|
|
|
Hangaround
2010-08-27 02:07
|
The Walking Dead
The Walking Dead@IMDB
Ser ut att bli grymt! Ska bli härligt med en Zombie-serie. Dead Set var grym och jag hoppas denna blir ännu bättre.
Trailern
Vad tror ni?
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
Producent
2010-08-27 02:31
|
Som ett stort zombie fan, så hoppas jag på det bästa! Men jag ska låta bli att hypa skiten.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
ser ut att kunna bli en grym serie.
|
Producent
2010-08-27 02:45
|
Lite 28 Days later rip-off där med att vakna upp i sjukan after an infection has spread hehe? Nej men skämtåsido, den verkar fet. Lite för mycket som avslöjas dock i trailern.
Fuck, nu har jag redan börjat hypa det för mig själv :(
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
Redaktionen
2010-08-27 10:31
|
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.
|
|
|
MC_Doggy P19
ja, det nämns i trailern.
|
Producent
2010-08-27 13:40
|
Och serietidningen kom ut 2003 om jag förstår det. Och 28 Days Later kom ut 2002, inte omöjligt att de hämtat inspiration därifrån.
Skitsamma, showen verkar vara fet! :)
|
|
|
nog har de hittat inspiration i 28 days layer, men baserat på trailern så tror jag det kan bli jävligt bra :D när släpps den?
|
|
|
pilot sänds i oktober säger imdb visst :p
|
Hangaround
2010-08-27 15:08
|
Ja, börjar i Oktober. Piloten sänds på Halloween.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
Producent
2010-08-27 19:41
|
kommer kolla in de här
so much metal in my spine i could get rich from the recycling
|
|
|
kommer definitivt kollas in :) synd bara att dom visade typ ett helt avsnitt i trailern, den gav lite för mycket.
|
Battlerappare
2010-08-28 10:00
|
Kan bli soft, trailern såg bra ut.
|
Hangaround
2010-09-01 18:06
|
The story of Frank Darabont’s attempt to bring Robert Kirkman’s beloved zombie comic The Walking Dead to TV screens has, in the last year or so, been filled largely with good news. It got picked up by US network AMC (and FX over here), went quickly from pilot to first series commission (AMC’s usual six episode kick-off), and has been building some healthy buzz, particularly after the trailer was shown at Comic-Con and arrived online. Now there’s another milestone passed as the show has won a second season before a frame of the first has even aired.Fangoria reports that the show has been officially renewed, with filming set to start in February next year. And in keeping with AMC’s usual schedule, the next season will be 13 episodes.While the first season took place in the blazing Atlanta heat, it’s possible that the next » Sounds good :)
|
|
|
paha P21
Nej det är baserad på en grafisk novell (comics) , i så fall är det den grafiska novellen som i så fall tagit inspiration från 28 days later.
|
Producent
2010-09-01 19:29
|
fan två månader känns jävligt långt nu. vill se nu!!
|
|
|
zombies är aldrig fel!
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
|
|
|
xpertize sa det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
sweet! också ett stort zombiefan!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
|
|
|
fett fett =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
jag läste serien från starten men har idag helt och hållet slutat läsa den. den kom ingen vart tyvärr. den upprepade sig själv konstant med "hej, vi slår läger här, nej allt gick åt skogen, vi får röra på oss, här då? ja eller nej nu dog nästan alla, vi går söderut istället, oj min arm gick av, jag kan inte lita på människorna runt mig längre bla bla bla".
hoppas att tv-serien inte blir någon långkörare utan håller sig till 2-3 säsonger.
kuk - kunst und kultur
|
|
|
dubbelpost såg precis trailen och den verkar vara väldigt trogen till originalet. dock visade trailern i princip allt som händer i de två första serie-tidningarna. den blir riktigt bra först när de bosatt sig på fängelset men den går downhill efter fängelse-delarna.
kuk - kunst und kultur
|
Producent
2010-09-29 08:23
|
Dags snart? :)
|
Hangaround
2010-10-22 03:04
|
Pre-air finns ute :D
|
|
|
Inga dåliga människor som ligger bakom serien men fy fan vad tråkig color-correction. Jag gillar inte den nya stilen, samma som The Event, fast det här är lite mer åt skräck-hållet.
Men men, hoppas det blir bra!
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
|
|
|
Måste säga att jag gillar det! :) än så länge i alla fall. Inte så överdrivet mycket som hänt men gillar är det är hyfsat spännande hela tiden.
Get Random!
|
Hangaround
2010-10-23 00:34
|
Inte så överdrivet mycket som hänt Haha, ett avsnitt ute och Phail är redan i farten,
|
|
|
Dieallot
menade att det inte hände så mycket i första avsnittet ditt misfit.
Get Random!
|
|
|
Fan vad folk är grymma på att lacka ur för skitsaker i forum. Det är fan som att spadvända i en balkonglåda.
Som ett troget Zombiefan satt jag o rös hela avsnittet igenom! Är så övertaggad på nästa avsnitt så det fan inte finns. Kommer alla avsnitt vara lika långa som första? Nån som håller koll på det?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
|
|
hoppas på det! förväntade mig halvtimmes avsnitt.. vet inte varför. Ska detta sändas i Sverige? Någon skrev att första sänds på halloween, kommer det sändas varje lördag/söndag då?
Get Random!
|
Hangaround
2010-10-26 05:32
|
Runtime: 60 min.
Season 1, Episode 1: Days Gone Bye Original Air Date—31 October 2010
Season 1, Episode 2: Guts Original Air Date—7 November 2010 Season 1, Episode 3: Tell It to the Frogs Original Air Date—14 November 2010 Season 1, Episode 4: Vatos Original Air Date—21 November 2010 Season 1, Episode 5: Wildfire Original Air Date—28 November 2010 Season 1, Episode 6: TS-19 Original Air Date—5 December 2010
|
|
|
6 timmar zombies! Bådar gott!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
Battlerappare
2010-10-27 12:36
|
Ah hur kunde jag missat dehär
|
|
|
Första avsnittet var nice.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
|
Battlerappare
2010-10-30 23:20
|
Synd att kvaliten va helt åt helvete. Får se om den när hd kommer ut. Men mycket bra serie.
|
|
|
någon mer än jag som läst serien? är lite roligare att diskutera tv-serien då. personligen tyckte jag att det första avsnittet var en oerhört bra adaption av de 2 första numren av serien.
kuk - kunst und kultur
|
|
|
En sak jag la märke till direkt var att serien ser ut att vara mycket "råare" än många zombiefilmer. I många filmer är det oftast snabba scener, väldigt få närbilder på zombies osv. Denna serie verkade (iaf vad jag uppfattade från första avsnittet) lägga mer fokus på sånt.
Damn va dålig jag är på att förklara, men får hoppas ni förstår, haha.
|
Battlerappare
2010-10-31 20:25
|
Oja, jag hade absolut inte förväntat mig det som visades. Jag trodde det skulle vara mer familj anpassat så ja hoppas serien får fortsätta och inte blir ratad.
|
|
|
Ska dra ner första avsnittet imorrn tänkte jag! :D
|
Producent
2010-11-01 15:49
|
SPOILER!
Missbruk: Jag förstår vad du menar. Den är väldigt graphic.
Jag älskade första avsnittet, jag ser hur utvecklingen kommer gå. Detta är en dramaserie och fokus på människorna, än själva epidemin. Vilket är helt ok för mig. Till exempel, hans reaktion när han kom hem till sitt tomma hus. Vilken människa som helst hade brutit ner på det sättet istället för som i många andra filmer, att han cowboy up och börjar skrika "Nooo!".
Förövrigt en väldigt gripande scen när han pappan inte kunde skjuta sin fru. Måste nog vara ett av de jobbigaste grejerna att behöva göra.
|
|
|
Är första avsnitten samma som pre-air ? :$
Get Random!
|
|
|
BC99 P27 Instämmer. Mycket bra scener båda två =)
|
Hangaround
2010-11-02 12:22
|
Måste älska goren. Hoppas det fortsätter såhär och att det inte bara var första avsnittet för att man ska bli hooked. Mer Headshots och mer blod tack :D
King-Phail: derp
|
|
|
varför tankar ni inte bara hem serierna och läser dem på datorn om ni gillade pilotavsnittet? känns som att det tv-serien är bättre om man läst serien innan. detta pga att första avsnittet var så jävla bra och troget originalet. men ni kanske inte vill spoila handlingen. Jag kan dock, utan att spoila säga en sak: det blir bara bättre och bättre fram tills issue 65 typ då det verkligen börjar bli för mycket karaktärer och sub-plots att hålla reda på.
kuk - kunst und kultur
|
|
|
BC99 P27
alla bra zombiefilmer brukar vanligtvis lägga fokus på mänskliga relationer i svåra situationer men ibland går det till överdrift som i t ex george a romeros senaste survival of the dead som verkligen var värdelös eftersom den la för mkt fokus på fejder människor emellan än zombieproblemet.
kuk - kunst und kultur
|
Producent
2010-11-03 19:48
|
Johnny: Håller jag helt med om. Men hittills, i alla fall i piloten, så har den mänskliga sidan varit mer mänsklig, mer realistisk liksom, vilket jag saknat i många av mina favoriter.
Som jag nämnde innan, så har det varit mer av den tuffa, Hollywood reaktionen på allt. Vilket i min mening är långt ifrån realistiskt. Jag gillar faktumet att männen gråter och visar känslor.
|
|
|
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
|
|
|
älskare! andra avsnittet var awsome!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
Producent
2010-11-09 15:12
|
tungt!!!
|
Producent
2010-11-09 20:28
|
Sinnesjukt vad bra den har startat! Andra avsnittet var fett! :)
|
|
|
yup, men jag har för mig att glenn faktiskt var ensam i staden i serien när rick träffade honom. minns inte att en av systrarna + några randoms från campet var med. sen tycker jag att de porträtterat loris otrohet rätt kasst i tv-serien. i boken är det ju knappast så att hon njuter av det, vilket hon såg ut att göra i avsnittet. fuckin cunt!
Spoilerskönt iaf att man slipper den horan sen när hon går av på mitten i shootouten i fängelset :) verkligen en väldigt oälskbar karaktär.
kuk - kunst und kultur
|