I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Poet

2010-11-24 22:43
Marvin: WORD!

Jag tyckte också scenen med systrarna inte vara var krystad (precis som du tycker) utan också jävligt ointressant.

Darryl har börjat växa på mig också hehe, han verkar ändå ha lite vett i huvudet.
At the gates of Eternity...

2010-11-25 01:04
BC99
Damn.. verkar intressant. Ska googla lite i alla fall.

Jag tycker att scenen med systrarna var rätt "soft". Inte för att den sa mig så mycket, men ah.. soft helt enkelt.

Sen word:ar jag marvin på den punkten att Darryl är hyffsat soft. Växer som fan =)
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Poet

2010-11-25 08:53
"... inte bara var krystad"*

Ska det stå! Inte vara.

2010-11-25 12:17
Zombie Survival Guide är ju ett måste! Har precis läst ut den och planerar redan hur jag ska få pengar till ett ö-inköp. Haha :).

Håller med ovanstående om syster-scenen i början, snark på den. Och förstår inte heller varför dom inte har flyttat campet. Han snubben i tältet är ju lagom körd i huvudet också. Öppnar tältet obeväpnad, plus att han skriker/pratar högt till "människan" utanför. Riktigt dumt. Darryl är skön. Han är väl ena brodern i Boondock Saints?
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-11-25 13:11
Brazen

Good call! Det är han, http://www.imdb.com/name/nm0005342/

Tänkte väl att jag kände igenom honom från nånstans. Riktigt skön skådis.

Daryl har joinat Glenn och till viss del Rick bland "karaktärer jag inte stör mig på i Walking Dead". Resten kan gärna dö för min del, seriously. Speciellt gubben som BC99 nämnde innan. Bitchar om sina verktyg och vill inte låna ut grejer.. seriously, gubbjävel vad är dina prioriteringar?

Jag är besviken att det inte finns en enda badass kvinna med survivor egenskaper, likt ovanämnda män, i den här serien. De känns alla som en enorm belastning och har getts/åtagit sig hyfsat stereotypiskt kvinnliga sysslor. Hoppas det introduceras någon badass tjej under loppets gång.

Att lyckas i en zombie apokalyps har inget med styrka eller direkt klyschigt/stereotypiskt "manliga" egenskaper att göra. Se bara på Glenn, han är en liten tanig asiat men är utan tvekan den jag skulle känt mig säkrast med av dessa karaktärer OM vi skulle drabbas av en zombie-apocalypse(lol).
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-11-25 13:57
Om tv-serien blir lite mer långlivad så borde de komma introducera den karaktär som är mest badass i serietidningen, vilket råkar vara en kvinna.
The absence of evidence is not the evidence of absence

2010-11-25 14:04
Om tv-serien blir lite mer långlivad så borde de komma introducera den karaktär som är mest badass i serietidningen, vilket råkar vara en kvinna.

Nice! Season 2 fick väl sin greenlight om jag inte hört fel? Det är ju bara två avsnitt kvar nu av Season 1 så ja, bäst för dem att vi får minst en säsong till.

2010-11-25 14:19
marvin
Han är riktigt skön i serien. Och du har helt rätt ang. asiaten, han är ju den man direkt hade sprungit till och bett honom hålla ens hand när man ska plöja sig genom zombiedjungeln :).
Och är det bara två avsnitt kvar av S1?! Det är inte ens okej, den började ju nyss :(

En badass kvinna hade vart nice, men hoppas inte det blir någon Milla Jankovich a la Resident Evil, för det är bara löjligt.

Nej, under en zombieapokapyps är det bättre att fly, än att fäkta :)
- Dexter Morgan
Poet

2010-11-26 01:00
Marvin: Exakt! Glenn har fattat grejen, handlar om brains snarare än brawns i en överlevnadssituation som detta. Handlar inte om zombieslakt (som Brazen nämnde) utan att försöka undvika the walkers och inte dra till sig uppmärksamhet.

Brazen: Pallar inte heller med någon "Alice" i den här serien. Hoppas det blir en smart tjej.

Alla bör ha en kofot hemma!

2010-11-26 01:16
vet inte vad han heter men den stora svarta killen, han verkar ju så misslyckad. Riktigt nervös hela tiden. Sitter bara och väntar på att han ska göra något fel.

Gillar Darryl också, stabil kille, började tappa det i början men nu är han en stabil överlevare känns det som.

En sak som är redigt skumt också är att han som sitter och håller "utkik" sitter uppe på en husvagn.. hur mycket mer ser han där uppe? Speciellt när det finns en stort berg precis bredvid.

Och precis som någon sa, varför stannar de kvar när de märkte att zombz från ATL började bege sig uppåt?

De borde ju frågat om de fick stanna hos Vatos eller i alla fall bunkra upp sig i något hus.

Det där BC99? sa om att höghus är det säkraste är ju ganska självklart. Det har jag tänkt flera gånger. Bara att låsa ytterdörren och sen möjligtvis alla dörrar på första plan så är ju hela svalen(trappuppgången) säkrad samt alla andra lägenheter.
Get Random!

2010-11-27 01:14
Jag tror att poängen med att stanna utanför Atlanta är att de väntar på att någon sorts regeringsstyrkor ska svepa in och reda ut situationen.
The absence of evidence is not the evidence of absence
Moderator

2010-11-29 16:28
Nu jävlar ska man dra ner nya avsnittet :D haha hade glömt det idag, så kom jag precis på det :D
//TW

2010-11-29 18:31
fast de borde ju ändå finnas säkrare ställen vid Atlanta?

kolla bara på Vatos, de har ju sitt ställe nästan i Atlanta?
Get Random!

2010-11-29 19:24
En kula i skallen på honom, get it over with! Och sluta väsnas så satans mycket. Och plocka upp ett ex av Zombie Survival Guide, det verkar ni behöva. Blir tokig! :D

Och blondie vars syster är död, alla scener som involverar dom två är meh! Kan man mos def klara sig utan.
- Dexter Morgan
Moderator

2010-11-29 20:09
Tycker att det har varit för lite av det goda i dom senaste avsnitten, för mycket känslor/peronliga problem och åsiker. Visst det behövs också men, where the fuck is all the action?
//TW

2010-11-29 20:52
shitmannen
Exakt! Mer blod och slafs, annars är det ju inget roligt :)
- Dexter Morgan
Poet

2010-11-29 21:52
Shitmannen: Ganska uppenbart att de är drar in dessa dramamoment för att locka till sig en bredare publik som egentligen inte är intresserade av zombies in general.

Tycker det senaste avsnittet var bra, men lite slött. Börjar störa mig allt mer på hur oförsiktiga de är. Smashar sönder walkers, massa blod skvätter och de täcker inte ens ögonen eller munnen. Nu vet jag inte om det viruset fortfarande är smittsamt när zombien är död, men lönt att ens riskera? Sen blondie som nästintill hånglar med sin zombie syrra innan hon poppar henne i huvudet. Risk!

Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men i en situation som denna, så är det lite som ett i ett krig, man får tyvärr göra sitt bästa och försöka stänga av känslorna så gott man kan.

2010-11-29 22:34
Jag tycker att serien varit bra hittills. Snacket mellan tjejerna på ekan var det inget fel på, däremot idiotin att låta lillasystern bli zombie var irriterande. Dumt att sitta och vifta med händerna i ansiktet på snubben som blev biten också.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Moderator

2010-11-30 00:05
Jag tycker det är helt ok att de sparar lite på slafset och satsar mer på att visa på ett personligt plan. Däremot blir jag också irriterad på hur jävla oförsiktiga de är. Hade nästan hoppats att han som blev biten nu blev en zombie och sköt en till så fick lära sig en hård läxa och därigenom lära sig något. Skulle de få till en vinkel så att karaktärerna blir råare och hårdare med tiden så vore det jävligt ballt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2010-11-30 00:18
Saken är den att om de sparar på slafs (vilket det inte är något fel på) så tycker jag det ska vara bra drama och inte sentimentalt skitsnack. Som gubben som började berätta om hur hans fru dog... sömnpiller och väldigt banalt på något sätt. Skulle det liksom få henne att må bättre (vilket det tydligen gjorde iförsig) ?

Nu är det lättare sagt än gjort, men jag hade spontant känt att jag hellre vill döda min syster medan hon fortfarande är en människa än att låta henne dö som en zombie.

2010-11-30 08:48
Känns som att den här serien kommer ta samma vändning som den brittiska serien Survivors (remaken, har inte sett originalet) med tanke på slutet på femte avsnittet.
Från början så handlar det om att överleva men går sedan över till att ta reda vad som har utlöst hela zombie-epidemin. Jag kan ha fel men just nu så lutar det lite åt det hållet med tanke på den isolerade forskaren och helikoptern i första avsnittet.
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.

2010-12-01 21:09
helt okej avsnitt faktiskt, ska bli kul att se vad som händer här näst.

allt han hade jobbat på var ju förstört så där lär de ju inte göra mycket nytta.

Jag undrar fortfarande vart Merl tog vägen? :O
Get Random!

2010-12-01 21:09
det var ingen fråga föresten, det var ett påstående... :S
Get Random!
Poet

2010-12-06 22:09
Tyckte det senaste avsnittet var fett. Ganska ballt när han visade vad som händer med hjärnan osv. Dock blev jag lite trött på det här "uh... jag pallar inte följa med. Lika bra att stanna här och bli sönder blastad till molekyler". Tror min reptilhjärna hade kickat in ganska rejält att jag förmodligen bara hade sagt "Then fuck it! Stay mothafucka, I'm out of here!"

Vad tror ni läkaren viskade i Rick's öra? Min chansning går på att frugans lilla altercation med Shane.

2010-12-06 22:57
Det var ett riktigt najs avsnitt, men håller med om "åh, ska jag stanna? nej jag stannar inte... eller jo, det gör jag...", dude, bestäm dig liksom, inte bara ditt liv som står på spel.
Undrar också vad det var läkaren viskade. Borde ju vara något om frugan.

Och det måste ju bli en säsong två, right? Annars: so not cool!
- Dexter Morgan

2010-12-06 23:04
Yes, säsong två är planerad och kommer vara 13 avsnitt lång. Kommer väl hösten 2011.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2010-12-06 23:18
Lite OT, han som spelar Rick är britt. Blev helt paff när jag såg han i en intervju häromdagen och hade en brittisk accent. Ganska ballt att han drar på värsta southern accent i showen :)

2010-12-07 11:33
Men, vem vill vänta till hösten 2011? Vafan, kom igen liksom!

BC: haha what? Hur lyckades han med det :)
- Dexter Morgan

2010-12-07 11:41
En tröst är i alla fall att nästa säsong kommer vara 13 avsnitt. (osäker källa och suddigt minne, men vi kan låtsas som att det är en absolut sanning)
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-12-07 13:48
Tycker det var en riktigt bra första säsong, men orka som sagt vänta till hösten 2011.. damn :(

Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Poet

2010-12-07 20:04
Hösten 2011?! ACHHHHH! :-@

2010-12-07 22:23
HÖSTEN 2011????????????????? ..........................................................

Vafan :(

De gjorde ju precis som han gubben i sista avsnittet gjorde, tog sig in i våra liv, fick oss att bry oss och sen bara sticka :'(
Get Random!
Poet

2010-12-07 22:40
:'(

2010-12-08 00:50
Haha, hur kan vi vara förvånade? Aldrig följt en serie eller? :P
Finns andra serier att följa.
Förhoppningsvis börjar AMC med s05 av Mad Men i vår :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-08 06:53
Förhoppningsvis börjar AMC med s05 av Mad Men i vår :)

hell.yes

Poet

2010-12-08 11:06
Uh... tycker Mad Men är så jävla slö. Det är ingen dålig show och jag förstår varför folk diggar det, but it's just not my cup of tea.

2010-12-08 11:45
Uh... tycker Mad Men är så jävla slö. Det är ingen dålig show och jag förstår varför folk diggar det, but it's just not my cup of tea.

2010-12-08 11:49
Haha, hur kan vi vara förvånade? Aldrig följt en serie eller? :P

Näe, men inte helt okej att göra en riktigt bra serie, visa 6 (!!) avsnitt och sen låta oss stackars tittare vänta i nästan ett år på en fortsättning. Kunde ha accepterat det ifall det var som vanligt, att det är 12-20 avsnitt och att det fortsätter nästföljande höst, as usual. Men bara 6 avsnitt, spö ska dom ha :)

De gjorde ju precis som han gubben i sista avsnittet gjorde, tog sig in i våra liv, fick oss att bry oss och sen bara sticka :'(

Word!
- Dexter Morgan

2010-12-08 13:03
De gör 6 avsnitt bara för att se hur populär serien blir. Att göra 20 avsnitt och sen behöva döda serien efter 11 är ganska tragiskt för alla som är med.

2010-12-08 15:28
De gör 6 avsnitt bara för att se hur populär serien blir. Att göra 20 avsnitt och sen behöva döda serien efter 11 är ganska tragiskt för alla som är med.

Word. Men man blir ju ledsen i alla fall :(

haha

2010-12-08 17:00

True, true. Men dom kan ju iaf ha fem extra avsnitt, som dom kan visa om dom bestämt sig att behålla serien eller ej. Plus att det är ju det pilotavsnittet är till för, som dom visar inför en testpublik... Dumma dom :(
- Dexter Morgan

2010-12-08 22:42
Det är ju inga veckopengs-summor dom slänger ut på dessa serier, skulle jag tro... så 5 avsnitt är nog ganska mycket pengar som bränns som de skulle vara tvungna att skrota dom. Men förstår vad du menar.
Producent

2011-01-01 12:04
införskaffade precis The Zombie Survival Guide. nu blir det att ladda upp inför nästa säsong yo. längtar som FAN!
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-01-03 13:33
Jag håller som bäst på att kolla, har två avsnitt kvar.

Fjärde avsnittet tycker jag var rätt dåligt i jämförelse med tidigare, det börjar bli för många olika grupper att hålla reda på, och olika sidospår. Det räckte med att Merle i rena förskräckelsen kommit undan, och att vi ska fundera över var han tagit vägen och hur i helvete han lyckats med det. Det är dessutom en massa jävla intriger och maktkamp mellan olika personer och det retar mig lite grann. Samtidigt känns det som att det är rätt typiskt för en första säsong, man måste så en massa frön som man kan skörda sedan.

Har ej läst serien, men känner att jag kanske borde. Som det är nu känns serien som en zombievariant av Lost och Jericho. Tycker också det är trist att ingen av kvinnorna är ett riktigt badass, dom har haft överlevnadsinstinkt nog att ta sig så här långt, men så fort de hamnar i sällskap med lite gubbar så faller dom tillbaka och blir sköra och sårbara. It does not add up!

Vill man dock se en tjej som slåss mot zombies ska man kolla Rec, en spansk zombiefilm. Scary as hell!

BC99: den svarta mannen i början är också britt. Han måste verkligen gilla spela i apokalypsserier, han var även med i Jericho.

2011-01-03 13:35
Jag håller som bäst på att kolla, har två avsnitt kvar.

Fjärde avsnittet tycker jag var rätt dåligt i jämförelse med tidigare, det börjar bli för många olika grupper att hålla reda på, och olika sidospår. Det räckte med att Merle i rena förskräckelsen kommit undan, och att vi ska fundera över var han tagit vägen och hur i helvete han lyckats med det. Det är dessutom en massa jävla intriger och maktkamp mellan olika personer och det retar mig lite grann. Samtidigt känns det som att det är rätt typiskt för en första säsong, man måste så en massa frön som man kan skörda sedan.

Har ej läst serien, men känner att jag kanske borde. Som det är nu känns serien som en zombievariant av Lost och Jericho. Tycker också det är trist att ingen av kvinnorna är ett riktigt badass, dom har haft överlevnadsinstinkt nog att ta sig så här långt, men så fort de hamnar i sällskap med lite gubbar så faller dom tillbaka och blir sköra och sårbara. It does not add up!

Vill man dock se en tjej som slåss mot zombies ska man kolla Rec, en spansk zombiefilm. Scary as hell!

BC99: den svarta mannen i början är också britt. Han måste verkligen gilla spela i apokalypsserier, han var även med i Jericho.

2011-01-31 00:53
Fyfan vilken bra serie. grym rakt igenom. Blev bara bättre och bättre men vilket abrupt slut på avsnitt 6. När kommer säsong 2? Det står november 2011 men kan det stämma?
Poet

2011-01-31 10:00
Medoria: Är det sant? Du menar han som hade sin son?

2011-02-16 20:53
Sjukt bra serie ju! Inte min stil egentligen men det var riktigt bra..nu ska man bara vänta på säsong 2 då :S intressant å veta vad han viskade i hans öra..

men vad är grejen med att alla ska hota varandra med ett vapen mot huvudet hela tiden haha, och dom va lite väl hårda mot han doktorn tycker jag med wtf
Young gunna married to the streets no wedding ring
Poet

2011-02-16 23:02
Doktorn var ju dum i huvudet. Ok om han vill spränga sig själv, men att utsätta alla andra för det också? Jävla självmordsbombare!

2011-02-17 00:42
Word BC99!

Btw.. såg på TV11 att The Walking Dead har säsongspremiär nu på söndag.

Soft att dom väljer att sända serien.. då kan fler ta del utav denna underbara skapelse =)