De ändrar alltid en massa när de ska filmatisera comics. Sådant man tyvärr får ta. Fucking på hans partner mer. Något säger mig att hans partner haft med Ricks's fru att göra way before he got shot. Sen måste man ju ändå fråga sig hur man bara kunde lämna han sådär på sjukan? Såvidare de inte ville att han skulle dö...
At the gates of Eternity...
johnny_tex Nice spoiler. Du är medveten om att det bara är du som har läst serien, av alla oss som skriver i tråden? Trodde din spoiler skulle innehålla något från asvnitten, eller liknande. En varning hade vart på sin plats. Andra avsnittet var grymt.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Sett två avsnitt nu, eller de som finns antar jag, och det känns riktigt bra hittills! Några som vet när det sänds?
Vill tro att de sänds natten till tisdagar, men jag kan ha fel? Serien är väldigt bra hittills dock, fruktansvärt nöjd med kvalitén på miljöer, zombies + casting osv.
Herregud. Serien sänds på söndagar. Jag postade alla datum på förra sidan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Herregud. Serien sänds på söndagar. Jag postade alla datum på förra sidan. Hahahaha. Folk är så tröga ibland :)
gillade inte 3de avsnitten så mycket, för mycket snack och för lite zombies ;D men tror att avsnitt 4 kommer bli nice!
Get Random!
Ja 3:an var lite väl slött, men det hade varit tjötigt om det var en massa zombie-grejer i VARJE avsnitt med. Hade ju blivit lite urholkat då...
Som sagt så är det uppenbart att det är en dramaserie med fokus på människorna.
precis, det är ju ingen 'grisig' raw zombie all over the place serie.. Fokusen ligger hos människorna och situationen dem befinner sig i.. 3e avsnittet var slött.. men so far so good.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Tyckte det inte var så slött som ni tycker faktiskt. Tyckte det gick snabbt och jag älskar sånna små detaljer som att de tvättade vid floden och hur de fördelade sysslorna osv. Jag har alltid tänkt på hur det skulle fungera vid en eventuell zombie-apokalyps. En fråga till er, tror ni det lilla samhället visste om Lori's "affär"? För det kändes väldigt akward när Rick kom tillbaks och allas blickar sa typ "Oh.... sheeit? :S "
Haha, jag måste instämma på BC99. Gotta love alla såna detaljer osv. Ang. din fråga så vet jag inte.. men det kan säkert vara så att de visste om det. Därför dom smög iväg i första avsnittet osv är väl för att grabben inte ska få veta nåt. Har en annan fråga här: Vad tror ni har hänt med Merle? Blev han slukad? Hänglåset satt ju kvar liksom? Jag tror inte den där metalsågen klarade av att kapa handbojorna så istället cutta han sin hand.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Missbruk : Eller hur? Typ vart/hur får de el? Vart duschar de? Eller vart gör de sina andra behov hehe? Jo jag förstår att främsta anledningen var för att Carl inte var redo att se sin mamma börja strula runt med en annan kille så snabbt. Men det är ju typ ett samhälle på 10 pers, de andra måste ju fan ha fattat hehe?Missbruk : Tror precis som du att han såga av sin egen hand. Kanske begick han självmord? Jag menar, han kommer ju blöda ihjäl, så han kanske bara tänkte att han hellre begår självmord än att bli levande uppäten, för han visste ju inte att T-Dog hade låst dörren med ett hänglås.
Ja, precis. Som scenen där nere vid stenbrottet där kvinnorna satt och tvätta kläder och prata. Mer sånt.
Sen det där med elen så tömde väl gamlingen ena bilen på bensin för att kunna driva den bensindrivna el-generatorn, eller missuppfattade jag allting?
Tror precis som du att han såga av sin egen hand. Kanske begick han självmord? Ja, kanske hoppade ner från taket? För det känns ju lite överdrivet om det visar sig att en råsliten tjackpundare med bara en hand lyckas ta sig ner från taket på nåt sätt.
Missbruk : Hmm jag kommer inte ihåg det där med generatorn, men jag litar på ditt ord för det låter väldigt rimligt. Som sagt, han kan ju fan inte överleva med avsågad hand. Han kommer förblöda och om han inte förblöder så kommer han få infektion/kallbrand. I vanliga fall så krävs det extrem medical attention för att överleva något sådant.
Ja, det har du rätt i. Ska bli spännande att se hur det spinner vidare. Visar väl sig säkert att någon i campen är läkare eller liknande, och lyckas rädda honom, haha. Men som du skrev.. en solklar död är det ju, tycker man. Förresten hade det väl räckt att bara kapa tummen? Man har ju hört historier om folk som på nåt konstigt sätt lyckats ta sig ur bojorna genom att slå tummen ur led. Då hade det väl räckt med tummen (och kanske pekfingret)? Hela handen känns ju lite väl overkill. Men men .. den som lever han får se.
Jag tycker det är en fantastisk serie och skådisarna är ju inga rövhattar direkt.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Fattar inte riktigt varför han kapade handen, som ni är inne på, antigen så kunde han ju kapat några fingrar. Eller så kunde han ju kapat det han satt fast i, eller bojorna... Mycket konstigt. Sedan måste han ju vara död, även om det vore konstigt om han vore död, då ödslade man ju en massa tid på honom helt i onödan. Hur som haver så kunde han ju inte komma ner från taket för vid dörren så var ju alla zzzzzombies...
Jag hade aldrig åkt tillbaks för att hämta han. Inte för att han är ett rasistiskt white trash, utan för att han är en risk och jag hade inte litat på att ha han i ett överlevnadsscenario. Ganska logiskt egentligen: Rädda en människa som kommer utsätta resten av gruppen för fara och därmed indirekt kanske alla dör eller leave that asshole behind och öka chanserna för resten av gruppen att överleva.
Förövrigt hade jag som Rick gett han gubben en lusing för att han mitt under en zombie apokalyps börjar böla om sina fucking verktyg och "What do I get in return? ". Gubbjävel, är det verkligen rätt stund att börja diskutera sådant? Är det verkligen det viktigaste på tablån?
trudat BC99 , känns som man måste vara lite solidarisk i ett sådant läge. Jag tror han överlevde, annars så borde väl han legat där sönderäten eller liknande. Zombiesarna uppe i trappan försvann ju så de kanske såg att han försvann se de följde honom?
Get Random!
Man kan läsa på imdb om vilka karaktärer som kommer vara med i si & så många avsnitt, tror jag. Om man nu är nyfiken på det. Personligen hatar jag all form utav spoilers :) Sen undrar jag varför gruppen inte beger sig ut på jakt efter nån öde stuga typ. Lär ju finnas massvis med villor/stugor, likt den Rick hittade i första avsnittet, som står övergivna. Campen är väl iofs skyddad av "klimatet" och omgivningen eftersom inga Vandrare tagit sig dit ännu. Men ni som sett E03 så stötte dom ju på en rådjurs-ätande jävel, så jag hade nog övervägt tanken att leta efter en ny plats att slå läger på.
King : Syftar du på gamlingen som borde sluta gnälla om sina verktyg eller syftar du man borde inte ha lämnat kvar rednecken?Missbruk : Som de nämde innan så börjar "maten" ta slut inne i Atlanta, vilket fått the walkers att bege sig ut ur stan i jakt på föda.
Äh rednecken överlever säkert ett tag till, han måste ju hämnas lite haha....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BC99 P27 både och :) solidariteten på the handyman och det andra är ju så klart adresserat till rednecken... känns ju som att man kommer se han igen. helt meningslöst att inte ha med hans death scene annars tycker jag!
Get Random!
King : Jag hade inte tvekat en sekund på att lämna han där. En sak att vara jobbig och rasist. Men att slå de andra i gruppen och utsätta de för fara är inget jag hade bara kunnat stå och kolla på medan han gör. Och vad säger att han inte hade fått för sig att slakta alla i campet om han hade blivit släppt?
Fan vilken bra serie. Bästa sen Mad Men. AMC is on fire. Hoppas redneck snubben överlever. Han och hans bror är helt störda. Jag gillar loose cannons i såna här situationer haha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jag gillar loose cannons i såna här situationer haha
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
en sak som är skevt är att han återanvänder sina pilar hela tiden. redneck no.2 alltså. han skjuter zombies sen skjuter han djur som de äter med samma pil. jag är ganska säker på att de inte har desinfektionsmedel där, eller?
Get Random!
KinG-PhiL Vi har ju endast sett honom skjuta djur med sina pilar innan han skjöt zombies. Sen varför skulle de inte ha desinfektionsmedel? Han asiatiska killen pratar om att han åkt in till atlanta flera gånger och hämtat "supplies", in-and-out etc
en sak som är skevt är att han återanvänder sina pilar hela tiden. redneck no.2 alltså. han skjuter zombies sen skjuter han djur som de äter med samma pil. Guy, du löste problemet själv. He's a redneck, tror du han tänker så långt eller haha?
haha, jo de kanske har desinfektionsmedel men som BC99 säger så skulle han nog aldrig använda det. han överväger ju att använda hjorten som en zombies ätit utav? hade han varit ensam hade han nog gjort det. undra om viruset där om man tillagar det ordentligt?
Get Random!
Moderator
2010-11-22 14:58
ska se fjärde avsnittet nu =)!
//TW
*dör menade jag såklart...
Get Random!
Moderator
2010-11-22 17:10
fjärde avsnittet va inte riktigt som jag hade tänkt mig det, men helt okej endå, blev lite action till slut ;)
//TW
King : Jag ska läsa i min "Zombie Survival" bok och ser vad det står där.Shitmannen : Yeah det var inte heller vad jag trodde. Hoppas dock inte att han snubben blir någon jävla profet som ser hur grejer går till innan det händer osv. Orkar inte med en sådan vändning :S
Moderator
2010-11-22 17:56
haha nä, det vore fan lite för skevt :P Mem känns som att det kommer bli nått sånt även om vi vill eller inte. FAN vad man längtar till nästan avsnitt =) Tror ni otrohetsdramat kommer att komma fram?
//TW
Shitmannen : Som jag spekulerat och nämnt innan, det var ett samhälle på typ 11 pers, ingen kunde ha undgått och sett deras struleri. Så förr eller senare kommer det ju komma fram :S
hur ska man veta om ett djur är infekterat då? kan ju ha slickat blod typ.. tänk om de fångar en sån och alla blir zombz* slang för zombies
Get Random!
I det här fallet så var det en zombie som munchade på rådjuret.
BC99 P27 jo men menade i ett annat fall, i ett annat camp. bara teoretiskt. alla borde ju bli zombz om inte viruset där vid 373 grader kelvin lix..... (100 celcius) avsnitt 4 var fett.. vad tror ni? var det merl som skapade kaos?
Get Random!
Verkade ju som om Merl lyckades stoppa blödningen vid gasspisen. Dessutom hade han lagt tryckförband innan han kapade handen. Jag tror inte att han är slut än.
Walking the street of dreams
Skivsamlare
2010-11-23 18:28
Nej fan, Merl skjutsade alla zombies i vanen till campet och gjorde kaos med dom!! Hade varit coolt iaf >:E
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
haha, men lär ju vara något sånt? de borde ju märkt det annars tycker man... hur har de annars klarat sig?
Get Random!
Tror inte Merl var den som låg bakom zombieattacken (jag kan ha fel dock), utan bara zombierna som fått slut på föda i Atlanta och börjat leta sig till utkanterna. Förövrigt en väldigt korkad plats att campa på. Trodde till en början att det var inhägnat, men så var inte fallet.
Ja alltså. Att sova i tält utan staket eller liknande på en plats som är på gångavstånd från en stad som myllrar av zombies känns inte så begåvat. Speciellt när det finns öde hus inte långt därifrån.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Bästa (jag kommer vara illa tvunget att referera till min zombie bok igen haha) så är det ju en hög byggnad, vars ingångar man kan barrikadera. Stugor är inte alltid bra då de kan omringas och därmed minskar dina flyktvägar. Om det nu (jag hoppas faktiskt varje dag att det kommer ske) blir en zombieapokalyps ha i åtanke att det optimala är vattentorn av skandinavisk modell (de svampformade) där behöver du inte ens barrikadera några dörrar egentligen, räcker med att låsa dörren, enda gången du behöver röra dig utanför tornet är i jakt på förnödenheter. Zombie Survival Guide, av Max Brooks. Tycker alla borde läsa den! :)
Avsnitt 4 var nice faktiskt.
Zombie Survival Guide, av Max Brooks. Tycker alla borde läsa den! :) Finns den översatt till svenska? Är inget fan att läsa engelska böcker, hehe.
Inte vad jag vet, tyvärr :(
Gillade avsnitt fyra, men börjar störa mig på hur jävla dumma dessa survivors är. Lite intryck: * Smart att ha sitt camp ute i det öppna och sedan ha en "big fish fry" på natten. Väntade på att detta skulle hända ända sedan de såg zombien som åt rådjuret alldeles bredvid deras camp men ÄNDÅ valde att stanna kvar av nån anledning? Sen när Jim grävde i början så kunde man se staden i bakgrunden och det såg SJUKT NÄRA ut. Typ gångavstånd. Jag tror inte riktigt Merl lockade alla dessa zombies till dem, eller jag hoppas inte det i alla fall. Lite väl förutsägbart isf. * Den ostiga scenen i början med de blonda systrarna i båten som satt och pratade gamla minnen och annat sentimentalt skit bara skrek ut att den endast var där för att vi ska bry oss om dem eftersom en/båda kommer dö snart. Kändes så övertydligt och dåligt. * Om jag varit Glenn skulle jag ditchat de andra idioterna. Han verkar f.ö verkar vara den smartaste av de alla, a true survivor. * Börjar gilla redneckens bror mer och mer, darryl? Skön karaktär.