Oooohhh.. jag gör bort mig. Så jag tar tillbaka. Kan inte va the sickness. Glömde bort att det fanns medicin, karantän och symptomer på the sickness.
ok först ska jag bara fastställa att klockan är 2! men kan det inte va så att rousseau och de andra inte fått nå anfall pga att de inte lämnat ön? varför sayid eller piloten inte blev det, not enough radiation.. och om jag inte minns fel nu så blev det ju något misstag, kanske därför desmond blev knäpp?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Jag kanske är ute och snurrar nu i natten, men... Men den teori ni säger angående detta tidshoppande är att om man blivit utsatt för strålning, och eftersom nu denna elektromagnetism-funktion är borta, så får man detta syndrom. Alltså kommer förutom Desmond och Locke att dras med syndromet? Jag förstår inte varför andra också skulle behöva det (om man inte blivit utsatt för strålningen)..?
DIIIF
Är för trött just nu för att ge mig in i diskussionen men antagligen är Lost S04E05 bland det bästa jag sett... om inte DET bästa.
"Som klockrenh säger." - oneoo
galet avsnitt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
niiice avsnitt
your in for the money? you need to get out the Game, motherfuckers need to think before they spit out my name
Galet bra avsnitt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
faktiskt! den bästa i säsongen
http://www.myspace.com/choysmusic
Stämmer in i hyllningskören, grymt bra avsnitt. Börjar misstänka att Bens spion på båten är Michael.
Nice avsnitt. Ja Michael på båten är mycker möjligt
Han Daniel är förövrigt hur tung som helst.
Vi är överallt!
OskarOne// Wow, det där måste vara den mest genomarbetade och påkostade Lost-teori hittils. Synd bara att den är riktigt ute och cyklar.
E-wan's inlägg bör tas bort, major hädande
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Legend// Inget speciellt än, men det behöver jag inte göra för att kunna kritisera den där snubbens orealistiska teori.
alltså, det är ju tidshoppande och inte bara att dom vandrar i sitt förflutna, det fikk man ju bekräftat när dom skikkade labbråttan framåt så den kunde lära sig vägen i det där testet... fast sjukt mkt frågetekken som kom efter detta avsnitt, men riktigt bra! :)
((MAAD))
ska inte det nya avsnittet ligga uppe nu?
man tycker det!
http://www.myspace.com/inredunkel
faan har för mig dom sändes natten till idag, kanske har bytat tider ?
det har alltid varit fredagar :P.. iaf S4.
jag har alltid rätt.
hmm...
så är det.. inget kul på torsdagar serru
jag har alltid rätt.
det har väll tidigare alltid varit på torsdagar som man kunnat hitta avsnitten?!
Japp, alltid torsdag. Snart dags. >:D
Och var är det... :S *orolig*
brukar komma runt halv 5
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Kan nån hjälpa mig? Behöver veta när reprisen på senaste LOST avsnittet som sändes nu i onsadgs på tv. går?? Jag har kollat på tv.nu sidan men jag e så dålig på att söka runt på nätet, finns det nån som är bättre än mig? Tusen tack på förhand
Ok avsnitt. Lite som en bakfylla efter förra veckans avsnitt.
Jävligt nice avslöjande om Widmore också. Nu vet man det om honom.
Ja, de definitiva: Ben är galen, tidigare har det varit tveksamt, man (i varje fall jag) har tänkt att hann kunnat ha en gömd "god" agenda. Men nu när det visade sig att han "i princip" mördat Juliettes man, då kan det inte vara så. Därefter tror jag inte på motiveringen han gav till att Widmore ville till ön, "för att den läker folk", och jämförde med den där jesusbilden i möglet. Därefter fattar jag inte hur Ben kunde få igång den där anläggningen så att den skulle sprida gift. Skulle han inte själv dö då? Och hur visste Faraday och den där brittiska tjejen att de skulle dit, OCH varför var de tvugna att slå Kate i huvudet? Svårt att säga vad man ska göra om det är en legitim anledning (till Jack också).
Nils/ Njae, om Widmore får chansen att exploatera ön och visa dess krafter, då jävlar han han tjäna pengar. Men det känns som om det finns lite mer bakom det också. Ben fick inte igång anläggningen, den var passiv. Ifall Ben hade velat hade han kunnat sätta igång den. Nu var han ju dock inte position att göra det. Faraday och Britten har ju uppdrag på ön, detta var antagligen ett av de. De hade även en karta. Kate hade saktat ner de. De var ju på flykt ifrån Jack och Juliet. Kate hade liksom inte sagt: "Okej, men gå ni till en hatch ingen av oss någonsin sett förut och rädda oss, så går jag och tar ett bad". =) ............................ Lite klarnar det. Finns definitivt utomstående krafter (Widmore är bekräftad som en och kanske enda?) som vill ha kontroll över ön, kanske för att exploatera den, kanske av andra ännu hittils okända anledningar. Ben tänker inte ge sig utan en kamp. De kommer till ön och vill döda Ben. Ben använder sig av Losties som en bricka i spelet. De frågor jag tycker är mest intressanta nu är definitivt varför vara 6 kommer av ön, om Ben vann och det är därför han utanför ön i framtiden eller om han är på flykt och försöker få tillbaka kontrollen och vilken roll Oceanic Airlines har i det hela.
Sociopat, menar du att de först drog igång anläggningen, sedan stängde ner den bara för att Juliette kom dit? Iofs, de kan nog varit så men det verkade lite märkligt. Alltså, bara för att O6 är från ön etc, så behöver inte det betyda att det varit någon direkt upplösning på ön, tror jag, utan snarare att de fortfarande jobbar på upplösningen efter. Jag menar, det ju uppenbart att man kan påverka det som händer i dåtid, det fick vi ju bevisat i och med Desmond... Widmores motiv är som sagt inte helt klara, och man ska nog inte ta vad Ben säger på för stort allvar. Det ska bli intressant att se om det kommer ut något av mappen som Locke fick. Samt få svaret på vems Bens man är på the freighter... Jävla lost-cut där alltså. (Borde komma i nästa avsnitt.)
Nils// "The universe got a way for coursecorrecting it self". Så om något ändras i dåtid kommer resultatet ändå bli detsamma. Det är en viktig sak man måste komam ihåg med Desmond avsnittet. Desmond nu i 1996 kommer veta att han om åtta ska vara på en ö och vad han än gör för att undvika det lär han hmna där ändå. Samma sak sker om man försöker ändra saker i det förgångna. Jag tror att O6 kommer tillbaka till ön. "menar du att de först drog igång anläggningen, sedan stängde ner den bara för att Juliette kom dit? Iofs, de kan nog varit så men det verkade lite märkligt." - Nej men att för att kunna stänga av den för gott så måste den antingen sättas igång eller så blev den aktiv när de försökte stänga av den. Jag är nästan helt säker förövrigt att Bens man på freightern är Michael.
Whitmore är ju Pennys pappa.. Undra hur pass mycket hon vet och vad Desmond har för roll i allt... Han va ju på ön långt innan planet kraschade och träffade Jack innan de träffades igen på ön... Desmond kanske inte är den person vi tror att han är...
Nutz// Desmond hamnade ju på ön för att han ville motbevisa Widmoare att han visst det duger till något. Desmons är nog precis den vi tror han är. Penny också. Däremot har nog ingen av de en aning om vem farsan egentligen är. ............................... Nu vet vi även varför de på fartyget var under strikta order att svara på samtal ifrån Penny Widmore.
Hur vet vi det? Nergasningen, dem sa att Ben gjort det tidigare, var det när han dödade sin farsa och hela dharma, dem menar då? Förstod nån om Charlotte och Daniel gick upp dit för att stänga av nergasningsmekanismen eller sätta igång den? Vore ju logiskt att de vill sätta igång den för att döda alla och sen låta fartyget med Widmores mannar inta ön. Förlåt om jag verkar allmänt seg, fick inte in allt som avsnittet gav.
DIIIF
Han heter Whitmore... Widmore e inte ett namn...
Widmore heter han för helvete
Nutz finns inga regler för hur namn ska stavas..widmore heter de.
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Hoppas inte att "mannen på båten" är något jättekomplicerat och störigt. Typ Locke i ett paralellt universum eller Hurley i sitt tidigare liv. Skulle iofs. inte förvåna mig..
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
Shit vilket assugigt avsnitt E06 var... hata Juliette, sugig karaktär!
VART ÄR MIIIIIIIIICHAEL OCH WALT!?
Nuts// Han heter Widmore. Har stått uttryckligen på flera ställen, dessutom har de en företagslogga där widmore klart och tydligt står. Och för att bevisa det extra så står det som Widmore i casting listen. =)
Hoppas ni har listat ut att det är michael som är bens kontakt på båten. LOL
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Det e väl klart att det e Michael som e Bens kontakt, men det e Lost trots allt, så annat hade inte heller förvånat mig.