nej det har den faktiskt inte! lite uppdaterade onlinefunktioner mest. Den har dock ett nytt läge som heter Ghost Trial. Det är typ en timetrial som jag tror har gjorts i Gran Turismo förut. Alltså du kör och sedan är det en spökbil som kör likadant som du gjorde när du gjorde din bästa tid. Så tävlar du mot dig själv i princip. Men man ska tydligen kunna ladda ner andras ghostbilar också då de registreras automatiskt online. men som sagt, ingen multiplayer, så jag är inte så jättetaggad på updaten.
Sökte lite och det verkar vara som du säger, ingen split-screen i denna uppdateringen... förstår inte hur dom kan vara så korkade att inte fixa det.
ja, jag håller med. Det enda ALLA tjatat och bett om är offline multiplayer, samt bättre statistik i onlineläget... Och inget av det har de fixat. Istället ett halvcrappy ghostläge och mindre buggfixar typ.
Nu har jag beställt ett också. *välkomnar sig själv in i klubben* Kommer dock att anlända samtidigt som jag är på Hultsfred :(
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Gah kul o inte få med en HDMI kabel då. scart ftw :(
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Producent
2007-06-29 23:33
Gogaku P21: Är playstation3 värt priset? Har faktistk en 360 men det börjar bli tjötigt med skitet..
Lil_H..
Lil_h Det där är en väldigt bra fråga faktiskt... Nu när jag haft den ett tag så skulle jag nog väntat ett tag om jag fick göra om valet. Åtminstone om jag bara hade haft alternativet att köpa den i Sverige. 6000 är för dyrt för mig, jag köpte min för 4200 och det är väl helt ok för en ny konsol liksom.
Kan göra en plus och en minus lista!
+
Riktigt snygg grafik
Inbyggd Blu-Ray
Inbyggt Trådlöst nätverk som knappt krånglat nånting alls för mig
Alternativet att byta operativsystem
Stor Hårddisk
Fullt bakåtkompatibel (Eller ja, den version jag har är det. Den versionen som släpptes i Sverige är inte det)
Möjlighet att koppla upp till 7 kontroller till den
HDMI utgång
20 dollars hyllan med PS2-spel (;))
Känns väldigt säker inför framtiden, alltså den är väldigt "up to date"
Home (3D Community som verkar asfett, finns inte ute ännu dock)
-
Inte så många bra spel ute ännu (Nästan inget faktiskt...)
Ingen skakfunktion i kontrollen
Dyr som attan
Måste köpa en väldigt dyr TV för att få ut fulla potentialen av konsollen
Jag kan inte registrera mitt Visa-kort i Playstation Store eftersom jag har ett "Ö" i mitt efternamn och det tycker inte Amerikanska Sony om tydligen...
Visst plus-sidan väger ju över, men bottom line is att utan bra spel så är inte konsollen så värd. Jag har Resistance och Tony Hawk's project 8, inte sett nåt annat spel som verkar riktigt soft ännu, så jag tar igen en massa PS2-spel som jag missat genom åren just nu istället. Vilket iofs är skitnice, men ja... jag har ju ett PS2 också liksom, så att köpa ett PS3 för det skyhöga priset för att kunna spela spel jag redan har en apparat som klarar av, känns inte riktigt värt.
Rådet jag ger är faktiskt att vänta tills det kommit nåt spel som du verkligen blir sugen på, du kommer säkert ångra dig annars och antagligen inte spela så jättemycket... särskilt om du redan har ett PS2. Plus att priset kommer ju bara gå ner härifrån, så när det kommer ett riktigt schysst lir kanske apparaten är mer prisvärd också!
Producent
2007-06-30 01:42
Gogaku P21: Tack för listan och allt annat! Men jag är riktig sugen på final fantasy! Och har du testat 360? Om du har de så skulle jag gjärna vilja ställa en fråga.. Vilket av konsollerna har snyggare grafik och mer spel känsla?
Lil_H..
Har spelat för lite 360 för att kunna uttala mig om det faktiskt! Vet att grafiken är ungefär likadan i nuläget. PS3an har dock hårdvaran att få bättre grafik än 360n, men det är för tidigt att se nån skillnad just nu.
Gogaku + Riktigt snygg grafik Inbyggd Blu-Ray Inbyggt Trådlöst nätverk som knappt krånglat nånting alls för mig Alternativet att byta operativsystem Stor Hårddisk Fullt bakåtkompatibel (Eller ja, den version jag har är det. Den versionen som släpptes i Sverige är inte det) Möjlighet att koppla upp till 7 kontroller till den HDMI utgång 20 dollars hyllan med PS2-spel (;)) Känns väldigt säker inför framtiden, alltså den är väldigt "up to date" Home (3D Community som verkar asfett, finns inte ute ännu dock) - Inte så många bra spel ute ännu (Nästan inget faktiskt...) Ingen skakfunktion i kontrollen Dyr som attan Måste köpa en väldigt dyr TV för att få ut fulla potentialen av konsollen Jag kan inte registrera mitt Visa-kort i Playstation Store eftersom jag har ett "Ö" i mitt efternamn och det tycker inte Amerikanska Sony om tydligen... Kontroll med skakfunktion är ju påväg. Det kommer även vara en bättre rumble än tidigare (tror den går under namnet shockaxis just nu). Sen är det ju på väg en massa riktigt bra spel nu, men som du säger skulle jag nog också väntat lite innan jag införskaffade en PS3 om jag fick välja. Sen på plus-sidan tycker jag det är värt att nämna att det är gratis online med dedikerade servers (alltså inte p2p som på xbox live), sen att det är ett riktigt bra media-center med stöd för bl.a. DLNA. Sen även att det är en riktigt stabil maskin. Med en 360 finns ju alltid risk för överhettning och ring of death etc. Medan PS3an är sjukligt stabil. Läste om en kille som tappade den från halvmeters höjd medan han spelade och ingenting hände!Lil_h: Och angående grafiken så är de i princip identiska nu mellan konsollerna. Det är svårt att säga vilken som är bäst eftersom ingen av konsollerna har funnits ute särskilt länge. Men jag håller Gogaku åter igen med att PS3an känns väldigt framtidssäker. Det är en sjukt kraftfull konsoll om man ska tro på Sony och IBM. Det återstår helt enkelt att se. Men jag rekomenderar att du väntar till hösten innan du införskaffar dig en PS3a. Dels för möjligheten att priset ska ha sänkts (annars kan du importera en från japan där de går på runt 3000 spänn) och dels för att det kommer släppas väldigt mycket riktigt bra titlar då.
Kontroll med skakfunktion är ju påväg. Det kommer även vara en bättre rumble än tidigare (tror den går under namnet shockaxis just nu). Sen är det ju på väg en massa riktigt bra spel nu, men som du säger skulle jag nog också väntat lite innan jag införskaffade en PS3 om jag fick välja. Just det!!! Trodde bara det va ett rykte iofs, men är det bekräftat nu??Sen på plus-sidan tycker jag det är värt att nämna att det är gratis online med dedikerade servers (alltså inte p2p som på xbox live), sen att det är ett riktigt bra media-center med stöd för bl.a. DLNA. Sen även att det är en riktigt stabil maskin. Med en 360 finns ju alltid risk för överhettning och ring of death etc. Medan PS3an är sjukligt stabil. Läste om en kille som tappade den från halvmeters höjd medan han spelade och ingenting hände! Absolut, glömde helt bort det. Gratis online är så jävla värt! Media Centret tänkte jag inte på då jag inte fått mitt att funka, så jag har aldrig använt det faktiskt. En minussida är att det rapporterats flertalet gånger att PS3an låter som in i helvete. Det är alltså ett fabriksfel som får konsollen att låta lika mycket om inte mer än 360. Min låter absolut ingenting alls, så jag hade väl tur, eller kanske inte otur :) Så om man inte får en felaktig apparat så är den tyst som en mus (där är en till plussida), men om man får en defekt så är den riktigt högljudd, men då ska man dock kunna byta ut den!
Producent
2007-06-30 14:44
Pigeon_ P18: Dom kommer nog inte sänka priset på ett bra tag ( Vad jag tror ) För på ps2an sänkte dom ca entusenlapp efter 1 år. Gogaku P21: Gött att de inte låter ett skit! Fast brukar din liksom "lagga" upp sig? För jag såg en film på youtube som en ps3a laggade sönder, så jag tvekade på att köpa en eftersom jag tyckte det var lite onödigt att slösa ca6000 kr på de. Och stämmer de att ps3 inte funkar riktigt "bra".. För enligt rykterna så hade dom flesta problem med sin ps3a.
Lil_H..
nej sluta nojja. det laggar inte sönder. min funkar klockrent. mycket bättre än vad mitt 360 gjorde, som står o samlar damm nu
En minussida är att det rapporterats flertalet gånger att PS3an låter som in i helvete. Det är alltså ett fabriksfel som får konsollen att låta lika mycket om inte mer än 360. Min låter absolut ingenting alls, så jag hade väl tur, eller kanske inte otur :) Så om man inte får en felaktig apparat så är den tyst som en mus (där är en till plussida), men om man får en defekt så är den riktigt högljudd, men då ska man dock kunna byta ut den! Min låter inte särskilt mycket heller. Alltså, min externa hårddisk låter mera hehe :)... dock har jag hört att EU PS3orna ska låta mer än de amerikanska. Du borde testa att köra DLNA dock, jag använder TVersity nu och fungerar hur bra som helst. Kollar alltid på film genom min PS3a nu, sjukt nice! Lil_h: Det cirkulerar sjukligt mycket rykten om PS3an som oftast är bullshit. Om du letar efter ordentliga källor kan du läsa att PS3an är en sjukligt stabil konsoll. Många säger att det är den bästa hårdvara Sony tillverkat. Min har aldrig "laggat" och har inte hört om någon konsoll som gjort det heller. Och nej, det är ytterst få PS3or som har varit defekta.
Producent
2007-06-30 17:58
Pigeon_ P18 : HAha fy fan nu blev jag översugen på en ps3a! Ska förhoppningsviss köpa en på måndag eller tisdag. Är det "Sladdlös" Kontroll eller med sladd? Eller ärdet både och? x''D
Lil_H..
den är trådlös. Men du får en USB-kabel med att ladda kontrollen med. D.v.s. du kan spela både med och utan sladd. Dock är USB-sladden sjukt kort (1 m). Batteriet i kontrollen räcker väl runt 8-9 timmar tror jag innan du måste ladda den, vilket tar runt 2 timmar.
En bra idé är att köpa en extra kontroll. Då kan den ladda medan man spelar med den andra och sen byter man bara när batteriet är slut i den första man spelat med! Så gör jag och de funkar skitbra :) Annars kan man ju köpa en längre USB-sladd, det är skitbilligt då det är en standardiserad sladd. Borde inte kosta mer än nån hundring. (Det är också ett plus, standard sladd som man dessutom får med. Tänk på det nästa gång Microsoft...)
får hem the darkness i nästa vecka, 400 spänn med frakt från ebay fan så värt!
Jag har en usb-förlängningssladd så jag klarar mig bra i vilket fall som helst. Annars brukar jag ladda kontrollen i laptopen medan jag sitter o spelar :)
Producent
2007-06-30 22:39
Gogaku P21: Skulle vart lite onödigt att köpa en ny handkontroll för ca 599, man kan lägga på 2 hundra lappar till så kan man köpa ett spel till, jag kmr nog göra som Pigeon_P18 gör. Jag kmr ladda den medans jag spelar lite. Och ett plus med ps3 är ju att den är tjock :) Väger hela 5 kilo! Jag skämtar :)
Lil_H..
jag tycker iofs den är sjukligt stylish.... asså du kan spegla dig i den. sjuuukt snygg är den
Producent
2007-07-01 13:27
Haha fy fan vad nice:P Köpte du din i usa eller i sverige ?
Lil_H..
Jag köpte den i sverige på releasedagen.
Lil_h Det är klart, men det är ju inte bara därför jag köpte en extra handkontroll liksom ;) Det är bara en bonus man får med när man köper en extra HK!
En sak jag diggar är hur smidigt det funkar att stoppa in grejer i USB-portarna. Jag har kört in allt jag äger i form av mikrofoner, tangentbord, möss, webkameror och mediaspelare och allt har funkat direkt, helt jävla felfritt. Grymt skönt att ha det så, istället för att behöva köpa någon exclusive PS3-webcam för typ en miljon kronor...
Jag har faktiskt inte fått min webcam att funka, iofs är det en skitwebcam som knappt funkar till en vanlig dator heller, så det kanske är därför. Min Ipod funkade dock att stoppa in! (Om man använde den som portabel HDD såklart, funkade inte att stoppa in den och spela musik som man fört över genom Itunes)
Producent
2007-07-02 12:02
Finns de 3 olika ps3 versioner eller har jag fattat fel? Om jag har förståt rätt fanns det en i korea på 80 gig. Stog så i wikipedia,
Lil_H..
Ja, är inte säker på att 80 gigaren släppts ännu, den är på G dock, men kommer varken till Europa eller USA...
Jo den släpptes för någon vecka sen. Har sett bilder från launchen hehe :P... Men i europa finns enbart 60 gb modellen och 20 gb modellen tillverkas inte längre.
En snabb fråga som jag antagligen kan googla fram jättefort men vafan: Kan man koppla handkontrollen till PC via USB? Går ju med xboxens, men den är ju tillverkad av MS så...
Brunsås P0 Tror det går att använda kontrollen till en PC med hjälp av nån applikation! Inte testat själv dock. (Tydligen kan man ju iaf ladda kontrollen genom en USB port på en PC)
Gogaku: Tack, då ska jag åtminstonde börja googla för att kolla upp det närmre. Avskyr att googla såna här saker, slutar alltid med att man sitter med typ 15 nya program på datorn som aldrig funkar/funkar skit :P
Brunsås P0 Jo eller hur... Nån annan kanske vet var man kan få tag på ett sånt program, annars kan du ju alltid kolla de vanligaste nerladdningssidorna, där brukar man få program som både funkar och inte har nån skit i sig!
Shit, fick det att fungera och behövde bara installera två program :) Tydligen förs ingenting över via USB-kabeln från handkontrollen, vilket gör det omöjligt för den att funka mot en PC utan specialprogram. Men nu sitter jag iallafall och spelar dataspel med den, så jag är nöjd :D
Sweet!! Du får gärna länka till de program du använde! Nån annan kanske vill göra samma sak!
LÄNK till sidan med instruktioner samt nerladdningsbar programvara.
Nice!