I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lost S05 [SPOILERVARNING]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-02-15 02:32
Värdelöst är väl ett ganska starkt ord ändå. Men jag tyckte att man inte fick nånting utav av denna episod. Verkligen ett sk "mellanavsnitt" om ni frågar mig.

2009-02-15 12:35
Grymt intressant hur det faktiskt gick för Danielle och de andra fransoserna. Detta avsnitt visade tydligt att det är många tidsresor kvar.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-02-15 12:54
Spoilervarning

det är se 5 och dom springer fortfarande runt på ön
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-02-15 14:29
Det var visst jacob? Han sa ju något i stilen med "Diden't i tell you that in the cabin?" Eller något sånt.

Sen undrar jag om det verkigen var Jacks farsa? Kommer inte ihåg riktigt hur han såg ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-15 14:29
Nej, dom springer runt i Los Angeles.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-15 17:38
testie

Ja men det var väl den där gången då Claire också var i stugan.. Tvivlar på att Christian är Jacob, det är för lätt.
Och ja han är Jacks farsa.
One chapter a day

2009-02-16 08:41
Torre1+Testie: Nej det var Christian Shepard (Jacks farsa). I ett avsnitt (tror att det heter "cabin fever") under säsong 4 (när han sitter o myser inne i "the cabin" med Claire) säger Christian klart och tydligt till Locke att han INTE är Jacob men påstår att han "can speak on his behalf" (man kan ju sedan avgöra själv huruvida man vill tro på det eller inte...). Därav kommentaren "didn't I tell you in the cabin...".

Ett tips för spoiler hungriga: Dark UFO alt. Lostpedia.
Om man är sugen på nördiga recaps o lite "secrets" framförda av en väldigt amerikansk kille så kan man klicka in sig på Lost - Secrets and Recap. Bra grejjer om varje avsnitt av säsong 3, 4 & 5. AJIRA! najsig sida från producentavdelningen...

SpoilerDet ryktas förövrigt om att några kommer att dimpa tillbaks ner på ön redan i nästa avsnitt "316". Hints förekommer i trailers för det avsnittet... se abc.com/lost och/eller Dark UFO.

2009-02-16 14:55
Har aldrig förstått grejen med att läsa spoilers, förstör det inte de roliga med avsnitten?

2009-02-16 16:10
Från kl 03.00 (svensk tid) dagen så avsnittet kommer upp på diverse hemsidor osv.
DÅ slutar man läsa spoilers :)
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-02-19 22:03
hej och hå, varför hade ben åkt på stryk?

2009-02-19 22:17
två senaste avsnitt har varit fantastiska enligt mig, förra lätt med i toppen tillsammans med the constant..
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2009-02-20 09:08
Omg vilket bra avsnitt!!

2009-02-20 09:29
testie: kanske för att han försökt döda "Pennie" (Desmonds fru/flickvän/Widmores dotter).
Han lovade väl Widmore att han skulle döda hans dotter ("I'm going to fullfill a promise I've made to an old freind", inte ordagrant kanske men jaa..). Det som pekar på det utöver den kommentaren är väl också att han stod i en hamn o snackade med Jack...

Bra avsnitt men efter det här skall jag sluta läsa spoilers (försöka). Hade redan läst/sett allt som hände i avsnittet. tråkigt.

2009-02-21 21:58
Nästa veckas titel på avsnittet är The life and death of Jeremy Bentham =)

Blir bara bättre och bättre, men borde inte tidshoppen slutat när John vred hjulet...
Tråd dödadar!

2009-02-23 10:48
Fan vilket tungt avsnitt!

2009-02-23 11:30
Jeppzo, Man vet ju inte om det har slutat eller ej?

2009-02-26 09:22
Så, vad tycktes om senaste avsnittet? Helt okej enligt mig, inte mer. Man trodde väl att det skulle kretsa väldigt mycket kring Locke, vilket det iofs gjorde på ett sätt, men egentligen fick man ju bara en lite fördjupning i maktkampen mellan Widmore och Ben. Ännu mer luddigt vem som är "god" eller "ond" (om nu någon av dem är det?), vad deras "beef" grundas i och vilken agenda de har.

Återigen, Locke - ständiga misslyckanden o motgångar. Han blir fan buttfucked hela tiden.
Dock löser det sig ju oftast på nått sätt men ändå. Ben har fan försökt döda honom en gång och lyckats en gång. Dags att placera Ben i facket "inte att lita på" kanske?!

2009-02-26 17:22
Det var ett nice avsnitt, fast det hände ju inte så mycket som sagt. Bara förklaringar, men det var intressant. Lite skumt dock att Ben mördade Lock direkt efter han räddat honnom ifrån självmord, har det något med Jin att göra? Hmm.

2009-02-27 13:08
testie P20
Han ville antagligen få informationen av honom innan han dog.

2009-03-01 03:24
Eller så behövde Ben döda John för att kunna komma tillbaka till ön. Varför det? jadu!

2009-03-01 13:13
Jag undrar. Eftersom Locke verkade leva efter att han landat på ön igen. Lever Jacks pappa?

2009-03-01 15:23
Troligtvis gör han nog det.
Men man kan aldrig vara helt säker när det kommer till Lost

2009-03-04 17:31
Ben dödar ju Locke pga hans vetskap om Elenor Hawking. Det ser iaf ut så eftersom det är först efter att Locke nämner det som Ben dödar honom.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-03-04 17:44
Coke P23

Tror du har delvis rätt. Jag tror han ville få det där med Eloise Hawking bekräftat innan Locke dog.

2009-03-06 11:23
SHIIIIT, senaste avsnittet tycker jag fan var riktigt jävla bra!!

Sawyer är så jävla skön asså :D
Gillade slutet som fan också.
Men borde inte locke och ben också befinna sig på ön nu, under samma tid? dvs "3 years later"

2009-03-06 11:32
Efter att ha läst lite på flashback ang avsnittet så verkar folk ta för givet att Sun, locke och ben inte hamnade i samma tid som Kate, jack och hurley. Dem satt ju alla i samma plan så känns ju lite dåligt om dem skall krasha in i olika tider! eller har jag missat något?

2009-03-06 12:42
Jag är också av uppfattningen att de befinner sig i olika tider men jag förstår inte varför. Förhoppningsvis får man svar på det snart.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-03-06 17:13
Förmodligen redan i nästa avsnitt.
Men hur kunde de som krasha hamna just i det år och i den minut som Sawyer&co var i? Vad är det för förklaring till det liksom
One chapter a day

2009-03-07 15:40
men i han som snackar med lock säger ju att han såg folk försvinna på planet, alltså han som inte va en lostie och satt i förstaklass..
hejja

2009-03-12 16:38
Stor besvikelse när jag såg att det ej fanns ett avsnitt idag. Då får man vänta en vecka till.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2009-03-12 17:46
BUTT WHY???
One chapter a day

2009-03-28 22:51
vad gjorda sayid nu då? sådär kan man ju inte göra. egentligen borde ju alla försvinna POFF eftersom ben inte finns..eller han finns? eller inte? dom är duktiga på att mind fucka
One chapter a day

2009-03-29 11:35
Zoned F20

ben dog inte, de säger ju i avsnitt innan att allt har hänt, och typ det som händer händer. De går inte att ändra framtiden..
hejja

2009-03-29 16:43
Det måste ju vara meningen att de ska hända och att det leder till allt som sedan händer.

2009-03-29 21:39
Whatever happened, happened.

2009-03-30 17:08
men ändå inte..

Man kan ju göra saker som inte hänt tidigare som när desmond fick "ett minne" helt plötsligt..

Jag kan tänka mig att Ben kommer överleva skottet bara..
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2009-03-30 18:59
lost har verkligen gått från en modern version av robinson till en sjuk science fiction serie..

and i like it :)

hoppas det blir ett sun- eller lock-avsnitt nästa. man vill ju veta mer om christian.
 biffko to di world

2009-03-31 19:15
Jo men Faraday sa att reglerna inte gäller för Desmond.

2009-03-31 23:07
varför inte, är han speciell?:S
LEGALISERA CANNABIS

2009-04-02 12:51
riktigt fett avsnitt senast (s5-e11)!! Richard Alpert - så jäääävla najs! Fet trailer inför nästa vecka också. Inne i templet som det verkar. Ben-centrerat skulle jag gissa... pepp!!!!!!!!

2009-04-09 13:13
senaste avsnittet! (12) nu börjar det bli sjukt intressant!

Spoilerdet första jag tänkte när jag såg statyn första gången var Anubis, nu när ben ser hieroglyferna och skit ser man klart och tydligt att det är Anubis!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-04-09 13:15
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-04-10 17:45
Jävlar bra bra senaste avsnittet var!
Fast som vanligt när det handlar om Ben :D

2009-04-12 16:58
nån som har ett förslag på sida där man kan streama avsnitten?

2009-04-13 01:29
Megavideo funkar ok. Sålänge man har vpn så kommer man runt faktumet att man bara kan kolla i 70 min.

Zulu ska tydligen vara bra men då måste man lura siten att man har amerikanskt ip vilket fixas med hotspot shield. Då jag inte har administratörrättigheter på denna datorn så kunde jag inte installera det men folk verkar nöjda med det.

2009-04-14 02:47
det där med anubis var riktigt intressant,
eller, visste inte så mkt om honom så körde en wikipedia,
och detta hitta jag Länk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Anubis undra hur jävla långt bak denna ö har funnits ^^ sista avsnittet kommer det visa sig att det var på den där ön allt liv på jorden startade^^ där utomjordingar sådde sitt första frö ;)
((MAAD))

2009-04-14 09:02
Haha skulle verkligen inte förvåna mig om Lost slutade med att Aliens bär ansvar för allt som hänt på ön :D. Vore jävligt coolt att se

2009-04-14 09:22
känner mig jävligt mycket mer peppad på hela templet/others/mytologi/öns historia än på Dharma just nu. Speciellt som det är uppdelat i två rätt skilda historier (som självklart sedermera kommer att vävas ihop, men ändå). För tillfället är backstoryn för the others fetar än backstoryn för dharma. kanske blir ändirng på det i nästa avsnitt då det verkar vara lite skit som "går ner". men blev ändå lite lätt besviken när jag såg trailern för avsnitt 13.

2009-04-14 09:23
och ja, jag är dum i huvet som strö-använder versaler och vägrar göra en radbrytning...

2009-04-14 21:35
fan va dåligt det e nu