I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-12-24 14:05
SPOILER
Vad besviken jag blev, får hålla med GAIA till det mesta.
När jag såg The Omega Man (vilket var efter jag hade hört talas om I Am Legend) så funderade jag på hur dem skulle göra darkseekarna. Med dagens mått mätt så var ju dem i Omega Man kanske löjliga, men dem sparkade ändå arslet av dem i IAL, värsta jävla orcherna.
Och så var den så jävla sorglig, fan när hunden dog alltså. OM var mer kall action.
Och vad ful den var! Såg så jävla animerat ut allting. Fan i OM måste dem väl ha stängt av stora delar av NYC för inspelningen? Det var fan ordentligt.

2007-12-24 17:59

besviken på filmen!
www.ishoesme.se
www.flowpics.posterous.com
www.lovelymonday.tumblr.com

2007-12-24 18:19
Jag tycker fan inte att den vart så dålig som alla spårat in på. Tycker det var bra att filmen var mer betonat på att framhäva Will Smiths karaktär hur han försöker tackla ensamheten snarare än en massa action. Dock så håller jag med om att filmen vart för kort vilket leder till det faktiskt lama slutet och även att speltiden inte räcker till för att dryga ut backstoryn på karaktärerna och virus-utbrottet ordentligt.

Effekterna är skitsamma, tillräckligt bra för att hålla mig kvar närvarande filmen ut och en Will Smith som jag tycker vart jäkligt bra i rollen. En bra film som kunde blivit riktigt bra med en bättre regissör.
3/5

2007-12-24 21:05
boooooooooriiiiiiing. den va fan ingen höjdare, ingenting jag gärna kollar en andra gång på och då säger det relativt mer än vad man faktiskt kan tro på första anblicken. nej tack till mr Smith. den här filmen var helt enkelt tråkig. 3d animeringarna var grymt tråkiga. och resten var lika tråkigt det med
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-12-24 23:09
ok som alla andra sagt, galet dålig grafik på monstrerna osv..
men Will var en FETT bra actor..asså de var de som fick mig att älska denna filmen, och lätt kunna se den igen.. ja dem kunde ha gjort den längre bara för att man skulle känna relationen mer mellan hon kvinnan o hennes barn.. (hund och will scenerna vara bara fööör bra)
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-12-25 00:16

aa asså omg will smith var lixom sååååå gryyym lixam!!! *fNizZ*

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-25 07:15
Effekterna var riktigt riktigt usla. Will Smith var bra som vanligt men det var verkligen ingen höjdare.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-12-26 02:41
Oj, den va kanon :) Hade typ höga förväntningar och vart inte besviken :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-26 04:13
jag tyckte filmen var bra, men "odjuren" skulle vara mer äckliga såg ut som rakade hundar. Inte så speciellt roligt. Annars var det en bra film, lätt värd att se.
<3

2007-12-26 09:01
CGI gör sig bäst för fejkade väderförhållanden.

2007-12-26 12:07
vad är CGI?

2007-12-26 21:33
Computer Generated Imagery ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-12-27 03:00
Gillade filmen, visste inte mycket om den förutom vad trailern visade.
Snygg och bra, dock lite kort.

2007-12-27 04:40
Filmen började bra men gick åt helvete ungefär samtidigt som det gick åt helvete i filmen och slutet var verkligen slutet. Filmen är fortfarande värd 3-3.5/5 men den kunde varit så mycket bättre.

2007-12-27 13:26
De är inga monster, de är vamyrer, om ni gillar bra vampyrstories, köp den tecknade tidningen 30 nights.... så jävla snyggt ritat.

2007-12-27 17:19
De var väll inte alls vampyrer?

2007-12-27 18:54
vampyrzombies säger jag :)

2007-12-27 20:59
lite besviken..
Juventus

2007-12-28 23:05
den va feeeeet

2007-12-29 09:30
SPOILER

zombies skulle jag vilja säga, ljusskygga zombies. de säger ju i filmen att de fått rabies , sounds lkike zombies to me :-)

2007-12-29 15:19
den va bättre än ja trodde, riktigt bra film faktist

2007-12-29 17:17
Jag såg den igår, jag tyckte att den var sådär. Lite smådryg bort i mellan, men annars helt okej story. Det som gjorde filmen är ju tanken på en folktomt Manhattan, riktigt grymt gjort.
 yessir!

2007-12-29 17:32
 kungkoopa P18
såg du den på bio eller ladda du ner den ?

2007-12-29 17:58
tyckte filmen var nice, bara lite besviken på slutet
woootwoooot

2007-12-30 00:24
tyckte filmen va fet, MEN wtf! dom borde gjort filmen iaf 2 timmar så man får lite mer grepp i slutet!

2007-12-30 18:01
A jag tyckte filmen kunde varit lite längre och utförlig fast jag gillade den ändå starkt =)
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2007-12-30 21:32
Tyckte att den va nice, men ville att den skulle sluta lite bättre!
Skivsamlare

2007-12-31 00:29
såg den nyss. jag tycker den var sådär.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-12-31 13:13
Bra skådespeleri. CGI:n var faktiskt inte så usel som många får den till. Helt OK. Inte innovativ som många kanske förväntar sig för varje ny film.

Vissa scener var riktigt bra och grymma. Som någon nämnt så var scenen i början i mörka lokalerna under bron riktigt grym. Pissade fan nästan på mig där. Hunden och sceneriet var riktigt bra också.

Gillade den nedtonade och tysta stämningen utan för mycket musik och ljudeffekter.

Håller med om att man gärna vill ha lite mer bakgrundsfakta till hela förödelsen och mer uppbyggnad av relation mellan kvinnan och Neville.

Den gör dock sitt syfte: Storslaget, spännande och intressant.

Poet

2007-12-31 20:00
Alltså vad fan....

*SPOILER*

Jag hade alldeles för höga förväntningar I guess, mest kanske för att jag är ett freak av dystopier. Men seriöst...

Som många andra, så vill jag också se mer bakgrund till det hela. Hur han liksom kom in i de rutinerna han senare hade. Hur genererade han elekricitet? Hur kom han på att varelserna är nocturnal, osv.

I början (tre jävla år) gick allt så sakta och stabilt (men ändå spännande!) sen som sagt, så fuckar han upp allt på några dagar, whata fuck?

CGI'n kunde visserligen ha varit bättre, men jag störde mig inte på den så pass mycket som alla andra.

Samantha var ju bara underbar liksom, annars hade ju filmen varit så tyst. Antar att det var lite "Wilson" i Cast Away över Samantha, annars hade det varit så tomt.

Jag vet inte vad jag ska säga... jag är bara besviken helt enkelt. Slutet gick FÖR snabbt, nästan så snabbt att hon Anna och ungen Ethan kändes helt överflödiga. Plus hennes möte med överlevande-kolonin, kändes mer som "The Postman" än "28 Days Later".
At the gates of Eternity...

2008-01-01 13:33
BC99//

I scenen när han badar Samantha ser man att han har en två stora generatorer i badrummet.
Sedan är det väl ändå oundivkligt att det någongång skulle gå åt helvete. Kanske har det hänt kriser ett par gånger under de tre åren också för jag tyckte att man såg hur jävla rädd han var varje natt när han skulle mörklägga. Såg itne ut som att han vant sig vid monstrena än, utan att de fan är skrämmande varje dag.

Jag hade velat ha mer flashbacks. Det var intressant. Kanske lite mer ifrån de tidigare tre åren han va ensam. Hur han byggde upp sin organisation m.m.

2008-01-01 15:24
brutalt kass film, 28 dagar senare ftw
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD

2008-01-01 15:50
riktigt bra film :D älskar will smith xD
pssshh

2008-01-01 16:27
jag tycker att filmen förstördes totalt av att dom smittade var i 3D .. 28 dagar senare och 28 veckor senare filmerna så är dom smittade mycket grymmare gjorda,  mycket läskigare och verkliga!
Fucka ur!

2008-01-01 16:59
folk har alldelles för låg standard när det gäller kvalitet, inte bara angående filmer.. förstår inte varför folk nöjer sig med halvdant eller nästintill värdelöst? well well vi är ju en konstig ras trots allt
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-01 17:13
Första halvan av filmen var riktigt bra sen sket det ju sig ganska rejält. Sen så är det ju alltid störande med produktplaseringar i filmer. Typ slutscenen, den splitter nya suven är knappt smutsig under däcken etc..
blåvitt!
Poet

2008-01-01 18:49
Sociopat: Ok, jag lade inte märke till det med generatorerna :)

Och visst, det var ju meningen att det skulle fucka sig, men tji den på det klantiga sättet som i det här fallet. Med tanke på att han var så punktlig och noga med allt, så tycker jag bara att det känns så larvigt att det fuckade sig på just det här sättet. Speciellt, som du säger, när han inte tar några risker trots att han barrikaderar sig hemma och att vampyrerna inte vet vart han bor, så kniper han käft så mycket som möjligt för att inte undanröja sin position.

Och som du säger, så vill jag också se mer hur han kom in i sina rutiner. Och liksom, hur och varför han explored whole New York (vilket man såg när han bockade av ett område på sin karta) och vad han letade efter. Förutom, självklart, ett anti-virus.

2008-01-01 18:55
angående kolonin så var ju den störtlöjlig, muren var på 3~ meter, och dom där jävla monstrena kunde lätt klättra upp på husväggarna 10 meter.
du är kär i mig.
Poet

2008-01-01 22:35
Svensson: Tänkte på det också... men man vet inte, kanske de hade elstängsel och allt?

Återigen, hon Anna och Ethan var riktigt överflödiga!

2008-01-02 00:14

dryga straff om man laddar ner filmen sen " torskar" på de
ca 250 000 euro i böter och upp till 6 års fängelse

Rappare

2008-01-02 01:12
Många har sagt att de vill ha mer bakgrundshistoria om viruset och vad som hänt de tre åren, men jag tycker inte bara att man fått tillräcklig information, utan även lite mer än nödvändigt för vad jag fick ut av filmen.

Skivsamlare

2008-01-02 16:35
BC99 P24

Jag tror han bara letade efter sprit, mat och piller typ.

Fet film, fula monster, asbra Willy, helt okej slut.
http://www.soundcloud.com/adamkross

2008-01-02 17:06
Virusdrabbade människorna rör sig som sagt ungefär likadant som robotarna i iRobot. Känns ganska fult asså. Annars vare ju en cool film osv men dock för kort.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Poet

2008-01-03 09:52
Hubler: Bli packad, när världen består av köttätande vampyrer är nog inte det bästa hehe.

Fast i boken, så dricker sig faktiskt Dr Neville sig packad många kvällar för att han inte kan somna av vampyrernas ständiga ylanden och läten.

2008-01-03 14:30
Vad heter boken?
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-01-03 15:54
Den heter väll ocks I am Legend har jag för mej. Kan ha fel också :P

2008-01-03 16:12
****SPOILER!!!****

ok jag hade väldigt höga förväntningar innan jag såg filmen och jag blev väldigt besviken över en massa småsaker.

grejor som jag gillade dock var i stort sett hela första delen av filmen, just att man kunde se in i Neville's ögon när klockan blev för mycket och man kunde se fruktan där typ. hunden spelade en bra roll i det hela och gjorde att första halvan inte blev en massa pratfyllda tomma mellanklipp (imellan då man såg hur allt hände)
Bra och orginellt att "zombierna" går igenom evolutionen lite, de lever i flock och har en ledare  osv.

filmen hade varit riktigt grym om det inte hade varit för dessa grejor jag ska lista nu.

Ledaren för zombieflockan som hade fått upp ögonen för Neville var smart nog till att tämja hundar, gillra fällan med dockan som fångade Neville i slutet men när han väl står med en skottsäker glasruta imellan så står han och slår sönder den med sitt HUVUD!? Makes no sense!

Tjejen som räddar han i slutet som dyker upp och snackar en massa om att gud sa till henne det ena och det andra förstörde helt och hållet filmen, om Nevills radiosignaler nådde ända ner till henne så hur kommer det sig att de inte nådde till lägret dit hon skulle enligt gud?

Neville som kämpat igenom hela filmen för att göra livet så pass normalt och jobbat röven av sig för att göra en grej, fixa allting.. hitta ett botmedel.. han gör självmord för att döda 10 zombies och ger botmedlet till en tjej som pratar med gud och som är påväg någonstans som gud har bett henne sticka..

och som grädden på moset så bestämmer lyckas tjejen och ungen göra det omöjliga igenom att fly till det där lägret (att det ens fanns gjorde att jag nästan ville gråta....) till fots när alla broar var sprängda och området fullt med zombies.

hade de jobbat mer på storyn och ändrat om slutet och en del smågrejor så hade det varit en bra film. störde mig inte så hemskt mycket på CGI'n.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Poet

2008-01-03 19:55
Afflaf: Jag tolkade inte det som att det var the head vampire som hade gillrat fällan för Dr Neville. Jag tolkade det mer som att var Neville som gick i hans egen fälla som han hade glömt pga av att hans ensamhet börjat play tricks on his mind.

Och kom ihåg att även grottmän kunde tämja djur och gillra fällor hehe

2008-01-03 20:44
BC99 P24

kanske tolkade olika då :) med tanke på reaktionen som han fick när han såg dockan utanför så.. ja..vet inte.

jo jag vet men med tanke på hur han hade betett sig mot neville igenom filmen så kändes ändå head-bashandet igenom dörren som nästan för primitivt.. även för en "zombie"..
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Poet

2008-01-03 21:51
Afflaf: Nej alltså jag säger inte att du har fel, det kan mycket väl stämma det du säger. Jag tolkade bara det så.