senaste avsnittet: vad tycks? jag vette fan.. eller jo det var fan fint. "in the shadow of the statue" någon ny jävla geezer som ska in o mercha o ta ön, lr? inte widmore, troligtvis inte ben, troligtvis inte alls richard/jacob, antagligen inte heller dharma så ny spelare på banan..? feeeeeeeeeeeeeeeett. kriget kommer. och att miles var changs son kändes mest bara som en bekräftelse. nästa avsnitt blir nog riktigt nice. faraday kommer lägga ner det o berätta o hur det ligger till.
Asså hur många gånger har Faraday varit på ön egentligen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1000 ggr
LEGALISERA CANNABIS
slangan. Åh, tur att någon hade räknat. Jag orkade inte. Vet du hur många fräknar Kate har? Det har jag också undrat över.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad hände med Faraday sist man såg han egentligen? Låg han bara kvar med Charlotte när hon var typ döende, och sen hoppade tiden en gång till och man såg inte till han nå mer? Eller har jag glömt nåt? Jävla filur det där hur som helst som håller på och reser fram och tillbaka i tid och från och till ön..
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Jag kommer inte heller ihåg att faraday lämna ön...
de sista man ser med faraday är väl att han ser charlotte som litet barn?
hejja
Han kanske drog med nån sub ifrån ön då? Jag minns faktiskt inte...
One chapter a day
Inget avsnitt idag?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Uppehåll en vecka!..... :(
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen....
de är väl nå specialavsnitt idag? Lost.S05.Special.The.Story.Of.Oceanic.6
hejja
Grymt avsnitt!! Fan alla är ju släkt med alla haha. Jack/Claire, Miles/Chang, Daniel/Charles haha
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Häftigt intro där med Lostloggan!
För de som inte förstod varför rymdskeppet The Enterprise var med i början så är det en del av reklamkampanjen för nya Star Trek filmen som Lost-skaparen JJ Abrams har regisserat.
Hoppas inte daniel dör :(
Hur många fler avsnitt kommer de?
Vi är överallt!
anii f20 1000 st fräknar
LEGALISERA CANNABIS
Everlast: 2/3 avsnit kvar på säsong fem. avsnitt 15 - "Follow the leader" - nu i veckan. onsdagkväll i usa. avsnitt 16/17 - "the incident" - dubbelavsnitt, säsongsfinal. veckan därpå. onsdagkväll i usa. sen äre väl en 17/18 avsnitt kvar efter det. säsong 6. sista.
testie: tycker fan han är grymt jobbig. skulle va skönt om allt han la fram förra avsnittet inte stämmer och att han verkligen är död.
Vad är det för specialavsnitt det snackas om? Vad har jag missat?
One chapter a day
Sword, Jo men vafan. Det känns som det bara är han som verkligen vet något om ön, så kommer morsan och skjuter han i ryggen.... inte okey liksom.
Zoned: Specialavsnittet återberättade de tidigare händelserna så du har inte missat något.
testie: ja jo, mycket ligger väl i att jag helt gett upp tanken på någon form av vetenskaplig (verklig) förklaring på hur allt funkar på ön. massa rökmonster, icke åldrande snubbar o gubbar som återuppstår. tidigare var jag helt inne på en verklig/logisk/vetenskaplig förklaring till allting men det känns som att det är rätt kört på den fronten. vilket känns soft! viva the others och hela deras backstory, mer tack!! därav kändes ryggskottet på faraday mest som en befrielse från en massa dravell som ganska snart (typ i säsongsfinalen) kommer visa sig inte stämma. men samtidigt kan jag ha fel och då skulle det ju kännas lite drygt att han inte hann berätta hur allt ligger till liksom...
Ja jävlar, senaste avsnittet var riktigt bra! Sawyers besvikna min när Kate kom ner i u-båten haha. Känns som avsnitten börjar trappas upp en aning nu. Ben och Richard verkar vara tightare än man trott och Locke ångar på fint där på ön!
Fan ångest med bara ett avsnitt kvar, blir en lååång väntan tills nästa säsong.
Vi är överallt!
jag har kommit över sjätte säsongen redan nu. den är eran för 5k på mitt konto! ;d
((MAAD))
är ju bara ett avsnitt kvar
av femman ja! ;) (dubbelavsnitt)
((MAAD))
Snart kommer dubbelavsnittet. Lär bli grymt bra!
mannen i början på stranden som snackar med Jacob. "Do you know how bad I wanna kill you" och sen "I going to find a loophole my friend". och sen i slutet när Jacob träffar Ben och "Locke" så säger han "well you found your loophole". please DO explain.
MEN! VA...VA..ÅH!
One chapter a day
mannen i början på stranden som snackar med Jacob. "Do you know how bad I wanna kill you" och sen "I going to find a loophole my friend". och sen i slutet när Jacob träffar Ben och "Locke" så säger han "well you found your loophole". please DO explain. Ja.. Mannen i början var ju "nya Lock"
Sjukt bra sista avsnitt på s.5. Knöp ihop väldigt mycket, men ändå twista till allt ännu mer.. Fan serie helvete. :D
DAAAAAAAMN!
Aldrig mer....
DAAAAAAAMN!!
jag har alltid rätt.
DAAAMN DAAMN!!
Jacob och hans polare kan liknas vid schackspelare, där ön är brädet, och de olika grupperingarna är pjäserna. De har tidigare varit jämnbra och i balans, men tack vare att Ben "dödat" Jacob har hans polare satt Jacob i schack, och då rubbas balansen, så nu är det hans polare som styr ön. Och gissningsvis är han den onda av dom, då Jacob var den av dom som bar vita kläder i början av avsnittet, och verkar vara den sympatiske av dom (han bad Locke om ursäkt när han fallit från fönstret, han tröstade Hugo i taxin osv). Det är Jacob och hans polare som gång på gång dragit folk till ön, via diverse knep typ magnetism (vet inte hur dom drog dit skeppet på 1700-talet, men om man hade kompass då så var det väl också mha magnetism), för att dom är tvungna att använda andra människor som verktyg för att slå varandra. Jag skulle vilja hitta en koppling som gör att man kan likna Jacob vid bibelns Jakob, för då hade hans motståndare varit ängeln som han brottades med, i en match som slutade oavgjort. Bibliska referenser sätter ju en TWIST till alla teorier!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Det enda som egentligen stör mig är att Jocobs polare inte hade någon aning om vad som hade hänt Ben i grottan (när hans dotter kom och sa att han skulle göra ALLT John bad om). Så det var inget planerat från honoms sida.
Det kanske var Jacob som lurade Ben i grottan, han kanske har något dunkelt motiv med sin "död".
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Ja absolut.. Tror nog vi kommer mer av Jacob i en ny twist.
ok så här känner jag efter att ha sett avsnittet... Jakob är typ den gode som inte ville vara ensam på ön så han drog dit lite peeps som han kunde chatta upp vilket var dessa på skeppet vilket ja tippar e "lies beneath the shadow of the statue" snubbarna då självklart de har sett statyn när de kom o de kunde ba gå o checka skuggan o märkt om nåt va off där.. de nämde richard som ricardos o han kunde ju svaret så tippar ja att dem "statue" är moderna "statue" som blitt lärda genom generationer utanför ön och richard e en gammal "statue" snubbe eftersom han kunde svaret... e d nån som vet vad han sa där föresten? det är ju latin men har någon kollat upp hade vatt kul att veta... Men detta betyder att the others och "statue" jobbar på samma sida och alla snubbar som e på ön förutom han andra snubben e goda och det betyder att han o hans goons inte styr ön som nån annan skrev.. Men att han vill lura de andra så att han kan styra dem tror ja på.. Jag tror att Jakobs polare e den som är alla dessa spöken eftersom han sa till Jakob u have no idea what i had to do blabla... o alla spöken har försökt göra så att de som hände jakobs död skulle funka... att "nya locke" inte visste vad som hände där nere e ju självklart att han måste ha låtsats för han kan ju inte vara så allvetande.. ett frågetekken är "theyre comin" repliken av Jakob och att han nämner flera gånger du bestämmer vilket tyder på att jacks plan har funkat vilket ja har svårt att se till o med med lost-standard. Jag tror föresten att Jakob är allvetande och visste mycket väl vad som skulle hända då han sa till locke "im sorry" efter att han fallit vilket tyder på att han visste vad som skulle hända med hans öde, jag förstår däremot inte varför han vill att hurley skulle komma till ön.. Stora frågetekken från mitt håll till nästa säsong är, vilkar är det som kommer, o vad är dessa regler som vissa verkar följa, och vad kommer hända med dem i sjuttitalet såklart.. men de känns som om dom bara kommer komma tillbaka till 10 talet o detta kommer förklaras på nåt fint sätt
Det är bara att älska.
Tuna: svaret översatt: "he who saves/guides/protects us all" - alltså troligtvis Jacob. de som kommer kanske helt enkelt är losties-gänget från sjuttiotalet (), eller illana, bram o co. (shadow of the statue-lirarna). eller kanske att båda klickarna kommer teama upp nån gång ganska snabbt i säsong sex o göra gemensam sak om vad det nu är dem ska göra. typ visa på att människor kan leva tillsammans o skapa bra saker. hurley kommer tillbaka för att det är han som i slutändan kommer att göra nått jäääävligt viktigt. he's blessed, vettu. hurley (och kanske till viss del desmond) är den/de som kommer att fixa/vända på biffen i slutändan. prommise. hurleys feta betydelse kommer surprisea många. men den kommer lätt. han har nått soft i gitarr-casen.....
Shante: Har du lust att förklara vad allt det där är, och framförallt vilken koppling det har till lost? för mig är det rena grekiskan alltihopa
biffko to di world
någon som vet vad richard svarade när hon frågade vad som låg i skuggan av statyn?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Ja, det som skrevs tre inlägg ovanför ditt verkar innehålla den informationen.
Torre1 P19 ARG är ett "spel" som man ska sufra runt på olika sidor som Lostskaparna har gjort för att få reda på mer om serien.
Men nu verkar det som att de är fanmade så de suger. De har vart ett ARG mellan varje säsong. Sök på Lost ARG på tuben så får du se lite videor man har hittat på olika hemsidor. Man får tex reda på vad siffrorna står för genom det.
Alternate reality game:
Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Alternate_reality_game någon som vet vad richard svarade när hon frågade vad som låg i skuggan av statyn? "He who protects/saves us all
hejja