BC99 P24 mmm eller den natten hon räddade honom. konstigt att de väntade en natt och en dag på att attackera. (iofs kanske ledaren var tvungen att samla ihop alla i gänget.)
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
CiL : Ja alltså the second day make's sense. Men hur lyckades hon att skingra the "zombies" när hon räddade honom ur bilen? Why didn't they attack her then?
At the gates of Eternity...
Med UV-lampor och pickadoller?
Essen sie mein scheisse!?
Det kanske var gryning? Inte så jävla rutinerat att köra raka vägen hem, kan dock tyckas.
Göteborg på låtsas.
DJ FLESH : Borde inte i så fall Neville ha tänkt på det själv when he was under attack?
han hade väll massa lampor på ovansidan på bilen som han slog igång när han gasade iväg?
jag fattade som att hon hade med sig någon slags UV-lampa. ljuset var för starkt för att vara från bilen.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Damn it Frank ! HAHA bästa scenen!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Så inihelvete rutten film!!!!!
honses X0 Varför var den rutten om jag får fråga?
Som kaninen sa när han inte fick nåt att äta, Klurigt.
bolla_Biff P77 Den var bara jobbig. Det hände i stort sett ingenting. Idén var grym och presenterades bra i traliern, men filmen bestod av ett konstant hoppande mellan natt och dag där Will Smith jagas av dåligt animerade Zombies, likt en blek 28 dagar senare kopia.
Det enda jag reflekterar över när filmen är slut är om jag skulle ge den 2 av 5 hattar om det varit någon annan som spelat huvudrollen?
Hollywood ska inte göra Zombiefilmer är väl läxan man lärt sig. Om inte kommer jag iaf inte se skiten när det kommer ut.
Tvi.
det är ingen zombiefilm. även om man önskar att de kunde gjort den till en zombiefilm istället.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
frågan var ju varför den INTE var rutten? första 30 minuterna öppnade för en riktigt bra film, ...men den sög.
du är kär i mig.
CiL P20 nähä definiera en zombiefilm då?
hade fått bättre betyg av mig också om det blivit en zombiefilm ist.
A
9 X0 tack, så VAFAN E EN ZOMBIEFILM DÅ???
Filmen ar riktigt bra men lamnar en massa saker osagt. Las boken som kom nangang pa 70talet med samma namn. Den forklarar i mycket mer detalj om exakt vad som hander, ganska mycket fran monstrens sida ocksa. gillar boken som fan.
Jag läste lite om boken nyss, den verkar vara helt kass? Det är ing zombies utan det är vampyrer som inte tål ljus och vitlök. Och Neville springer runt me påkar och dödar dom? Verkar sjukt dåligt, men prove me wrong.
Can't break necks in boxes
OMEGA MAN säger jag bara!!!!
''I am Omega'' säger jag bara, riktigt skit men ändå okej för att vara b-film:P
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
honses X0 en zombiefilm innehåller zombies. det gjorde inte denna filmen. om du vill veta vad en zombie är så kan du väl googla det eller något.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
första 30 minuterna öppnade för en riktigt bra film, ...men den sög. Word Synd att en så bra film idé gick till spillo
work some magic
Visst, jag skulle också vilja ha lite mer svar i filmen, men det är ju helt klart OK. Som jag sagt tidigare skulle ha vilja haft 30 minuter till på filmen.
Den var helt okej. Will Smith spelar sin roll bra och ger en oerhört bra känsloupplevelser. Man ser skräcken i ögonen när klockan har passerat en viss tid och rädslan som dyker upp. Första delen av filmen var den bättre delen om man säger så. CGI'n var väl sådär men kan inte klaga alltför mycket. Skulle vilja ha sett mer flashbacks angående evakueringen och hur allt "blev" som det blev. Lite mer info om doktorn som upptäckte allt och hur det spred sig. Som det har sagts tidigare i tråden; Känns jävligt b i sista delen av filmen. Smith kämpar varje dag och allt som han har gjort spolar han iväg så jävla snabbt känns det som.Men men,helt sevärd! 3/5 (Är trött så ursäkta särskrivningen)
Meep meep
Måste tillägga en sak: Alltför kort!
Meep meep
Spoiler: Tycker att filmen dog när Neville går bärsärkargång med bilen. Efter den scenen hade jag tappat nästan allt intressse.
"Today is the tomorrow that you should have feared yesterday." - Pitch Black
Penthouse P21 Det är ju det som är bra, en självklar grej efter att han förlorat sin ända vän han hade, känslor får folk att gära konstiga saker!
Näer hans ska sova är det helt mörkt i rummet och han ligger i badkaret men när han vaknar kvittrar fåglarna och han ligger i sängen... va? ToyboY P22 Vet vilken film du menar, han och hans bror skapar ett medel så folk blir snälla, sedan lägger dom det i en vulkan och när den exploderar sprids över hela världen, men dom har ränkat fel på mängden så det blir för mkt och alla människor blir helt hjärddöda, han filmar sig sj medans han beättar sen döööör han.
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
moffacurry: han kanske byter till säng? Var väll halvsent på dagen som solen gick ner?
Whosa : På den tiden (50 år sedan) var den boken probably the bomb, men jo... den är nog inte mycket att hänga i granen idag hehe. Den hade nog fungerat under 90-talets vampyr-era, men inte idag.
nae, var mörkt, visst han kanske byter säng mem det visar dom inte:)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
bolla_Biff Jag menar inte att det var den scenen i sig som förstörde filmen, men det var ungefär därefter filmen började spåra ur.
"Today is the tomorrow that you should have feared yesterday." - Pitch Black
Läste någonstans på ett forum att de har spelat in mer tillbakablickar med att de isf kommer finnas med i extended dvdversionen. Hoppas detta stämmer, ska fösöka hitta min källa igen.
Såg den på bio med min flickvän i helgen, riktigt fet faktiskt! Fast ibland var den lite långtråkig men de gjorde inget eftersom den va så fet i övrigt. Will Smith är kung! Skitbra skådespelare, även i denna film som inte var en komedi.
Live Hard, Die Young
Fick precis reda på en ganska kul grej, när de spelade in filmen först så använda de sig av riktiga människor men efteråt så blev de inte nöjda med resultatet utan klippte helt enkelt in all CGI vilket inte är ett lätt jobb men en kul tanke iaf :) vill se hur den blev med människor.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Hoppas på en uppföljare! Någon som har koll på om det kommer att komma någon?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En sak jag inte fattar..... HUR kunde vissa vara imuna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är väll samma som att vissa är allergiska mot katter. och andra inte...typ....eller?
dj_flesh: i så fall måste det vara en jävla massa mer än hälften av jordens befolkning som är allergiska mot katter.
Ja men det är samma princip kanske, bara att chansen är extremt mycket mindre att manär imun.
men vampyrer är högst troligt?
Kattallergi smittas väl ändå inte.
nej det tror jag inte, men däremot kan man ärva det.
ni kan väl ändå inte jämföra det här med kattallergi snälla människor
du är kär i mig.
Klart man kan, eller har du någon bättre jämföring, snälla människa?
Satte mig ner å glodde på I am Legend igår med väldigt VÄLDIGT stora förväntningar. The plot: Riktigt grym story. Jag älskar idén med 1 människa kvar och en enda vän vilket är en hund han fick av sin dotter. Helt ensamna i Newyork. Till råga på ensamheten bör man inte vandra på natten pga smittade människor. Älskar även scenen då han sticker iväg och ska hyra film. Uppställda skyltdockor och man känner verkligen ensamheten och längtan efter socialt liv. - I promise i`ll say hi to her next time" , -- - I promised my friend to say hello, hello" Riktigt bra. Jag tycker heller inte man kan klaga på will smiths insats i filmen. Han gör filmen enligt mig. ----------------------------- Så! Till det negativa med filmen. Vi kan börja med längden på filmen. För att göra en sådan "mastodont,drama,thriller" kan man inte låta den vara 1.36min lång! minst 2½tim enligt mig. Filmen känns ofullbordad. Man vill veta mer om så fruktansvärt mycket. Slutet kändes ihopslängt på 2min. Helt plötsligt dör Will smith och morsan å sonen hittar "gömda samhället".
Hade man lagt ner mer tid på slutet och hur viruset spred sig. Vad hände igentligen efter hans fru och dotter åkte iväg i helikoptern? hur kommer det sig att han blev kvar själv? Hur hittade Mamman och sonen staden och vad hände där?. Hade gärna sett att will smith hade klarat sig. Men bra filmer lämnar allid frågetecken så man får tänka till lite! Helt klart sevärd film. Dock för kort! =) frid.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
filmen var sämt i slutet
Shoo