ja vet... ja frågade om de hade några hdmikablar... så drog han fram den kortaste o billigaste de hade och den kosta 500 spänn... så sa ja att ja skiter i det o drar o köper på claes ohlsson... så sa han "vi gör en specialdeal, en sån tv du köper med så bra specifikationer ska du inte köpa en hdmikabel från claes ohlsson till" fast han var rätt dryg försäljare, hatar när de tror man e värsta idioten o inte år påläst alls.. jag frågade fan va kontrasten va på en tv o han börja snacka om nåt helt annat... nutjob haha aja, teven e sjysst som fan! rekomenderas!
Ja, säljare är riktigt pinsamma. Speciellt i tvspelsbutiker när de ska förklara hur konsolen är och så. Garvar alltid åt dem.
jagvillocksåhaenblog.com
ja tycker de e jobbiga asså. Man försöker att fråga lite frågor om vissa specifikationer som inte står med och så börja de prata om annat o visa andra produkter etc drygt som fan vissa är ganska bra dock.
Ja, vissa vet inte när de ska sluta sälja deras produkter med högre marginaler. De måste lära sig märka när folk verkligen undrar om en specifik produkt och är helt inställd på den. Först förklara - sen kanske sälja något annat.
jagvillocksåhaenblog.com
ja exakt hatar också när man söker något i en viss prisklass o de börjar visa mycket dyrare produkter... typ när ja skulle köpa en teven hade jag en prisgräns på ungefär 6500 o snubben börja visa 40" för typ 12 000... wtf liksom någon gräns får de ju fan ha
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!
Vad jag har hört så är det sämre kretsar i EUPS3an.. Vilket kommer att kunna resultera i sämre prestanda. Om det stämmer så är det ju skandal! Sony påstår ju att det inte kommer att märkas någon skillnad förutom det med bakåtkompatiliteten.. Men jag vetefan. OM det nu är så att de blir tvugna att använda sämre kretsar pga det höga produktiionspriset så är det väl inget de skryter med direkt.. Nej, jag bojkottar EUPS3an. Mest pga priset. Får bli att beställa en från USA så man vet vad man får liksom..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Det är lite jobbigt när media inte vet vad de snackar om då folk får för sig helt befängda saker, som t.ex. du. :) Visst, de kanske använder sig av billigare material eller vad som helst, men de kan inte ändra CPU eller GPU då den inte skulle vara likadan som alla andra konsoler. De "kretsar" som är sämre enligt E24, där det du hört ursprungligen kommer ifrån, är att de tagit bort EE+GS som gör bakåtkompatibiliteten sämre.
jagvillocksåhaenblog.com
Men alltså inte tusan spelar bakåtkompabiliteten tillräckligt stor roll för att man ska bojkotta något? Man köper den liksom för att spela ps3 spel, inget annat :P
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
För mig spelar det ingen roll alls, men jag kan förstå att vissa tycker det är dåligt eftersom de kanske inte vill ha flera konsoler framme. Sen så har Sony sagt att de ska ha full bakåtkompatibilitet vilket det inte kommer ha nu så de håller inte vad de lovar. Folk blir sura för sånt med. Men jag blir mer sur för att de lanserar den så satans sent här i Europa.
jagvillocksåhaenblog.com
Jag är mest upprörd över priset. Det är inte för dyrt för att jag ska ha råd med det, men jag måste skära ner på kroglivet hela månaden om jag köper ett. Dilemmat som uppstår liksom :S
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Hehe, priset glömde jag. Har väl smält det. Se på det så här - din kropp får må bättre i en månad, än vad den får göra i vanliga fall. :P
jagvillocksåhaenblog.com
Är det några problem att använda en USA-Ps3a här i sverige, behöver man något för att de ska funka eller är de bara att plugga in? Kan man fortfarande spela online och så, och hur är det med dvd-regioner?
Det är lite oklart hur det är med online spelande. Antingen så känner den av vilken region spelet är eller vilken region hårdvaran är och det påverkar vilka du får spela mot - amerikanser eller européer så att säga.
Har du inte bestämt var du ska köpa PS3 ännu?
Siba har bästa erbjudandet.
jagvillocksåhaenblog.com
fan nu ångrar jag att man bokade på game när siba hade sånt erbjudande
Dra till Siba och kolla ifall det finns kvar, sen skit i att köpa på Game? :D Jag har bokat på Webhallen. Jag skiter i det, har inte betalt något så.
jagvillocksåhaenblog.com
men får jag tillbaka mina pengar från game då? jag har ju redan betalat 200 för den där jävla dvd'n? för ifall jag itne för tillbaka pengarna är det ganska lönlöst eftersom jag landar på samma pris ändå :P
Hehe, har ingen aning om hur Game fungerar. Ska dra till min lokala SIBA butik på torsdag och se om de kommer ha så man bara kan komma in på fredagen och köpa paktet.
jagvillocksåhaenblog.com
ja e tveksam till att man får tillbaka pengarna, eftersom man i princip köpte dvd'n för de :/... äh det blir ändå smidigare för mig att köpa på game eftersom jag åker förbi där när ja ska hem från skolan så skiter nog i siba
DVDn har de fått gratis. Jag betalade inget för min på Webhallen, de 300 jag bokade för på EB Games fick jag tillbaka.
jagvillocksåhaenblog.com
aight nice... då blir man ju lite fundersam om man ska boka på siba... fast kanske e lite sent att byta bokning nu ;O
Asså jag har inte läst det där med kretsarna. Det var min överdrivet datanördige storebror som snackade om det. Han har som hobby att själv bygga kretskort så jag antar att han vet vad han snackar om. Men å andra sidan kan han ju läst det på det där E24 men det lät som att han hade koll och han brukar ha koll så.. Men jag vet inte.. han kanske bara neggar.. :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
"Man köper den liksom för att spela ps3 spel, inget annat :P" Jag då? :( Om de här nya problemen med ps2-spel innnebär inget Mushimemasa för mig så blir det ps2slim istället.
Dina obskyra japanska shooters finns inte i PAL version i alla fall, så det är lugnt! För er som undrar över vad det är för spel så heter det Mushihimesama .
jagvillocksåhaenblog.com
Motorstorm är dock tråkigt som fan enligt mig, spelade de inne på ebgames, segt som fan typ!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
jag har hört att det ska vara skitkul... är ju 1a på försäljningslistan i usa också ;O
resistance verkar också jävligt kul dock, men hatar och köra FPS med spakarna
Motorstorm demot är gammalt. Förstår inte varför Sony valt att använda det som demo i butikerna.
jagvillocksåhaenblog.com
Midas P24 Ok, men man kan spela PAL spel på en amerikansk maskin? jag har fått ett lite bättre erbjudande än vad siba har att erbjuda nämligen..
Det skall gå. Sony har tidigare sagt att spelen är regionsfria. Men jag skulle personligen avvakta. Sony säger mycket. Amerikanska och Japanska fungerar på respektive konsoler. Bort bort, man kan spela US spel på PAL PS3 som Sony sagt från början. Gött.
jagvillocksåhaenblog.com
Playstation 3 så gott som slutsåld "alla som är intresserade av att köpa en Playstation 3 på fredag riskerar att bli besvikna. Mycket talar nämligen för att de flesta som kommer att finnas i svenska butiker redan är förhandsbokade. Nordisk Film har hand om distributionen och försäljningen av Playstation 3 i Sverige. Trycket där är så här dagarna före premiären enorm." "Nästa leverans av Playstation 3 kommer till Sverige någon gång i april. Hur många exemplar som dyker upp då vet man inte."
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!
Nu efter att jag har jobbat en manad pa nordisk film kom ja pa att det va dom som distribuerar PS3. Hoppas dom kan hooka upp en till mig eller allafal satta in en i mitt klipprum
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha bra där YACHT. :) Slå Jens Alex i magen åt mig.
jagvillocksåhaenblog.com
jobbar han pa nordisk post eller stora kontoret :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hehe, vet inte var han jobbar. Han är VD. :)
jagvillocksåhaenblog.com
da vet ja vem ja ska prata med om mitt ps3 allafal :D
http://www.presse-start.com/news/la-ps3-pal-en-d-tails.html?Itemid=1 PS3 fullbokad på Siba och Elgiganten!
jagvillocksåhaenblog.com
skönt, det sparade mig dilemmat ifall ja ska byta bokning till SIBA istället ^^
http://faq.eu.playstation.com/bc/ Listan är uppe! Inte fullbokad i butik, utan online. Dilemmat kvarstår! :P
jagvillocksåhaenblog.com
fan också:P haha men kör nog på game ändå... skulle suga om man fick vänta till april bara för att man ombokade så sent :P
GRAND THEFT AUTO: SAN ANDREAS - Bör fungera på PLAYSTATION®3 med regelbundna problem :(
fan att inte mgs2 fanns med i listan... hade hoppats på att alla mgsspelen skulle fungera till PS3.. men tydligen går bara 3an och subsistence :/... och nu måste jag dessutom kolla vilken version av det jag har, för en version av snake eater fungerade fast med regelbundna fel... fan man får ju nästan lust att köpa en från usa :P aja blir bara till o spara sin ps2 helt enkelt
Jag skulle aldrig förlita mig på bakåtkompatibilitet i alla fall. Men förhoppningsvis så uppdaterar dem emulatorn så den blir bättre.
jagvillocksåhaenblog.com
jag har fått för mig att inte alla usb-tangentbord/möss funkar till ps3, stämmer det?
nej det tror jag borde funka? jag har inte läst om något problem med det iaf... vet någon om det funkade bra till ps2 föresten?(eller funkar kanske man ska säga) har aldrig testat det... fast spelen kanske måste vara programmerade att fungera med tangentbord/mus också? anyway, nej man kanske inte ska förlita sig till bakåtkompabiliteten, skulle ändå sparat ps2an men inte haft den ikopplad vid teven då den tar plats... plus att om spelen man verkligen gillar fungerar bra till ps3 så skulle jag inte sett någon anledning till att direkt använda ps2 såvida man inte köper något nytt ps2 spel som inte är kompatibelt..
fast spelen kanske måste vara programmerade att fungera med tangentbord/mus också? jo, det måste dom, möjligt att jag har blandat ihop det med det.. glömde skriva att jag menade till linux!
jahapp... finns ju en linux-del på ps3forums, det borde stå där... det finns ju en linuxversion som släppts nu, men den har inte wifi och sånt, så vette fan hur det är med drivisar till tangentbord/mus, men mitt tips är att kolla där, för där finns det nog folk som redan testat det på sina ps3or!
Hur många kör på mitt spår och beställer en bra mycket billigare maskin från USA?