I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-25 17:30

I Am Legend

Verkar hur cool som helst, eller vad säger ni?.  
Hoppas den lever upp till förväntningarna.
trailer

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2007-11-25 17:43
Verkar väl nice..
Om jorden går under på riktigt snart tror jag faktiskt will smith är den ända som kan rädda oss, som så många gånger förr..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-11-25 17:54

Såg faktiskt bra ut, upptuppgucklcukbruck

Mikael Söderlund was here!

2007-11-25 18:52
Har sett fram emot denna lite ända sen jag hörde talas om den. Tror den kan bli riktigt bra om det vill sig

2007-11-25 19:08
ja visst, och den nya trailern var betydligt bättre än den första!

2007-11-25 19:36
längtat sen jag såg Harry Potter på bio :<
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-25 22:28
Aj aj aj va tung den verkar

2007-11-26 13:52

inget nytt med denna film, om ni vill se alla SENASTE filmtrailernsa så kolla in:

http:///www.apple.com/trailers

jo håller med, denna film verkar jävligt bra!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-26 14:19
verkar nice
Juventus
Moderator

2007-11-26 21:29
säkert kul. men visst känns idén rätt mycket 28 dagar senare? fast det ser ju skitsnyggt ut.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-11-26 21:41
Grejen är att filmen är baserade på en novell som är mycket äldre än 28 Dagar Senare.

2007-11-26 21:42
Publicerad 1954 närmare bestämt!

2007-11-26 22:41
Verkar rätt bra, är dock inget stort fan av Will Smith...
"There's an apple in the pussy mouth..."

2007-11-26 23:12
nej jag gillade inte heller Smith så mycket förut men han har jobbat upp sig tycker jag.
Producent

2007-11-26 23:29
Såg trailern och hade mardröm inatt, det betyder att denna filmen verkligen är bra, kommer ses på bio definitivt !
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-11-27 11:08
Sagt det förut och säger det igen:
Jag hoppas det blir en film med Will Smith och inte en Will Smith-film.
Det är en massiv skillnad :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-11-27 16:00
nån som har sett den än?
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2007-11-27 16:10
Jag hoppas att den här filmen blir så bra som man hoppas.

Producent

2007-11-27 20:16
rökmokare X0

Det är nog ingen som har sett den då den har premier 14 December
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-11-27 23:31
Damn, inte hört talas om den innan. men fan vad trailern(nr.2)fick mig att längta!

2007-11-28 00:28
Fan va segt, det verkar som att den kommer ca en månad efter i Sverige, dvs 25 Januari istället för 14 Dec.

2007-11-28 19:50
Alien vs Predator 2 kommer oxo till jultiden, verkar bli en riktigt fullpackad action bio jul i år! :D

2007-11-29 01:26
Kommer älska den det tror ja då verkligen :)
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-11-29 16:00
mickillah

alting går och få tag på! även filmer som inte har haft premiär än, även fast du inte tror det.
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2007-11-30 12:00
Verkar bucem!
Poet

2007-12-06 12:50
Wow, detta... ja du. Alltså första gången jag hörde om den här filmen, så beskrev dem den som en vampyr-jägar film, vilket jag tyckte lät märkligt, då I Am Legend, var långt ifrån det.

Jag ÄLSKAR dystopier.
At the gates of Eternity...

2007-12-22 23:35
Filmen var fan bra, höll inte riktigt för mina förväntningar men det är inte många filmer som gör.  Rekomenderar denna film till alla.  7/10

2007-12-22 23:38
skräpfilm, 5/10

den kukiga kvaliteten kan ha påverkat mitt omdöme aningen.
Producent

2007-12-22 23:49
den va inte så bra som trodde den skulle vara....tyckte den va riktigt mesig på vissa ställen av filmen....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

ska se den om 17 minuter
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

dålig kvalité, antar att du laddade ner den då.  Anser inte alls att den var så jävla dålig. Häftig och spännande. Sen va väl inte slutet det bästa men skit samma!

2007-12-22 23:52
Den kändes väldigt standard.. Ingen ögonbrynshöjare direkt och väldigt förutsägbar, men roligare än att bara pilla naveln. Gullig hundvalp också. :D
Göteborg på låtsas.

2007-12-23 07:42
KANSKE SPOILER

blev besviken, kanske mest för jag är ett stort dystopifan, och dessa dataanimerade-väggklättrande saker var inte så realistiska. dessutom hade jag velat veta mer om vad som hänt och hur han överlevt under tiden etc. hur lyckas man vara helt frisk under tre år o sedan sabba allt på en vecka typ. Klarar inte av djur i film alls hehe, så hunden hade d ekunnat ta bort helt.

2007-12-23 10:22
***SPOILER***

The Omega Man, som jag också precis sett, är baserad på samma bok som I am Legend och i den förra ges en förklaring till varför Neville är immun; precis innan hela mänskligheten slås ut så har de utvecklat ett motgift men givetvis så kraschar Nevilles helikopter när han är på väg till något lab och det är bara han som lyckas få i sig sprutan. En annan intressant skillnad mellan filmerna är att i den äldre (med Charlton Heston) så är de ljuskänsliga varelserna en knasig sekt som pratar och inte alls springer på väggar och biter folk. En viss skillnad mot de i den nya filmen med andra ord. Förresten, är inte de nya monstrena väldigt lika I, Robot-robotarna?
Göteborg på låtsas.

2007-12-23 14:39
iofs..hobbs..
så är irobot samma som dem i mumien som också rör sig på samma sätt.. springer på väggar..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-12-23 14:49
SPOILER

+ Will Smith är bra i rollen.
+ Hunden Samantha spelar en viktig biroll och ger filmen lite mer känsla, rörande när hon dör pga viruset.
+ Ibland bra och innovativa tagningar, speciellt när han går inne i korridoren och lyser upp områden i totalt beckmörker och sen döljer ljuset. DOOM 3 rätt av. Creepy när han lyser på ett helt gäng freaks som bara står där i mörkret och sen släcker ner allt för att sakta backa iväg.
+ Feta scener, t.ex. att se hela NY död med hjortflockar och gräs på Brooklyn Avenue typ.

- Pissig CGI, ser fan skitfult ut och är bara fånigt. Kan sätta på Carpenters "The Thing" från 82 och den ser 1000 ggr bättre ut. Faktum är att så gott som det mesta ser bättre ut än dagens dynga. Transformers var samma sak. Jämför liksom med Jurassic Park från 93. Nej, dumpa CGI för gott, vill inte se skiten.
- Den kändes lite tunn när de två andra överlevarna mötte upp honom, lite stressat. Ingen riktig relation byggdes upp och man fick inte veta ngt om dem. 7 minuter extra där hade inte skadat.

//Peace
Moderator

2007-12-23 14:49
dussinfilm helt klart. tyckte den kändes lite väl hastig och det är väl första gången jag också vill ha en directors cut som är längre. gillade att det var sparsamt med musik det hjälpte rätt mycket för stämningen.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-12-23 15:14
en bra film, men som många har sagt de skulle blivit en bättre film om man fick veta lite mer hur viruset var och hur will hade överlevt så länge
I'm Rich Bitch

2007-12-23 15:31
hehe, var asså fler som såg filmen igår.
Jag blev besviken på "I am Legend". Men och andra sidan hade jag sjukt höga förväntningar. Will Smith skådespel är riktigt bra och hunden var ett smart drag av filmskaparna. Det som drog ner filmen var slutet som var riktigt dåligt och känslolöst. Alldeles för kort film med ynka 1:40 h för en STOR film. Monstren var skrämmande till en början men efter tag känns dem ganska tråkiga.

Jämför man filmen med den tidigare versionen The Omega Man så är "monstren" helt annorlunda och mycket intresantare. Där ser dem ut som ett hemligt sällskap och bor i stades regerings-hus, deras ögon lyser och dem kan associeras till andra varelser än bara människor-som-blev-monster. Det fanns ändå ett djup i den äldre versionen och det är något som "I am Legend" saknar. Men själva stämmningen är underbar i hela filmen. Sevärd film, men hade kunnat blir ett mästerverk.

3 av 5
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2007-12-23 17:13
felet är helt enkelt att den var för kort. Minst 2 h fö fan ska den vara. Grunden ska vara med, relationerna,virusets uppkomst, och lite mer av allt heltenkelt. Fanns nåra onödiga scener som slösade tiden.. filmen är endå värd 4/5 för jag älskar själva storyn. Fan att inte jag var director hade fan gjort ett mästerverk.

2007-12-23 18:21
exakt..

fast Will passade så jävla bra

+ Will Smith är bra i rollen.
+ Hunden Samantha spelar en viktig biroll och ger filmen lite mer känsla, rörande när hon dör pga viruset.
+ Ibland bra och innovativa tagningar, speciellt när han går inne i korridoren och lyser upp områden i totalt beckmörker och sen döljer ljuset. DOOM 3 rätt av. Creepy när han lyser på ett helt gäng freaks som bara står där i mörkret och sen släcker ner allt för att sakta backa iväg.
+ Feta scener, t.ex. att se hela NY död med hjortflockar och gräs på Brooklyn Avenue typ.

2007-12-23 18:41

filmen var fan bra, inget att klaga på

http://www.tok.studio.nu<br>
<br>http://www.tok.pixbox.se

2007-12-23 22:11
Timon_B
Spoila inte utan varning då, ditt fan!

2007-12-24 01:10
scripta.. den var spoilad med varning redan högre upp, och jag citera bara.. ;)

2007-12-24 01:34
Timon, well hur ska Scripta veta det på förhand när han inte läste spoilern första gången? :)

2007-12-24 02:12
Timon_B
Jaja, nu ska jag iaf kolla om den är vad jag har hoppats på :)

2007-12-24 03:42
såg den igår, den var helt ok. dåligt slut dock
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-12-24 04:05
Skulle inte skadat om filmen var 2 timmar, kanske 2 timmar och 15 minuter lång. Lite mer story, relation, osv.
Men ändå en ganska skön film som var underhållande.

2007-12-24 04:07
första timmen bra, börjat på slutet och hela slutet var KASST!

2007-12-24 10:30
Den var dålig.
strength

2007-12-24 13:37
Den här filmen såg rätt cool ut tycker jag. Hade rätt höga förväntningar när jag satt i biosalongen och filmen stod i begrepp att börja.

Efteråt kände jag en besvikelse lika stor som Colombus måste ha känt när han fattade att han missat indien och kommit till en annan skitkontinent. Filmen har väldigt få bra aspekter. Det enda som egentligen är lite bra är Will Smiths förmåga att hålla uppe mitt intresse ensam i typ 30 minuter. Jag tror att filmen hade kunnat räddas med lite mer action. En flopp.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.