Inledningen är sååå sjuukt bra! Helt jävla såld alltså. Man blir helt glad när man ser det hänga ihop. Perfekt med en sån här tillbakagång i tiden. Whitmore har alltså varit på ön som ung!
DIIIF
Whitmore vill antagligen få tag på BEN eftersom man bara kan åka tillbaks med dom man kom dit med?! Och Whitmore vill antagligen till ön för att det är time travelling och massa coola saker där etc etc. Det roliga är att ni får allting ett svar, minns ni när Richard Alpert besökte mini-locke och gav han massa saker att välja mellan och fråga "which one belongs to you" och alla var helt fundersamma på varför han av alla människor besökte John Locke? Svar på frågan där, Locke bad honom besöka honom när han föds! Minns ni alla teorier om hur Heroinstatyn kunde hamna så långt in i djungeln när planet omöjligt kunde flygit över där ens och boone och locke var helt borta i tankar svar på frågan där, Locke bar statyn till djungeln interssant. Gillar vart det här går ! längtar!
Aaa, älskar dem där små svaren, man skulle vilja se om allt från början, men det är tråkigt när det är spännande och man vet vad som händer. Men kul för att få ett nytt perspektiv och större förståelse för det hela. Men gryymt bra serie!
DIIIF
bästa starten sen S2 tycker jag i allafall.
hejja
Whitmore var i typ 20 årsåldern på ön år 1940-nånting (om ajg inte minns fel) och är alltså född 1920 och lever 2005. han ser inte ut att vara 85 direkt. Jag tror de hittar på saker hela tiden för att det aldrig ska dö. Nya Days of our lives. Inte för att det är dåligt. Jag följer våra bästa år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aniii F20 Whitmore kan ha varit 17 år gammal så vitt du vet. De vet inte vilket år det var men gissade väl runt 50 ca? Ta som exempel att han var 18 år gammal och året var 1950, då är han alltså 73 år gammal år 2005 vilket inte alls är omöjligt. Våga ens jämföra lost med days of our lives, idioti.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
man ser Whitmore 1954. så gammal är han ju oavsett. men tänk på att han har en vuxen dotter i 30/40-årsåldern. som han troligtvis fick efter tiden på ön. samtidigt så är absolut ingenting säkert! förutom att de träffade whitmore 1954 (jughead, avsnitt 3, säsong 5).
jaquil P21, haha. andas. Men så lilla Penny kanske är ett öbarn eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aniii F20 Will do ^^ Det är väl tveksamt att hon skulle vara det då barnafödsel på ön är hyffsat risky.
Han heter Charles Widmore, inte Whitmore.^^
jaquil. jo, jag vet. men hon sa något som indikerade på att hon varit där tidigare och att hon "kommit hem till familjen". Har jag för mig.
aniii F20 Tror de va Miles som frågade Charlotte hur det var att äntligen komma tillbaka dit hon föddes, inte Penny.
Changed P21 Touché! aniii F20 Jag måste hålla med om att det inte känns helt omöjligt att Penny har en större roll i serien :)
När kan man ladda ner nästa avsnitt?
Inatt efter 3tiden
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
testie P20 LADDA NER!? Vad är du för sorts människa som stjäl filmer!!
hejja
jaquil P21 nä det är klart, days är bättre :)
be the change
Okej, jag blandar ihop faktan men ändå. Penny kanske är född där? JAG VILL ATT NÅGON SKA VARA FÖDD DÄÄÄÄR. Typ som ett undantag som bekräftar regeln.
Grymt avsnitt! Är väl inte så svårt att övertala Sun att följa med. Jin lever ju, hon har ju iaf nått att åka tillbaka till. Intressant att se att Jin träffat Danielle, sjukt grymt hur allt är connected. En annan grej jag funderat över är Varför Charles Widmore vill tillbaka till ön och varför han inte bara kan betala Ben lite pengar, han är ju inte fattig direkt. Miles har kanske också varit på ön tidigare, kanske man får veta senare.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
sa inte Benför några avsnitt sen att Widmore vill exploatera ön för världen och Ben måste stoppa detta typ?
JackVegas- Självdö. Hur funkade det egentligen med att kanoten de satt i följde med när de reste i tiden. Borde inte den ha stannat kvar? Betyder det att om de t ex håller i någon eller något alt. sitter på/i den/det så följer den med till den tiden de hamnar i? Lite dåligt gjort av skaparna :(
Det va ju inge nytt att de dom håller i följer med, richards kompass, geväret sawyer springer runt med som typ va windmores :P biten av båten jin gled runt på..
Tråd dödadar!
Fan, det tänkte jag inte på :P Men vart går gränsen då? Om de går in i ett nybyggt hus i framtiden och flyttas bakåt i tiden, följer huset med?
LEGEND men de är väl ingen som vet om att jin lever väll?
hejja
LEGENDEn annan grej jag funderat över är Varför Charles Widmore vill tillbaka till ön och varför han inte bara kan betala Ben lite pengar, han är ju inte fattig direkt. Før att han (eller ja, hans män) dødade Bens dotter? Det är ju även därfør (delvis) som Charles sade till Desmond att hålla sig borta från allt då han vet att Ben är ute efter Penny. Vidare så är det som sagt ingen som har en aning om att Jin lever så det kan nog bli lite klurigt att få med sig Sun.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
faan va dåligt senaste avsnittet va..
sällan sånna "mellanavsnitt" som senaste. har varit genomgående med lost sen dag ett. iofs gäller kanske det alla tv-serier.. märks dock sjukt tydligt nu när de skruvat upp tempot och försöker knyta ihop säcken... tråkigt avsnitt! iaf jämfört med tidigare avsnitt denna säsong. tar man dock avsnitt under tidigare säsonger kan man nog säga att det var ett bra avsnitt. sämsta lost-avsnittet under alla säsonger kan nog vara "exposé". mellanavsnittens mellanasvnitt! för er som inte vet vilket avsnitt det var så var det "Pablo" (?) och nån brud som daltade runt i djungeln om nått jävla internt ointressant skit o blev bitna av en spindel o sedan begravda levande av resterande "losties". kanske har jag missat något jävligt relevant i det avsnittet lr så är det helt enkelt det onödigaste avsnittet hittills.. speciellt med tanke på att man introducerade två nya karaktärer i avsnittet och sedan dödade dem i slutet på samma avsnitt... iofs spär väl det på den "mystiska" och "konstiga" "allt-kan-hända/vi-gör-vad-vi-vill-känslan" kring lost.... HEJ! "kort" inlägg....
till råga på allt gick jag offtopic... det är luuuuuuuugnt...
Sword Jag tror Exposé var viktigare än vi trott. Det kan inte vara så att Locke har utsatt sig för spindelbett för att verka död i framtiden?
Changed Det har du iofs helt rätt i! Najs om det visar sig att så är fallet. Haru ju varit lite hints/mindre "connections", t.ex. att Hurleys farsa sitter o glor på just "Exposé" (tv-serien som Nikki medverkade i) när HUrley stormar in hos honom med Sayid i famnen (första/andra avsnittet säsong 5). När det sändes kändes dock avsnittet jävligt beiget.
Hurley var ju också ett exposé fan.
kan förövrigt tilläggas att det har florerat rykten om att spindeln/spindlarna i själva verket är "the smoke monster" fast i fast/annan form, "reincarnated" lr vad man nu kan tänkas vilja kalla det för. Det sägs även att "the smoke monster/Cerberus" antog formen av Ekos bror Yemi innan Eko dödases. De två står o tjafsar på nån höjd o Yemi är allmänt otrevlig o avslutar snacket med att lägga kommentaren "you speak to me as if I where your brother". Det sägs alltså att det är "monstret" som fuckar med Eko och inte Yemi som spöke/Eko som inbillar sig... (Att skriva långa inlägg på whoa.nu är något jag sysslar med när det inte finns så mycket att göra på jobbet).....
Angående expose så håller jag med om att avsnittet var totalt värdeløst. Den enda bit relevanta info man fick ut var ju sanningen bakom suns kidnappning. Sedan kan det säkert visa sig att något i avsnittet har med något annat att gøra men skaparna har ju själva sagt att tanken med avsnittet var att introducera nya karaktärer vilket de sedan ångrade (eller något åt det hållet, det var ett tag sedan jag lvste intervjun).
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
haha! bra att komma på tanken att introducera nya karaktärer, skriva lite mer än halva avsnittet och sedan komma på att man inte alls vill introducera några nya karaktärer och döda dem. så intresanta var paolo och nikki... man kan ju iofs se det hela på ett anant sätt, men ändå... det är verkligen mellan avsnitten som får en att tappa sugen mer o mer på serien. ju mer jag tänker på det desto osugnare blir jag....
rätt undertvättat.... tror att sawyer dör eller? over and out, Mabande... not
deepundercover
"undertvättat"?? Jag som inte hänger med och missat att annamat de senaste uttrycken lr är du dum?
fyfan va fett avsnitt..och nästa kommer bli tungt asså!
hejja
Yes, fick helt mind fucked igen.
Ja, det här avsnittet var fan värdelöst.
SkyhigH Hur fan kan du säga så? Man fick t.om träffa Jacob! Otroligt intensivt avsnitt om man jämför med det tidigare.
Mm, jag tyckte avsnittet var mycket bra, bättre än det förra. Och jag antar att det här bara var uppbyggnaden för nästa avsnitt :). Undrar fan hur det går för Locke, han får ju inte försvinna ur serien :(
elitz: vadå "träffa jacob"? vad får du det ifrån? lr har du sett ett helt annat avsnitt än alla oss andra?
Det var inte Jacob, det var Christian Shephard. Jacks farsa, men han verkar va Jacobs homie så helt fel ute va du inte.
Men undra vad det här templet var då! Måste vara nåt sjukt viktigt med tanke på "säkerhetssystemet"..
One chapter a day
Jag kanske måste se om avsnittet i "normalt" tillstånd. Men värdelöst var iaf inte avsnittet!! Inte ens i närheten!
elitz: hehe! templet verkar ju iaf gå "waaaaaaay back". brunnen som locke doppa ner i verkar inte heller skit ny..
kanske har nämnts förut här i tråden, men Charlotte fick ju näsblod först eftersom hon varit där "först". Sen fick Miles blodnäsa, sen fick Juliette och resten. Men varför fick Miles efter Charlotte, han måste alltså varit där förut? Just det här driver mig till vansinne.
har det sagts att det är därför de får näsblod i olika följd, eller vad man ska säga...
sword: va? var det inte jacob? minns ej varför men jag var också inne på att det var jacob av någon anledning. har jacks farsa haft någon mer koppling innan än den att han var död? som någon nämnde innan, man borde se om säsongerna för att få full koll på hur det ligger till. en tanke som slog mig. fanns det några indikationer på att rousseau känner igen jin vid deras första möte i de tidigare säsongerna? med tanke på hur få människor hon tros ha stött på under åren vore det ju troligt att hon minns en förvirrad korean.. kul att få se monstret igen btw :)
biffko to di world