såja 4-4 mot Fbk, Ett resultat jag är nöjd med!!
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Fan en pinne mot Mora? Tack Jesper Mattsson för det åtminstånde. Frölunda hemma imorgon. Gnuggar redan händerna inför bataljen.
Peace, Love & Kulcha.
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!
Meh, bara en pinne mot Mora..
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Skellefteå AIK-Mora IK 3-5!! Kul att vi äntligen fått igång ett spel å att alla gör sitt jobb, Juha Pitkämäki visar ännu en gång hur bra han är å jag har fullt förtroende för han,Underbart!!
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Esa Pirnes, vilken jävla lirare Färjestad har fått in i laget. Och Ledins tackling idag gjorde min dag, synd att den inte kunde följas upp med en seger men så som gubbarna kämpade in i det sista visade prov på hög moral!
Djurgården pissade på *ora, hade kontrollen mot Frölunda, och pissade på LHC!
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
;)
såja så spöar man hv71 underbart, Pavel brendl 2 baljor. Boggen,våran egen lilla dalmas fick pytsa in en oxå skönt för han. Marco Tuokko visar kämparglöd å krigar hela tiden. Underbart att se hur alla jobbar på för varanndra. + lite pengar på resultat :> 3-5 klirr i kassan!
Jag är på nu! Eller sanrt, har precis skaffat skiten :D
Såja Brendl jag älskar dig. Fyfan vilken bössa han avlossade å visade att han har idag!! Uderbart.. hur ska de gå för Malmö igentligen?
Malmö åker ner
Redaktionschef
2006-10-03 02:00
drar till globen imorn och ser Djurgården-Skellefteå... Tuff bortamatch för mitt älskade AIK men ska bli kul ändå, första gången jag får se dom sen första isträningen och första gången i elitserien också då för övrigt :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Ross Så sant så sant,Klockren baderoll.
Redaktionschef
2006-10-03 23:53
Skellefteå övertygade som fan på mig idag. Framförallt blir man stolt när man såg dom spela som dom gjorde... dom hade ingen respekt för djurgården alls... klev alltid upp tidigt på blå.. smällde längst sargerna och täckte skott hela tiden. Sen vann man ju publikmatchen också... kändes ju nästan som hemmamatch för en saik-supporter :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Oracle P23 . Jo AIK spelade på bra å var stabilt,kul att se dom vinna :)
Fan va kul. Vem kunde tro att det skulle vara Timrå, MoDo och Brynäs i topp? Grymt kul att norrlänningarna verkar kunna sätta dit köpelagen i år
brabrabrabrash
Någon som såg Plüss tackling på Sanny Lindström?
Hangaround
2006-10-04 16:11
Jag uppfattar det inte som en tackling. Precis som Plüss säger så får Sanny ett felskär och både faller tillsammans. En olycka.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Fan vad skönt! Åkte för att se Djurgårn - Skellefteå AIK igår med en polares farsa, och vilket spel dom har! Nu är man t.o.m. ännu stoltare ex Skellefte-bo. Surt att bara ha tillgång till dom närmsta borta matcherna... Och så måste jag bara påpeka att när Frölunda fick sin första seger (som var emot Skellefteå) så var det p.g.a. att Hadelöv hade 39 graders feber. ENDA anledningen!
Sjukt att ställa honom i mål om han hade 39 graders feber. Perra :)
Lessen men alla i har fel. Timrå kommer ta hem allt !
Malmö Redhawks - Frölunda HC
3-3 Brynäs IF - Mora IK
1-3 Luleå HF - MODO Hockey
5-1 Skellefteå AIK - Färjestads BK
3-4 HV 71 - Djurgårdens IF
3-3 Timrå IK - Linköpings HC
4-2 ---------------------------------------------------------
Så gick det i torsdags,
Fick in mitt tips å blev 900 kr rikare..
Känns skönt nu som morafan att se att vi tom kan vinna på bortis i år. + att vi var dom första som spöade brynäs i nya Läkerol Arena.
Juha Pitkämäki Fortsätter att spela bra och är stabil, Bra spelat av backarna oxå,känns bra och stabilt å vi är fruktansvärt bra Deffensivt..
Marco Tuokko Kämpar å sliter i varje byte å visar att han inte ger upp, Underbart
Håkan Bogg fick tom sätta en puck ;) kul för the original Morabon..
3-3 Malmö Redhawks - Frölunda HC 1-3 Brynäs IF - Mora IK 5-1 Luleå HF - MODO Hockey 3-4 Skellefteå AIK - Färjestads BK 3-3 HV 71 - Djurgårdens IF 4-2 Timrå IK - Linköpings HC
första hemmamatchen för mig i FM arena iår! kommer bli kul o se grabbarna igen! fick inte se så mycket i globen. 4-2 till mora!
nicke-k P19 Fresh.Åker nog hem till mora till nästa helg så man får se Mora Frölunda! får damåt på at inte se hockeyn !
damp på att*
hehe! vi får se om andre får visa sig snart,hade varit kul!
jo hoppas det,skulle varit kul som sagt
attans! men Brendl visar vad han går för iallafall! 10 mål nu va? va?va?
tråkigt :S men ja Brendl ;) Kungen Känns som om tränartrion sagt åt han att passa mera,för så mkt som han passade idag har han inte passat ngn match :) Själv tycker jag dom ska låta honom ladda bössan om han får chansen istället för att försöka passa ! Låt bössan göra jobbet ;)
Djurgården kommer komma långt iår Ottosson har fått en nytändning Bremberg gör assist desutom får Umicevic sitt genombrott iår bra ochså att Ölvestad är med
Robin (G_Lee)
skellefteå Aik kommer sluta 7 lr 8 .... Djurgården och malmö kommer spela kvalserien ...
Djurgården ser starkare ut än vad jag hade räknat med. Även Timrå med Pärssinen i spetsten samt Brynäs med Bäckström. Men Färjestad tar hem guldet till Karlstad igen ;)
Frölunda håller på oo göra bort sig .... Aik kommer klara sig i år. Tycker Djurgården borde förstärka me en bättre målvakt. Mora ser bra ut .. Modo tror jag bara är starka nu kommer gå lite sämre senare under säsongen
tycker aik kämpar på å visar att man inte ska räkna bort dom,det e roligt.. Malmö? ja du de blir nog kvalserien hoppas på att frölunda oxå får lira kvalserien,skulle vara roligt.. Mora.Brendl,Kungen.. Fint att vi värmat på fina målvakter ialf.. känns skönt mot våran förr Petri vehanen,det levande bollplanket. alla puckar stutsade ut igen. han visste inte hur man använde plocken... stabila backar, bra frammåt, känns bra,tror vi (mora) slutar 5-6.. hoppas brendl fortsätter producera så fint med mål :)
Snart vänder det! FBK hade inte mkt att säga till om nere i Skandinavium idag, gubbarna trummade på otroligt bra hela matchen. Jistedt var otroligt stabil i målet, hade även lite tur med sig i några lägen. Men helt klart en rättvis seger, hoppas detta tänder killarna till nästa match, viktigt att få första målet igen! Att sitta o häcka inne på O'learys i Jkpg får en allt att längta ner till Sveriges främsta hockeypalats, speciellt en sån här match...
alla tippade brynäs typ 9a, jag tror det blir timrå brynäs i finalen. sen vinner ju brynäs självklart. och bäckström, elitseriens bästa spelare, eller?
"det viktiga e inte att vinna, utan att alla andra förlorar",...,"behöver du nån som kan spika vet du vart jag finns"
Vafan hände i Karlstad idag?! Nån som var där?
jadu.. Nu måste mora börja kamma sig. bra att vi vann mot malmö ialf.hade vi förlorat den så hade allt varit så piss som det kan bli,vi måste få igång målskyttet Pavel kan inte göra allt mål. Kenneth pytsade igen ialf. bra de hoppas han fortsätter.. Blatak fick göra sitt första mål,hoppas det lossnar för han nu.. de e bara å kämpa vidare... vi ska upp i tabellen. UPP
1 Timrå 17 12 2 3 48 - 30 39 1 0 2 Linköping 16 10 0 6 49 - 35 30 0 0 3 Brynäs 17 7 7 3 52 - 42 30 2 2 4 HV 71 16 8 4 4 49 - 45 29 1 1 5 Färjestad 16 7 5 4 49 - 45 27 1 1 6 MODO 16 6 4 6 39 - 42 24 2 1 7 Djurgården 17 6 4 7 45 - 41 23 1 0 8 Luleå 17 6 2 9 44 - 48 21 1 0 9 Mora 17 6 2 9 43 - 46 20 0 1 10 Skellefteå AIK 17 6 2 9 44 - 55 20 0 1 11 Frölunda 17 3 5 9 38 - 50 15 1 0 12 Malmö 17 2 5 10 30 - 51 11 0 3
de där blev ju sepe.. aja.. skitsamma. bra spelat av sperrle igår de e allt jag säger, borde stått 2-0 mora i första om inte sperrle gjorde fantastiska plockar. helt otrolig var han igår,kul för han,hoppas han får ta !.a målvaktsplatsen snart.de e han värd...
Stabil kross av timrå! Vi var några snäpp bättre. Det känns även som den negativa bortatrenden kommer att vända nu med matcher mot Malmö och Mora. Tror på 6 fräsha pinnar där innan uppehållet. Angående Chechmanek så måste det va seriens skönaste målvakt. Visst man håller på att få hjärtat i halsgropen nån gång varje match, men han löser det...så showandet är det inget fel på. Tycker även Fransson skött sig bra och får oförtjänt mkt dålig kritik så helt lätt o välja är det inte. Mot förstaplatsen!
Hangaround
2006-11-01 16:49
Det är egentligen bara Modo och Linköping som kan hota Timrå om en serieseger som det ser ut nu.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Det har du rätt i men snart tror jag att färjestad vaknar på riktigt och då känns de som en given kandidat till förstaplatsen. Men de kanske gör som förut o vaknar till i slutspelet då det verkligen gäller. Den som lever får se!
vad snackar du om twomas? HV71 har ju hittat formen och dom har inte förlorat på evigheter nu. dom har väl också chans eller?
Haters gon' hate...
HV71 kan dra åt helvete, en viss domare också. forza DIF mot strömmen, sssssmmmmm guld!
DIIIF
Ja vem fan bryr sig om HV?