dom 6 överlevande betyder ju bara att det är dom 6 som lämnade ön offentligt... alla andra kan ju mkt möjligt ha stannat kvar eller vad som helst, för varför ska annars dom vilja återvända dit i framtiden? sen den där gasen, kändes nästan uppenbart att dom ville utlösa när dom hade gasmasker på sig just där, och om dom försökte stoppa den så skulle dom ju haft på sig gasmaskerna hela tiden eftersom dom inte skulle vetat när gasen skulle komma. men kanske att dom blivit lurade att "stoppa" när det egentligen är utlösa dom gör. detta avsnitt var dokk inte lika hett som förra, det var alledeles för mkt tjaffs om goodwin osv, hade ju inte speciellt stor innebörd i själva hemligheterna känns det som, bara att ben är kär i babydoktorn. känns som att det är widmore iaf som är bossen som said ska döda i avsnittet då man får se han i framtiden som assisn åt ben, men den stora frågan efter detta avsnitt saknas ;/ det som gjorde detta avsnitt inte lika hett... alla frågor från skeppet består ju, hoppas nästa avsnitt säger mer än detta och ger en fler lösa trådar att hänga på än detta =)
((MAAD))
Tror folk verkligen missuppfattat gasgrejen. De försökte verkligen stoppa den och antagligen stötte man på förhinder och hade på sig utrustningen i säkerhetsfall. De har ju inte ens lokaliserat Ben eller Miles än. Helt ologiskt om de skulle släppa ut gasen så. Sedan tycker jag det är ganska klart att Michael är Bens snubbe på båten, kändes som en no-brainer efter ett tag. Mest tintressant är hur och varför Michael är där dock.
varför har dom då inte sagt att det är planen till jakk å så då? dom skulle ju hjälpt om dom vetat att dom var på G att dö av gasen, och att dom skulle stänga av den?
((MAAD))
riktigt tråkigt avsnitt igår. fy tusan. den här säsongen öht e inge bra än så länge.
vadå, digga du inte episode 5? enligt mig bland dom bästa ^^
((MAAD))
Skissen// Skojar du, jag tycker det är den bästa hittills. Inte ett enda svagt avsnitt. Juliet asnittet är det sämsta, men långt ifrån kasst. Det framstår som kasst bredvid förra avsnittet. Öerlag är den sjukt hyllad i USA också. Davve// För att Jack tror att de ska av Ön som första prio. Jack skulle aldrig låta de sticka iväg på något sånt. Vad skulle de säga egentligen? Hur skulle de förklara? Förklara vem de jobbar för etc etc.
typ "ben är en ond människa som försöker hålla er kvar av egen vinning, vi vill bara oskadliggöra ön, det är vårat uppdrag" eller vad som helst? jag tror ju widmore är sjukt elak med tanke på att said går ihop med ben å dödar åt han... den som jag tror är den som gör mest för det goda i hela serien och inte färgas av andra är typ said, mest pondus enligt mig. fast, då räknar jag med att det är widmoore som är "bossen" som han ska döda i framtiden...
((MAAD))
Davve// Fortfarande. Lostiesen skiter i det. De vill därifrån. De tror att de ska bort ifrån ön. Inte hade man låtit de bara sticka iväg så där. Det hade dragit fram många frågor ifrån losties håll och de hade aldrig kommit iväg. Överlag så skiter Fantastic Four i Lostiesen. De är där på uppdrag.
Finns det någon bra sida med en plot summary av allt fram till senaste avsnittet? Jag gav upp Lost för länge sen eftersom jag tyckte den startade att enbart vara dålig, men det vore intressant att snabbt läsa vad som händer nånstans.
12.
Sociopat: jag tycker säsongen verkar så jävla desperat än så länge, dom blandar in mer o mer o jag tcker de håller på att spåra ur totalt, men jag tror på att varannan säsong e bra, första va riktigt bra, andra sög hårt, tredje va grymmt bra o nu e de bara suck. tycker dom drar ut på allt för mycket.
Skissen// De har ju snarare börjat plocka ihop trådar och tajta ihop handlingen nu jämfört med fjorårssäsongen. Nu går handlingen framåt snabbt i vartenda avsnitt jämfört med föregående säsonger där vartannat avsnitt var mest för att lugna ner saker och ha karaktärsskildringar.
sociopat, sant, men hur som helst så hade dom inte på sig gasmaskerna förens dom stod där och skulle "slå av den". det är lite skumt. och sen, varför ska said bli så lakk att han joinar in med ben om dom är snälla och försöker rädda dom? j-add, dvdbox är det du söker efter ;)
((MAAD))
Davve// Sayid-grejen är sjukt intressant. lååång väg kvar innan man kanske helt kan dra rätt slutsatser. Men i och med att Michael jobbar för Ben (jag är säker på det) så kanske vi de kommande avsnitten kommer få reda på att Ben fan ändå en hyvens snubbe? Tror att Ben har sitt eget personliga krig mot de som vill hitta Ön, just nu Widmore. Tror att Daniel Faraday och Charlotte kommer med tiden att byta sida och inse vilka som är "rätt sida". Miles i sin tur kör på en egen agenda, men en agenda som hjälper Ben. Till slut så blir det fullt ut krig mellan Ben & alla Losties mot Widmore, Hanso, Dharma, whatever. Det enda jag vill få in är Oceanic 6 och Oceanic Airlines roll i det hela.
Det enda jag sitter och hoppas på i varje avsnitt är att nån ska döda Charlotte, fan vad jag hatar den äckliga jävla bitchen.
Synd bara att serien har gått över till övernaturliga saker.. samma sak med Walt, som kanske vissa har glömt bort. Även Ben som på nåt sätt försökte lura Juliet genom ett "spöke" när han satt inlåst i ett rum. Tror verkligen inte dessa händelser har naturliga förklaringar. Men jag tycker säsong 4 har varit sjukt spännande. Lika spännande som det var i säsong 1.. man vill ju bara se mer och mer. Säsong 2 var dålig och säsong 3 var bra men denna säsong är nästan i klass med första tycker jag.
Borde inte ha skrivit att serien har gått över övernaturliga händelser, iochmed Walt som var med i första början. Men nu känns det mer uppenbart iaf
Norado// Fan vet om Harper verkligen var där. Mycket möjligt med tanke på hur bra The Others är på att röra sig smidigt i skogen. De är ändå natives liksom. Walt-grejen är nog inte mer övernatuligt än Desnoibds problem. Skaparna har sagt att serien bygger till stor del på pesudeo-vetenskap och efter Desmonds avsnittet länkades det till många artiklar där det Desmond gjorde (tidsresan) sägs vara ganska troligt att kunna göra om bara forskningen kommer lite längre fram. Téorin om en fjärde dimension har ju funnits väldigt länge och är ganska välmottagen bland världens forskare. Men äkta vetenskap är det inte nej..
jag tror att det är jacob/röken/walaawdfkaå som va harper..kom ju viskningar o grejer innan, som det brukar göra när de eller illusionerna kommer..
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
frågan är ju vem/vad som är jacob/röken/walaawdfkaå. och hur ben kan prata via han när han är inlåst...
((MAAD))
davve_d ..mm, och om ben verkligen pratade med honom..
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Vem är harper?
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
harper är det där psykologen som juliette pratade med i början när hon kom till ön
Sofia är en ärkeaktivist å i hjärtat en sann anarkist www.fittforcefive.wordpress.com
snart så...
"Som klockrenh säger." - oneoo
Bra avsnitt. Gammaldags Lostuppbyggnad även om det var en Flashback/Forward. Michael var som väntat Bens snubbe på båten. Sayids blick gick inte av för hackor.. Ben stageade flygkraschen? Intressant eftersom många verkar ha tagit för givet att Widmore gjorde även det.
Börjar kännas lite Alias recycle nu av delar av ploten :/
Var det flashbacks eller flashforwards med Jin? Antingen var det flashback och han dör i framtiden eller så var det flashforward och han på nåt sätt iscensätter sin död och byter liv. Så långsökt kan det ju inte va.. måste varit en flashback för han såg typ glad ut
Bara jag som inte kommer in på lostpedia?
de va flashbacks när han köpte pandan och dedära, sedan när jin har fått barn är framtiden, måste de vara.
-----> http://www.photoshop.nu <-----
1. han sa att han bara varit gift i två månader. 2. De sa att det var drakens år. 3. Kolla på hans mobiltelefon.
Någon som vet om TV-bilden på rutan i typ första scenen när Sun sitter hemma har något med något att göra? :P De visar den typ i 1/2 sekund kanske, det är en man, och en kvinna och massa pengar på ett bord :P hahaha.. vet inte varför, men kändes som de försökte säga något
cva ?
Vad snackar ni om? Det var ju en flashforward. Man fick nu defenitivt reda på att Sun och Jin var de andra två i "oceanic 6". Jin är inte död egentligen men Sun tror det. Menar ni att det var både en flashforward och en flashback? Fan vad sjukt dem ska göra det.
DIIIF
Sociopat P19 1. han sa att han bara varit gift i två månader. 2. De sa att det var drakens år. 3. Kolla på hans mobiltelefon. Helt rätt, det var en flashback. Efter en google-sökning så läste jag att år 2000 var drakens år. Nästa drake-år var 2012. Tror inte nån går runt med en tegelsten (risig mobil) i handen år 2012.
Kollar man på gravstenen i Suns flashforward så ser man att det står att Jin dog 22 september 2004. Det var när planet kraschade. Intressant..
Dom kunde lika gärna ha skippat Jins flashbacks.. Det var bara för att förvirra oss tittare eftersom man såg Suns flashforwards i samma avsnitt.
Tror det gick upp för mig nu. Det är ju en flashforward när hon föder sitt barn och hon är där med Hurley som är två av "oceanic 6". Sun säger aldrig att Jin är död, bara att hon saknar honom. Världen utanför ön tror att han dog i crashen eftersom det står det på det inristade datumet. Skulle den teorin stämme innebär det ju att Jin inte är en av de oceanic 6 som det påståtts? Är jag ute och cyklar? Angående det där med drakens år så blir det ju skumt som du säger Norado. Om det var drakens år när det spelar in det vilket bör vara 2004-2005 i framtiden. Och om drakens år var år 2000 är det ju fel?
DIIIF
Men om det var en flashback med Jin verkar det ju sjukt. Vad tillförde den flashbacken mer än att göra det lite krångligare för oss? Och det där med drakens år kanske stämmer om flashbacken e så pass gammal som 4 år. Det kan ju stämma eftersom han arbetar för den där gamla bossen och så vidare och mobiltelefonen stämmer ju. Men förstår verkligen inte syftet med flashbacken..
DIIIF
Den där mäktiga personen Jin träffar på sjukhuset i sin flashback kanske har nått med att göra vad han gör nu? Han kanske är kvar på ön? Därav datumen på gravstenen.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
haha reagera faktist på mobiltelefonen :) Om nu Jin inte är död och är kvar på ön, varför ville då Hurly gå till hans grav? förmodligen är han död
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men alla här vet ju att han levde 22 September 2004. Därför stämmer ju inte gravstenen. Det känns dessutom väldigt fel att Jin är död..
DIIIF
jin är säkert kvar på ön , elr så kommer han hamna på den där risiga båten;P
-.-DMX-.-
Men förstår verkligen inte hurleys reaktion om han lever
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hurleys reaktion... han ser ju bara ledsen/besviken ut. Behöver ju inte betyda att han är död utan att han är kvar på ön och missar att se sitt barn.
DIIIF
Mycket möjligt att Jin fortfarande lever men är på Ön. Men det kan också vara så att han dör på ön också.... Kan nog vara första gången DarkUfo haft så fel om något han varit så säker på. Han spoilade ju O6 redan innan Januari och då var Jin också med. Nu har ju skaparna bekräftat att O6 är Aaron, Sun, Jack, Kate, Hurley och Sayid. Nästa vecka ska någon dö enligt trailerns. Jin? Claire? Miles?
Menar mer att han tycker dom ska gå till gravstenen. varför skulle han vilja det om nu Jin lever?
kul att man äntligen ser vart michael tog vägen. btw i förra avsnittet va de nån mer som såg kameramännen springa? så jävla dåligt.
Högst mediokert avsnitt. Riktigt trist egentligen. Inga svar. Ingen spänning. Inga framsteg. Inget spännande slut. Det enda som på något sätt gjorde att jag höjde på ögonbrynen lite var när tjejen tog självmord. Det var hemskt men visar ungefär hur folk mår på den där båten och bäddar för fler vrickade grejer.
"Som klockrenh säger." - oneoo
Klockrenh// Har du knarkat?